Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2009, 14:15

autor: Szymon Liebert

Polska prasa komputerowa w tarapatach

Portal Wirtualnemedia.pl przedstawił ranking najlepiej sprzedających się magazynów komputerowych w marcu tego roku, oferując porównanie z analogicznym okresem roku ubiegłego. Chociaż nie zmieniła się struktura ścisłej czołówki – przodują PC Format i CD Action Wydawnictwa Bauer – to wyniki mogą być zatrważające. Sprzedaż lidera zmniejszyła się aż o 53 procent, czyli prawie 100 tysięcy egzemplarzy.

Portal Wirtualnemedia.pl przedstawił ranking najlepiej sprzedających się magazynów komputerowych w marcu tego roku, oferując porównanie z analogicznym okresem roku ubiegłego. Chociaż nie zmieniła się struktura ścisłej czołówki – przodują PC Format i CD Action Wydawnictwa Bauer – to wyniki mogą być zatrważające. Sprzedaż lidera zmniejszyła się aż o 53 procent, czyli prawie 100 tysięcy egzemplarzy.

PC Format w marcu 2008 roku sprzedał się w nakładzie prawie 200 tysięcy egzemplarzy. W tym roku z kiosków zniknęło jedynie niecałe 96 tysięcy egzemplarzy. Spadki odnotowało większość uwzględnionych czasopism. Relatywnie silną pozycję zachował CD Action (spadek o 6 procent), który uplasował się na drugim miejscu. Trzeci magazyn w rankingu - Komputer Świat – też ma kłopoty (spadek o 44 procent).

Spore straty w liczbie sprzedanych egzemplarzy w tym okresie w porównaniu z rokiem ubiegłym poniosły także inne uwzględnione tytuły, czyli: PC World, Chip, Next Magazyn Komputerowy, Click oraz Play. Jedynym zwycięzcą w ponurym zestawieniu może być magazyn Komputer Świat Gry, który zdołał zwiększyć sprzedaż o około 4 tysiące egzemplarzy (z 16013 na 19980 sprzedanych egzemplarzy).

Mimo pewnych optymistycznych elementów całość prezentuje się druzgocąco. Widać wyraźnie, że nastały naprawdę ciężkie czasy dla polskiej prasy komputerowej. Tak fatalne wyniki na pewno doprowadzą do sporych problemów wielu przedstawionych tytułów. Trudno powiedzieć, czy spadek zainteresowania drukowanymi mediami pogłębi się jeszcze bardziej, ale można przypuszczać, że tak.

Mówi się o tym dzisiaj dość często. Niektórzy błędnie interpretują to jako ogólny spadek czytelnictwa na świecie, co oczywiście jest dość kontrowersyjne. Wydaje się, że ludzie czytają więcej niż kiedykolwiek, chociaż korzystając z innych źródeł. Dodatkowym problemem dla prasy jest kryzys finansowo-gospodarczy i powiązany z nim spadek kapitału przeznaczanego na reklamę zasilającą kasy czasopism.

gry