Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 sierpnia 2009, 08:35

autor: Piotr Doroń

ESRB przedstawia pierwsze szczegóły nt. Assassin's Creed II: Discovery

Pierwsze plotki na temat drugiej odsłony marki Assassin’s Creed w wersji na przenośną konsolę Nintendo DS pojawiły się jeszcze przy okazji zapowiedzi edycji na „dorosłe” konsole i komputery osobiste. Wtedy koncern Ubisoft bardzo szybko im zaprzeczył. Obecnie sytuacja jest już jednak zgoła odmienna – kolejne informacje na temat produkcji pochodzą bezpośrednio od organizacji ESRB.

Pierwsze plotki na temat drugiej odsłony marki Assassin’s Creed w wersji na przenośną konsolę Nintendo DS pojawiły się jeszcze przy okazji zapowiedzi edycji na „dorosłe” konsole i komputery osobiste. Wtedy koncern Ubisoft bardzo szybko im zaprzeczył. Obecnie sytuacja jest już jednak zgoła odmienna – kolejne informacje na temat produkcji pochodzą bezpośrednio od organizacji ESRB, która nie zwykła się mylić w takich kwestiach.

ESRB przedstawia pierwsze szczegóły nt. Assassin's Creed II: Discovery - ilustracja #1

Screen z gry Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles.

Wynika z nich, że Assassin’s Creed II: Discovery – taki tytuł widnieje w bazie ESRB – będzie pozycją utrzymaną w takim samym stylu, co Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles. Akcja zostanie zatem ukazana w rzucie izometrycznym, choć wydarzenia będą najpewniej prezentowane za sprawą trójwymiarowej oprawy graficznej. Zastosowanie otwartego świata byłoby jednak niemożliwe z uwagi na mocno ograniczone możliwości Nintendo DS.

Głównym bohaterem Discovery będzie oczywiście Ezio Auditore de Firenze. Wcielając się w niego, będziemy wykonywać typowe dla płatnych zabójców zadania, w tym likwidować niewygodnych osobników. Dokonamy tego przemierzając włoskie miasta z czasów renesansu. Na większą ilość szczegółów będziemy musieli zaczekać do chwili oficjalnej zapowiedzi gry. Liczymy na to, że z uwagi na działania ESRB dojdzie do niej już niedługo.

Pierwsza część Assassin’s Creed w wersji na Nintendo DS to prequel względem odsłon wydanych na Xboksa 360, PlayStation 3 i PC. W grze głównym bohaterem jest co prawda Altair, lecz nie należy on jeszcze do żadnego bractwa. Zadaniem gracza jest odnalezienie sekretnego obiektu, którego pozyskanie może doprowadzić do zakończenia wojen nękających Ziemię Świętą. Gra jest ciekawa przede wszystkim z jednego względu – pozwala nam bowiem poznać wiele szczegółów z historii Altaira, co stanowi oczywiście nie lada gratkę dla fanów serii Assassin’s Creed.

Generalnie mamy tu jednak do czynienia z produkcją bardzo przeciętną i niezwykle krótką (ukończenie głównego wątku wprawnemu graczowi zajmuje około trzech godzin). Recenzenci, którzy ocenili dzieło studia Gameloft na średnią notę 59% (według serwisu Metacritic.com), krytykowali przede wszystkim niedokładny system kontroli oraz liczne problemy techniczne. Ich zdania nie podzielali gracze, którzy według różnych szacunków zakupili około 500 tysięcy egzemplarzy Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej