Kwiecień w USA upłynął pod znakiem Xboksa 360, Mortal Kombat i Portal 2

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z kwietniowych wyników amerykańskiego rynku gier. Zgodnie z przewidywaniami najlepiej poradził sobie najnowszy Mortal Kombat oraz Portal 2.

Adrian Werner

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z kwietniowych wyników amerykańskiego rynku gier. Zgodnie z przewidywaniami najlepiej poradził sobie najnowszy Mortal Kombat oraz Portal 2.

Kwiecień w USA upłynął pod znakiem Xboksa 360, Mortal Kombat i Portal 2 - ilustracja #1

Mortal Kombat

W zeszłym miesiącu Amerykanie zakupili gry i sprzęt konsolowy za łączną sumę 961,2 milionów dolarów, co stanowi spory wzrost w porównaniu z 802,4 milionami uzyskanymi w kwietniu 2010 roku. O 12% zwiększyła się natomiast sprzedaż samych konsol osiągając poziom 279,9 mln dolarów. Niestety NPD nie ujawnia już konkretnych wyników poszczególnych sprzętów. Według Microsoftu najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, który w kwietniu rozszedł się w 297 tysiącach egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazło się Nintendo DS.

Sprzedaż samych gier przyniosła 533,6 miliony dolarów, czyli o 24% więcej niż w marcu 2010 roku. Najlepiej poradził sobie Xbox 360. W kwietniu amerykanie zakupili 3,5 miliona tytułów na tę konsolę. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:

#

Gra:

Wydawca:

Platformy:

1.

Mortal Kombat

Warner Bros. Interactive

PS3, 360

2.

Portal 2

Electronic Arts

360, PS3, PC

3.

Lego Star Wars III: The Clone Wars

LucasArts

Wii, NDS, 360, 3DS, PS3, PC

4.

Call of Duty: Black Ops

Activision Blizzard

360, PS3, NDS, Wii, PC

5.

Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters

Electronic Arts

360, PS3, Wii

6.

Crysis 2

Electronic Arts

360, PS3, PC

7.

Just Dance 2

Ubisoft

Wii

8.

Michael Jackson: The Experience

Ubisoft

360, Wii, PS3, NDS, PSP

9.

Pokemon White Version

Nintendo

NDS

10.

NBA 2K11

2K

PS3, 360

Niestety nie podano konkretnych wyników powyższych tytułów. Wiemy jedynie, że w kwietniu Mortal Kombat zakupiło 900 tysięcy graczy.

Kwiecień w USA upłynął pod znakiem Xboksa 360, Mortal Kombat i Portal 2 - ilustracja #2

SOCOM 4: Full Deployment Bundle

Natomiast sprzedaż akcesoriów wzrosła o 20% dając 147,6 milionów dolarów przychodu. Największym wzięciem cieszyła się karta z 1600 punktami MS do Xbox Live. Na drugim miejscu znalazł się zestaw SOCOM 4: Full Deployment Bundle zawierający grę oraz kontroler Move wraz z przystawką Sharpshooter.

Mortal Kombat

Mortal Kombat

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-05-13
14:46

zanonimizowany705796 Senator

"Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:"
a tabelka jest na górze ;p

Komentarz: zanonimizowany705796
2011-05-13
19:23

komenty Senator

Portal na drugim miejscu, ale gdyby doliczyli sprzedaz przez Steama to mysle, ze sprzedal sie nawet lepiej od Mortala.

Komentarz: komenty

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl