Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2009, 11:15

autor: Jiker

Analitycy o cyklu życia konsol, cyfrowej dystrybucji i najważniejszych markach zeszłego roku

Michael Pachter z grupy Wedbush Morgan zabrał głos w kilku sprawach bezpośrednio związanych ze światowym rynkiem gier. Jednym z tematów był cykl życia konsol. Mianowicie, Pachter przewiduje, że obecne platformy zostaną zastąpione przez kolejną generacje najszybciej w 2013 roku.

Michael Pachter z grupy Wedbush Morgan zabrał głos w kilku sprawach bezpośrednio związanych ze światowym rynkiem gier. Jednym z tematów był cykl życia konsol. Mianowicie, Pachter przewiduje, że obecne platformy zostaną zastąpione przez kolejną generacje nie wcześniej niż w 2013 roku.

Głównym powodem przesunięcia daty zastąpienia PlayStation 3, Xboksa 360 i Wii nowymi konsolami jest według Pachtera rozwój serwisów cyfrowej dystrybucji oraz fakt, że producenci owych platform ciągle stawiają na ich rozwój. Analityk ma tu na myśli m.in. fakt prowadzenia prac nad nowymi kontrolerami (różdżka dla PS3 i Project Natal w przypadku Xboksa 360), a także możliwe wprowadzenie na rynek modelu Wii wyświetlającego grafikę w wysokiej rozdzielczości.

Pachter twierdzi jednak, że o ile cyfrowa dystrybucja faktycznie stanowi przełom, to jednak rewolucja z nią związana nie będzie na tyle gwałtowna, na ile wyobrażali to sobie ludzie jeszcze kilka miesięcy temu. Pachter sugeruje, że za dziesięć lat edycje pudełkowe sprzedawane w stacjonarnych sklepach w dalszym ciągu stanowić będą większość sprzedaży (z cyfrowej dystrybucji będzie korzystać mniej niż połowa nabywców gier).

Przykładem potwierdzającym analizę jest według Pachtera sytuacja z dodatkami do Grand Theft Auto IV. O ile bowiem początkowo The Lost and Damned oraz The Ballad of Gay Tony miały być rozpowszechniane wyłącznie drogą sieciową, o tyle w chwili zapowiedzi drugiego rozszerzenia dowiedzieliśmy się, że dodatki będzie można zakupić również w formie pudełkowej. Taka wersja powinna zostać udostępniona jeszcze w tym roku i nie będzie wymagać posiadania podstawowej wersji GTA IV.

Grupa Wedbush Morgan podzieliła się również zestawieniem obejmującym trzydzieści najpopularniejszych marek w 2008 roku na rynku amerykańskim. Z notowania wynika, że tylko trzech wydawców może się pochwalić więcej niż jedną marką z przychodem na poziomie co najmniej 100 milionów dolarów wygenerowanym w tym okresie. Są nimi: Electronic Arts, Nintendo oraz Activision Blizzard. Interesujące jest to, że na liście nie znalazła się ani jedna marka należąca do Sony. Pokrywa się to po części z naszymi wczorajszymi doniesieniami na temat nienajlepszej amerykańskiej sprzedaży najważniejszych tytułów ekskluzywnych japońskiego koncernu na PlayStation 3. Microsoft ma takowych dwie (Gears of War i Fable), a Nintendo cztery (Mario Bros., Wii Fit, Wii Play oraz Pokemon).

Najlepsze rezultaty osiągnięte zostały przez:

  1. Guitar Hero (Activision Blizzard) 992 milionów dolarów
  2. Mario Bros. (Nintendo) 761 milionów dolarów
  3. Rock Band (Electronic Arts) 662 milionów dolarów
  4. Call Of Duty (Activision Blizzard) 446 milionów dolarów
  5. Wii Fit (Nintendo) 407 milionów dolarów
  6. Grand Theft Auto (Take-Two Interactive) 361 milionów dolarów
  7. Madden Football (Electronic Arts) 312 milionów dolarów
  8. Wii Play (Nintendo) 261 milionów dolarów
  9. LEGO (LucasArts) 224 milionów dolarów
  10. Star Wars (LucasArts) 180 milionów dolarów

Ostatnia aktualizacja: 2009-07-01

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

gry