Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

DLSS - sprzęt i technologie

Nowe sterowniki Nvidia Game Ready przygotowują graczy na premierę Manor Lords, tytuł dostanie też DLSS 2
Nowe sterowniki Nvidia Game Ready przygotowują graczy na premierę Manor Lords, tytuł dostanie też DLSS 2

Zbigniew Woźnicki, 16 kwietnia 2024, 18:26

Fani strategii i posiadacze kart GeForce RTX mogą szykować się na satysfakcjonującą wydajność Manor Lords. Polska produkcja otrzyma wsparcie DLSS 2 oraz sterowniki GeForce Game Ready.

Star Wars Outlaws i Black Myth: Wukong zrobią użytek z technologii Nvidia DLSS 3.5 oraz ray tracingu. Zobacz nowe filmy z gier
Star Wars Outlaws i Black Myth: Wukong zrobią użytek z technologii Nvidia DLSS 3.5 oraz ray tracingu. Zobacz nowe filmy z gier

Kamil Kleszyk, 14 marca 2024, 16:13

Firma Nvidia ujawniła kolejne produkcje, które w najbliższych miesiącach trafią do i tak już pokaźnej grupy gier korzystających z technologii DLSS 3 oraz ray tracingu.

DLSS 3.5 i Ray Tracing, czyli nowa rzeczywistość gier wideo
DLSS 3.5 i Ray Tracing, czyli nowa rzeczywistość gier wideo

Remigiusz Różański, 20 grudnia 2023, 14:46

Ray Tracing, Ray Reconstruction, Path Tracing, DLSS, DLAA, Reflex – niezrozumiałe terminy mogą wprawić raczkującego gracza w zakłopotanie. Nie martwcie się, na początek wystarczy zapamiętać, że wszystkie te nowości obsługiwane są przez karty graficzne NVIDIA GeForce RTX.

Starfield na PC oficjalnie z DLSS w wersji beta; twórcy dodają też obiecaną opcję [Aktualizacja]
Starfield na PC oficjalnie z DLSS w wersji beta; twórcy dodają też obiecaną opcję [Aktualizacja]

Jakub Błażewicz, 10 listopada 2023, 19:43

DLSS wreszcie trafił do Starfielda, choć na razie jedynie w wersji beta na Steamie. Patch 1.8.83 doda też kolejną z funkcji zapowiedzianych przez Bethesdę.

Starfield dostanie wydajnościowego kopa, nadciąga wsparcie dla DLSS i FSR3
Starfield dostanie wydajnościowego kopa, nadciąga wsparcie dla DLSS i FSR3

Jakub Błażewicz, 2 listopada 2023, 09:10

Bethesda szykuje się do dodania do Starfielda kolejnej obiecanej i wyczekiwanej przez wielu graczy funkcji, aczkolwiek na razie DLSS otrzymamy tylko w wersji beta.

Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5
Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5

Krystian Pieniążek, 25 października 2023, 08:21

Alan Wake 2 wykorzysta zarówno ray tracing, jak i technologię DLSS 3.5. Firma Nvidia opublikowała gameplay, na którym prezentuje ich dobrodziejstwa.

Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi
Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi

Adrian Werner, 18 października 2023, 14:41

Fan o ksywce LukeFZ udostepnił darmową modyfikację, która dodaje pełne wsparcie dla DLSS do gry Assassin's Creed: Mirage. Wcześniej moder zrobił to samo dla Lies of P.

FSR 3 - miała być rewolucja, a jest lekka poprawa
FSR 3 - miała być rewolucja, a jest lekka poprawa

Arkadiusz Strzała, 4 października 2023, 13:50

Nowa wersja technologii FidelityFX Super Resolution 3 miała być prawdziwą rewolucją, jakie więc są wyniki testów? Chyba nie jest tak dobrze, jak życzyłoby sobie AMD.

Nie wszystkim się to spodoba, ale DLSS i FSR to przyszłość branży, według Nvidii
Nie wszystkim się to spodoba, ale DLSS i FSR to przyszłość branży, według Nvidii

Arkadiusz Strzała, 21 września 2023, 15:57

Korzystanie z FSR i DLSS w przyszłości ma być powszechne, a natywna rozdzielczość straci na znaczeniu. Tak przynajmniej sądzi Nvidia.

Nintendo zatrudni inżyniera do pracy nad DLSS; prawdopodobnie chodzi o Switcha 2
Nintendo zatrudni inżyniera do pracy nad DLSS; prawdopodobnie chodzi o Switcha 2

Krystian Łukasik, 19 września 2023, 17:45

Ogłoszenie Nintendo o poszukiwaniu eksperta od DLSS budzi ogromne emocje wśród fanów. Czy to zapowiedź nadchodzącej rewolucji w jakości grafiki na handheldach?

Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny
Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny

Adrian Werner, 1 września 2023, 09:22

Moder PureDark już udostępnił modyfikację, która dodaje do gry Starfield obsługę technologii DLSS.

Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry
Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry

Hubert Śledziewski, 22 sierpnia 2023, 17:54

Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5, która znacząco poprawi jakość promieni w grach. Oto, jak prezentuje się ona w Cyberpunku 2077: Phantom Liberty.

AMD może blokować DLSS w niektórych grach AAA
AMD może blokować DLSS w niektórych grach AAA

Michał Ciężadlik, 22 czerwca 2023, 13:46

Walka Nvidii z AMD rozciąga się na wiele płaszczyzn. Okazuje się, że ci drudzy mogą blokować konkurencyjny DLSS w grach objętych ich sponsoringiem.

Star Wars Jedi: Survivor z większą liczbą fps-ów dzięki DLSS 3 Mod
Star Wars Jedi: Survivor z większą liczbą fps-ów dzięki DLSS 3 Mod

Kamil Kleszyk, 2 maja 2023, 11:22

Podczas gdy Respawn Entertainment pracuje nad kolejnymi aktualizacjami do Star Wars Jedi: Survivor, gracze wypuszczają modyfikacje poprawiające działanie gry.

Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1
Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1

Kamil Kleszyk, 22 stycznia 2023, 11:47

Wraz z wydaniem aktualizacji DLSS do wersji 2.5.1 produkcje obsługiwane przez ową technologię Nvidii zyskały na jakości grafiki. Zobaczcie, jak prezentuje się to na przykładzie Cyberpunka 2077 i Red Dead Redemption 2.

Skyrim ze wsparciem DLSS i innych funkcji; nawet 50 FPS więcej bez strat w grafice
Skyrim ze wsparciem DLSS i innych funkcji; nawet 50 FPS więcej bez strat w grafice

Jakub Tarchała, 12 grudnia 2022, 10:48

Modyfikacje graficzne do Skyrima potrafią wycisnąć ostatnie soki nawet z najmocniejszych komputerów. Najnowsze narzędzie pozwala znacząco poprawić wydajność gry, nawet na słabszych konfiguracjach.

Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing
Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing

Zuzanna Domeradzka, 20 września 2022, 21:24

Nvidia ogłosiła dzisiaj, że wsparcie dla technologii DLSS w wersji 3 otrzyma ponad 35 nowych gier i aplikacji. Wśród nich ma znaleźć się Cyberpunk 2077, który dostanie również tryb Ray Tracing: Overdrive.

Z tym modem RDR2 będzie działać u Was lepiej
Z tym modem RDR2 będzie działać u Was lepiej

Adrian Werner, 6 lipca 2022, 13:23

Rockstar Games na razie nie zamierza dodać wsparcia dla wydajnościowej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0 do RDR2, więc fani zakasali rękawy i zrobili to sami.

Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS
Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS

Miriam Moszczyńska, 29 stycznia 2022, 12:44

Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność

Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 16:04

Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Patch 2.3 do Diablo 2: Resurrected  już dostępny
Patch 2.3 do Diablo 2: Resurrected już dostępny

Miłosz Szubert, 3 grudnia 2021, 13:35

Diablo 2: Resurrected na PC otrzymało ostatnio nową aktualizację. Nosi ona sygnaturę 2.3 i wprowadza między innymi kilka nowych opcji związanych z rozgrywką oraz wsparcie dla Nvidia DLSS.

Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało darmowe ulepszenia; m.in. DLSS i ray tracing
Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało darmowe ulepszenia; m.in. DLSS i ray tracing

Adam Królak, 16 listopada 2021, 22:15

Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało nową aktualizację, która wprowadza m.in. wsparcie dla technologii ray tracingu, DLSS oraz FSR. Zmiany możemy podziwiać na krótkim trailerze, opublikowanym w sieci.

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę
Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę

Michał Zegar, 2 listopada 2021, 19:35

Battlefield 2042 na PC zadebiutuje ze wsparciem dla ray tracingu, technologii Nvidia DLSS oraz Nvidia Reflex. Tryb 120 fps na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S najpewniej nie pojawi się w najbliższym czasie – twórcy podają powód.

God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps
God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps

Adrian Werner, 21 października 2021, 11:00

Pecetowa wersja God of War zapowiada się imponująco. Będziemy mogli bawić się w 4K i bez limitu fps, a gra będzie wspierała DLSS oraz monitory ultrawide. Ulepszone zostaną także cienie i odbicia.

Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop
Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop

Adrian Werner, 21 września 2021, 10:07

Dzięki technologii DLSS Alan Wake Remastered ma być nawet dwukrotnie bardziej wydajny. Z kolei dodanie wsparcia dla Nvidia Reflex ograniczyło przycinanie w Deathloop.

Black Myth: Wukong przenosi się na UE5; rozgrywka nadal zachwyca
Black Myth: Wukong przenosi się na UE5; rozgrywka nadal zachwyca

Paweł Musiolik, 21 sierpnia 2021, 10:09

Produkcja Black Myth: Wukong została przeniesiona na Unreal Engine 5, co pozwoli podnieść jakość grafiki. Najnowsze wideo prezentujące rozgrywkę ponownie zachwyca.

Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu
Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu

Adam Królak, 8 lipca 2021, 13:55

Nadchodzące DLC do Red Dead Online oprócz nowej zawartości przynieść ma także wsparcie dla Nvidia DLSS. Rockstar Games potwierdza datę wprowadzenia technologii do RDR2.

Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI
Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI

Michał Ciężadlik, 7 lipca 2021, 11:38

Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.

DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem

Arkadiusz Strzała, 1 lipca 2021, 14:53

Nvidia prawdopodobnie pracuje nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0. Tak wynika z pewnych informacji zawartych w dokumentacji Unreal Engine 5. To oczywiście może być odpowiedź na analogiczne ustawienie w AMD FidelityFX.

Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy
Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy

Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 11:26

Doom Eternal wzbogacił się właśnie o dużą aktualizację. Oprócz poprawek błędów i zmian w balansie gra otrzymała wsparcie Nividia DLSS 2.0 oraz ray tracingu, a także dwie nowe mapy.

Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia Nvidia DLSS i Reflex
Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia Nvidia DLSS i Reflex

Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 09:26

Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia funkcji dostarczanych przez firmę Nvidia. Dzięki zastosowaniu DLSS oraz Reflex gra zaoferuje więcej klatek na sekundę i mniejsze opóźnienia.

FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię

Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21

Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.

Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS
Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS

Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2021, 17:00

Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

DLSS w Rainbow Six: Siege zapewnia nawet do 50% większą wydajność
DLSS w Rainbow Six: Siege zapewnia nawet do 50% większą wydajność

Jakub Błażewicz, 14 czerwca 2021, 21:31

Nvidia poinformowała o wprowadzeniu zapowiadanego wsparcia DLSS w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Firma zapewnia, że technologia ta pozwala na działanie gry wydajniejsze nawet o 50% w rozdzielczości 4K.

The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC

Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 09:19

Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.

Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six: Siege wkrótce ze wsparciem dla DLSS
Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six: Siege wkrótce ze wsparciem dla DLSS

Miłosz Szubert, 1 czerwca 2021, 15:40

Firma Nvidia ogłosiła dwie kolejne gry, które otrzymają wsparcie dla technologii DLSS. Będą to Red Dead Redemption 2 od studia Rockstar oraz Tom Clancy's Rainbow Six: Siege od firmy Ubisoft.

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce

Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12

AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji

Angelika Kałdus, 1 czerwca 2021, 11:09

Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.

Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach

Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45

Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.

DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność

Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2021, 12:15

Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.

Patch do Crysis Remastered na PC naprawia DLSS i wyłącza Motion Blur
Patch do Crysis Remastered na PC naprawia DLSS i wyłącza Motion Blur

Bartosz Świątek, 16 marca 2021, 11:49

Gra Crysis Remastered w wersji na komputery otrzymała kolejną łatkę. Patch naprawił problemy z działaniem funkcji DLSS i tymczasowo wyłączył zbugowany efekt rozmycia Motion Blur.

Aktualizacja Crysis Remastered na PC dodaje obsługę DLSS
Aktualizacja Crysis Remastered na PC dodaje obsługę DLSS

Paweł Musiolik, 13 marca 2021, 09:06

Najnowsza aktualizacja zremasterowanego Crysisa na PC przynosi implementację technologii DLSS 2.0, co pozwala osiągnąć wzrost wydajności nawet o 40%.

PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD
PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD

Bartosz Świątek, 5 marca 2021, 13:25

Według jednego ze znanych youtuberów, technologia AMD mająca stanowić odpowiedź na DLSS Nvidii – FidelityFX Super Resolution – ma działać także na GPU konsol dziewiątej generacji.

Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia
Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia

Agnieszka Adamus, 19 lutego 2021, 19:54

Do Mount and Blade 2: Bannerlord zaimplementowano obsługę technologii DLSS. Dzięki niej można uzyskać większą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę bez obniżania ustawień grafiki.

Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4

Paweł Musiolik, 13 lutego 2021, 11:21

Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS

Bartosz Świątek, 18 listopada 2020, 11:52

Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś

Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55

Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.

Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1
Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1

Karol Laska, 3 września 2020, 20:36

To już oficjalne – technologia DLSS 2.1 ujrzy światło dzienne. Nvidia podała także parę szczegółów jej dotyczących, w tym na temat kompatybilności z zestawami wirtualnej rzeczywistości.

Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS
Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS

Adrian Werner, 2 września 2020, 11:45

Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.

PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony
PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony

Bartosz Świątek, 29 lipca 2020, 08:19

Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.