Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Jagged Alliance: Back in Action (PC)

Jagged Alliance: Back in Action PC

Jagged Alliance 2: Reloaded

Kompleksowy remake legendarnego Jagged Alliance 2, opracowany przez studio Coreplay. Fundamentem gry jest nieliniowa kampania zabierająca nas do fikcyjnego państwa Arulco.

Strategiczne | współczesne konflikty | taktyczne | najemnicy | wojskowe

PC Windows
Okładka Jagged Alliance: Back in Action (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

9lutego2012

14czerwca2012

pudełko PL

Jagged Alliance: Back in Action to mocno zmodyfikowany remake wypuszczonej w 1999 roku gry Jagged Alliance 2, która do dziś uznawana jest za jedną z najlepszych taktycznych turówek w historii komputerowej rozrywki. Autorzy wprowadzili sporo zmian do formuły rozgrywki, z których największą jest porzucenie tur na rzecz czasu rzeczywistego.

Wcielamy się w najemnika zatrudnionego w celu obalenia królowej Deidranny rządzącej niewielkim państwem znanym jako Arulco. Enrico Chivaldori (nasz nowy pracodawca) sam kiedyś był przywódcą tego kraju, ale obecna dyktatorka pozbawiła go władzy i zaprowadziła rządy terroru. By wyzwolić mieszkańców Arulco, musimy zebrać drużynę doskonale wyszkolonych profesjonalistów i wypełniając kolejne zadania doprowadzić do upadku królowej. W Jagged Alliance: Back in Action powraca większość misji oraz bohaterów z drugiej części, co jest dobrą nowiną, gdyż posiadała ona barwną galerię postaci i ciężko byłoby się z nimi pożegnać

Wszystkie podległe nam postacie mają własne cechy i zdolności, które potem rozwijają się dzięki zdobytemu na polu bitewnym doświadczeniu. Możliwości naszych podwładnych zwiększa również kupowany przez nas sprzęt (broń, pancerze itp). Warto podkreślić, że autorzy wprowadzili sporo zmian do mechaniki zabawy. Najbardziej kontrowersyjną z nich jest porzucenie systemu turowego na rzecz czasu rzeczywistego. To co zaoferowano nie jest jednak typowym RTS-em. Zastosowany system opiera się na planowaniu jednoczesnych akcji kilku postaci. Na dole ekranu mamy małe menu, gdzie każda postać dostała oddzielną półkę, na której kolejkowane są rozkazy, co umożliwia szybką ocenę kolejności konkretnych czynności. Przesuwając ikonki możemy w łatwy sposób modyfikować sekwencję akcji. Ponadto, do naszej dyspozycji oddano szeroki wachlarz dostępnych dla gracza rozkazów, dzięki czemu możemy m.in. celować w konkretne części ciała, wspinać się lub czołgać.

Gra oferuje nieliniową kampanię. Arulco podzielono na 50 sektorów, które musimy zdobyć. Ważnym elementem jest interakcja z lokalnymi mieszkańcami - mogą oni zaoferować nam pomoc lub wzmocnić liczebnie nasze oddziały. To, które sektory zaatakujemy, ma przełożenie na ilość uzyskanych pieniędzy, a to z kolei wpływa na rekrutację nowych żołnierzy i zakup dodatkowego sprzętu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.965 / 10 na podstawie 462 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.6 / 10 na podstawie 146 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Jagged Alliance: Back in Action

Klasyfikacja PEGI Jagged Alliance: Back in Action

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Jagged Alliance: Back in Action

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i5 3 GHz, 1 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 GTX lub lepsza), Windows XP/Vista/7

Jagged Alliance bez tur. Czy to mogło się udać? - recenzja gry Jagged Alliance: Back in Action

Recenzja 9 lutego 2012, 13:04

Inną wątpliwą zmianą jest sposób rozwoju najemników. Do tej pory w Jagged Alliance ich umiejętności wzrastały poprzez szkolenie ich „na sucho” bądź poprzez praktykę. Przykładowo mechanik stawał się wydajniejszy wraz z naprawą wyposażenia, a medyk poprawiał swoje statystyki, opatrując rannych towarzyszy. W Back in Action, podobnie jak w grach RPG, postacie zdobywają doświadczenie za wykonane czynności i przy wystarczającym ich skumulowaniu wskakują na kolejny poziom. Wraz z nim otrzymujemy 7 punktów do rozdania pomiędzy 10 cech i umiejętności. Zdecydowanie zbyt łatwo umożliwia to wymaksowanie potrzebnej nam specjalizacji oraz znacznie hamuje rozwój i przydatność słabszych najemników. Statystyki nie kłamią i bohaterowie o startowej większej sumie zdolności nigdy nie zostaną przegonieni przez swych mniej utalentowanych kompanów.