GTA 5 Enhanced może wprowadzić długo wyczekiwaną funkcję, na którą gracze czekali od 3 miesięcy
Generowanie klatek AMD FSR i Nvidia DLSS wkrótce może zawitać do GTA V Enhanced. Rockstar już kilka miesięcy temu zapowiedział funkcję, a na dniach wychodzi nowe DLC.

Dla graczy, którzy chcieli w GTA V: Enhanced osiągnąć jeszcze wyższy klatkaż, może szykować się ku temu idealna okazja. Tylko kilka dni zostało do premiery nowego DLC i na razie nie mamy takiej pewności, ale jest szansa, że wraz z dodatkiem wprowadzone zostanie generowanie klatek, o którym Rockstar pisał już kilka miesięcy temu, gdy na PC weszła edycja Enhanced.
DLSS i FSR dla GTA V
Przypomnijmy: na początku marca Rockstar wypuścił GTA V Enhanced. Edycja ulepsza działanie gry od strony technicznej oraz jej warstwę wizualną, choć spotkała się z mieszanym odbiorem wśród graczy. W swoim ogłoszeniu deweloperzy napisali, że zaplanowane jest wsparcie dla technologii generowania klatek upscalingów DLSS od Nvidii oraz FSR od AMD. Problemem był jednak brak konkretnej daty premiery.
Twórcy wspomnieli wyłącznie o „terminie w przyszłości”, a publikacja treści miała miejsce na początku marca. Od tego momentu minęły ponad trzy miesiące i Rockstar cały czas milczy. Natomiast 11 czerwca zapowiedziano nowe DLC Money Fronts, które zostanie udostępnione dla graczy 17 czerwca, czyli za kilka dni.
Warto zwrócić uwagę, że to pierwsze rozszerzenie do GTA V od ponad sześciu miesięcy. Poprzedzające je Agents of Sabotage zostało opublikowane 10 grudnia 2024 roku. Od tego momentu nic nie publikowano, co pozwala spekulować, że właśnie z najnowszym dodatkiem Rockstar wprowadzi zapowiadane wcześniej technologie generowania klatek.
Zarówno FSR, jak i DLSS, pomogą osiągnąć większy klatkaż w grach, ale warto pamiętać, że technologia działa lepiej, jeśli bazowo mamy dużo klatek. Jeśli uruchomimy generowanie klatek, gdy nasz komputer osiąga na przykład 30 fps-ów w GTA V Enhanced, to możemy spotkać się ze sporym opóźnieniem w trakcie rozgrywki, co zmniejszy komfort zabawy.