Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2016, 12:19

autor: Janusz Guzowski

World of Warcraft: Legion z większym zasięgiem rysowania obiektów

Firma Blizzard potwierdziła, że rozszerzenie World of Warcraft: Legion wprowadzi do gry większą odległość rysowania obiektów. Ulepszona technologia będzie funkcjonowała zarówno w nowych, jak i starych lokacjach i pozwoli na około dwukrotne zwiększenie zasięgu widzenia. Jednocześnie zmieniona zostanie skala ustawień grafiki.

Rozszerzenie World of Warcraft: Legion pozwoli rzucić okiem tam, gdzie wzrok do tej pory nie sięgał. - World of Warcraft z większym zasięgiem rysowania obiektów - wiadomość - 2016-06-06
Rozszerzenie World of Warcraft: Legion pozwoli rzucić okiem tam, gdzie wzrok do tej pory nie sięgał.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio Blizzard potwierdziło, że rozszerzenie World of Warcraft: Legion wprowadzi do gry większą odległość rysowania obiektów. Zaprezentowano przy tym kilka grafik, w tym pochodzące z debiutującego na koniec lata dodatku.

Jednocześnie poinformowano, że World of Warcraft: Legion zmieni skalę ustawień graficznych. Dotychczasowe opcje Low, Fair, Good, High i Ultra zostaną zastąpione skalą numeryczną od 1 do 10, przy czym obecnemu Low odpowiada 3, a High – 7. Takie rozwiązanie pozwoli z jednej strony na odpalenie gry na dość zabytkowym sprzęcie, a z drugiej na spożytkowanie wszystkich możliwości nowoczesnych urządzeń, wyposażonych w najnowsze karty grafiki.

Lokacja z World of Warcraft: Legion

Co ważne, nowa funkcjonalność nie ograniczy się tylko do rozszerzenia World of Warcraft: Legion. Większy zasięg rysowania obiektów będzie obowiązywał w całej grze, z uwzględnieniem wszystkich dodatków. Dla przykładu, na poniższej grafice przedstawiono widok na Karabor z Shadowmoon Valley. Widok u góry prezentuje dotychczasowe ustawienia Ultra, tymczasem w tym u dołu ustawiono suwak na poziom 8. Jak można zauważyć, nawet przy maksymalnych ustawieniach World of Warcraft: Warlords of Draenor Karabor pozostaje niewidoczny, podczas gdy technologia World of Warcraft: Legion ma jeszcze trochę zapasu przy widocznych zarysach.

Karabor - widok z Shadowmoon Valley

O tym, jak daleko gracz widzi w czasie gry, decydują dwa podstawowe parametry. Pierwszy to dystans mgły, który decyduje o tym, w którym momencie przedmioty tracą kolory i stają się jedynie szarymi zarysami. Drugi to zasięg rysowania obiektów, wyznaczający bezwzględną granicę renderowania czegokolwiek. Ustawienie pierwszego parametru na niskim poziomie, a drugiego na wysokim da nam efekt podróżowania przez zamglony świat, podczas gdy sytuacja odwrotna spowoduje, że zobaczymy jedynie obiekty w bezpośrednim otoczeniu.

Jak podreślają deweloperzy, rozszerzenie World of Warcraft: Warlords of Draenor na ustawieniach Ultra pozwalało uzyskać zasięg rysowania na poziomie 1300 jednostek gry. Analogiczne parametry w World of Warcraft: Legion umożliwią osiągnięcie 2600 jednostek. Z kolei w przypadku opcji High otrzymamy przyrost z 1000 do 2200 jednostek. Maksymalny poziom oferowany przez najnowszy dodatek wyniesie 3500 jednostek. Z uwagi na duże zapotrzebowania na pamięć, najbardziej zaawansowane ustawienia będą dostępnie jedynie dla urządzeń działających na 64-bitowym kliencie gry. Rozszerzenie World of Warcraft: Legion ukaże się 30 sierpnia.

Warto przypomnieć, że 10 czerwca do kina wchodzi film Warcraft: Początek, którego akcja toczy się w uniwersum wykreowanym przez studio Blizzard. Choć ekranizacja zbiera raczej niepochlebne recenzje, być może warto jednak wybrać się do kina z uwagi na dodawany w prezencie do biletu w Multikinie miesięczny abonament do gry World of Warcraft.