Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

EA Play - Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne o tematyce EA Play na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PC

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
EA Play
Frostpunk
Frostpunk

Strategiczne 24 kwietnia 2018

Opracowana przez rodzime 11bit Studios gra strategiczna z elementami survivalu. Akcja Frostpunk osadzona została w fikcyjnym świecie o nieprzyjaznym, mroźnym klimacie, który w istotny sposób wpłynął na kształt społeczeństwa. Aby przetrwać, ludzie postawili tu bowiem na energię generowaną przez silniki parowe. Wszystko to jednak nie wystarcza, a społeczeństwo w obecnej formie nie zdaje egzaminu, tak więc aby ocaleć - musi diametralnie się zmienić.

They Are Billions
They Are Billions

Strategiczne 18 czerwca 2019

Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy. Wymaga to gromadzenia surowców, stawiania i ulepszania budynków, tworzenia sieci energetycznej itp. Stałym zagrożeniem są gigantyczne armie zombie – silnik gry jest w stanie wygenerować nawet 20 tysięcy żywych trupów.

SimCity
SimCity

Strategiczne 5 marca 2013

Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii.

Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Red Alert 2

Strategiczne 24 października 2000

Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.

Northgard
Northgard

Strategiczne 7 marca 2018

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers.

Star Wars: Empire At War
Star Wars: Empire At War

Strategiczne 16 lutego 2006

Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadow Tactics: Blades of the Shogun

Strategiczne 6 grudnia 2016

Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.

Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium
Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium

Strategiczne 28 marca 2007

Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium.

Dungeon Keeper 2
Dungeon Keeper 2

Strategiczne 26 czerwca 1999

Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.

SimCity 4
SimCity 4

Strategiczne 9 stycznia 2003

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

SimCity 3000
SimCity 3000

Strategiczne 27 stycznia 1999

SimCity jest trzecią pełnoprawną odsłoną cyklu strategii ekonomicznych, rozwijanego przez firmę Maxis. Gracz ponownie ma okazję spróbować swoich sił w roli budowniczego i zarządcy dużej metropolii. Twórcy gry położyli nacisk na aspekt symulacji życia miasta, co przełożyło się na wzrost liczby zależności pomiędzy poszczególnymi czynnikami społeczno-ekonomicznymi.

This War of Mine
This War of Mine

Strategiczne 14 listopada 2014

Nietypowa gra wojenna kładąca nacisk na aspekt survivalowy i inspirowana prawdziwymi historiami ludzi próbujących przetrwać wojnę. Autorem This War of Mine jest polskie studio 11 bit. W grze przejmujemy kontrolę nad grupą cywilów, walczących o przetrwanie w oblężonym mieście i zmagamy się z takimi problemami, jak głód czy brak odpowiednich lekarstw.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch

Strategiczne 16 marca 2010

Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.

Tropico 5
Tropico 5

Strategiczne 23 maja 2014

Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię.

Command & Conquer Remastered
Command & Conquer Remastered

Strategiczne 5 czerwca 2020

Zremasterowana wersja Command & Conquer, klasycznego RTS-a z połowy lat 90., który uznawany jest z jednego z ojców gatunku. Gra posiada zupełnie nową oprawę audiowizualną przy zachowaniu kluczowych elementów rozgrywki oryginału.

Command & Conquer: Generals
Command & Conquer: Generals

Strategiczne 11 lutego 2003

Kolejna odsłona popularnej serii strategii RTS, zapoczątkowanej przez Westwood Studios w 1995 roku. Po jego przejęciu przez koncern EA produkcję tytułu powierzono studiu EA Pacific, w którego skład weszli m.in. twórcy oryginału.

Dungeon Keeper (1997)
Dungeon Keeper (1997)

Strategiczne 26 czerwca 1997

Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

FTL: Faster Than Light
FTL: Faster Than Light

Strategiczne 14 września 2012

Strategia osadzona w realiach sci-fi opowiadająca o samotnym statku próbującym uciec przed olbrzymią wojenną armadą. Trasę przelotu planujemy w trybie turowym, a walki rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Ponadto musimy zarządzać załogą i ulepszać naszą jednostkę. Dodatkową atrakcją jest fakt, że przy każdym rozpoczęciu nowej gry świat generowany jest losowo.

Two Point Hospital
Two Point Hospital

Strategiczne 30 sierpnia 2018

Strategia ekonomiczna z elementami symulacji. W Two Point Hospital przejmujemy kontrolę nad kliniką, a naszym zadaniem jest nie tylko niesienie pomocy potrzebującym, lecz także rozwój swojego szpitalnego biznesu. Gra jest dziełem studia Two Point Studios, założonego przez twórców kultowego Theme Hospital.

Command & Conquer: Tiberian Sun
Command & Conquer: Tiberian Sun

Strategiczne 24 sierpnia 1999

Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.

Mutant Year Zero: Road to Eden
Mutant Year Zero: Road to Eden

Strategiczne 4 grudnia 2018

Trójwymiarowa taktyczna gra strategiczna z elementami skradanki oraz walką rozgrywaną w systemie turowym. Podczas zabawy w Mutant Year Zero: Road to Eden trafiamy do postapokaliptycznego świata, gdzie kierując grupą mutantów, staramy się odnaleźć mityczny Eden.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 28 października 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

Sudden Strike 4
Sudden Strike 4

Strategiczne 11 sierpnia 2017

Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej.