Miniony tydzień na polskim rynku gier upłynął przede wszystkim pod znakiem premier. Do sprzedaży trafiło bowiem aż sześć produkcji autorstwa rodzimych deweloperów, w tym Planar Conquest, Hard Reset: Redux i Mroczne Legendy 3: Miasto Cieni. Ponadto Cenega zapowiedziała polskie wydanie WWE 2K17, a do kiosków trafił nowy numer CD-Action.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyło WWE 2K17, czyli kolejna odsłona popularnego cyklu gier wrestlingowych firmy 2K Games. Produkcja ukaże się w październiku tego roku, w wersjach na konsole Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One i PlayStation 4.
Do zamówień przedpremierowych gry dołączony zostanie dodatek, w którym pojawi się legendarny zawodnik Bill Goldberg. Postać dostępna ma być w dwóch wersjach - WCW oraz WWE - i towarzyszyć jej będzie para nowych map nazwanych WCW Monday Nitro i Halloween Havoc.

Do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje trzech gier:
Doczekaliśmy się wreszcie premiery dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino do zeszłorocznego przeboju studia CD Projekt RED. Produkcja trafiła na pecety, PlayStation 4 oraz Xboksa One. DLC można nabyć w dystrybucji cyfrowej w cenach 79,99 złotych (XOne), 84 zł (PS4) i 79,99 zł (GOG.com). Dodatkowo w Polsce istnieje opcja kupienia pudełkowego wydania na PC-tach i konsoli Sony. Koszt tej wersji to około 109 zł i poza kodem umożliwiającym pobranie dodatku wydanie to oferuje poradnik i dwie nowe talie do Gwinta (Nilfgaard oraz Królestwa Północy), żetony do gry, a także kolekcjonerskie pudełko.
Po premierze pojawiły się drobne problemy z polską wersją językową, ale zostały one w szybkim tempie naprawione. Zainteresowanym nabyciem dodatku polecamy zapoznanie się z naszą recenzją, jak również poświęconą rozszerzeniu edycją cyklu „Czy pójdzie na moim sprzęcie”, w ramach którego czytelnicy dzielą się informacjami o tym, jakie osiągi uzyskują na swoich konfiguracjach:
Inną ważną premierą zeszłego tygodnia była pecetowa wersja This War of Mine: The Little Ones. Jest to rozszerzenie do This War of Mine autorstwa polskiego studia 11 bit, które wprowadza do komputerowej wersji dodatkową zawartość dostępną w wydanych kilka miesięcy temu konsolowych konwersjach gry.
DLC wymaga posiadania „podstawki” i wzbogaca rozgrywkę o postacie dzieci, które zachowują się inaczej niż dorośli i mają odmienne potrzeby - bawią się, wytwarzają zabawki z dostępnych elementów itd.
Warto także wspomnieć o premierze pecetowej wersji utrzymanej w klimacie fantasy strategii 4X Planar Conquest, autorstwa łódzkiego studia Wastelands Interactive. W rzeczywistości jest to rozszerzona edycja wydanego w zeszłym roku Worlds of Magic. W porównaniu z pierwowzorem, produkcja oferuje ulepszoną grafikę, bardziej zaawansowaną sztuczną inteligencję, poprawiony interfejs użytkownika, edytor map oraz tryb multiplayer.
Planar Conquest już kilka miesięcy temu ukazało się na urządzeniach mobilnych z systemem iOS, a w dalszych planach są także konwersje na konsole Xbox One i PlayStation 4.
Do sprzedaży trafiło także Hard Reset: Redux, czyli odświeżona i rozszerzona wersja FPS-a warszawskiego studia Flying Wild Hog. Produkcja ukazała się na pecety, Xboksa One i PlayStation 4. Warto dodać, że pierwowzór dostępny był tylko na PC, więc nowa edycja jest dla graczy konsolowych pierwszą okazją do zapoznania się z tym projektem.
Tytuł oferuje przede wszystkim ładniejszą grafikę. Grę przestawiono na najnowszą wersję autorskiego silnika RoadHo i działa ona w rozdzielczości 1080p i w 60 klatkach na sekundę zarówno na PlayStation 4, jak i Xboksie One. Rozbudowaniu uległa także rozgrywka. Listę wrogów zasiliły cyberzombie, a wszyscy przeciwnicy umieszczeni zostali w innych miejscach, niż w oryginalnym Hard Reset. Ponadto autorzy wprowadzili nowy typ broni w postaci cyberkatany, a jej skuteczne wykorzystanie ułatwia dodanie do repertuaru ruchów postaci krótkiego sprintu w dowolną stronę.
Na powyższych premierach się nie skończyło, gdyż do sprzedaży trafiła również gra Grim Legends 3: The Dark City, w rodzimej wersji językowej funkcjonująca pod tytułem Mroczne Legendy 3: Miasto Cieni. Produkcja dostępna jest na pecety oraz urządzenia mobilne z systemami Android i Windows Phone. W późniejszym terminie ukaże się także wydanie na iOS.
Projekt opracowało specjalizujące sie w casualowych przygodówkach polskie studio Artifex Mindi i Grim Legends 3: The Dark City podąża ścieżkami wytyczonymi przez wcześniejsze produkcje tego dewelopera. Zabawa polega więc głównie na eksplorowaniu lokacji, gromadzeniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych. Regularnie trafiają się także sekcje, w których konieczne jest odnajdywanie konkretnych przedmiotów na mocno zagraconych ekranach.
Ostatnią premierą, o której chcemy wspomnieć jest Sky Force Reloaded, czyli mobilna strzelanka typu shmup, którą opracowało rodzime studio Infinite Dreams. Produkcja dostępna jest na urządzenia z systemami iOS i Android. Na obu korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. W planach jest również edycja pecetowa, która ma trafić do sprzedaży w najbliższej przyszłości. Warto wspomnieć, że gra oferuje polską wersję językową,

Firmy CDP.pl i Techland postanowiły rozszerzyć swoją działalność wydawniczą na rynek globalny. Pierwsza z nich powołała w tym celu specjalny oddział nazwany Klabater, którego priorytetem jest promowanie polskich gier niezależnych na świecie. Deweloperzy, którzy podejmą współpracę mogą liczyć na „pełen pakiet wydawniczy”, czyli nie tylko PR i marketing, ale również m.in. lokalizacje czy też wzięcie na siebie spraw związanych z załatwieniem procesu wydawniczego na platformach cyfrowej dystrybucji oraz wersji pudełkowych. Oprócz tego twórcy otrzymają także wsparcie finansowe.
Z kolei druga ze wspomnianych firm swój nowy oddział nazwała po prostu Techland Publishing i pozwoli on polskiemu studiu samodzielnie wydawać własne gry za granicą.

Gracze
Steam
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.