Lords of the Fallen - mogą być problemy z 1080p na konsoli Xbox One

Tomasz Gop, producent wykonawczy gry RPG Lords of the Fallen, stwierdził podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu IGN, że studio CI Games celuje w rozdzielczość 1080p na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Nie wiadomo jednak, czy uda się zrealizować założenia, gdyż urządzenie firmy Microsoft radzi sobie nieco gorzej niż konkurencja.

Kamil Zwijacz

Wczoraj mogliśmy obejrzeć nowy zwiastun polskiej gry RPG akcji Lords of the Fallen, a dziś mamy dla Was kolejne informacje dotyczące nie tylko samej produkcji, lecz także opinii producenta wykonawczego Tomasza Gopa na temat najnowszych konsol. W wywiadzie udzielonym przedstawicielowi serwisu IGN, deweloper stwierdził, że w przypadku PlayStation 4 znacznie łatwiej jest uzyskać rozdzielczość 1080p. W przypadku Xboksa One mogą wystąpić pewne problemy, ale studio CI Games cały czas pracuje nad grą, więc nie możemy zakładać z góry, że Lords of the Fallen na urządzeniu firmy Microsoft będzie gorzej wyglądającą wersją. Niemniej jest to kolejne potwierdzenie mniejszej mocy amerykańskiego next-gena.

Lords of the Fallen - twórcy celują w 1080p na konsolach.

„Bardzo ciężko pracujemy, by dostarczyć grę na konsole PlayStation 4 i Xbox One w rozdzielczości 1080p, ale nie mogę jeszcze potwierdzić, czy jest to możliwe. Łatwiej jest mi stwierdzić, że uda się to wykonać na PS4. W przypadku Xboksa One jest to nieco trudniejsze i wciąż nad tym pracujemy” – stwierdził Gop.

W obu przypadkach niemal pewnym jest, że animacja będzie działać w okolicach 30 klatek na sekundę, a nie 60, gdyż deweloper stawia na wyższą rozdzielczość, która pokaże piękno gry:

„Na pewno nie zejdziemy poniżej 30 klatek. Gdybyśmy mieli wybierać pomiędzy rozdzielczością, a animacją, wybralibyśmy 1080p i solidne jak skała 30 klatek, zamiast niższej rozdzielczości i 60 klatek, ponieważ wierzymy, że nasza gra wygląda bardzo ładnie, więc wolimy to pokazać wyższą rozdzielczością.”

Całość można podsumować w następujący sposób – 1080p i 30 kl/s w przypadku konsoli PlayStation 4 i 30 kl/s w nieokreślonej jeszcze rozdzielczości (aczkolwiek twórcy celują również w 1080p) na Xboksie One.

Od momentu pojawienia się na rynku nowych konsol firm Sony i Microsoft co jakiś czas docierają do nas informacje o problemach z wydajnością Xboksa One. Wystarczy przytoczyć kilka przykładów, by unaocznić to zjawisko:

  1. Call of Duty: Ghosts – 1080p (PS4) vs. 720p (XOne),
  2. Battlefield 4 – 900p (PS4) vs. 720p (XOne),
  3. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – 1080p (PS4) vs. 720p (XOne),
  4. Trials Fusion – 1080p (PS4) vs. 900p (XOne).

Oczywiście to nie wszystkie multiplatformowe produkcje, które działają w różnych rozdzielczościach na obu next-genach. Można tu jeszcze wymienić chociażby Assassin's Creed IV: Black Flag (1080p vs. 900p), Watch Dogs (1080p vs. 960p), itd. Czy Lords of the Fallen dołączy do tego grona?

Lords of the Fallen (2014)

Lords of the Fallen (2014)

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 października 2014

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

7.3

Gracze

5.8

Steam

6.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

kwiecień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-04-25
11:01

Bibel Konsul

uwielbiam takie gry !

Komentarz: Bibel
2014-04-24
23:39

Kafcyk Centurion

Też jestem zdania że grafika w grach nie jest na pierwszym miejscu. Wiadomo im lepsza i im większe FPS'y to tym bardziej człowiekowi się to podoba, normalne że przy grze chcemy też nacieszyć oko:) Nie ma co to że gra wychodzi na next-geny to wielkie wyzwanie dla twórców więc bądźmy dobrej myśli, do premiery jeszcze trochę czasu zostało więc może coś jeszcze wykombinują i rozwiążą ten problem.

Komentarz: Kafcyk
2014-04-24
21:11

puci3104 Generał

puci3104

@Asmodeusz
A wiesz, że na PC samemu podczas gry wybierasz sobie rozdzielczość. Tak samo wtedy by było z Xboxem. Kupujesz grę i masz do wyboru 720p/900p/1080p, albo ew. gra sama ustala w zależności od wersji konsoli, na której jest włączana. Skalowanie rozdziałki w dół nie stanowi problemu.

@Thun
Klienci sami są sobie winni. Przecież mieli jasno podane, że PS4 ma lepsze bebechy, więc mogli wybrać konsolę Sony. Do tego mieli tańszą cenę. Wszystko od początku przemawiało za PS4 i jeśli M$ nie wyda ulepszonej wersji konsoli to tak będzie już do końca generacji, która moim zdaniem za długa i tak nie będzie, bo przecież na samym początku trzeba ograniczać gry, które chodzą bez problemu na PC.

P.S. Nie jestem oczywiście fanboyem Sony, że tak piszę, a graczem pecetowym, który nigdy nie miał żadnej konsoli.

Komentarz: puci3104
2014-04-24
18:30

Thun Senator

Do wszystkich piszących "że slim będzie musiał być mocniejszy..."

Nic takiego nie będzie miało miejsca - z jednego prostego powodu, miliony wku$% obecnych właścicieli konsoli.
Bo gdyby M$ miałby zaraz wypuścić mocniejszą wersję to byłoby: "Gra do działania wymaga Xbox One Slim" - a to byłby piękny strzał w kolano.

I nie, nie ma nawet takiej opcji by wymieniać stare konsole na "nowe mocniejsze" to bo też byłyby miliardowe koszta, na które nawet M$ nie może sobie pozwolić.

Więc niestety - jak nowa konsola, to tylko PS4 i nie ma się co nawet oszukiwać.

Komentarz: Thun
2014-04-24
16:51

zanonimizowany158587 Senator

Trzeba się przyzwyczaić. Te bebechy są za słabe. Zresztą 1080p i poziom detali co najmniej wysoki ( w porównaniu do PC) powinien być standardem, a tak to trochę falstart z tą generacją. Pomyśleć, że włożyli by ciut lepszą kartę graficzną i problem by znikł. Oczywiście, jak wiadomo to jest dedykowane APU od AMD dla obu konsol, a nie osobna karta. Szpece porównują to do R 7790 w Xbone i 7870 w PS4. http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7870-vs-Radeon-HD-7790
Wynik chyba łatwy do przewidzenia, że PS4 jest trochę wydajniejsze. Najbardziej mnie miażdżą porównania kart graficznych typu R260X albo GTX 750ti złożonych w dość przystępne cenowo PCty z PS4 i Xbone co tylko potwierdza, że zamkniętych pokładów mocy w konsolach nie ma i nie będzie, to nie jest poprzednia generacja. Dla mnie, to aż nazbyt budżetowe zamknięte PCty. Przyżydzili na podzespołach, to tak wyszło jak wyszło. Myślę, że niebagatelne znaczenie miało tutaj ograniczenie poboru mocy i emisjii ciepła, dlatego taki krok i APU w konsolach. Tak czy siak, wsadzenie czegoś pokroju R9 270 rozwiązały by pewnie sprawę, ale liczby nie kłamią 1,3 teraflopa w Xbox One vs 1,8 w PS4 robi tą różnicę. Feel z gry pozostaje jednak co prawda ten sam, i tak naprawdę te różnice niewiele znaczą, bo odbiór gry jest taki sam. Dużo zależy jednak od programistów bo dla mnie RYSE np. jest najładniejszą Grą jak do tej pory i potrafi zrobić wrażenie - choć nie chodzi chyba w FHD. KZ ShadowFall też jest naprawdę niezły graficznie. Niby konsole skalują i tak obraz do 1080p ,ale bądźmy sczerzy - opadu szczeny jak przy przechodzeniu na poprzednią generację nie ma i nie będzie,. a jak jest ktoś onanistą graficznym to niech leci po i7 E i Titana.

Komentarz: zanonimizowany158587

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl