Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Panic Button specjalizuje się w przygotowywaniu konwersji i przystosowywaniu gier do możliwości konkretnych platform. Światową sławę przyniósł mu port gry Doom na konsolę Nintendo Switch.
Dzieje firmy Panic Button rozpoczynają się pod koniec 2007 roku. Założycielami studia byli: Craig Galley, Michael Traub, Russell Byrd oraz Aaron Smischney, którzy wcześniej pracowali w firmach Acclaim Entertainment oraz Midway Games. Swoje pierwsze biuro zespół wynajął w styczniu kolejnego roku.
Choć członkowie ekipy wręcz palili się do pracy, musieli uzbroić się w cierpliwość, czekając na pierwsze duże sukcesy. W pierwszych latach działalności Panic Button tworzyło bowiem niskobudżetowe projekty, a także zajmowało się pracą na zlecenie. Twórcy pomagali między innymi przystosować grę Dragon Age: Początek do możliwości konsol siódmej generacji, pracowali nad stabilnością serwerów gry Star Wars: The Old Republic, czy też współpracowali z autorami gry ReCore.
W 2015 roku kariera Panic Button nareszcie zaczęła nabierać rozpędu. Ekipa nawiązała współpracę ze studiem Psyonix, tworząc konwersję gry Rocket League na Xboksa One oraz wprowadzając obsługę rozdzielczości 4K na PlayStation 4 Pro. W 2017 roku natomiast opisywane studio przygotowało wersję tej produkcji na Nintendo Switch. W ten sposób zaczynała się wieloletnia przygoda Panic Button z tworzeniem portów i przystosowywaniem gier do możliwości rozmaitych platform.
Ugruntowaniem pozycji Panic Button wśród liderów zespołów tworzących konwersje gier był Doom na Nintendo Switch, wydany w listopadzie 2017 roku. Po tym „niemożliwym” zdaniem wielu porcie ekipa dostarczyła kolejne. Dzięki jej pracy w czerwcu 2018 roku na platformie Nintendo pojawiła się gra Wolfenstein II: The New Colossus, z kolei w listopadzie zadebiutował na niej Warframe. W grudniu 2018 roku Panic Button przygotowało konwersję gry Subnautica na PlayStation 4 oraz Xboksa One, w kwietniu 2019 roku stworzyło grę Hob: The Definitive Edition na Nintendo Switch, a w lipcu tego samego roku światło dzienne ujrzała współtworzona przez to studio gra Wolfenstein: Youngblood (której port na Nintendo Switch jest oczywiście dziełem omawianej grupy). Wrzesień 2019 roku przyniósł premierę gry Torchlight II na konsolach (Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4). W listopadzie natomiast zespół przygotował łatkę przystosowującą grę Forza Horizon 4 do możliwości Xboksów Series X/S.
Prawdziwym sprawdzianem umiejętności Panic Button był port gry Doom Eternal, który w grudniu 2020 roku trafił na Nintendo Switch. Po nim ekipa przygotowała jeszcze switchową wersję gry Apex Legends, a także przystosowała grę Star Wars Jedi: Upadły zakon do możliwości PlayStation 5 oraz Xboksów Series X/S.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Panic Button.
Forza Horizon 5: Rally Adventure - 29 marca 2023 - PS5
Forza Horizon 5: Hot Wheels - 19 lipca 2022 - PS5
Forza Horizon 5 - 9 listopada 2021 - PS5
Doom Eternal - 20 marca 2020 - Switch
Star Wars Jedi: Fallen Order - 15 listopada 2019 - PS5, XSX
Apex Legends - 4 lutego 2019 - Switch, NS2
Subnautica - 23 stycznia 2018 - XONE, PS4, Switch
Wolfenstein II: The New Colossus - 27 października 2017 - Switch
Hob - 26 września 2017 - Switch
Doom - 13 maja 2016 - Switch
Rocket League - 7 lipca 2015 - XONE, Switch
Warframe - 25 marca 2013 - Switch
Torchlight II - 20 września 2012 - PS4, XONE, Switch
Hulk Hogan's Main Event - 11 października 2011 - X360
Attack of the Movies 3D - 18 maja 2010 - Wii
Go Play Lumberjacks - 9 czerwca 2009 - Wii