.kkrieger - grywalna wersja beta FPS-a, zajmującego 96 kilobajtów!

Powstający przeszło dwa lata projekt .kkrieger wreszcie doczekał się grywalnej wersji beta. Jest to kolejny FPS i w zasadzie nie byłoby w tym fakcie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden fakt: gra zajmuje tylko 96 kilobajtów! Co można umieścić w tak niewielkim pliku? Okazuje się, że całkiem sporo.

Krystian Smoszna

Powstający przeszło dwa lata projekt .kkrieger wreszcie doczekał się grywalnej wersji beta. Jest to kolejny FPS i w zasadzie nie byłoby w tym fakcie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden fakt: gra zajmuje tylko 96 kilobajtów! Co można umieścić w tak niewielkim pliku? Okazuje się, że całkiem sporo. Pięć broni, trójwymiarowe środowisko wykorzystujące wszelkie dobrodziejstwa nowoczesnych kart graficznych i przyzwoicie zaprojektowany poziom. Na razie szwankuje grywalność, ale autorzy postarają się i to nadrobić, publikując w najbliższym czasie rozszerzoną o kilka kilobajtów wersję .kkrieger.

Niestety, niewielka objętość nie idzie w parze z wymaganiami sprzętowymi. Do prawidłowego działania .kkrieger wymaga komputerów z procesorem 1.5 GHz, co najmniej 512 MB RAM i kart graficznych GeForce4 Ti lub ATI Radeon 8500. Grę można ściągnąć z oficjalnej strony lub serwisu Gamers Hell.

Podobało się?

3

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
11
12

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2004-04-15
20:19

Mark24 Legend

👍

Gra ma tekstury. I faktycznie są one generowane, ale wcale nie w czasie reczywistym. Są generowane przed uruchomieniem gierki (ten przelatujący biały pasek), a potem gnieżdżą się w pamięci.
Świdrygajłow a czy nie uważasz, że twórcom nie chodziło o zrobienie kolejnego Quaka?
Może chcieli coś udowodnić sobie lub światu?

Jak dla mnie genialne!

Komentarz: Mark24
2004-04-16
16:11

zanonimizowany16146 Legend

a mi sie pasek laduje.. i tak na ok 15-20% i wychodzi do windy :-(

Komentarz: zanonimizowany16146
2004-04-16
16:22

Immothep Senator

Oblokałem screeny i.... zatkało mnie, gra wygląda niesamowicie jak na 96KB

Komentarz: Immothep
2004-04-16
16:24

PAW666THESATAN Legend

😉

heh ja sie nie bede meczyl ze sciaganiem 96 kb :P ,moj komp nawet tego nie pociagnie.... a chetnie bym to zobaczyl ;/

Komentarz: PAW666THESATAN
2004-04-16
16:34

zanonimizowany106203 Pretorianin

👍

To jest niesamowite!
Pewnie szczytem marzeń twórców byłoby upchanie tego w 64Kb, ale nie bądźmy wymagający ;) - zmieścili się w 96Kb :D

Popatrzcie na inne dzieła \/.

Komentarz: zanonimizowany106203

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl