Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2009, 11:00

autor: Hed

Nowa gra firmy LucasArts jeszcze w tym miesiącu

W kolejnym materiale GamesTrailers potwierdzono, że projekt Lucidity, o którym donosiliśmy już jakiś czas temu, rzeczywiście znajduje się w planach firmy LucasArts. O tytule zaczęliśmy mówić kiedy w sieci pojawił się obrazek z rzekomej gry, przedstawiający dziewczynkę i babcię. Pierwsza z nich nazywa się Sophie i jest główną bohaterką produkcji przeznaczonej na peceta i Xboksa 360.

W kolejnym materiale GamesTrailers potwierdzono, że projekt Lucidity, o którym donosiliśmy już jakiś czas temu, rzeczywiście znajduje się w planach firmy LucasArts. O tytule zaczęliśmy mówić kiedy w sieci pojawił się obrazek z rzekomej gry, przedstawiający dziewczynkę i babcię. Pierwsza z nich nazywa się Sophie i jest główną bohaterką produkcji przeznaczonej na peceta i Xboksa 360.

Gra jest tworzona przez wewnętrzne studio LucasArts i pojawi się najprawdopodobniej tylko w dystrybucji elektronicznej. Zapowiada się więc nieco mniejsza produkcja, która co ciekawe operuje bardzo ładną, czy wręcz uroczą stylistyką. Jak powiedział twórca, rozgrywka łączy platformówkę z grą logiczną. Nie kontrolujemy bezpośrednio głównej bohaterki, ale możemy wpływać na otoczenie.

Nowa gra firmy LucasArts jeszcze w tym miesiącu - ilustracja #1

Zabawa w Lucidity przypomina coś w stylu „ludzkich” Lemmingów skrzyżowanych z Tetrisem. W końcu dbamy o bezpieczeństwo dziewczynki, a nie setki bezosobowych dziwaków. Sophie cały czas maszeruje do przodu, więc trzeba działać szybko i rozstawiać elementy (schody, skocznie, wiatraki) pojawiające się w losowej kolejności. Dodatkowo wiele z nich można łączyć na rozmaite sposoby.

Elementem Tetrisa w tym wszystkim jest to, że cały czas widzimy jaki „klocek” otrzymamy za chwilę. Same plansze to nie prawdziwe lokacje, ale sny i wyobraźnia małej Sophie. Całość wydaje się być utrzymana w duchu nowofalowych platformówek logicznych jak Braid, do czego zresztą przyznał się autor produkcji. Inspiracje graficzne były czerpane z oprawy książek dla najmłodszych.

W sumie w grze pojawi się około 30 poziomów składających się na kampanię fabularną, opowiadającą oczywiście o snach Sophie. Oprócz tego otrzymamy mniej więcej 15 bonusowych układów dostępnych w ramach nagrody za zbieranie specjalnych przedmiotów. Tytuł przetestujemy już niedługo, bo jego premiera będzie miała miejsce pod koniec tego miesiąca na Xbox Live Arcade.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Lucidity

Lucidity