W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Ruszyła kickstarterowa zbiórka na Gold Rush: The Game firmy PlayWay, do sprzedaży trafiło Get Even, zapowiedziano konwersję Warlocks vs Shadows na PlayStation 4, a Cenega została rodzimym wydawcą gier Marvel vs. Capcom Infinite oraz Car Mechanic Simulator 2018.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Firma Cenega pochwaliła się, że do jej planów wydawniczych dołączyła pudełkowa wersja gry Car Mechanic Simulator 2018. Tytuł ukaże się w polskiej (napisy) oraz angielskiej wersji językowej i ukaże się 21 lipca tego roku, wyłącznie na PC.
Premierowe wydanie zawierać ma dwustronny plakat oraz kod do pobrania DLC z licencjonowanymi pojazdami marki Mazda, w postaci modeli RX-3 Savanna oraz RX-7. Ponadto w sieci sklepów Media Expert dostępna będzie Edycja specjalna gry zawierająca dodatkowo kamizelkę odblaskową z logo gry.
Cenega wyda w naszym kraju również Marvel vs. Capcom Infinite, czyli nową odsłonę popularnego cyklu bijatyk firmy Capcom. Tytuł zadebiutuje w Polsce równocześnie ze światową premierą, czyli 19 września tego roku, w wersjach na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Z kolei firma Techland poinformowała, że wyda w Polsce pudełkową edycję Observer, czyli cyberpunkowej przygodówki autorstwa krakowskiego studia Bloober Team. Tytuł ukaże się latem na PC. W planach jest również wersja na Xboksa One, ale ona pojawi się w późniejszym terminie.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że jednym z aktorów, którzy wystąpili w sesjach motion capture do gry, jest Arkadiusz Jakubik, znany między innymi z takich filmów jak Jesteś Bogiem, Dom zły, Drogówka, Chce się żyć oraz Pod Mocnym Aniołem.
Opracowana przez polskie studio Frozen District dwuwymiarowa bijatyka Warlocks vs Shadows doczeka się konwersji na PlayStation 4. W przenoszenie gry na konsolę zaangażowany jest krakowski zespół Teyon. Premiera ma nastąpić w najbliższych miesiącach.
Przypomnijmy, że gra zadebiutowała na pecetach w 2015 roku. W planach jest również wersja na Xboksa One, ale na razie nie wiemy, czy zadebiutuje ona równocześnie z wydaniem na PlayStation 4.
Najważniejszym wydarzeniem ubiegłego tygodnia była premiera Get Even, czyli produkcji łączącej elementy strzelanki, przygodówki oraz psychologicznego horroru, którą opracowało gliwickie studio The Farm 51. Gra ukazała się na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Zainteresowanym polecamy zapoznanie się z naszą recenzją:
W serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na dokończenie gry Gold Rush: The Game, czyli symulatora wydobywania złota, nad którym pracuje gliwickie studio Code Horizon, znane z zeszłorocznego Giant Machines 2017.
Cel minimalny ustalono na poziomie 10 tysięcy dolarów kanadyjskich. W chwili pisania tej wiadomości przekroczono go już ponad trzykrotnie. Zgromadzona suma ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu, gdyż do końca akcji pozostało 35 dni.
W planach jest wyłącznie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić we wrześniu tego roku.

Poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych za marzec tego roku. Pierwsze miejsce tradycyjnie zajęło CD-Action, które rozeszło się w 93 898 egzemplarzach, co stanowi wzrost o 0,18% w porównaniu z poprzednim rokiem. Na drugiej pozycji uplasował się PC Format, mogący pochwalić się wynikiem 34 762 egz. (o 23,79% mniej niż w marcu 2016 r.). Najsłabiej poradził sobie CHIP z wynikiem 7 896 egz. (spadek o 14,72%).
Podano również wyniki za pierwszy kwartał tego roku. Tu również prym wiodło CD-Action, którego średnia miesięczna sprzedaż wyniosła 76 735 egzemplarzy, czyli o 0,40% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na końcu tabeli znalazł się magazyn CHIP. W pierwszych trzech miesiącach 2017 r. pismo to mogło pochwalić się średnią sprzedażą na poziomie 7 995 egz., co stanowi spadek o 15,33%.

GRYOnline
Gracze
Steam
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.