Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC

CD Projekt podzieliło się informacjami na temat sprzedaży Cyberpunka 2077. Flagowa produkcja firmy rozeszła się w liczbie ponad 13,7 miliona sztuk.

Przemysław Dygas

Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC.
Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC.
W SKRÓCIE:
  • Cyberpunk 2077 rozszedł się w ponad 13,7 miliona sztuk.
  • To wynik poniżej średniej wcześniejszych prognoz analityków.
  • CD Projekt pochwalił się także skutecznością swojego marketingu oraz skalą przedsięwzięcia, jakim było stworzenie gry.

Firma CD Projekt podzieliła się danymi dotyczącymi sprzedaży Cyberpunka 2077. Według opublikowanych danych gra rozeszła się w 2020 roku w liczbie ponad 13,7 miliona sztuk na całym świecie. Jest to wynik mniejszy niż średnia wcześniejszych prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Przewidywania te wynosiły bowiem 14,7 miliona egzemplarzy.

Ponad połowa, czyli 56% ze sprzedanych kopii, to wersja pecetowa. Wydania na PlayStation 4 oraz Xboxa One to kolejno 28% i 17%. Udostępnione dane zdradzają również, że zdecydowana większość graczy zakupiła cyfrową wersję gry. Na pudełkową edycję Cyberpunka 2077 zdecydowało się tylko 27% z nich. Nie jest to więc nawet 1/3 wszystkich posiadaczy RPG od CD Projekt RED.

W sieci pojawiły się również informacje dotyczące zwrotów gry. Finalnie firma musiała na nie wydać jedynie nieco ponad 8 milionów złotych. Przekłada się to na około 37 tysięcy kopii gry. W skali całej sprzedaży Cyberpunka 2077 jest to więc znikoma ilość.

Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC - ilustracja #1

CD Projekt pochwalił się także skutecznością oraz skalą swojego marketingu. Promocja Cyberpunka 2077 objęła 55 różnych kampanii reklamowych kierowanych na poszczególne rynki z całego świata. Działanie to przełożyło się na ponad 3,1 miliarda wyświetleń materiałów związanych z promocją gry. Zdradzono również całkowity budżet produkcji po doliczeniu kosztów marketingu. Połączone kwoty, jakie wydano na tworzenie gry oraz jej reklamę, wyniosły 1,2 miliarda złotych.

Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC - ilustracja #2

Firma podzieliła się także informacjami na temat skali przedsięwzięcia, jakim było samo stworzenie produkcji. Nad Cyberpunkiem pracowało 530 deweloperów z CD Projekt RED, ale w cały projekt zaangażowanych było ponad 5200 osób. Samych aktorów zatrudnionych w celu nagrania linii dialogowych było 2 tysiące. Jest to związane z faktem, że gra doczekała się pełnej lokalizacji dźwiękowej w 11 językach. Wszystkich wersji językowych stworzono ostatecznie 18.

Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC - ilustracja #3

Oprócz tego twórcy jeszcze raz zapewnili, że w dalszym ciągu pracują nad kolejnymi aktualizacjami do gry. Jak sami przyznali, uważają ją za drugi, obok Wiedźmina, filar, na którym chcą budować swoje studio.

Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC - ilustracja #4

 

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

104

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-04-23
14:59

kubapol21 Pretorianin

kubapol21
😒

A ile zwrócono ?

Komentarz: kubapol21
2021-04-23
16:22

onek Pretorianin

Niech napiszą lepiej ile na NCPów wydali , cóż to za tajemna Polska Technologia nimi kieruje , fortunne zapewne kosztowała.

Komentarz: onek
2021-04-24
10:25

zanonimizowany1343642 Generał

O10 mln za duzo.
Jak widac klamstwoz oszustwo i robienie graczy i comminity w ch.ja pozwala zostac krezusem.
To tylko zle swiadczy o graczach, zamiast wytoczyc oszustom pozwy zbiorowe w kazdym kraju i zmusic, zeby klamcy odkupili wszystkie kopie gier, to tylko postekali w sieci, a oszust sie dorobil fortuny.
Gracze to skonczeni frajerzy, kazdy sciemniacz moze ich dymac na miliony.

Komentarz: zanonimizowany1343642
2021-04-24
13:05

stalkerrr Konsul

stalkerrr

Ale bieda, to prawie tyle co zaszczepionych w Polsce

Komentarz: stalkerrr
2021-04-24
14:42

sakhar Generał

Ciekawą informacją jest to, że po tak wielkim fakapie podczas premiery (i dość nieudolnym łataniu gry) oraz bezprecedensowym spadku wartości akcji, zarząd otrzyma premię w wysokości 100 mln zł co przełoży się na łączne wynagrodzenie zarządu za 2020 r. w wysokości 120 mln zl. Nic mi do tej kasy ale wizerunkowo to kolejna wtopa (skojarzenia z Activision i EA same się nasuwają).

Komentarz: sakhar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl