Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (5)
Aktualizacja:
Stacja rakiet ziemia-powietrze II

Zasadniczo czekają nas trzy cele w tej lokacji: pierwszym będą pojedyncze patrole, których pozbędziemy się z daleka (jak na powyższej ilustracji), jednostki skupione wokół kontenerów (koło drogi) oraz żołnierze broniący wyrzutni rakiet (w górach). Jest to jeden z rejonów, w którym warto rzucić do walki 2-3 najlepszych ludzi, jakich mamy, natomiast pozostałą trójką ubezpieczać tych pierwszych.

Gdy pozbędziemy się pojedynczych patroli, przyjdzie czas na rejon kontenerów; jeśli skorzystamy z funkcji synchronizacji działań możliwe, że wrogowie padną, zanim zdążą do nas dobiec (1). W tym momencie kończy się łatwa część tegoż zadania, dlatego warto w tym momencie zapisać grę.

Punkt strategiczny, czyli główna baza, mieści się w północno-wschodnim rogu mapy, między górami. Powinniśmy podejść do niej od południa, uważając, by nasi najlepsi strzelcy byli w możliwie najlepszej pozycji do strzału, co jest o tyle trudne, iż przeciwnicy znajdują się na sporym wzniesieniu. Jeśli zdarzy się, że zostaniemy przytłoczeni zbyt dużą siłą ognia, wycofajmy się za skałę w celu opatrzenia ran. Warto spróbować zwabić wrogów mniej więcej na wysokość zilustrowanych powyżej okopów, gdyż wtedy walka będzie o wiele łatwiejsza.
Alma

Przejmowanie Almy warto rozpocząć od strony południowej, gdyż wtedy prawdopodobnie wybijemy większość przeciwników nie zmieniając z pozycji, jaka została przedstawiona na powyższej ilustracji. Standardowo używamy najlepszych spośród naszych strzelców do zabicia pierwszych przeciwników strzałami w głowy. Gdy przeciwnicy przestaną nadbiegać, przemieśćmy skład trochę dalej.

W powyższej sytuacji ostatni spośród przeciwników zaczną nadbiegać również z lewej strony (1). Ogień jednak skupmy na głównej ścieżce (2), natomiast przeciwnikom po lewej rzućmy pod nogi granat dymny, a następnie granat bojowy. W ten sposób najprawdopodobniej pozostanie nam jedynie dobić przeciwników z lewej gdy opadnie mgła - jeśli mamy dość dobrze wyszkolonych najemników, do tego czasu przeciwnicy z głównej alei należeć będą już do przeszłości.

Mimo odbicia lokacji, nie będziemy w stanie aktywować zadania u Matta ani skorzystać z usług handlarzy, gdyż gra wymagać będzie od nas wyzwolenia również Więzienia (Alma). Dlatego właśnie warto przed przystąpieniem do odbijania Almy przygotować się od razu do walki w rejonie Więzienia (Alma), a najlepiej także (za jednym zamachem) w lokacjach: Doki oraz Koszary.
Uwagi końcowe:
- Jeden z lokalnych kupców posiada na stanie dużo C4.
Więzienie (Alma)

Kilku żołnierzy z tego rejonu zabijemy już w trakcie przejmowania Almy, gdyż przybiegną do nas zaalarmowani strzałami. Tak czy inaczej, po przejęciu Almy udajmy się wąskim przesmykiem (wschodnia część) w kierunku Więzienia (Tixa). Napotkamy tam paru przeciwników, którzy z racji terenu będą mieli nad nami przewagę - by ją zniwelować, użyjmy granatów gazowych lub granatów bojowych - wystraszeni wrogowie wybiegną wprost pod nasze lufy. Następnie przemieśćmy Thora i/lub drugiego strzelca na kładkę (1), skąd wystrzelamy okolicznych przeciwników. Gdy tego dokonamy, przemieśćmy skład na zachód (cofając się do Almy przesmykiem, na następnie na północ) - tak, by widzieć wejście do kompleksu. Po wystrzelaniu pojedynczych żołnierzy, czas na szturm budynku.

Do budynku wejdźmy od strony południowej, gdyż znajdziemy tam najwyżej jednego wroga. Pozostali najprawdopodobniej będą oczekiwać na nas w bloku więziennym.

By nie ponieść zbytnich strat, warto wykorzystać pewien fakt, jakim jest długość czasu, jaką jednostka potrzebuje na wymierzenie strzału. Ten sposób sprawdzi się nie tylko w tej lokacji, dlatego warto go zapamiętać: Przeciwnik znajduje się za zamkniętymi drzwiami. Rozkażmy jednemu z naszych żołnierzy położyć się tak, że po otwarciu drzwi, będzie miał wroga na linii strzału. Następnie rozkażmy mu strzelać (mimo zamkniętych drzwi), po czym podbiegnijmy innym z naszych żołnierzy do drzwi, otwórzmy je i szybko wróćmy na wcześniejszą pozycję. W ten sposób nasz przygotowany strzelec rozpocznie ostrzał (albo i zabije wroga) zanim ten zdąży się jeszcze obrócić. Warto w tym celu korzystać z usług żołnierzy wyposażonych w broń maszynową z ustawionym trybem salwy.
Doki

Sugerowane wyposażenie: granaty bojowe
Doki zaatakujmy od południowo-zachodniego krańca mapy. Lokując grupę jak na powyższej ilustracji, wybijmy tylu żołnierzy, ilu będziemy w stanie. Następnie przejdźmy na teren Doków od południa.

Dajmy rozkaz do położenia się w okolicy magazynów (ilustracja), a następnie rozpocznijmy ostrzał. Przeciwnicy, nie tylko z rejonu Doków, ale i Koszar, ruszą na nas bez zastanowienia. Nastawmy tryb salwy w karabinach maszynowych, Thorowi zlećmy strzelanie tylko w głowy, a następnie udajmy sie do magazynu, by przejąć punkt strategiczny.

Po przejęciu punktu strategicznego, pozostali przeciwnicy wbiegną bez zastanowienia za nami. Jest to okazja to zasadzenia się na nich - przygotujmy karabiny oraz granaty bojowe i czekajmy na nieświadomych przeciwników. Po rozprawieniu się z nimi, możemy ruszać w kierunku Koszar.
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
- Jagged Alliance Back in Action: Lokacje
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Lotnisko północne
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Drassen
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Kopalnia
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Pompa wodna
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Farma
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Uniwersytet
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Szpital
- Jagged Alliance Back in Action: Na dobry początek - Cambria
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (1)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (2)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (3)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (4)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (5)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (6)
- Jagged Alliance Back in Action: Pozostałe lokacje (7)
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Lotnisko południowe
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Stacja rakiet ziemia-powietrze III
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Meduna
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Labirynt
- Jagged Alliance Back in Action: Końcowe lokacje - Pałac Deidranny
- Jagged Alliance Back in Action: Lokacje
- Jagged Alliance: Back in Action - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Żartujesz? Ciężko o trudniejszą grę. Tylko początek w Drassen jest łatwy. Potem zaczyna się jakiś koszmar. Poziom trudności zdecydowanie przegięty.
Całkiem niezły poradnik. Początkowe 40k można równie dobrze przeznaczyć (oprócz Thora który jest bardzo dobrym medykiem) na Wolfa (shotgun master), Sidneya (snajper z dobrym karabinem na starcie), Blooda (expert walki wręcz) lub Barry'ego (wybuchy). Później warto dokupić Raven, najlepszy snajper w grze. W sumie to gra nie należy do trudnych, może tylko te patrole są trochę upierdliwe.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
