Doom trafi do wirtualnej rzeczywistości – poznajcie Doom VFR

Doom to jedna z tych gier, które mogą stanowić o sile wirtualnej rzeczywistości. Nie dziwi zatem fakt, że to właśnie ten tytuł Bethesda wybrała jako drugiego reprezentanta nowego kierunku swojej działalności – firma coraz bardziej otwiera się na rynek VR.

Krystian Pieniążek

Tegoroczna konferencja firmy Bethesda na targach E3 rozpoczęła się od prezentacji Dooma VFR. Pierwszy zwiastun nie należy do najdłuższych, aczkolwiek na jego podstawie można wywnioskować, że tytuł zaoferuje nam pełne spektrum atrakcji charakterystycznych dla serii – staniemy w szranki z przeciwnikami z piekła rodem, a poślemy ich do piachu przy pomocy rozbudowanego, futurystycznego arsenału, dokonując brutalnych egzekucji.

Akcja Doom VFR zostanie osadzona na krótko po inwazji demonów na marsjańską placówkę UAC. W trakcie zabawy przejmiemy kontrolę nad cybernetycznym żołnierzem, którego aktywowano w celu walki z potworami – jak nietrudno się domyślić, to właśnie na naszych barkach spocznie zadanie powstrzymania zbliżającej się katastrofy. Za stworzenie gry odpowiedzialne jest studio id Software – autorzy zapewniają, że na jej potrzeby opracowali dwie zupełnie nowe lokacje, a w trakcie rozgrywki wykorzystamy zdolności bojowe, jakich dotąd nie widzieliśmy w serii.

Warto zwrócić uwagę na sposób nawigacji – prowadzonym przez nas żołnierzem nie będziemy sterować w sposób płynny, a teleportując się z miejsca na miejsce. Całość prezentuje się smakowicie, a niemały wpływ na odczucia towarzyszące seansowi ma oczywiście wysoka jakość oprawy graficznej (jak na VR-owe standardy, nawet bardzo wysoka).

Piekielna otoczka w wirtualnej rzeczywistości – Doom VFR prezentuje się całkiem smakowicie. - Doom trafi do wirtualnej rzeczywistości – poznajcie Doom VFR - wiadomość - 2017-06-13
Piekielna otoczka w wirtualnej rzeczywistości – Doom VFR prezentuje się całkiem smakowicie.

Jeszcze w tym roku grą będą cieszyć się zarówno komputerowi gracze (wyposażeni w HTC Vive), jak i posiadacze PlayStation 4 (oraz gogli PlayStation VR ma się rozumieć).

Doom

Doom

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 maja 2016

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.6

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-06-12
14:39

zanonimizowany1218931 Konsul

Doom to dość dynamiczny shooter jakby nie patrzeć, jestem ciekaw jak wyjdzie to w połączeniu z nieudolnym poruszaniem się w VR. Chodzi mi tu o chodzenie, zwykle jest to jakiś dash lub teleport we wskazane miejsce, a w Doomie jednak biegamy po całej mapie i rzadko stoimy w miejscu.

Komentarz: zanonimizowany1218931
2017-06-12
14:44

Cainoor Legend

Cainoor

Chyba pierwsza gra, dla której rozwaze zakup gogli VR

Komentarz: Cainoor
2017-06-12
22:38

lhobbit Chorąży

Koleżanki i koledzy - Doom na VR jest od dawna. Nazywa się to Doom 3 BFG VR. VR to amatorski mod do oryginalnej gry. Ale bardzo dobrze zrobiony. Nie ma tu tej beznadziejnej teleportacji, która zabija klimat VR. Tu normalnie - jedna gałka to przemieszczanie się a druga obracanie przy czym obracanie hełmem też działa. Co więcej można się przemieszczać w room scale. Wydaje się nadmiarem ale to się świetnie sprawdza w walce. Można się spocić. Broń sterowana kontrolerami ruchowymi. W jednej latarka w drugiej spluwa. Miodzio - można wysunąć dłoń ze spluwą z korytarza i siać zniszczenie :-) Od dawna gram na Oculus więc problemów z błędnikiem po prostu już nie mam. Gram na Oculus w ustawieniu 2 czujników po przekątnej.

Komentarz: lhobbit

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl