Paradox wyjaśnia, jak działa żyjący świat w Europa Universalis 5. Gracze są przekonani, że będzie to nie tylko wielka strategia, ale też olbrzymia
Firma Paradox Interactive przybliżyła działanie populacji w grze Europa Universalis V. Gracze nie kryją entuzjazmu względem nadchodzącej ogromnej produkcji.

Twórcy nadchodzącej strategii Europa Universalis V opublikowali nowy materiał z gry, który ponownie dowodzi, że produkcja będzie oferować znacznie bardziej rozwinięte mechaniki niż Europa Universalis IV. Trwający kilka minut filmik skupia się na najważniejszym, zdaniem twórców, elemencie.
Deweloperzy szczegółowo omówili zmieniony system populacji. Jest on ściśle powiązany z jednym z 70 trybów map obecnych w grze, które poprzez warstwy wizualizują istotne informacje. Poniżej zobaczycie omawiany materiał.
Utrzymanie przy życiu mieszkańców poszczególnych regionów ma być niezwykle ważnym aspektem nadchodzącej produkcji. Bez ludności nie zbierzemy zasobów ani nie wytrenujemy potrzebnych do podbojów członków armii. W EU5 symulowana będzie każda pojedyncza osoba, co ma zastąpić ogólne statystyki populacji obecne w EU4.
Deweloperzy zapewniają, że populacje zamieszkujące poszczególne obszary różnią się od siebie przypisaną kulturą i przekonaniami religijnymi. Pragnienia przedstawicieli wszystkich klas społecznych trzeba będzie równoważyć tak, aby wszyscy byli zadowoleni z działań rządzącego gracza i nie wszczynali buntów. Według deweloperów ma to przypominać złożony „symulator świata”:
System populacji w EU5 bardziej przypomina symulator świata, w którym każdy wybór [gracza – dop. red.] kształtuje strukturę społeczną narodu.
W grze nie zabraknie też mechanik mocno urozmaicających rządzenie narodami, w tym chociażby chorób wymuszających wprowadzanie kwarantanny czy konsekwencji faworyzowania jednej z klas. Zarówno zróżnicowane kulturowo populacje, jak i te bardziej spójne, będą reagować na każdą najmniejszą decyzję gracza.
W komentarzach pod materiałem fani nie kryją ekscytacji nadchodzącą produkcją. Zwracają uwagę na to, jak ogromna wydaje się Europa Universalis V, przez co będzie wymagała bardzo dużo czasu na opanowanie wszystkich mechanik. Gra zaoferuje bowiem tysiąc grywalnych narodów, 30 tys. lokacji oraz 70 różnych warstw map.

- Paradox Interactive
- Europa Universalis (seria)
- grand strategy games
- PC
Komentarze czytelników
Nirgar Pretorianin

Poczekamy, zobaczymy, nie ma co tworzyć hype... i tak pewnie 3 lata patchowania jak to u nich bywa, jest czas, aby obejrzeć grę w akcji.
Misiaty Legend
Z mojej perspektywy zapowiadane zmiany są super. Tego właśnie brakowało w EU4: mogłeś wystawiać armie niewspółmiernie duże do zasobów ludzkich a utrata manpower nie wpływała na nic poza zdolnością prowadzenia wojny. Co było idiotyczne, bo w pierwszej kolejności powinna wpływać na powojenne możliwości produkcyjne w kraju, jego odbudowę itd.
Druga kwestia to kultura. To w EU4 było potraktowane bardzo po macoszemu. Nie jestem prosem, który podbijał świat - moje mozliwości kończyły się na podbiciu Europy. Natomiast tworzenie wielokulturowych państw nie było w ogóle problematyczne, co było bardzo dużym uproszczeniem.
PanDaneX Konsul

jaram się jak pochodnia ale mam nadzieję że gra nie będzie wyglądała jak spam setki wyskakujących okienek na raz XD
elathir Legend

To co na razie mi się tutaj najbardziej podoba to komunikacja. Serio, tak dobrej nie widziałem od dawna a w wypadku PDX to nigdy. Do tego znaczące zaangażowanie społeczności. Powinno to pozwolić uniknąć problemów premierowych Victorii 3 i Imperator Rome.
W sumie moje jedyne zmartwienie to czy mój PC udźwignie tą grę chociaż na niskich ustawieniach. Z drugiej strony w Victorie 3 jestem w stanie grać jako tako do engamu, o ile używam maks średniego tempa upływu czasu.
Drackula Legend

W tej grze to mi się zawsze marzyło aby walki odbywały się osobnym ekranie, gdzie robimy wstępne ustawienia przed bitwą, sama bitwa podzielona jest na fazy podczas któreych możny wpłynąć na ustawienia wojsk, np gdzie rzucić rezerwy itp.
Coś pomiędzy obecnym systemem a tym z total warów. Coś na modłę starego centuriona.