Miniony tydzień upłynął dla polskich deweloperów głównie pod znakiem E3. Na targach rodzime studia zaprezentowały sporo świeżych materiałów wideo z nadchodzących projektów, takich jak Observer, Agony, Ruiner czy Mosh Pit Simulator. Poza tym CDP zapowiedziało pudełkowe wydanie Planescape: Torment - Enhanced Edition.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu. Tym razem piszemy głównie o tym, co rodzimi deweloperzy zapowiedzieli i pokazali podczas targów E3.
SUPERHOT VR uznawane jest za jedną z najlepszych gier akcji wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości. Dlatego z radością powitaliśmy zapowiedź, że produkcja zostanie przeniesiona na PlayStation VR.
Nie ujawniono konkretnego terminu premiery, ale ma się ona odbyć w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Firma CDP pochwaliła się, że do jej planów wydawniczych dołączyła pudełkowa wersja Planescape Torment: Enhanced Edition, czyli odświeżonej wersji kultowego RPG-a z 1999 roku.
Premiera zaplanowana została na 23 czerwca, a sugerowana cena detaliczna wyniesie 69,99 złotych. Warto wspomnieć, że gra zawierać będzie słynny dubbing opracowany na potrzeby pierwowzoru, gdzie głosów postaciom udzielili popularni polscy aktorzy, tacy jak Emilian Kamiński, Adrianna Biedrzyńska, Gabriela Kownacka, Wiktor Zborowski czy Władysław Kowalski.
Miniony tydzień przyniósł smutną nowinę dla osób wyczekujących premiery Agony, czyli survival horroru, na którym pracuje polskie studio Madmind. Autorzy poinformowali, że gra zaliczy spory poślizg. Twórcy przewidują, że produkcja trafi do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku.
Opóźnienie premiery będzie miało jednak również dobre strony. Nie tylko pozwoli deweloperom lepiej dopracować projekt, ale umożliwi im także rozbudowanie go o nowe elementy, takie jak dodatkowe postacie oraz alternatywne zakończenia.
Ponadto autorzy udostępnili dwunastominutowy zapis rozgrywki, pochodzący z dema, jakie zaprezentowano na targach E3.
Dzięki targom E3 otrzymaliśmy również obszerny zapis rozgrywki z gry Observer, czyli cyberpunkowej przygodówki autorstwa polskiego studia Bloober Team.
Przypomnijmy, że produkcja zmierza na pecety oraz konsolę Xbox One. Według strony gry w serwisie Steam, gra zadebiutuje na PC już tego lata.
Na konferencji firmy Devolver Digital, zorganizowanej podczas targów E3, mieliśmy okazję obejrzeć świeży zwiastun z Ruiner, czyli utrzymanej w klimacie cyberpunka strzelanki, nad którą pracuje polskie studio Reikon Games.
Gra powstaje z myślą o PC, Xboksie One oraz PlayStation 4. Premiera ma nastąpić latem tego roku.
Polski deweloper Sos Sosowski opublikował świeży zwiastun projektu Mosh Pit Simulator. Sądząc po nim, produkcja ma spore szanse okazać się najbardziej zakręconą grą VR w historii.
Twórca udostępnił również zabawny filmik udający konferencję na targach E3.

Studio Techland sprawiło swoim fanom miłą niespodziankę podczas targów E3. Zapowiedziano, że wydana w 2015 roku gra Dying Light doczeka się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy dziesięciu darmowych DLC. Pierwszy z nich ukaże się wkrótce i doda do zabawy nowych przeciwników.
Studio CD Projekt RED pracuje nad łatkami do konsolowych wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, które wprowadzą ulepszenia graficzne wykorzystujące moc Xboksa One X i PlayStation 4 Pro. Na razie nie podano jednak żadnych konkretów.
Firma TopWare Interactive wprowadziła do Two Worlds II mikrotransakcje. Wraz z najnowszą aktualizacją, towarzyszącą rozszerzeniu Call of the Tenebrae, w menu głównym pojawił się sklepik, w którym za prawdziwe pieniądze można kupić takie rzeczy jak unikalne umiejętności dla poszczególnych klas postaci, modyfikatory broni, karty efektów czy mieszek z wirtualną gotówką.
Co gorsza, zablokowane zostały funkcje konsoli poleceń, które do tej pory umożliwiały graczom np. przywołanie przedmiotów lub zasilenie sakiewki bohatera. Problem w tym, że narzędzie to nieraz było wykorzystywane do ominięcia błędów w grze, które uniemożliwiały dalszą zabawę.
Data wydania: 11 kwietnia 2017
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.