Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2011, 08:22

autor: Adrian Werner

Polska premiera Rage

Nadszedł wreszcie dzień, na który polscy fani pierwszoosobowych strzelanek czekali od dawna. Rage, czyli najnowsza gra studia id Software, trafiła na półki rodzimych sklepów.

Od premiery Doom 3 upłynęło siedem lat. Studio id Software długo kazało czekać na swoją kolejną produkcję. Teraz jednak pudełka z Rage wreszcie wylądowały na półkach polskich sklepowów i każdy może samodzielnie sprawdzić, czy gra spełnia pokładane w niej nadzieje.

Polska premiera Rage - ilustracja #1

W naszym kraju gra została wydana przez firmę Cenega Poland. Pecetowcy wybiorą pomiędzy dwiema wersjami językowymi (polski lub angielski dubbing), podczas gdy miłośnicy konsol będą zmuszeni do słuchania oryginalnych głosów. Sugerowana cena detaliczna wynosi 129,99 złotych (edycja pecetowa) i 229,99 złotych w przypadku wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3, choć bez problemu można znaleźć sklepy oferujące Rage w niższych cenach. Do czasu wyczerpania nakładu, produkt jest oferowany w tzw. Edycji Anarchisty, zawierającej cztery dodatkowe przedmioty do wykorzystania w czasie zabawy (Strzelba Dwulufowa, Elitarna Karmazynowa Zbroja, Pięści Szału oraz Buggy Rat Rod).

Rage to pierwszoosobowa strzelanka w postapokaliptycznych klimatach wzbogacona elementami gier wyścigowych i przygodowych. Za oprawę graficzną odpowiada autorski silnik id Tech 5.

Niestety sporym rozczarowaniem okazał się niski poziom dopracowania wersji pecetowej. Rage nie pozwala na swobodne modyfikowanie opcji graficznych i ma masę poważnych problemów technicznych, z których najbardziej denerwujące są opóźnienia w doczytywaniu tekstur. Pojawiły się już sposoby na poradzenie sobie z niektórymi niedoskonałościami, ale do ideału jeszcze sporo brakuje. Pozostaje mieć nadzieję, że wszystkie te problemy zostaną w przyszłości usunięte, bo sądząc po dotychczasowych recenzjach, poza nimi sama gra prezentuje wysoki poziom.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej