Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (5)
Aktualizacja:
Stacja rakiet ziemia-powietrze II

Zasadniczo czekają nas trzy cele w tej lokacji: pierwszym będą pojedyncze patrole, których pozbędziemy się z daleka (jak na powyższej ilustracji), jednostki skupione wokół kontenerów (koło drogi) oraz żołnierze broniący wyrzutni rakiet (w górach). Jest to jeden z rejonów, w którym warto rzucić do walki 2-3 najlepszych ludzi, jakich mamy, natomiast pozostałą trójką ubezpieczać tych pierwszych.

Gdy pozbędziemy się pojedynczych patroli, przyjdzie czas na rejon kontenerów; jeśli skorzystamy z funkcji synchronizacji działań możliwe, że wrogowie padną, zanim zdążą do nas dobiec (1). W tym momencie kończy się łatwa część tegoż zadania, dlatego warto w tym momencie zapisać grę.

Punkt strategiczny, czyli główna baza, mieści się w północno-wschodnim rogu mapy, między górami. Powinniśmy podejść do niej od południa, uważając, by nasi najlepsi strzelcy byli w możliwie najlepszej pozycji do strzału, co jest o tyle trudne, iż przeciwnicy znajdują się na sporym wzniesieniu. Jeśli zdarzy się, że zostaniemy przytłoczeni zbyt dużą siłą ognia, wycofajmy się za skałę w celu opatrzenia ran. Warto spróbować zwabić wrogów mniej więcej na wysokość zilustrowanych powyżej okopów, gdyż wtedy walka będzie o wiele łatwiejsza.
Alma

Przejmowanie Almy warto rozpocząć od strony południowej, gdyż wtedy prawdopodobnie wybijemy większość przeciwników nie zmieniając z pozycji, jaka została przedstawiona na powyższej ilustracji. Standardowo używamy najlepszych spośród naszych strzelców do zabicia pierwszych przeciwników strzałami w głowy. Gdy przeciwnicy przestaną nadbiegać, przemieśćmy skład trochę dalej.

W powyższej sytuacji ostatni spośród przeciwników zaczną nadbiegać również z lewej strony (1). Ogień jednak skupmy na głównej ścieżce (2), natomiast przeciwnikom po lewej rzućmy pod nogi granat dymny, a następnie granat bojowy. W ten sposób najprawdopodobniej pozostanie nam jedynie dobić przeciwników z lewej gdy opadnie mgła - jeśli mamy dość dobrze wyszkolonych najemników, do tego czasu przeciwnicy z głównej alei należeć będą już do przeszłości.

Mimo odbicia lokacji, nie będziemy w stanie aktywować zadania u Matta ani skorzystać z usług handlarzy, gdyż gra wymagać będzie od nas wyzwolenia również Więzienia (Alma). Dlatego właśnie warto przed przystąpieniem do odbijania Almy przygotować się od razu do walki w rejonie Więzienia (Alma), a najlepiej także (za jednym zamachem) w lokacjach: Doki oraz Koszary.
Uwagi końcowe:
- Jeden z lokalnych kupców posiada na stanie dużo C4.
Więzienie (Alma)

Kilku żołnierzy z tego rejonu zabijemy już w trakcie przejmowania Almy, gdyż przybiegną do nas zaalarmowani strzałami. Tak czy inaczej, po przejęciu Almy udajmy się wąskim przesmykiem (wschodnia część) w kierunku Więzienia (Tixa). Napotkamy tam paru przeciwników, którzy z racji terenu będą mieli nad nami przewagę - by ją zniwelować, użyjmy granatów gazowych lub granatów bojowych - wystraszeni wrogowie wybiegną wprost pod nasze lufy. Następnie przemieśćmy Thora i/lub drugiego strzelca na kładkę (1), skąd wystrzelamy okolicznych przeciwników. Gdy tego dokonamy, przemieśćmy skład na zachód (cofając się do Almy przesmykiem, na następnie na północ) - tak, by widzieć wejście do kompleksu. Po wystrzelaniu pojedynczych żołnierzy, czas na szturm budynku.

Do budynku wejdźmy od strony południowej, gdyż znajdziemy tam najwyżej jednego wroga. Pozostali najprawdopodobniej będą oczekiwać na nas w bloku więziennym.

By nie ponieść zbytnich strat, warto wykorzystać pewien fakt, jakim jest długość czasu, jaką jednostka potrzebuje na wymierzenie strzału. Ten sposób sprawdzi się nie tylko w tej lokacji, dlatego warto go zapamiętać: Przeciwnik znajduje się za zamkniętymi drzwiami. Rozkażmy jednemu z naszych żołnierzy położyć się tak, że po otwarciu drzwi, będzie miał wroga na linii strzału. Następnie rozkażmy mu strzelać (mimo zamkniętych drzwi), po czym podbiegnijmy innym z naszych żołnierzy do drzwi, otwórzmy je i szybko wróćmy na wcześniejszą pozycję. W ten sposób nasz przygotowany strzelec rozpocznie ostrzał (albo i zabije wroga) zanim ten zdąży się jeszcze obrócić. Warto w tym celu korzystać z usług żołnierzy wyposażonych w broń maszynową z ustawionym trybem salwy.
Doki

Sugerowane wyposażenie: granaty bojowe
Doki zaatakujmy od południowo-zachodniego krańca mapy. Lokując grupę jak na powyższej ilustracji, wybijmy tylu żołnierzy, ilu będziemy w stanie. Następnie przejdźmy na teren Doków od południa.

Dajmy rozkaz do położenia się w okolicy magazynów (ilustracja), a następnie rozpocznijmy ostrzał. Przeciwnicy, nie tylko z rejonu Doków, ale i Koszar, ruszą na nas bez zastanowienia. Nastawmy tryb salwy w karabinach maszynowych, Thorowi zlećmy strzelanie tylko w głowy, a następnie udajmy sie do magazynu, by przejąć punkt strategiczny.

Po przejęciu punktu strategicznego, pozostali przeciwnicy wbiegną bez zastanowienia za nami. Jest to okazja to zasadzenia się na nich - przygotujmy karabiny oraz granaty bojowe i czekajmy na nieświadomych przeciwników. Po rozprawieniu się z nimi, możemy ruszać w kierunku Koszar.
0
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
- Jagged Alliance Back in Action: Lokacje
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Lotnisko północne
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Drassen
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Kopalnia
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Pompa wodna
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Farma
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Uniwersytet
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Szpital
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Cambria
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (1)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (2)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (3)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (4)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (5)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (6)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (7)
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Lotnisko południowe
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Stacja rakiet ziemia-powietrze III
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Meduna
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Labirynt
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Pałac Deidranny
- Jagged Alliance Back in Action: Lokacje
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
Komentarze czytelników
muhabor Generał
Całkiem niezły poradnik. Początkowe 40k można równie dobrze przeznaczyć (oprócz Thora który jest bardzo dobrym medykiem) na Wolfa (shotgun master), Sidneya (snajper z dobrym karabinem na starcie), Blooda (expert walki wręcz) lub Barry'ego (wybuchy). Później warto dokupić Raven, najlepszy snajper w grze. W sumie to gra nie należy do trudnych, może tylko te patrole są trochę upierdliwe.
Piesman Centurion
Żartujesz? Ciężko o trudniejszą grę. Tylko początek w Drassen jest łatwy. Potem zaczyna się jakiś koszmar. Poziom trudności zdecydowanie przegięty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
