Data wydania: 29 maja 2018
Survival horror stworzony przez niezależny zespół Madmind Studio. Gracz wciela się w rolę nieszczęśnika, który z bliżej nieznanych powodów trafił do piekła. Zadaniem jest nie tylko znalezienie sposobu na ucieczkę z otchłani, lecz także odkrycie tożsamości cierpiącego na amnezję protagonisty. Rozgrywka w Agony opiera się na eksploracji podziemnych czeluści oraz na rozwiązywaniu zagadek logicznych.
GRYOnline
Gracze
Steam
Agony to pierwszoosobowy survival horror, wykorzystujący silnik Unreal Engine 4. Jest to debiutancki projekt polskiego zespołu Madmind Studio, założonego przez doświadczonych deweloperów mających w dorobku zawodowym prace nad takimi tytułami jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Sniper: Ghost Warrior 2, Alien Rage, Enemy Front czy Tom Clancy's The Division.
W grze Agony dusza kierowanego przez nas nieszczęśnika trafia do piekła. Zadaniem gracza jest znalezienie sposobu na ucieczkę z tego przeklętego miejsca. Jego jedynymi wskazówkami są niejasne podpowiedzi i zadania oferowane przez władającą czeluścią, nieuchwytną Czerwoną Boginię.
Bohater jest postacią historyczną, ale z powodu amnezji nie pamięta nic ze swojej przeszłości. Dlatego jednym z celów rozgrywki jest odkrycie jego prawdziwej tożsamości oraz powodów, dla których został zesłany do piekła.
Agony to przygodowa gra akcji należąca do kategorii survival horrorów. Podczas zabawy wydarzenia obserwujemy z oczu bohatera. Nie został on wyposażony w żadne zdolności bojowe, więc przetrwanie wymaga unikania konfrontacji z demonami. W utrzymaniu się przy życiu pomaga mu moc opętywania ciał napotkanych w piekle męczenników ludzi oraz - z czasem - także demonów. Poza skradankową rozgrywką produkcja oferuje także zagadki proste logiczne.
Zaprezentowana przez autorów wizja piekła składa się z czterech obszarów, a ich dokładna eksploracja pozwala na odnalezienie zarówno wielu przydatnych przedmiotów, jak i wskazówek umożliwiających lepsze zrozumienie fabuły.
Agony oferuje wyłącznie kampanię fabularną dla pojedynczego gracza. Po jednorazowym przejściu gry odblokowany zostaje nowy tryb pozwalający poznać zmienioną fabułę w ciele sukuba. Autorzy nie przewidzieli żadnych opcji rozgrywki wieloosobowej.
Produkcja zbudowana została na bazie silnika Unreal Engine 4, co zapewnia wysoki poziom detali i nowoczesne efekty graficzne. Autorzy dużo wysiłku włożyli w opracowanie wizualnego projektu piekła, a na szczególną uwagę zasługują wywołujące ciarki na plecach demony.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 29 maja 2018
Xbox One 29 maja 2018
Nintendo Switch 31 października 2019
PlayStation 4 29 maja 2018
Producent: Madmind Studio / MegaPixel Studio S.A. (Switch)
Wydawca: PlayWay
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Przedstawiona w Agony wizja piekła jest nawet lepsza od mistrzowskiego ostatniego poziomu Painkillera. Niestety, osadzona w tym piekle gra nie jest już tak interesująca, jak powinna. Na każdą dobrze zrobioną rzecz przypada tutaj przynajmniej jeden solidny minus. Wielka szkoda, że ten dość ambitny projekt został zatopiony w morzu przeciętności i nudy.
Aktualizacja: 29 maja 2018
Poradnik do Agony to solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie tajemnice piekła. Wśród porad odnajdziesz przede wszystkich piekielne sekrety i znajdźki, ale dowiesz się również, jak unikać demonów, gdzie znaleźć kuszące jabłka i statuetki.
18 listopada 2020
Cykl życia PlayStation 4 jako dominującej siły na rynku powoli się kończy – za rok o tej porze będziemy się szykować na dziewiątą generację konsol. Z tej okazji przypominamy najgorsze gry, jakie kiedykolwiek trafiły na tę platformę.
3 marca 2019
W ostatnich latach Polacy pokazali niejednokrotnie, że mają dryg do tworzenia gier wideo. Może to przez to zapomnieliśmy, że od lat 90. ubiegłego wieku wypuściliśmy też sporo tytułów, o których wszyscy – wraz z ich twórcami – wolelibyśmy zapomnieć.
3 stycznia 2019
2018 rok przyniósł zarówno pozycje wybitne, jak i spektakularne klapy. O tych pierwszych pisaliśmy często i chętnie, teraz jednak pora rozprawić się z najgorszymi grami mijających dwunastu miesięcy. Porządnie sobie na to zasłużyły.
28 kwietnia 2018
Głównymi daniami maja są interaktywny film/przygodówka Detroit od twórców Heavy Rain oraz kontynuacja świetnego Pillars of Eternity. Zagramy również w sporo tytułów rodzimych deweloperów.
1 marca 2018
W tym miesiącu czeka nas sporo ciekawych debiutów. Powróci seria Far Cry. Swój nowy projekt zaprezentują twórcy This War of Mine. Miłośnicy kooperacji natomiast będą mogli wybierać spośród klimatów pirackich, fantasy i więziennych.
Rodzime Madmind Studio poinformowało, że łączna sprzedaż Agony i Agony Unrated na PC przekroczyła 90 tys. egzemplarzy. Wersje konsolowe znalazły natomiast co najmniej 60 tys. nabywców.
gry
Adrian Werner
4 lutego 2019
Polski zespół Madmind Studio zapowiedział projekt SUCCUBUS, czyli spin-off gry Agony, który pozwoli wcielić się w tytułową Sukkubę. W odróżnieniu od skradankowo-przygodowego pierwowzoru, będzie to tytuł bardziej nastawiony na akcję.
gry
Adrian Werner
20 grudnia 2018
Serwis Metacritic opublikował zestawienie najgorzej ocenianych gier roku. Tym razem zaskakująco wiele produkcji w pierwszej dziesiątce ukazało się pod szyldem dużych wydawców. Dwa miejsca zajęły również tytuły z Polski.
gry
Adrian Werner
18 grudnia 2018
Dziś piszemy o (nie)oczekiwanym błędzie w becie Fallout 76, który sprawiał, że gra popełniała „samobójstwo”, premierze survival horroru Agony w nieocenzurowanej wersji Unrated oraz materiale z Diablo 3 Eternal Collection w wersji na Nintendo Switch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
31 października 2018
Agony Unrated, czyli nieocenzurowana wersja piekielnego survival horroru rodem z Polski, najwyraźniej jest już na ostatniej prostej na platformę Steam… nawet pomimo tego, że prace nad nią miały zostać wstrzymane w czerwcu.
gry
Krystian Pieniążek
16 października 2018
Studio Madmind, twórcy piekielnego Agony, borykają się z problemami finansowymi. Tym samym powstanie zapowiedzianej na początku miesiąca nieocenzurowanej wersji gry stało się niemożliwe. W planach jest jednak wydawanie kolejnych patchy.
gry
Miłosz Szubert
26 czerwca 2018
Agony spotkało się z bardzo chłodnym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów. Twórcy zakasali więc rękawy i nie tylko pracują nad poprawkami do gry, lecz także nad jej nową nieocenzurowaną wersją, czyli Agony Unrated.
gry
Krystian Pieniążek
7 czerwca 2018
W sieci pojawiły się pierwsze recenzje polskiego horroru Agony. Niestety, nie są one pozytywne i wszystko wskazuje na to, że gra nie spełniła pokładanych w niej nadziei.
gry
Adrian Werner
31 maja 2018
Dziś na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One debiutuje Agony – kontrowersyjny survival horror od bydgoskiego studia Madmind. Zgodnie z wczorajszymi doniesieniami, nie otrzyma on na PC łatki usuwającej cenzurę.
gry
Miłosz Szubert
29 maja 2018
Twórcy Agony zdradzili, że wbrew pierwotnym zapewnieniom gracze pecetowi nie otrzymają w dniu premiery łatki usuwającej cenzurę z niektórych scen. O przyczynach tej decyzji deweloperzy mówią dobitnie: "Jeśli cokolwiek oficjalnie pokażemy, studio Madmind zostanie zamknięte". Tytuł zadebiutuje jutro.
gry
Miłosz Szubert
29 maja 2018
Popularne pliki do pobrania do gry Agony.
Wymagania sprzętowe gry Agony:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 3.2 GHz / AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki GeForce GTX 660 2 GB / Radeon R9 280 3 GB lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki GeForce GTX 1060 6 GB / Radeon RX 580 8 GB lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 281 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 2204 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Filip Grabski
Recenzent GRYOnline.pl
2018.06.01
Agony miało pokazać innym pierwszoosobowym horrorom gdzie raki zimują. Niestety, tegoroczna wizyta w piekle, mimo swoistego odpychającego uroku, nie zostanie bestsellerem sezonu. A szkoda.
1up
Ekspert
2023.01.22
Agony, jak sam tytuł wskazuje, to jedna wielka męczarnia. Plusy... Wizja piekła i pomysł na nietuzinkowe lokacje grają tu pierwsze skrzypce. Pochwalić muszę projekt podziemnego świata, bo naprawdę włożono tu dużo pracy i kreatywności. Miło, że gra miejscami wymaga trochę pomyślunku oraz że zachowuje przyzwoity poziom trudności. Wydaje się też, iż sztuczna inteligencja demonów całkiem sprawnie reaguje na nasze działania. W ogóle dość ciekawie wymyślono złowrogie kreatury. Również sterowanie istotami nie sprawiało większych problemów. Nie mogę także przyczepić się do klimatu Agony, który to dzięki super oprawie audio oraz wymyślnym sceneriom posiada dość duszną atmosferę. Dźwięk jest bowiem soczysty, a muzyka dobrze dopasowana do nastroju. Minusy... Graficznie jest nierówno. Z jednej strony bywają ładne widoki, jednak często gęsto tekstury nie powalają, a obraz nierzadko pływa sobie rozmazany. Ponadto męczy wszechobecna ciemność oraz te jaskrawe barwy - ogień, lawa czy kolorowe światła wyglądają tu brzydko. Brakuje jakby wizualnej subtelności. Ogółem tak średnio bym powiedział, tak średnio. Filmiki nie odbiegają jakością od standardu, jednak jest tu za dużo niepotrzebnych cut-scenek, jak np. animacja opętania, która kradnie kilka-kilkanaście sekund za każdym z kilkudziesięciu powtórzeń. Linie dialogowe są raczej nudne i jakieś takie pompatyczne, zaś fabuła sprawia wrażenie nijakiej. Początek, owszem, może wydawać się intrygujący, jednak im dalej w las, tym gorzej. Produkcja jak najbardziej dostarcza emocji, tyle że w większości negatywnych. Etapy są męczące, przez co gameplay jest mozolny, nużący, a momentami nawet frustrujący. Rzadko to piszę, ale gierka dłużyła mi się. Przypuszczam, że gdyby nie mankamenty, o których zaraz, można by skończyć tytuł w czasie dwukrotnie krótszym. Pomijając problem z odpaleniem gry, sam program wykrzaczył się kilka razy w ciągu rozgrywki. Jest też mnóstwo błędów technicznych, na które szkoda strzępić język. Największe zastrzeżenia mam jednak do systemu zapisu. Idiotycznie zaimplementowane checkpointy to czysta zniewaga wobec szanującego swój czas użytkownika. Wymagają od gracza przejścia kilku dłuższych sekwencji za jednym podejściem bez popełnienia błędu, bo inaczej musi rozgrywać cały fragment od nowa. Zwłaszcza, że błąd nie zawsze wynika z winy czy braku umiejętności gracza, bo np. nasz śmiałek postanowi zakleszczyć się w ścianie czy podłodze. A propos zacinania się, to myślę, że z tuzin razy bohater utknął tak, że nie można było nic zrobić. No i co? Wczytywanko. Podobnie sytuacja ze skokiem, który już za pierwszym razem musi być idealnie precyzyjny, bo w przeciwnym razie znów czeka nas powtarzanie przydługiej sekwencji. Jakby tego było mało, nieraz biegasz wkoło szukając rozwiązania, bo nie zauważy się jakiegoś słabo widocznego przejścia. Zresztą, przez większość gry jest tak ciemno, że nie wiadomo gdzie iść. I to jest właśnie problem kiepskiego level designu. I nie chodzi tu o projekt lokacji, a o niejasność tego, co gracz ma robić dalej. Bardzo dużo trzeba się domyślać, co twórcy mieli na myśli, a i tak często okazuje się, że rozwiązanie jest absurdalne. Takich głupotek jest na pęczki. Do tego dochodzi niekonsekwencja w mechanice: raz przedmiot podnosimy literką E, następnym razem podobny item trzeba klikać myszką, a jeszcze innym razem domyśl się, aby ten klawisz przytrzymać. Pomijam już bezsensowne znajdźki, przy których twórcy ewidentnie poszli w ilość, a nie jakość tudzież trywialne zagadki. W wielu innych aspektach autorzy korzystają z rozwiązań na jedno kopyto. A tak poza tym, gdzie ta cała brutalność, szokujące sceny i kontrowersja? Nawet bez cenzury, jest po prostu słabo. Moja ocena – 4.0/10
Vlad Tepes
Ekspert
2019.03.28
Grę ukończyłem w normalnym trybie i mam mocno mieszane wrażenia. Na plus oceniłbym możliwość przechodzenia gry wieloma ścieżkami, dużo sekretów, klimat i kilka trybów rozgrywki i jakiś tam rozwój postaci. Negatywnie oceniam za to głównie fatalne sterowanie, ciągłe blokowanie się na byle pierdółce, średnią i nieczytelną grafikę i nużącą rozgrywkę. Fajnie, że po przejściu jest ng+ i tryb Sukuba, ale wątpię, by komuś się w to chciało grać 2nd raz. Generalnie polecam, jako grę na raz w przecenie.
wwad
Ekspert
2018.05.31
Mam mieszane uczucia co do tej gry głównie przez sigle i ich malowanie niby fajnie pięknie a utknąłem i będzie trzeba czekać na poradnik. Gra do jakichś super ciekawych fabularnie nie należy pierwsze 40 minut było fajne bo odmienny klimat a potem już jest takie sobie. Zwłaszcza zbierackie zadania się lubią powtarzać w kółko od początku do końca. Jednak pozwiedzać można wszak grafika jest dość niecodzienna u mnie wygląda całkiem spoko :)Jak na piekło jest tu za ubogo zwłaszcza dźwiękowo. Wszelkich scen otoczenia też mogło by być więcej.Błędów jakichś super wielkich nie zaobserwowałem wykraczających poza dzisiejsze standardy niedopracowywania gier choć z 3 - 4 były.
SULIK
Ekspert
2020.03.07
SpoconaZofia Legend
Nic nie tracisz. Grając w tego potworka sam w agonie wpadasz
Horyfix Legionista
Gra budzi we mnie wewnetrzny niepokój. Trzyma groze do końca;) ocena 8 ( Kim jest złota kobieta z różkami?? Super
1up Pretorianin
Agony, jak sam tytuł wskazuje, to jedna wielka męczarnia. Plusy... Wizja piekła i pomysł na nietuzinkowe lokacje grają tu pierwsze skrzypce. Pochwalić muszę projekt podziemnego świata, bo naprawdę włożono tu dużo pracy i kreatywności. Miło, że gra miejscami wymaga trochę pomyślunku oraz że zachowuje przyzwoity poziom trudności. Wydaje się też, iż sztuczna inteligencja demonów całkiem sprawnie reaguje na nasze działania. W ogóle dość ciekawie wymyślono złowrogie kreatury. Również sterowanie istotami nie sprawiało większych problemów. Nie mogę także przyczepić się do klimatu Agony, który to dzięki super oprawie audio oraz wymyślnym sceneriom posiada dość duszną atmosferę. Dźwięk jest bowiem soczysty, a muzyka dobrze dopasowana do nastroju. Minusy... Graficznie jest nierówno. Z jednej strony bywają ładne widoki, jednak często gęsto tekstury nie powalają, a obraz nierzadko pływa sobie rozmazany. Ponadto męczy wszechobecna ciemność oraz te jaskrawe barwy - ogień, lawa czy kolorowe światła wyglądają tu brzydko. Brakuje jakby wizualnej subtelności. Ogółem tak średnio bym powiedział, tak średnio. Filmiki nie odbiegają jakością od standardu, jednak jest tu za dużo niepotrzebnych cut-scenek, jak np. animacja opętania, która kradnie kilka-kilkanaście sekund za każdym z kilkudziesięciu powtórzeń. Linie dialogowe są raczej nudne i jakieś takie pompatyczne, zaś fabuła sprawia wrażenie nijakiej. Początek, owszem, może wydawać się intrygujący, jednak im dalej w las, tym gorzej. Produkcja jak najbardziej dostarcza emocji, tyle że w większości negatywnych. Etapy są męczące, przez co gameplay jest mozolny, nużący, a momentami nawet frustrujący. Rzadko to piszę, ale gierka dłużyła mi się. Przypuszczam, że gdyby nie mankamenty, o których zaraz, można by skończyć tytuł w czasie dwukrotnie krótszym. Pomijając problem z odpaleniem gry, sam program wykrzaczył się kilka razy w ciągu rozgrywki. Jest też mnóstwo błędów technicznych, na które szkoda strzępić język. Największe zastrzeżenia mam jednak do systemu zapisu. Idiotycznie zaimplementowane checkpointy to czysta zniewaga wobec szanującego swój czas użytkownika. Wymagają od gracza przejścia kilku dłuższych sekwencji za jednym podejściem bez popełnienia błędu, bo inaczej musi rozgrywać cały fragment od nowa. Zwłaszcza, że błąd nie zawsze wynika z winy czy braku umiejętności gracza, bo np. nasz śmiałek postanowi zakleszczyć się w ścianie czy podłodze. A propos zacinania się, to myślę, że z tuzin razy bohater utknął tak, że nie można było nic zrobić. No i co? Wczytywanko. Podobnie sytuacja ze skokiem, który już za pierwszym razem musi być idealnie precyzyjny, bo w przeciwnym razie znów czeka nas powtarzanie przydługiej sekwencji. Jakby tego było mało, nieraz biegasz wkoło szukając rozwiązania, bo nie zauważy się jakiegoś słabo widocznego przejścia. Zresztą, przez większość gry jest tak ciemno, że nie wiadomo gdzie iść. I to jest właśnie problem kiepskiego level designu. I nie chodzi tu o projekt lokacji, a o niejasność tego, co gracz ma robić dalej. Bardzo dużo trzeba się domyślać, co twórcy mieli na myśli, a i tak często okazuje się, że rozwiązanie jest absurdalne. Takich głupotek jest na pęczki. Do tego dochodzi niekonsekwencja w mechanice: raz przedmiot podnosimy literką E, następnym razem podobny item trzeba klikać myszką, a jeszcze innym razem domyśl się, aby ten klawisz przytrzymać. Pomijam już bezsensowne znajdźki, przy których twórcy ewidentnie poszli w ilość, a nie jakość tudzież trywialne zagadki. W wielu innych aspektach autorzy korzystają z rozwiązań na jedno kopyto. A tak poza tym, gdzie ta cała brutalność, szokujące sceny i kontrowersja? Nawet bez cenzury, jest po prostu słabo. Moja ocena – 4.0/10
kupczyndas Centurion
Kupiłem w ps store za 9 zł jak myślicie przepłaciłem?