Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2021, 16:25

NiOh to sukces Team Ninja; twórcy szykują nową grę

NiOh 2 zakupiono już 2 miliony razy. Sukcesem gry oraz całej serii pochwaliło się studio Team Ninja, które najwyraźniej pracuje już nad kolejną produkcją.

Po udanym debiucie kompletnego wydania NiOh 2 na PC w lutym twórcy gry donoszą o kolejnym sukcesie. Studio Team Ninja pochwaliło się sprzedaniem 2 milionów egzemplarzy drugiego NiOh. Tym samym do nabywców trafiło łącznie 5 mln kopii obu odsłon samurajskiego cyklu.

Twórcy stanowczo mają powody do świętowania, choć sprzedaż dwóch gier na poziomie 5 milionów egzemplarzy blednie przy wynikach największych bestsellerów branży. Trzeba jednak pamiętać, że produkcje soulslike są mimo wszystko wciąż dość niszowe. Większość reprezentantów gatunku trzyma się schematu wypracowanego przez From Software, a ten uwzględnia poziom trudności z tych czy innych względów znacznie wyższy niż w typowych współczesnych grach wideo, co zniechęca do zakupu wielu nabywców. Nawet cykl Dark Souls potrzebował dziewięciu lat i trzech odsłon (oraz remastera i edycji rozszerzonej), by osiągnąć sprzedaż na poziomie 27 mln kopii.

W powyższym kontekście sprzedanie 5 mln kopii obu NiOhów od 2017 roku przy braku trybu PvP wypada uznać za spory sukces Team Ninja. W każdym razie wystarczyło to, by studio mogło w spokoju pracować nad kolejnym projektem, o którym twórcy wspomnieli w komunikacie informującym o powodzeniu serii NiOh. Być może wkrótce deweloperzy zdradzą coś więcej na temat tej niezapowiedzianej produkcji, aczkolwiek wiemy już, że na pewno nie będzie to NiOh 3. Przypomnijmy też, że Team Ninja szykuje zbiorcze wydanie cyklu Ninja Gaiden, który w końcu zawita na komputery osobiste.

  1. Oficjalna strona gry NiOh 2
  2. Recenzja NiOh 2 – gry, w której chcesz zginąć tysiąc razy
  3. NiOh 2 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej