Firmy

Panic Button

Panic Button to producent gier.

Oficjalna strona firmy Panic Button

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Panic Button

Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus

27 października 2017

Akcji

Wolfenstein II: The New Colossus
Forza Horizon 5

Forza Horizon 5

9 listopada 2021

Wyścigi

Forza Horizon 5
Doom Eternal

Doom Eternal

20 marca 2020

Akcji

Doom Eternal
Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order

15 listopada 2019

Akcji

Star Wars Jedi: Fallen Order
Doom

Doom

13 maja 2016

Akcji

Doom
Subnautica

Subnautica

23 stycznia 2018

Przygodowe

Subnautica

Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Panic Button specjalizuje się w przygotowywaniu konwersji i przystosowywaniu gier do możliwości konkretnych platform. Światową sławę przyniósł mu port gry Doom na konsolę Nintendo Switch.

Historia

Skromne początki

Dzieje firmy Panic Button rozpoczynają się pod koniec 2007 roku. Założycielami studia byli: Craig Galley, Michael Traub, Russell Byrd oraz Aaron Smischney, którzy wcześniej pracowali w firmach Acclaim Entertainment oraz Midway Games. Swoje pierwsze biuro zespół wynajął w styczniu kolejnego roku.

Choć członkowie ekipy wręcz palili się do pracy, musieli uzbroić się w cierpliwość, czekając na pierwsze duże sukcesy. W pierwszych latach działalności Panic Button tworzyło bowiem niskobudżetowe projekty, a także zajmowało się pracą na zlecenie. Twórcy pomagali między innymi przystosować grę Dragon Age: Początek do możliwości konsol siódmej generacji, pracowali nad stabilnością serwerów gry Star Wars: The Old Republic, czy też współpracowali z autorami gry ReCore.

W 2015 roku kariera Panic Button nareszcie zaczęła nabierać rozpędu. Ekipa nawiązała współpracę ze studiem Psyonix, tworząc konwersję gry Rocket League na Xboksa One oraz wprowadzając obsługę rozdzielczości 4K na PlayStation 4 Pro. W 2017 roku natomiast opisywane studio przygotowało wersję tej produkcji na Nintendo Switch. W ten sposób zaczynała się wieloletnia przygoda Panic Button z tworzeniem portów i przystosowywaniem gier do możliwości rozmaitych platform.

Specjaliści od konwersji

Ugruntowaniem pozycji Panic Button wśród liderów zespołów tworzących konwersje gier był Doom na Nintendo Switch, wydany w listopadzie 2017 roku. Po tym „niemożliwym” zdaniem wielu porcie ekipa dostarczyła kolejne. Dzięki jej pracy w czerwcu 2018 roku na platformie Nintendo pojawiła się gra Wolfenstein II: The New Colossus, z kolei w listopadzie zadebiutował na niej Warframe. W grudniu 2018 roku Panic Button przygotowało konwersję gry Subnautica na PlayStation 4 oraz Xboksa One, w kwietniu 2019 roku stworzyło grę Hob: The Definitive Edition na Nintendo Switch, a w lipcu tego samego roku światło dzienne ujrzała współtworzona przez to studio gra Wolfenstein: Youngblood (której port na Nintendo Switch jest oczywiście dziełem omawianej grupy). Wrzesień 2019 roku przyniósł premierę gry Torchlight II na konsolach (Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4). W listopadzie natomiast zespół przygotował łatkę przystosowującą grę Forza Horizon 4 do możliwości Xboksów Series X/S.

Prawdziwym sprawdzianem umiejętności Panic Button był port gry Doom Eternal, który w grudniu 2020 roku trafił na Nintendo Switch. Po nim ekipa przygotowała jeszcze switchową wersję gry Apex Legends, a także przystosowała grę Star Wars Jedi: Upadły zakon do możliwości PlayStation 5 oraz Xboksów Series X/S.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Panic Button.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl