Jagged Alliance Back in Action: Porady ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Porady ogólne

Poniższe wskazówki pozwolą nam bez najmniejszych problemów przebrnąć przez kolejne lokacje, dlatego przed przejściem do opisu wyzwalania poszczególnych rejonów spod jarzma Deidranny warto je przyswoić - Porady ogólne - Podstawowe informacje - Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry

Poniższe wskazówki pozwolą nam bez najmniejszych problemów przebrnąć przez kolejne lokacje, dlatego przed przejściem do opisu wyzwalania poszczególnych rejonów spod jarzma Deidranny warto je przyswoić.

Podstawy

* Na początku nie warto rekrutować dużej ilości najemników; lepiej mieć dwu - trzyosobowy skład solidnie wyszkolonych, relatywnie dobrze wyposażonych ludzi.

* Tworząc z czasem główny skład zadbajmy o to, by w jego szeregach znajdował się przynajmniej jeden strzelec (celność), medyk (pierwsza pomoc), saper (materiały wybuchowe) oraz mechanik (naprawa). Funkcje te możemy łączyć, jednak pamiętajmy, że wysoka skuteczność w danej dziedzinie wymaga skupienia się wyłącznie na niej w momencie przydzielania punktów treningu. Według niżej znajdującej się solucji, role strzelca i medyka przypadają Thorowi, natomiast spośród saperów zaleca się wybór Reda. Gdy pozwolą na to środki, warto nająć Statika (mechanik).

* Zadbajmy o to, by wspomniani wyżej specjaliści zawsze mieli przy sobie odpowiedni ekwipunek (bandaże, zestawy wytrychów itp.).

* Prócz medyka warto w składzie mieć najemnika z pierwszą pomocą przynajmniej na 20 poziomie i strzykawką w ekwipunku - w przypadku śmierci medyka, będziemy mieli szansę go reanimować.

* Mechanik powinien mieć przy sobie minimum po jednej sztuce oleju do broni (używany w przypadku lekkiego zużycia broni), zestawu do czyszczenia (używany, gdy pasek wytrzymałości broni zmieni się w żółty) oraz zestawu narzędzi (używany, gdy broń jest w tragicznym stanie).

* Nie polegajmy jedynie na bandażach; w przypadku ran lub krwawienia konieczne będzie użycie apteczki lub dużej apteczki - warto zawsze mieć przynajmniej jeden z nich pod ręką.

* Na skutek krwawienia (kropla krwi na portrecie) najemnik stopniowo traci życie, natomiast gdy jest ranny (czerwony krzyż na portrecie), zmniejsza się jego siła.

* Po reanimacji maksymalny poziom życia najemnika (zielony pasek) ulega zmniejszeniu - by go odnowić, na ekranie mapy przyśpieszmy czas pozostawiając oddział w bezruchu.

* Po dłuższej wędrówce maksymalny poziom energii (czerwony pasek) również ulega zmniejszeniu; odnawiamy go tak samo, jak poziom życia.

* Każdy najemnik powinien mieć przynajmniej dwa zestawy amunicji do aktualnie używanej broni; w przypadku stosowania trybu salwy powinniśmy tejże amunicji mieć dwa razy tyle.

* W przypadku broni maszynowej, możemy przełączać tryb pojedynczego strzału na tryb salwy i odwrotnie; dokonujemy tego za pomocą ikon z prawej strony ekranu (z pojedynczym / z trzema nabojami).

* Z racji braku możliwości naprawy odzieży, pamiętajmy o regularnej wymianie poszczególnych elementów garderoby. Jeśli nie mamy możliwości zmiany zużytych ubrań, nie pozbywajmy się ich, gdyż nadal zwiększają one poziom kamuflażu (nie tyczy się to kamizelek kuloodpornych).

* Oddelegujmy jednego z najsłabszych najemników do transportowania przedmiotów związanych z zadaniami, a także dostaw dostarczanych na Lotnisko północne.

* Warto regularnie sprowadzać odzież oraz specjalistyczny ekwipunek (zestaw do rozbrajania min, zestaw narzędzi itp.) ze sklepu internetowego - transport trwa dość długo, także przy nadmiernej ilości gotówki warto robić to przed zużyciem zapasów.

* Zapisujmy grę po każdej rozwiązanej walce, a co najważniejsze - przed przystąpieniem do przejmowania lokacji.

* Zawsze warto rekrutować darmowych najemników, nawet jeśli są słabi; możemy ich oczywiście szkolić, albo wykorzystać jako tragarzy/kurierów.

* Zbrojenie milicji nie tylko zapewnia względną ochronę przed atakiem patrolu Deidranny, ale również zwiększa poziom lojalności lokacji - a co za tym idzie dzienny przychód. Aby wyszkolić milicjanta, w zdobytej lokacji należy wręczyć broń osobie która ma nad głową ikonę niebieskiej pięści.

Wymagania odnośnie używania medykamentów:

1. strzykawka - 20 punktów pierwszej pomocy

2. bandaż - 40 punktów pierwszej pomocy

3. apteczka - 50 punktów pierwszej pomocy

4. duża apteczka - 80 punktów pierwszej pomocy

Wymagania odnośnie przedmiotów dla mechanika:

1. olej do broni - 10 punktów naprawy

2. zestaw do czyszczenia - 30 punktów naprawy

3. zestaw wytrychów - 40 punktów naprawy

4. zestaw narzędzi - 50 punktów naprawy

Wymagania odnośnie przyborów sapera:

1. mina - 25 punktów materiałów wybuchowych

2. zestaw do rozbrajania min - 50 punktów materiałów wybuchowych

3. C4 z zegarem - 50 punktów materiałów wybuchowych

4. C4 z pilotem - 75 punktów materiałów wybuchowych

Dodatkowe sugestie odnośnie ekwipunku oraz najemników umieszczone zostały na początku każdego opisu lokacji.

Walka

* Korzystajmy z obracania kamery (ALT+ruch myszką) oraz przybliżania (kółko myszki) w celu rozpoznania terenu; powinniśmy zwracać uwagę na takie kwestie jak: wzniesienia, wejścia na dachy, ściany możliwe do wysadzenia, umieszczenie okien, trasy patroli.

* W czasie rozpoznania terenu, w pierwszej kolejności zwróćmy uwagę, czy w niedalekiej odległości od pozycji przeciwnika znajduje się jakieś wzniesienie - jeśli tak, przemieśćmy tam nasz oddział i rozpocznijmy ostrzał z pozycji leżących; jednocześnie unikajmy walki pod górę (w takiej sytuacji starajmy się sprowokować do zejścia z wzniesienia).

* Unikajmy szturmowania budynków - przeciwnicy często siedzą w oknach, co pozwala łatwo ich zdjąć. Możemy tez wysadzać ściany, by wykurzać przeciwników granatami (zwykłymi lub gazowymi).

* Jeśli już szturmujemy budynek, oddelegujmy do tego zadania najemnika ze strzelbą i granatami; korzystajmy z osłon takich jak biurka, skrzynie itp.

* Starajmy się wykańczać przeciwników pojedynczo. Jeśli postanowimy wyeliminować przeciwników wabiąc ich na linię ognia naszego składu, pamiętajmy by ulokować go tak, by przeciwnik nie miał możliwości zajścia nas od boku/tyłu. Jeśli jest to niemożliwe, lokujmy swoich ludzi w pozycjach, z których szybko będą w stanie przemieścić się tak, by obronić się przed manewrem nieprzyjaciela.

* Czołgi mają bardzo duży zasięg widzenia. Jeśli nie jesteśmy w stanie zajść go od boku, postarajmy się tak manewrować jednym z najemników, by to w jego kierunku zwrócono działo czołgu - w tym samym czasie najemnikiem wyposażonym w wyrzutnię LAW, oddajmy strzał z miejsca przeciwnego do kierunku przekręcania się lufy.

* Gdy przeciwnicy się leczą, rzucajmy im pod nogi granaty - w trakcie leczenia nie będą w stanie uniknąć wybuchu.

* Jeśli oddziały Deidranny wciąż nękają jedną z lokacji, przygotujmy dodatkowy skład do obrony tego punktu. Znając miejsce, z którego nadciągają przeciwnicy, przy pomocy jednego z saperów zaminujmy wejście do lokacji. Pamiętajmy by nie stawiać min tam, gdzie przechadzają się jednostki zwerbowanej milicji - postawione przez nas miny nie ranią członków naszych drużyn, jednak wybuchają podczas kontaktu z cywilami i milicją.

* Podstawowymi celami ataku patroli przeciwnika są Blokady drogowe oraz Stacje rakiet ziemia-powietrze; czasem jednak o tym, która z naszych lokacji będzie celem ataku, decyduje to, jak bardzo jest ona wysunięta na południe (gdyż patrole wyruszają ze znajdującego się w południowo-zachodnim rogu mapy Pałacu Deidranny).

* Gdy ostrzeliwujemy przeciwników w budynkach lub za przeszkodami, pamiętajmy o częstym obracaniu kamery w czasie pauzy taktycznej - być może dostrzeżemy nowe perspektywy oddania celnego strzału.

* Wyzwalając lokacje w pierwszej kolejności likwidujmy pojedyncze patrole - są łatwym celem.

* Przejęcie punktu strategicznego (flaga w kółku na minimapie) zawsze przyciąga uwage najbliższych przeciwników - liczmy się więc z tym, że ruszą w naszym kierunku.

Dokładne wskazówki odnośnie walki umieszczone zostały w opisie lokacji.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2012-03-16
16:00

muhabor Generał

muhabor

Całkiem niezły poradnik. Początkowe 40k można równie dobrze przeznaczyć (oprócz Thora który jest bardzo dobrym medykiem) na Wolfa (shotgun master), Sidneya (snajper z dobrym karabinem na starcie), Blooda (expert walki wręcz) lub Barry'ego (wybuchy). Później warto dokupić Raven, najlepszy snajper w grze. W sumie to gra nie należy do trudnych, może tylko te patrole są trochę upierdliwe.

Komentarz: muhabor
2022-05-15
16:25

Piesman Centurion

Żartujesz? Ciężko o trudniejszą grę. Tylko początek w Drassen jest łatwy. Potem zaczyna się jakiś koszmar. Poziom trudności zdecydowanie przegięty.

Komentarz: Piesman

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl