Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Alien Rage (PC)

Alien Rage

Alien Fear

Utrzymana w konwencji science-fiction pierwszoosobowa strzelanina, za której powstanie odpowiada bydgoskie studio deweloperskie firmy City Interactive. Produkcja utrzymana jest w stylu klasycznych FPS-ów pokroju serii Unreal oraz Quake.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | polskie

Alien Rage to rasowa strzelanina ukazana z perspektywy pierwszej osoby i utrzymana w klimatach science-fiction. Jest to produkcja bydgoskiego studia City Interactive, które wcześniej wspomagało oddział warszawski w pracach nad Sniper: Ghost Warrior 2. Alien Rage to połączenie rozwiązań charakterystycznych dla klasycznych FPS-ów z nowocześniejszymi modyfikacjami w mechanice rozgrywki.

Fabuła opowiada o walce ludzkości z obcą rasą, z którą niegdyś ziemianie żyli w pełnej zgodzie. Sojusz pomiędzy kosmitami a ludźmi rozpada się, a wtedy do akcji wkracza łysy twardziel, który sam walczy z liczną armią wrogów. Konstrukcja historii jest prosta jak konstrukcja cepa – twórcy postanowili skoncentrować się przede wszystkim na przedstawieniu dynamicznej rozwałki w futurystycznych klimatach.

Liniowo poprowadzona rozgrywka sprowadza się do intensywnych strzelanin z obcymi występującymi w zatrważających ilościach. Pod tym względem przypomina miks serii Quake i Unreal z systemem punktacji za efektowne akcje (m.in. strzały w głowę, eliminowanie grupy przeciwników za jednym zamachem w wyniku wybuchu pojemników) rodem z polskich produkcji, takich jak Bulletstorm czy Call of Juarez: Gunslinger. W Alien Rage nie uświadczymy jednak rozwoju postaci sensu stricto. Przez 14 rozbudowanych misji walczymy z kilkudziesięcioma odmianami przeciwników, począwszy od podstawowego „mięcha”, które woli ostrzeliwać nas zza osłony, przez oponentów potrafiących znikać niczym Predator, a skończywszy na tzw. bossach, potrafiących solidnie napsuć krew.

W likwidacji kosmitów pomaga nam arsenał, na który składa się zarówno podstawowe wyposażenie w postaci futurystycznego pistoletu oraz broni maszynowej, jak i bardziej zaawansowane technologicznie pukawki, takie jak karabin obcych. Z kolei do masowej eksterminacji przydają się wyrzutnia rakiet czy elementy otoczenia (np. wybuchające pojemniki), nieraz ratujące tyłek z poważniejszej opresji. Mimo, że zdecydowano się na opracowanie modelu osłon, to korzysta się z niego przeważnie w celu złapania drugiego oddechu, podczas którego postać zregeneruje zdrowie (brak apteczek).

Studio City Interactive wykorzystało – w przeciwieństwie do drugiej odsłony Ghost Warrior – silnik Unreal Engine 3, zatem oprawa wideo prezentuje się bardzo poprawnie. W grze nie brakuje efektownych wybuchów oraz zróżnicowanych modeli postaci. Co prawda, wygląd odwiedzanych lokacji jest dość podobny, ale całość nieco nadrabia klimatem przywodzącym na myśl inne tytuły w konwencji science-fiction, z czwartym Quake’iem na czele. Równie solidnie wypada warstwa audio – muzyka współgra z szybką, dynamiczną rozgrywką.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 6,7 / 10 na podstawie 1077 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,8 / 10 na podstawie 176 głosów czytelników.

Gry podobne do Alien Rage

Klasyfikacja PEGI Alien Rage

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Alien Rage

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), Windows XP/Vista/7/8, łącze internetowe

Recenzja gry Alien Rage - CI Games śladami starej szkoły strzelanek

Recenzja 24 września 2013, 19:00

Alien Rage ma być modną próbą wskrzeszenia oldschoolowego ducha w nowoczesnym wydaniu. Dlatego staram się zrozumieć decyzje projektantów dotyczące systemu zdrowia, który jest absolutnie współczesnym rozwiązaniem. W grze nie ma żadnych apteczek. Po kilku trafieniach ekran traci kolory, trzeba się więc schować i poczekać, aż zdrowie wróci do normalnego poziomu. Sprzyja to taktyce krycia się po kątach, ostrzeliwania i ucieczki w przypadku bardziej skoncentrowanego ognia. Można zapomnieć o szaleńczym tańcu zagłady w samym środku nawały przeciwników, który mógłby podkreślić klimat jak z lat 90. Próba bliższego kontaktu z grupą kończy się natychmiastowym zgonem.

PC
X360
PS3