Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2009, 11:00

autor: Szymon Liebert

Nowa gra firmy LucasArts jeszcze w tym miesiącu

W kolejnym materiale GamesTrailers potwierdzono, że projekt Lucidity, o którym donosiliśmy już jakiś czas temu, rzeczywiście znajduje się w planach firmy LucasArts. O tytule zaczęliśmy mówić kiedy w sieci pojawił się obrazek z rzekomej gry, przedstawiający dziewczynkę i babcię. Pierwsza z nich nazywa się Sophie i jest główną bohaterką produkcji przeznaczonej na peceta i Xboksa 360.

W kolejnym materiale GamesTrailers potwierdzono, że projekt Lucidity, o którym donosiliśmy już jakiś czas temu, rzeczywiście znajduje się w planach firmy LucasArts. O tytule zaczęliśmy mówić kiedy w sieci pojawił się obrazek z rzekomej gry, przedstawiający dziewczynkę i babcię. Pierwsza z nich nazywa się Sophie i jest główną bohaterką produkcji przeznaczonej na peceta i Xboksa 360.

Gra jest tworzona przez wewnętrzne studio LucasArts i pojawi się najprawdopodobniej tylko w dystrybucji elektronicznej. Zapowiada się więc nieco mniejsza produkcja, która co ciekawe operuje bardzo ładną, czy wręcz uroczą stylistyką. Jak powiedział twórca, rozgrywka łączy platformówkę z grą logiczną. Nie kontrolujemy bezpośrednio głównej bohaterki, ale możemy wpływać na otoczenie.

Nowa gra firmy LucasArts jeszcze w tym miesiącu - ilustracja #1

Zabawa w Lucidity przypomina coś w stylu „ludzkich” Lemmingów skrzyżowanych z Tetrisem. W końcu dbamy o bezpieczeństwo dziewczynki, a nie setki bezosobowych dziwaków. Sophie cały czas maszeruje do przodu, więc trzeba działać szybko i rozstawiać elementy (schody, skocznie, wiatraki) pojawiające się w losowej kolejności. Dodatkowo wiele z nich można łączyć na rozmaite sposoby.

Elementem Tetrisa w tym wszystkim jest to, że cały czas widzimy jaki „klocek” otrzymamy za chwilę. Same plansze to nie prawdziwe lokacje, ale sny i wyobraźnia małej Sophie. Całość wydaje się być utrzymana w duchu nowofalowych platformówek logicznych jak Braid, do czego zresztą przyznał się autor produkcji. Inspiracje graficzne były czerpane z oprawy książek dla najmłodszych.

W sumie w grze pojawi się około 30 poziomów składających się na kampanię fabularną, opowiadającą oczywiście o snach Sophie. Oprócz tego otrzymamy mniej więcej 15 bonusowych układów dostępnych w ramach nagrody za zbieranie specjalnych przedmiotów. Tytuł przetestujemy już niedługo, bo jego premiera będzie miała miejsce pod koniec tego miesiąca na Xbox Live Arcade.