Kilkuletnie wsparcie dla gry Battlefield 3 zamiast wydawania kolejnych części?
Wygląda na to, że fani Battlefielda 3 mogą liczyć na długie wsparcie dla nadchodzącej produkcji studia EA DICE. Wskazują na to słowa Patricka Bacha, producenta gry.
Marcin Skierski
Patrick Bach ze studia EA DICE udzielił ciekawego wywiadu dla serwisu Rock Paper Shotgun, w którym opowiada o żywotności najbardziej popularnych produkcji na rynku. Na tej podstawie można wysunąć pewne wnioski na temat planowanego wsparcia dla gry Battlefield 3.

Producent niezwykle oczekiwanej strzelaniny powiedział, że deweloperzy wcale nie muszą wydawać co roku kontynuacji swoich największych hitów. Jego zdaniem, zdecydowanie bardziej efektywne może być poprawianie aktualnie dostępnego produktu i wspieranie go nawet przez kilka lat.
Rozmówca zdaje sobie sprawę z tego, że głównym założeniem wydawców jest zarabianie na uznanych markach. Nie znaczy to jednak, że rozwijanie jednego tytułu nie może być rentowne. Mowa oczywiście o dodatkach DLC, które potrafią na nowo przyciągnąć konsumentów do starszej pozycji i przynieść w ten sposób naprawdę duże pieniądze.
Jako przykład Bach podał Battlefield: Bad Company 2. Gra ukazała się w marcu ubiegłego roku i była jedną z najbardziej popularnych produkcji multiplayer, jednak liczba grających osób jesienią zauważalnie spadła. Lekiem na całe zło okazał się wydany w grudniu dodatek Vietnam, który niejako wznowił zainteresowanie dziełem studia EA DICE.

Dla twórców bardzo ważne jest także wprowadzenie do trzeciej części Battlefielda jak najbardziej pokaźnej zawartości do odblokowania. Gracze tracą bowiem motywację do dalszej zabawy, gdy szybko uda im się odkryć wszystkie elementy. Dlaczego kluczowe jest odpowiednie przewidywanie, na jak długo dany tytuł będzie w stanie przyciągnąć klientów.
Jak te założenia przełożą się na końcowy kształt Battlefielda 3, przekonamy się 28 października, gdy gra zadebiutuje w Europie na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju produkcja zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska w pełnej polskiej wersji językowej.
- Zapowiedź – Battlefield 3 – graliśmy w 64-osobowy Podbój na PC!
- Zapowiedź – Tryb kooperacji w Battlefield 3 – gamescom 2011
- Battlefield 3 – zapowiedź - graliśmy w multiplayer!
- Gramy! – GC: Gramy w Battlefield 3
- Video gamescom 2011 (PL)
- Video Multiplayer (PL)
- Video E3 2011 – gameplay
- Video E3 2011 – Multiplayer (PL)
- Video E3 2011 (PL)
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
mikkkki41 Junior
Ja trochę nie na temat ale czy nie jest tak że Battlefield 3 otworzył graczą oczy.Tak naprawde w COD dostawalismy to samo multi prawie to samo faktem jest to że singiel jest zajebisty.A co mi chodzi że BF3 otworzyło graczom oczy a chodzi mi oto że w rok w rok grafika w COD prawie się nie zmieniała.Wiem że zaraz ktos bedzie mnie obrażał za moją opine.(do puki to sie nie zmieni w COD to będe zawsze mówił że COD jest jak FIFA z roku na rok to samo.
zanonimizowany580751 Generał
ja tam wole to niz wydywanie klonów co rok...
CyberTron Senator

No i podobnie jak w wypadku MW, zaczyna się zarabianie...
Zdenio Generał

Wiecie co byłoby spoko? Dodatek taki jak Vietnam, tylko w realiach drugiej wojny światowej... To byłoby coś genialnego, tym bardziej, że obecnie nie ma dobrych gier w tym settingu : >
zanonimizowany591833 Chorąży
Wsparcie w postaci np. online pass jak było w BC2 to bedzie zajebiste darmowe mapki, 7 map packów było a BF3 ma być długo to bedzie zarąbiscie