Gry wieloosobowe wykorzystujące podzielony ekran PS2
W przypadku podzielonego ekranu (split-screen) gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo multiplayerowa rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy – zazwyczaj maksymalnie czworo – bierze udział w zabawie równocześnie, a dla każdego z nich wydzielony zostaje indywidualny kawałek ekranu na telewizorze lub monitorze. Split-screen jest najpopularniejszy na konsolach, w gatunkach takich jak strzelanki czy gry wyścigowe.

Ico
Przygodowe 25 września 2001
Trzecioosobowa gra przygodowo-zręcznościowa autorstwa dwuosobowego japońskiego studia Team Ico. Fabuła gry opowiada o losach małego chłopca imieniem Ico, który naznaczony klątwą rodzi się z dziwnymi rogami na głowie i podobnie jak wielu jego poprzedników zostaje zabrany do tajemniczego zamku, gdzie ma zostać zgładzony. W oczekiwaniu na śmierć, bohater zauważa zamkniętą w klatce dziewczynkę, która okazuje się być księżniczką – córką panującej w zamku okrutnej królowej. Od momentu, w którym Ico postanawia ją uwolnić, losy obojga bohaterów zależą już wyłącznie od poczynań gracza, którego zadaniem jest pomóc im w ucieczce z twierdzy. Całość łączy elementy gry przygodowej oraz platformówki, a podczas zabawy stawiamy czoła licznym zagadkom, wymyślnym pułapkom i bezwzględnym demonom. Elementem wyróżniającym Ico jest zaś spory nacisk, jaki położono na rozwój więzi emocjonalnej pomiędzy dwójką bohaterów, którzy zdani wyłącznie na siebie wzajemnie odpowiadają za swe losy.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

Gran Turismo 4
Wyścigi 22 lutego 2005
Czwarta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, znanych z kolejnych generacji konsol PlayStation. Pod względem rozmachu Gran Turismo 4 przebija wszystkie dotychczasowe osiągnięcia studia Polyphony Digital, oferując oszałamiającą liczbę ponad 500 modeli samochodów 80 najważniejszych producentów. Wszystkie one odwzorowane zostały z ogromną pieczołowitością i mogą zostać poddane gruntownemu tuningowi – zarówno wizualnemu, jak i mechanicznemu. Na potrzeby gry przygotowano łącznie 100 tras, z których część to odcinki zupełnie nowe, a resztę stanowią podrasowane trasy z poprzednich części serii. Sedno gry stanowi nadal tryb symulacyjny, w którym dzięki zdobywanej gotówce sukcesywnie rozbudowujemy swój garaż, mieszczący nawet do 1000 aut. Wśród nowości wymienić warto zaś głównie podrasowaną oprawę audiowizualną w rozdzielczości 1080i oraz tryb photo mode, pozwalający na robienie zdjęć w trakcie wyścigu i umieszczanie ich w specjalnym, wirtualnym albumie.

Delta Force: Black Hawk Down
Akcji 26 lipca 2005
Kolejna, czwarta gra z serii Delta Force. Akcja oparta została na autentycznych wydarzeniach związanych z operacjami wojskowymi „Restore Hope” oraz „Task Force Ranger”, które miały miejsce w 1993 roku w Somalii

Need for Speed: Underground 2
Wyścigi 17 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.

Half-Life
Akcji 30 listopada 2001
Osadzona w realiach science fiction strzelanka FPS z silnym wątkiem fabularnym, opracowana przez debiutujące amerykańskie studio Valve Software. Akcja gry toczy się w tajnym laboratorium Black Mesa, gdzie przybywa do pracy bohater gry – fizyk Gordon Freeman. W wyniku nieudanego eksperymentu otwierającego przejście między wymiarami, do laboratorium dostają się obcy ze świata Xen, a nasz protagonista rozpoczyna walkę o życie. Na jego drodze stają nie tylko pozaziemskie istoty, ale także żołnierze ze specjalnego oddziału, wysłanego by zatuszować katastrofę. Celem rozgrywki jest ucieczka ze zniszczonego kompleksu, w czym pomogą nam także inni ocaleli pracownicy laboratorium. Half-Life uznany został za grę przełomową, która w umiejętny sposób połączyła cechy klasycznych strzelanin FPP z elementami horroru i rozbudowaną fabułą. Tytuł cechuje się ponadto przesyconym atmosferą grozy klimatem oraz wysoką inteligencją komputerowych przeciwników.

Test Drive Unlimited
Wyścigi 20 lutego 2007
Nowe wcielenie popularnej serii samochodowej, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku przez studio Distinctive Software i firmę Accolade. Test Drive Unlimited powstał pod egidą firmy Atari, a za jego powstanie odpowiada studio Eden Games, znane dotąd głównie za sprawą zręcznościowego cyklu rajdowego V-Rally. Główną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon serii jest oddanie do dyspozycji graczy rozległego, otwartego świata, jakim jest wiernie odwzorowana, hawajska wyspa Oahu. Jej teren możemy swobodnie eksplorować, podejmując szereg zróżnicowanych wyzwań wyścigowych i zarabiając gotówkę, pozwalającą na stopniową rozbudowę garażu o nowe modele pojazdów – łącznie ponad 90 licencjonowanych samochodów oraz motocykli. Podczas zabawy możemy modyfikować swojego awatara, ubierając go w ciuchy znanych projektantów, a także zakupić nowy dom z bardziej pojemnym garażem. Całość uzupełnia nowatorski tryb multiplayer, pozwalający – niczym w grach MMO – na rywalizację tysięcy graczy w tym samym momencie.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Akcji 28 marca 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona przebojowej serii trzecioosobowych gier akcji z elementami skradanki, opowiadającej o przygodach agenta Sama Fishera. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, w której dochodzi do silnej eskalacji konfliktu na linii Korea Północna – Japonia, dodatkowo podsyconej próbą interwencji Stanów Zjednoczonych. Wtedy to do akcji wkracza nasz niezawodny protagonista, którego zadaniem będzie pogodzenie interesów wszystkich stron konfliktu. W porównaniu do poprzednich części serii, Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory oferuje sporą ilość zmian, zarówno na gruncie oprawy, jak i mechaniki. Poszczególne misje mają teraz nieliniowy przebieg, a do celu dotrzeć możemy na kilka różnych sposobów, wykonując po drodze opcjonalne zadania dodatkowe. Na wyróżnienie zasługuje też wydatnie poszerzony wachlarz ruchów, ciosów i technik walki, a także nowe typy gadżetów oraz broni. Nie zabrakło również sporej gamy wariantów rozgrywki wieloosobowej, na czele z trybem kooperacji.

Stunt GP
Wyścigi 13 listopada 2001
Stunt GP to ekscytujące wyścigi małymi sterowanymi radiem samochodzikami. Można nimi skakać, jeździć po rampach, spiralach i innych atrakcjach znajdujących się na przygotowanych specjalnie w tym celu torach.

Sniper Elite: Berlin 1945
Akcji 30 września 2005
Pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki autorstwa studia Rebellion Software, znanego dotąd głównie za sprawą kultowej strzelaniny Aliens vs Predator z 1999 roku. Akcja gry Sniper Elite: Berlin 1945 rozgrywa się w ostatnich dniach II wojny światowej, a podczas zabawy wcielamy się w postać Petera Maurera – elitarnego niemieckiego snajpera, zrekrutowanego przez amerykańską agencję OSS. Celem bohatera będzie rozprawienie się z pozostałościami armii nazistowskiej oraz agentami rosyjskiego SMERSH i nie dopuszczenie do przejęcia przez nich tajnych projektów niemieckich inżynierów i uczonych. Rozgrywka łączy cechy klasycznych strzelanin FPS z elementami skradanki, premiując ukrywanie się i cichą eliminację wrogów za pomocą kilku rodzajów karabinów snajperskich, wyciszonego pistoletu, granatów oraz noża, choć podczas zabawy nie zabraknie też okazji do użycia karabinów maszynowych, bomb i panzerfaustów.

Gran Turismo 3: A-Spec
Wyścigi 9 lipca 2001
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej studia Polyphony Digital, zapoczątkowanej w 1997 roku na konsoli PS One. Motorem Gran Turismo 3: A-Spec jest oczywiście tytułowy tryb zabawy, gdzie, uczestnicząc w kolejnych wyścigowych zmaganiach, zdobywamy odpowiednie licencje oraz gotówkę, którą możemy przeznaczyć na zakup nowych samochodów oraz części. W grze znalazła się ponad setka licencjonowanych modeli najważniejszych światowych producentów, a każdy z nich możemy poddać szczegółowemu tuningowi, wymieniając kilkadziesiąt elementów samochodu i eksperymentując z ich ustawieniami. Wyścigi toczą się na trasach asfaltowych (w większości znanych z poprzednich części serii) oraz całkiem nowych odcinkach szutrowych. Całość odznacza się tradycyjnie realistycznym modelem jazdy oraz całkiem nową, niezwykle szczegółową oprawą graficzną, stanowiącą istotny skok jakościowy w porównaniu z odsłonami znanymi z poprzedniej generacji konsol Sony.

Need for Speed ProStreet
Wyścigi 13 listopada 2007
Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory. Gracze biorą udział w szeregu kolejnych zawodów, w ramach których rozgrywane są cztery podstawowe warianty wyścigów: tradycyjny, Drag, Drift oraz Speed Challenge, polegający na uzyskaniu jak najwyższej prędkości. Kolejne zwycięstwa odblokowują dostęp do nowych wyzwań oraz dodatkowych samochodów. Te reprezentują 26 licencjonowanych marek i dzięki specjalnemu systemowi Autosculpt mogą być poddawane tuningowi. Autorzy położyli szczególny nacisk na odwzorowanie kolizji oraz model uszkodzeń, których efekty wpływają teraz również na osiągi naszego wozu. Dla amatorów realizmu przewidziano także możliwość wyłączenia wszelkich udogodnień, jak wspomaganie kierownicy czy ABS, co czyni model jazdy nieco bardziej symulacyjnym.

Colin McRae Rally 3
Wyścigi 25 października 2002
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigów rajdowych. Tym razem twórcy położyli nacisk na zwiększenie roli kierowcy, przez wprowadzenie wątku fabularnego. Postarano się także o lepsze odwzorowanie modelu jazdy i zachowania samochodu podczas rajdów. „Trójka” zawiera osiem tras rajdowych umiejscowionych w Japonii, Hiszpanii, Grecji i innych krajach oraz dwanaście samochodów głównych i parę bonusowych.

Ratchet & Clank 3
Zręcznościowe 3 listopada 2004
Ratchet & Clank III: Up your Arsenal to kolejna część cudownej serii gier przygodowych z ogromną dawką zdrowej strzelaniny, w której dwóch kumpli zamienia w pył dziesiątki natarczywych przeciwników.

Richard Burns Rally
Wyścigi 1 czerwca 2004
Kolejna (po produktach z serii Colin McRae Rally marki Codemasters) gra, firmowana nazwiskiem znanego kierowcy wyczynowego. Patronem został w tym przypadku słynny Rajdowy Mistrz Świata z 2001 roku - Richard Burns.

Rayman M
Zręcznościowe 27 listopada 2001
Rayman Arena to stworzona z myślą o rozgrywce wieloosobowej gra zręcznościowa, stanowiąca spin-offową produkcję z serii Rayman. Deweloperzy z koncernu Ubisoft przygotowali dwa warianty zabawy, w których za pośrednictwem sieci LAN lub Internet można ścigać się bądź walczyć z innymi graczami, wcielając się w ulubione postaci z uniwersum Krainy Snów. Na niektórych rynkach gra wydana została pod tytułem Rayman M.

Midnight Club II
Wyścigi 9 kwietnia 2003
Kolejna część ekscytujących wyścigów ulicznych pochodzących z firmy Rockstar Games. Najlepsi kierowcy co noc spotykają na ulicach trzech olbrzymich metropolii, tj. Los Angeles, Paryża i Tokio, by z ogromnymi prędkościami mknąć ulicami śpiącego miasta.

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3
Bijatyki 9 listopada 2007
Kolejna odsłona serii bijatyk, opracowanych przez studio Spike. Cykl powstał w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy i zabiera graczy do tytułowego uniwersum Smoczych Kul, w którym prym wiodą mistrzowie rozmaitych sztuk walki. Do naszej dyspozycji oddano ponad 150 wojowników, reprezentujących zróżnicowane rasy: Od Saiyan (Goku, Vegeta), przez mieszkańców planety Namek (Piccolo), po ludzi (Tenshin, Krillin) oraz androidy (#17, #18). Każdy z zawodników dysponuje unikalnym zestawem ciosów i umiejętności specjalnych, a wielu z nich potrafi przejść proces transformacji, zyskując dostęp do nowych, potężniejszych ataków. Starcia rozgrywane są w ponad 20 lokacjach, a poszczególne areny występują tutaj zarówno w wersji dziennej, jak i nocnej. Dopełnienie Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 stanowi wysokiej jakości oprawa graficzna, wierna pod względem stylistyki dziełom japońskiego rysownika.

Need for Speed: Underground
Wyścigi 17 listopada 2003
Kolejna, siódma już odsłona legendarnego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. Gra opracowana ponownie przez zespół EA Black Box wnosi do serii prawdziwą rewolucję, koncentrując się na tematyce nielegalnych wyścigów ulicznych. Tym razem, oprócz tradycyjnych wyścigów po ulicach pogrążonego w nocy miasta, czeka na nas także rywalizacja w zupełnie nowych trybach: drag racing oraz drift. Do naszej dyspozycji oddany został pokaźny wachlarz licencjonowanych wozów, popularnych wśród wielbicieli nielegalnego ścigania. Jednym z głównych atutów gry są spore możliwości ich modyfikacji, przy użyciu licencjonowanych części najpopularniejszych firm tuningowych. W grze położono spory nacisk na aspekt finansowy, a nowe modele samochodów i części nabywamy za gotówkę zarobioną podczas kolejnych wyścigów. Naszym zmaganiom towarzyszy wybuchowa ścieżka dźwiękowa, stanowiąca istną mieszaninę gatunków - od rapu, poprzez techno, aż do metalu.

Ratchet: Gladiator
Zręcznościowe 25 października 2005
Ratchet: Deadlocked (na kontynencie europejskim tytuł brzmi Ratchet: Gladiator) jest czwartą grą z serii wirtualnych zręcznościówek, zapoczątkowanej w 2002 roku – wówczas bowiem ukazała się pozycja pt. Ratchet & Clank autorstwa pracowników firmy Insomaniac Games. Rzecz jasna ponownie w rolach głównych obsadzono wielkouchego humanoidalnego stwora i zawsze towarzyszącego mu robota.

Rally Championship
Wyścigi 18 czerwca 2002
Konsolowa wersja jednej z bardziej znanych PeCetowych ścigałek. Do wyboru kilkadziesiąt licencjonowanych rajdowych wozów, a także szeroki wachlarz trybów rozgrywki, obejmujący rozbudowany multiplayer dla czterech osób.

LEGO Racers 2
Wyścigi 27 września 2001
Kontynuacja wyścigów samochodowych Lego Racers promowanych przez najsłynniejszego światowego producenta klocków dla dzieci, firmę Lego. Stajemy tu do szeregu zwariowanych wyścigów, które mają wyłonić najlepszego kierowcę galaktyki.

Tenchu 3
Akcji 3 marca 2003
Tenchu: Wrath of Heaven to już trzecia część gry należącej do coraz popularniejszego gatunku „stealth games”. Jako ninja wykonujemy szereg misji, głównie polegających na zlikwidowaniu jakiegoś osobnika. Łącznie 26 trudnych zadań dla trzech postaci.

FlatOut
Wyścigi 5 listopada 2004
Opracowana przez fińskie studio Bugbear Entertainment dynamiczna gra wyścigowa, nawiązująca do takich tytułów jak Burnout czy Destruction Derby, w których równie ważne, co nasze miejsce na mecie, jest spowodowanie jak największych uszkodzeń wśród innych uczestników zabawy. W grze FlatOut bierzemy udział w brutalnych zawodach wyścigowych, ścigając się na 48 zróżnicowanych trasach, wypełnionych licznymi skrótami i podatnymi na destrukcję elementami otoczenia. Całość odznacza się zręcznościowym stylem jazdy oraz efektownym modelem zniszczeń, te zaś wpływają na osiągi i sposób prowadzenia pojazdu. W grze zaimplementowano rozbudowaną kampanię jednoosobową, w trakcie której stopniowo kupujemy nowe pojazdy i ulepszamy ich osiągi, a także opcję rywalizacji w trybie multiplayer. Oprócz klasycznych wyścigów, gra oferuje również możliwość toczenia bitew na specjalnie przystosowanych arenach, a także serię zwariowanych minigier, polegających m.in. na wystrzeliwaniu kierowcy przez przednią szybę samochodu.