Twórca Europa Universalis V opowiedział o znaczeniu inspiracji poprzednimi strategiami firmy Paradox Interactive.
Już od zapowiedzi wyczekiwanej przez wielu entuzjastów strategii gry Europa Universalis V zwracano uwagę na to, jak rozbudowaną produkcją będzie „piątka”, szczególnie zestawiając ją z ostatnimi odsłonami cyklu. Jednym z powodów, dla których nadchodzący tytuł pod licznymi względami będzie lepszy od EU4, jest mocne inspirowanie się przez deweloperów poprzednimi grami wypuszczonymi przez Paradox Interactive.
W rozmowie z serwisem PCGamesN David Horler, reżyser artystyczny EU5, zaznaczył, że tworząc kolejną grę z cenionej serii produkcji typu grand strategy, wprowadzono wiele rozbudowanych mechanik zaczerpniętych z kilku strategii szwedzkiego wydawcy. Deweloperzy wzorowali się na takich tytułach, jak Imperator: Rome, Crusader Kings III oraz Victoria 3.
David Horler jest przekonany, że premiera Europa Universalis V potwierdzi dobrą reputację firmy Paradox Interactive:
EU4 to flagowa gra strategiczna. Teraz [nadejdzie – dop. red.] moment, w którym pokażemy wszystkim, na co nas stać. Jesteśmy najlepszym producentem gier strategicznych na świecie i udowadniamy to.
Europa Universalis V zadebiutuje 4 listopada na PC.
1

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).