Imponująca modyfikacja do Max Payne 2
Obie pecetowe odsłony cyklu Max Payne zasłynęły nie tylko z powodu, że były bardzo dobrymi produkcjami, ale również z racji tego, że umożliwiały uzdolnionym osobom dokonywanie sporych modyfikacji w kodzie gry. Wraz ze świetną mechaniką rozgrywki stwarzało to ogromne pole do popisu. Kolejnym z takowych przykładów jest Mona: The Assassin, nieoficjalne rozszerzenie do Max Payne 2.
Obie pecetowe odsłony cyklu Max Payne zasłynęły nie tylko z powodu, że były bardzo dobrymi produkcjami, ale również z racji tego, że umożliwiały uzdolnionym osobom dokonywanie sporych modyfikacji w kodzie gry. Wraz ze świetną mechaniką rozgrywki stwarzało to ogromne pole do popisu. Kolejnym z takowych przykładów jest Mona: The Assassin, nieoficjalne rozszerzenie do Max Payne 2 autorstwa Rats in a Cage Team.
Mona składa się z pięciu zupełnie nowych, ciekawie poprowadzonych poziomów, zapewniających w sumie około 45 minut udanej zabawy. W jej trakcie przejmujemy kontrolę nad niejaką Moną Sax, zawodową morderczynią. Dochodzi do tego w niezbyt sprzyjających okolicznościach – melina Mony jest akurat szturmowana przez ludzi bossa lokalnej mafii. Wymusza to na naszej bohaterce ucieczkę ulicami Nowego Jorku. Zakończy się ona dopiero w głównej siedzibie owej grupy przestępczej, w której to Mona zabawi nieco dłużej.
Prace nad Mona: The Assassin trwały już od dłuższego czasu. Warto odnotować, że sam pomysł na takowy mod wyszedł spod ręki Mikaela Kasurinena, głównego projektanta Remedy, a więc firmy deweloperskiej, która stworzyła cykl Max Payne. W pracach pomagali mu znani modderzy – m.in. Clement „Corwin” Melendez oraz Shacker Diego „Aavenr” Jimenez. Plik z modem znajdziecie m.in. na łamach oficjalnej strony projektu. Zajmuje on 217 MB. Tam też możecie obejrzeć zwiastun oraz kilka zrzutów ekranowych.
Przypominamy, że Max Payne 2: Fall of Max Payne zostało wydane w październiku 2003 roku. Gra uzyskała bardzo wysokie noty (u nas aż 90%) oraz zdobyła sporą popularność wśród posiadaczy pecetów i konsol (PlayStation 2 i Xbox).

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne
Data wydania: 15 października 2003
GRYOnline
Gracze
Steam
- Take 2 Interactive
- Remedy Entertainment
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany489780 Generał
Tylko że sam MP2 już trąci myszką, i nie piszę to mając 15 lat i patrząc tylko na grafikę, bo pamiętam jak grałem sobie we Freda czy Gods na Amidze, ale czas nie stoi czasem lepiej nie wracać do wspomnień bo można się rozczarować;(
Tak na marginesie, Gods sobie na PC zainstalowałem i w sumie da się grać, dzisiaj narzekamy na fabułę, że płytkie i banalne, ale jakie były kiedyś wątki fabularne... A grało się w te proste paru pikselowe gry do upadłego....
zanonimizowany575374 Generał
b4r4n fakt źle przeczytałem, mój błąd.
Soplic ja ostatnio wróciłem do Max Payne 1 i 2 jakiś miesiąc temu przeszedłem obie części i nie ma się o co bać, gra dalej jest miodna i nie ma brzydkiej grafiki i gra sie w niego wyśmienicie.
zanonimizowany552470 Konsul
Max Payne to była gra, przeszedłem tylko "jedynkę", ale na dwójkę też znajdę czas kiedyś.
zanonimizowany609294 Legionista
a ja komus dalem plyte z Maxem P 2 bo myslalem ze na nic juz sie nie przyda... :/