NVIDIA udostępnia wtyczkę DLSS 4 dla silnika Unreal Engine 5. Programiści zyskają skalowanie AI nowej generacji
Specjalna wtyczka DLSS 4 pozwoli deweloperom na implementację technologii skalowania opartej na sztucznej inteligencji w najnowszej wersji Unreal Engine 5. Ma to pozytywnie wpłynąć na możliwości optymalizacji gier.

NVIDIA aktywnie rozwija swoje zaplecze technologiczne. W najnowszej aktualizacji dodano wtyczkę DLSS 4 skierowaną do deweloperów korzystających z wersji od Unreal Engine 5.2 do UE 5.6. Wtyczka zapewnia programistom skalowanie AI nowej generacji, co przekłada się na lepsze rozwiązania optymalizacyjne, znane z kart RTX 50 oraz RTX 40 (które także otrzymały możliwość korzystania z DLSS 4).
Sprawdźcie nasz ranking kart graficznych
Jaka jest główna różnica pomiędzy DLSS 3 a DLSS 4? Wcześniej DLSS używał sieci neuronowych splotowych (CNN) do generowania nowych pikseli poprzez analizę zlokalizowanego kontekstu i śledzenie zmian w tych regionach w kolejnych klatkach. Aktywny rozwój tej technologii pozwolił na przesunięcie granic możliwości architektury DLSS CNN, aby przebudować model na transformatorowy.
DLSS 4 zapewnia wyższą wydajność niż poprzednia generacja
DLSS 4 wprowadza modernizację architektury DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA, dzięki czemu po raz pierwszy zastosowano model oparty na transformatorach w czasie rzeczywistym. Nowa wersja wykorzystuje transformator wizyjny, umożliwiając mechanizmom samouwagi ocenę względnego znaczenia każdego piksela w całej klatce i w wielu klatkach.
Wykorzystując dwukrotnie więcej parametrów niż model CNN, aby uzyskać głębsze zrozumienie sceny, nowy model generuje piksele, które oferują większą stabilność, zredukowany efekt powidoku, wyższy poziom szczegółowości w ruchu i gładsze krawędzie. Poniżej znajdziecie wizualne omówienie wprowadzonych zmian oraz nowości.
Więcej:Nowa umowa OpenAI na 10 gigawatów pokazuje, jak kosztowna energetycznie jest sztuczna inteligencja