Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2015, 10:35

autor: Adrian Werner

Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4 i Star Wars: Battlefront liderami sprzedaży świątecznej w sklepie Amazon

Sieciowy sklep Amazon poinformował, że w trakcie tegorocznego okresu świątecznego jego klienci najczęściej kupowali gry Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4 i Star Wars: Battlefront.

Call of Duty: Black Ops III to największy przebój kasowy tego roku na rynku gier. - Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4 i Star Wars: Battlefront liderami sprzedaży światecznej w sklepie Amazon - wiadomość - 2015-12-29
Call of Duty: Black Ops III to największy przebój kasowy tego roku na rynku gier.

Firma Amazon opublikowała podsumowanie okresu świątecznego. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że wśród klientów tego sieciowego sklepu największą popularnością cieszyły się gry Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4 i Star Wars: Battlefront. Niestety, nie podano dokładnych wyników, ani nawet kolejności tych tytułów.

Dominacja tego tercetu nie jest oczywiście żadnym zaskoczeniem. Zwłaszcza Call of Duty: Black Ops III okazało się wielkim przebojem. Gra była najpopularniejszą produkcją listopada w Stanach Zjednoczonych i radzi sobie na razie lepiej niż zeszłoroczne Call of Duty: Advanced Warfare. Najnowsza odsłona cyklu studia Treyarch w ciągu pierwszych trzech dni sprzedaży wygenerowała ponad 550 milionów dolarów przychodu, przebijając wynik filmu Jurassic World i zgarniając tym samym tytuł największej premiery 2015 roku w branży rozrywkowej. Gra okazała się także bezkonkurencyjna podczas tzw. czarnego piątku.

Wydaje się więc, że marka Call of Duty złapała wreszcie nowy wiatr w żagle. Ostatnich kilka odsłon okazało się co prawda wielkimi przebojami kasowymi, ale widać było wyraźną tendencję spadkową. Black Ops II poradziło sobie bowiem gorzej niż Modern Warfare 3, a jeszcze słabsze wyniki sprzedaży osiągnęło w 2013 r. Call of Duty: Ghosts. Ten niekorzystny trend został odwrócony dopiero w zeszłym roku dzięki Advanced Warfare. Widać, że wyposażenie postaci w technologie zapewniające nadludzkie możliwości okazało się dla cyklu dobrym posunięciem.

Ponadto Amazon pochwalił się, że okres świąteczny był wyjątkowo udany dla urządzeń produkowanych przez tę firmę, takich jak tablety Fire, czytniki Kindle czy Fire TV Stick. Sprzedano ich bowiem dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku. Najczęściej kupowanym ebookiem była Dziewczyna z pociągu autorstwa Pauli Hawkins, a spośród seriali telewizyjnych streamowanych przez usługę Prime liderem okazało się The Man in the High Castle. To ostatnie nie było trudne do przewidzenia, gdyż produkcję opracowało samo Amazon i na razie pierwszy sezon dostępny jest tylko w usługach tej firmy.

  1. Amazon – strona oficjalna
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.