

Najciekawsze materiały do: Doom

Od żenady do zagłady - kulisy sukcesu nowego Dooma
gramy dalej23 lipca 2016
Światowa premiera 13 maja 2016. Mało która gra była wyczekiwana równie długo i z równie wielkimi obawami co nowy Doom – i mało która koniec końców okazała się równie udana. Postanowiliśmy prześledzić długą drogę studia id Software do wskrzeszenia legendy w wielkim stylu.

Doom - kompendium wiedzy / FAQ
kompendium18 stycznia 2017
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o grze Doom, na bieżąco uzupełniane o kolejne nowinki na temat owej strzelanki studia id Software. W dziewiątej aktualizacji piszemy m.in. o wypuszczeniu dodatków Hell Followed i Bloodfall oraz kolejnych trzech dużych patchów, które dodały m.in. singleplayerowy tryb zręcznościowy, a także wiele nowości w multiplayerze i SnapMapie.

Doom - Carmack's Doom ReShade v.1.0a
modrozmiar pliku: 13,8 MB
Carmack's Doom ReShade to modyfikacja do Doom (chodzi o wersję z 2016 roku), której autorem jest Vanguard1776.

Doom - poradnik do gry
poradnik do gry28 sierpnia 2018
Poradnik do gry Doom, to szczegółowa solucja opisująca komplet celów misji, wraz z lokalizacjami istotnych znajdziek oraz poradami dotyczącymi wyzwań. Do opracowania załączono mapy z lokalizacjami sekretów i znajdziek.

Recenzja gry Doom - nowe szaty króla strzelanin
recenzja gry16 maja 2016
Światowa premiera 13 maja 2016. Brak „czwórki” w tytule nowego Dooma nie jest przypadkowy. Najpewniej właśnie tak wyglądałby król FPS-ów, gdyby id Software zapoczątkowało swoją największą markę w 2016 roku. Wprawdzie nie jest to już rewolucja, ale wzór do naśladowania – jak najbardziej!

Doom 4 - nowe materiały ze skasowanej gry
wiadomość21 grudnia 2020
Czwarta odsłona serii Doom mogła wyglądać zupełnie inaczej. Nowy materiał wideo pokazuje, jak prezentował się Doom 4, czyli skasowana część cyklu studia id Software.

Minecraft - gracz próbuje odtworzyć w grze Dooma z 2016 roku
wiadomość26 października 2020
Jeden z fanów pracuje nad oryginalnym projektem o nazwie Doomed: Demons of the Nether. Jego celem jest odtworzenie Dooma z 2016 roku w popularnej grze Minecraft.

Powstanie kolejna filmowa adaptacja Dooma
wiadomość21 kwietnia 2018
Aktorka i piosenkarka Nina Bergman pochwaliła się na Twitterze, że została zaangażowana w tworzenie nowego filmu na podstawie gry Doom. Za projekt odpowiada wytwórnia Universal Pictures.
- Doom - termin premiery wersji na Switcha 2017.10.16
- Wolfenstein II: The New Colossus i Doom z 2016 roku pojawią się na Nintendo Switch 2017.09.14
- Doom otrzymał aktualizację 6.66 - bezpłatne DLC i darmowy weekend 2017.07.20
- Pecetowa wersja Dooma odniosła spory sukces 2017.07.18
- Doom trafi do wirtualnej rzeczywistości – poznajcie Doom VFR 2017.06.12
- Denuvo zostało usunięte z Dooma, bo spełniło swoje zadanie 2016.12.17
- Wieści ze świata (Doom, Uncharted 4, Mount & Blade: Warband, Heroes of the Storm, Descent: Underground, Worlds Adrift) 15/12/2016 2016.12.15

Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
artykuł7 kwietnia 2021
„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!
- Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
- Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie
- 25 ofert ze Steam Winter Sale 2019 – oto najlepsze promocje
- Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama
- Jeśli coś ma ekran, to można na tym grać w Dooma
Brakuje mi obecnie tego typu prostych fps-ów bez żadnych "innowacji", miliona zbędnych mechanik czy (o zgrozo) elementów rpg. Bardzo przyjemna oldschoolowa strzelanka.

Wizualnie gra jest ładna. Technicznie jest już gorzej - gra zawiesiła się dwukrotnie, w tym przed ostatnią cutscenką bezpośrednio po zabiciu ostatniego bossa, mimo posiadania sprzętu przekraczającego rekomendowane wymagania. A najgorzej jest z fabułą, która jest jednym wielkim niewypałem. Oceniam tę grę jako przeciętną i niewartą zakupu, zwłaszcza dla osób, które grały wcześniej w Doom 3.
Mega cudo. Dawno się tak dobrze nie bawiłem, piękna grafika, mega zrobione lokacje, fajni przeciwnicy, świetni bossowie. Muzyka 10/10. Jestem oczarowany tą grą
Tak dużo lepszy, ma klimat horroru i lepszą mroczną bardzo atmosfere, oraz elementy 'gore' bardziej widać, masa krwi i kończyn, a tutaj same kolorki uroczy ten Doom zamiast straszny, i psuje klimat horroru muza elektro. Przecierz dup-step brzmi jakby jacyś ludzie na budownie nawalali wiertłem w beton, drugi bekał, a trzeci rozbijał szybe i dodać do tego muze mamy dup-step i telepiących się jak przy padaczce ludzi. Do piekielnego Dooma to niepasuje. To nie Tony Hawk. Pewnie do Dooma następnego Prodigy będzie dawać soundtrack. Ale ten Doom też fajny 7.5/10.
Przy Doomie bawiłem się doskonale, dynamiczny fps nawiązujący do lat 90 tych.
Jak dla mnie to bomba.
Grę ukończyłem zaraz po premierze natomiast oceniam dopiero teraz.
Duże brawa dla twórców za to że po latach udało im się to co udaje się niewielu developerom a mianowicie nową częścią gry podtrzymać poziom genialnych pierwszych części. Oczywiście to nie to samo co doom czy doom 2 ale gra jest bardzo dobra.
Szybka, dynamiczna, z rozmachem. Ze świetnym klimatem, ładną oprawą graficzną i niesamowitym audio. Bardzo dobry system walki, ciekawie zaprojektowani przeciwnicy. Śmiało mogę polecić grę nie tylko fanom gatunku.
Grę zagrałem ponownie,tym razem na PS4,wcześniej na pc i uważam ją za bardzo udaną.Jedna z lepszych gier akcji w które grałem.

Zawsze byłem ciekaw tej gry, bo wizualnie wygląda genialnie, więc czekałem na przecenę. Kupiłem za marne 25zł i w sumie.. żałuję. Nuda, monotonia, niczym specjalnym się nie wyróżnia. Z plusów tylko finiszery.

Powiem, że po jakimś roku, przechodzę drugi raz i gra mi się jeszcze lepiej niż za pierwszym razem. Najlepszy FPS w jakiego grałem <3
Chyba już jestem za stary na takie gry :/... Totalna, szybka nawalanka z ładną grafiką i dobrym klimatem. Tyle, że to tylko nawalanka bez fabuły. Taki klasyk kina akcji klasy B jak np. "Komando" z Arniem. Mimo, to grało się w miarę przyjemnie ;).
To raczej dowód jak marne są współczesne gry. W tym zupełnie zbędnym remaku nie ma za grosz klimatu. Stary Unreal bije to dziełko pod każdym możliwym względem poza technologią. Mimo prostoty miałem poczucie, że obcuję z dziełem sztuki. Doom to gra na raz po czym... odpala się ponownie pierwsze Doomy, które faktycznie były czymś.
uwielbiam tą gre tylko jakby był to sandbox to dał bym tej grze 10/10.
Gra jest cudowna!
Gram właśnie drugi raz, by sobie przypomnieć przed premierą gry Doom Eternal. Którą na pewno kupię. Drugi raz gram a bawię się tak jakbym grał
w nią pierwszy raz i tak samo wciąga jak za pierwszym razem.
Może fabuła jest płytka ale w tej grze nie chodzi o fabułę tylko o rozwałkę.
Jak dla mnie 10/10.

To jest chyba pierwsza kampania w jakimkolwiek shooterze jaką ukończyłem. Starcia z piekielnymi pomiotami dają masę radości. Nie mogę się doczekać premiery Doom Eternal!!!

Gra po prostu świetna! Fantastyczna dynamika, rewelacyjny klimat, radocha z walk, do tego gra naprawdę dobrze zrobiona technicznie. Super płynność, świetna optymalizacja, napotkałem chyba tylko jeden mały bug z jednym achievementem.
Fabuła oczywiście nie porywa, ale nie o nią tu chodzi. Przechodziłem grę z przyjemnością i na pewno jeszcze do niej wrócę.
Chciałoby się przyjemnie postrzelać, ale system jaki dodali do gry średnio na to pozwala. Najbardziej irytuje wyrzutnia rakiet, która sprawia, że wybuchasz nawet jak stoisz dobre kilka metrów od potwora, do którego strzelałeś, a nie jest to przecież gra realistyczna, więc zbędne coś takiego. Podchodziłem do gry chyba z 4 razy i ani razu nie zostałem na dłużej niż godzinę :p

Lepszy od Doom Eternal. Bardziej wyważony, bez zbędnych przerywników i sekwencji platformowych.
Miałem skonczyc najpierw jedynke, ale nie wytrzymałem i odpaliłem na 10 minut, model strzelania wydaje sie lepszy i narracja jakas ciekawsza, miejscowki tez takie bardziej wyraziste
Graficznie to samo, wiec plus jest taki ze lata na Ultra w stałych 60fps
Pomyliłem watki, Doom 2016 nadal spoko

Świetna strzelanka z minimalną ilością narracji. Dużo strzelania i mało myślenia, czysty gamizm z natychmiastową gratyfikacją dla gracza. Zaraz obok gameplayu na równi robotę robi muzyka - no to jest coś pięknego, ten industrialny metal w połączeniu z masą strzelania, krwi i flaków - to jest poezja. Specjalnie zagrałem w Dooma, by usłyszeć potężne "BFG Division" Micka Gordona w akcji i nie zawiodłem się.
Świetny i dopracowany technicznie fps od id Software.Graficznie jest bardzo dobrze i w dodatku super płynnie.Idealnie dobrana sciezka dzwiekowa.Gra ma dobrze zrownowazone etapy pod względem strzelania i eksploracji.Do dyspozycji mamy roznorodny zestaw broni i ich modyfikowanie.Pancerz rowniez mozna ulepszac.Spora roznorodnosc wrogów i ich bardzo fajny design.Bossowie rowniez poezja.Fabuła jest i tyle mozna o niej napisac bo to tylko mało znaczący dodatek w takich grach.Za to postacie występujace w grze dosc ciekawe(Hayden ,Vega,Dr Olivia Pierce)i zapadają w pamiec.Mamy rowniez wbudowaną bardzo fajną encyklopedie gdzie są opisane bronie,przeciwnicy i lokacje itd.Gra moze nie jest rewolucyjna( poza finisherami ktore wprowadzaja powiew swiezosci) ale wszystko jest wykonane na bardzo wysokim poziomie a strzelanie jest bardzo przyjemne.Same mapki bardzo fajnie zaprojektowane,zwłaszcza te w piekle mają super klimat.Jedynie sie moge przyczepic do słabego swiatła w laboratoriach badawczych na Marsie,czasami jest zbyt ciemno i mało co widac.Polecam gre bo to jedna z najlepszych w ostatnim czasie strzelanek.
Ostatni dobry Doom, choc do poprzednikow wiele brakuje. Problem nowych Doomów jest to,że nie ma apteczek ze zdrowiem i w sekunde mozna stracic cale zdrowie, powinno byc zero skakania i chodzenie i bieg a nie sprint.


Całość zrobiona w 8 godzin, skupiałem się na głównych celach misji bez szukania artefaktów, wyzwań, sekretnych miejsc itd. Soundtrack w tej grze to mistrzostwo, dawno takiego nie słyszałem w innej strzelance tego typu. Fajną opcją była możliwość rozwijania swojej broni, tak samo jak i pancerza. Finiszery na przeciwnikach też były piękne, szkoda, że nie dali więcej możliwości na każdego wroga, bo potem już nie chciało mi się tego robić, powtarzały się po prostu. Różnorodność przeciwników jak i lokalizacji w jak najlepszym porządku, miło dla oczu. W kwestii amunicji fajne jest to, że nigdy nie mamy jej w 'opór' ciągle jej brakuje, więc nie ma że chodzimy całą grę z jedną bronią i tylko z niej nawalamy. Ostatniego bossa kończyłem większość walki praktycznie z pistoletu, który dostajemy na samym początku gry, a nie jest on jakoś szczególnie wybitny pod względem obrażeń. Poprzednie części bardziej straszyły, a grałem tylko w Doom'a 3 BFG, więc porównania za bardzo nie mam, ale inne osoby mnie o tym wcześniej już zapewniały. Późniejsze znalezisko broni 'BFG' to po prostu kolejny raj dla oczu, gdzie stada przeciwników po prostu się rozpryskują na ekranie. Fabuła całej kampanii bardzo fajna, nie jestem fanem tego typu strzelanin, ale dotrwałem do końca i ukończyłem tą grę! Polecam!
W załączniku dodaję zrzut ekranu z rozgrywki, a tutaj zapraszam po więcej zrzutów ekranu: https://steamcommunity.com/id/seep426/screenshots/ .


Dobra nawalanka 7/10. Ale lepszy według mnie Painkiller. Doom- piekn, grafika, dużo adrenaliny, super muzyka. Ale to takie klepanie bez celu. Nawet Wolf i Painkiller miały pozory fabuły a tu zero. Ok to Doom i ma taki być ale to taka pusta nieambitna gra. To tylko moje zdanie. Taki Doom3 już jest ciekawy bardzo.
Gra jest dobra, ale monotonna. Co chwilę jesteśmy wrzucani na arenę, gdzie teleportują się wrogowie. Więc jest to właściwie tylko chodzenie od areny do areny, co po jakimś czasie robi się nudne. W starym Doomie nie było takich ściśle wydzielonych aren, tylko potwory były porozrzucane od razu po całej planszy, co było moim zdaniem lepsze. Tutaj po przejściu do setnej areny ma się już trochę tego dość, choć trzeba przyznać, że podnosi to poziom trudności, gdy nagle otacza nas cały tłum wrogów. Wysoki poziom trudności to zdecydowanie plus, ale im dłużej gram, tym bardziej skracam kolejne sesje, bo po prostu nudzi mnie już to.
Grafika jest niezła, ale nierówna - bardzo ładne widoczki w oddali, ale z bliska niektóre tekstury rażą brakiem szczegółów nawet na najwyższych detalach. Choć w zamian gra nawet na średnim sprzęcie utrzymuje stałe 60 klatek.
Co do fabuły - z tego co zrozumiałem jesteśmy starożytną postacią, która od setek lat budzi grozę w demonach. Kiedyś udało im się pokonać Slayera i uśpić go, chowając w krypcie. Gdy się obudził na początku gry, postanowiły go zabić. Pytanie - po co go uśpiły i trzymały zamkniętego w krypcie? Czemu nie zabiły go od razu?

Do DOOM podchodziłem z dużym dystansem, bo nie było już tego genialnego klimatu co w Doom 3, jednak im dalej w las tym lepiej. Fajnie urozmaica rozgrywkę rozbudowa pancerza i broni, bo żeby móc robić upgrade'y swoich zabawek trzeba trochę poszukać sekretów na mapie, a nie tylko sieka. Ten oldschoolowy arsenał broni naprawdę robi robotę, zabijanie z każdej broni dawało dużo frajdy, graficznie gra jest bardzo ładna, ścieżka dźwiękowa świetnie tutaj wkomponowywuje się w całość, finiszery zabójstw są niczym delicje, fabularnie trochę leży, ale w takiej grze to nie fabuła tutaj główną rolę. Ogólnie polecam tytuł miłośnikom FPS'ów.

Doom to niezła sieka.Micha się cieszy kiedy wszędzie latają pozostałości demonów.Bardzo fajne jest odczucie broni.Modyfikacje powodują że trzeba się nauczyć z nich korzystać w odpowiednich momentach.Najwyższy poziom trudności jak najbardziej na plus.Tyle tylko że dopiero pod koniec gry zaczyna się go odczuwać.Kolekcjonowanie wszystkich doładowań powoduje że może zginiesz przez przypadek gdzieś na końcu gry.Jedynym problemem staje się amunicja,ale to też już pod koniec.To dobrze bo wrogowie nie są gąbkami na śrut.Dodatkowy ekwipunek jest bezużyteczny bo ani razu go nie użyłem.Widocznie nie było takiej potrzeby ,albo po prostu czasami tempo było tak duże,że nie było czasu hehe.Zdecydowanie troszeczkę za długa. O jeden dwa poziomy.Końcówkę już przeleciałem byle tylko skończyć.
Dawno tak dobrze się nie bawiłem grając w FPS'a.