Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2016, 14:36

autor: Adrian Werner

Star Wars: Battlefront - według analityków sprzedaż gry przekroczyła 12-13 mln sztuk

Według analityków sprzedaż strzelanki Star Wars: Battlefront osiągnęła już poziom 12-13 mln egzemplarzy, co w dużej mierze jest zasługą szaleństwa na markę Gwiezdnych wojen rozpętanego przez film Przebudzenie Mocy. Kampania marketingowa tego kinowego przeboju pomogła także grom i zabawkom z serii Disney Infinity Star Wars pokonać konkurencyjne cykle Skylanders oraz LEGO Dimensions.

Według analityków Star Wars: Battlefront sprzedaje się wyśmienicie. - Star Wars: Battlefront - według analityków sprzedaż gry przekroczyła 12-13 mln sztuk - wiadomość - 2016-01-03
Według analityków Star Wars: Battlefront sprzedaje się wyśmienicie.

Już od pewnego czasu wiemy, że wydana w listopadzie strzelanka Star Wars: Battlefront okazała się sporym przebojem, ale do tej pory nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych danych. Teraz uległo to zmianie i w serwisie Fortune opublikowano informację, że łączna sprzedaż osiągnięta do końca minionego roku wyniosła 12 mln egzemplarzy. Liczba ta pochodzi od analityka Michaela Pachtera z grupy Wedbush Securities. Jego kolega po fachu Evan Wilson z firmy Pacific Crest, jest bardziej optymistyczny i twierdzi, że gra rozeszła się w 13 mln sztuk.

Należy oczywiście brać poprawkę na to, że nie są to oficjalne dane, choć raczej jest mało prawdopodobne, aby te mocno odbiegały od tych prognoz. Warto przypomnieć, że przed premierą firma Electronic Arts ogłosiła, że przewiduje sprzedaż 13 mln egzemplarzy Star Wars: Battlefront do kwietnia tego roku.

Sprzedaż tego tytułu w dużej mierze napędza oczywiście szaleństwo związane z filmem Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy i film ten pomógł również innym grom opartym na tej marce. Według wspomnianego Michaela Pachtera jesienią tego roku gry oraz zabawki z serii Disney Infinity Star Wars wygenerowały 200 mln dolarów przychodu. Natomiast konkurencyjne cykle Skylanders oraz LEGO Dimensions osiągnęły po 150 mln dolarów przychodu każdy.

Analitycy szacują, że Disney wydał 350 mln dolarów na kampanię promocyjną filmu Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy i pomogła ona wszystkim produkcjom związanym z tą marką, w tym także grom mobilnym i zabawkom. Dzięki temu w przyszłości firma będzie mogła domagać się większych opłat od partnerów chcących korzystać tej licencji.

Przypomnijmy, że Star Wars: Battlefront trafiło do sprzedaży 19 listopada tego roku, w wersjach na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. W naszym kraju produkcja ukazała się w edycji zlokalizowanej kinowo, a więc z polskimi napisami.

  1. Recenzja gry Star Wars: Battlefront - to nie jest Battlefield w kosmosie
  2. Star Wars: Battlefront – oficjalna strona gry
  3. Star Wars: Battlefront - kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej