Data wydania: 1 grudnia 2017
Strzelanina FPP, opracowana przez studio id Software z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej. Gracz trafia na teren opanowanej przez demony placówki UAC, wcielając się w ostatniego szczęśliwca, któremu udało się przetrwać atak. Po śmierci świadomość protagonisty trafiła do komputerowej matrycy, co pozwala mu na przejmowanie kontroli nad dostępnymi na miejscu robotami.
Gracze
Steam
OpenCritic
Doom VFR jest FPS-em opracowanym przez studio id Software z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości, których wymaga do działania. Produkcja pojawiła się między innymi na platformie PC i PS4.
Akcja Doom VFR toczy się na krótko po demonicznej inwazji na marsjańską placówkę UAC, zaprezentowanej w grze Doom z 2016 roku. Gracz wciela się w ostatniego szczęśliwca, któremu udało się przetrwać atak – po śmierci jego świadomość została przeniesiona do komputerowej matrycy, co pozwala mu na przejmowanie kontroli nad dostępnymi na miejscu robotami. Zadaniem, jakie musi wykonać tuż po aktywacji, jest unicestwienie istot z piekła rodem, a tym samym zapobiegnięcie zbliżającej się katastrofie.
W wydanym na platformie PC i PS4 Doom VFR akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Filarem rozgrywki są dynamiczne i brutalne starcia z przeciwnikami, podczas których korzystamy z rozbudowanego i wymyślnego arsenału – na polu bitwy robimy użytek z karabinu maszynowego, działka obrotowego oraz strzelby. Na naszej drodze stają zróżnicowani adwersarze – od standardowych, występujących w hurtowych ilościach, aż po mocarnych bossów.
Na potrzeby gry deweloperzy przygotowali szereg lokacji – znalazło się tu miejsce zarówno na ciasne, wręcz klaustrofobiczne, podziemne korytarze, jak i na bardziej przestronne areny. Podobnie jak ma to miejsce w innych grach tego typu, nawigacja nie odbywa się w sposób płynny – prowadzony do boju bohater potrafi teleportować się na niewielkie odległości.
Trójwymiarowa oprawa graficzna Doom VFR może się podobać, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z tytułem dedykowanym goglom wirtualnej rzeczywistości. Wrażenie robią zarówno dopracowane z dbałością o detale modele przeciwników, jak i bogate w szczegóły otoczenie oraz towarzyszące wymianie ognia efekty wizualne. W ucho wpada również warstwa dźwiękowa, na czele ze specjalnie skomponowanym soundtrackiem.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4
PC Windows
Producent: id Software
Wydawca: Bethesda Softworks
Ograniczenia wiekowe: 18+
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
30 listopada 2017
Sezon premier największych hitów za nami. Grudzień upłynie nam głównie przy remasterach klasyków oraz debiutach większych i mniejszych dodatków do gier. Pojedynczymi wyjątkami są m.in. trzecia odsłona SpellForce oraz polskie Seven: The Days Long Gone.
22 czerwca 2017
Tegoroczne targi E3 udowodniły, że – wbrew temu, co wieszczyło wielu graczy – systemy wirtualnej rzeczywistości mają się całkiem nieźle i w najbliższych miesiącach fani tej nowoczesnej technologii na brak tytułów do wypróbowania narzekać nie powinni.
Dziś piszemy o powrocie Ashly Burch do roli Chloe Price w bonusowym epizodzie Life is Strange: Before the Storm, premierze DLC Tac-Ops w Arma III i nowiutkich sterownikach Nvidii, wspierających grę Doom VFR. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
1 grudnia 2017 13:24
Firma AMD wypuściła sterowniki Crimson ReLive 17.11.4 do kart Radeon. Przynoszą one poprawki błędów oraz ulepszenia optymalizacji dla gry Doom VFR i aplikacji Oculus Dash.
Tech
Adrian Werner
30 listopada 2017 10:20
W serwisie GameSpot opublikowano nagrania z rozgrywką z The Elder Scrolls V: Skyrim VR i Doom VFR - dwóch produkcji firmy Bethesda przeznaczonych dla urządzeń wirtualnej rzeczywistości.
gry
Kamil Zwijacz
1 listopada 2017 09:21
VR-owe wersje hitów z katalogu wydawniczego Bethesdy oficjalnie ujrzały światło dzienne na tegorocznych targach E3. Firma podzieliła się z graczami datami premier tych produkcji.
gry
Krystian Pieniążek
23 sierpnia 2017 09:02
Doom to jedna z tych gier, które mogą stanowić o sile wirtualnej rzeczywistości. Nie dziwi zatem fakt, że to właśnie ten tytuł Bethesda wybrała jako drugiego reprezentanta nowego kierunku swojej działalności – firma coraz bardziej otwiera się na rynek VR.
gry
Krystian Pieniążek
12 czerwca 2017 06:16
Wymagania sprzętowe gry Doom VFR:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.7 GHz/AMD FX 8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070/Radeon RX 480 lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz/AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1080/RX Vega 64 lub lepsza, 17 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 2253 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
44% rekomendacji (50)
Gaming Nexus
Eric Hauter
PlayStation Universe
John-Paul Jones
Attack of the Fanboy
Kyle Hanson
Game Informer
Javy Gwaltney
GameSpot
Justin Clark
zanonimizowany146624 Legend
Owszem, jedna z najgorszych gier na vr
Luke7 Junior
Jak dla mnie jedna z najlepszych gier, w jakie do tej pory grałem na PS VR. Obrót o 180 stopni też na plus (denerwuje mnie w innych grach obracanie jedynie o kilka stopni za pomocą joysticka co psuje efekt imersji), tutaj po prostu jednym przyciskiem robimy szybki odwrót. Oczywiście sterowanie do przyswojenia w pierwszej godzinie gry, ale później ta radość jak się rozwala się całe hordy potworów jak pro na maksymalnym poziomie trudności. Jeszcze do tego świetna ścieżka dźwiękowa. Jak dla mnie 9/10.
Hauka Pretorianin
ogólnie tak na grę na vr bardzo spoko dodatek, pamiętam jak opublikowano że doom będzie mieć oficjalny sequel ale się wtedy podjarałem, szkoda tylko że potem okazało się że raz jest to gra dla vr a dwa nie obsługuje klawiatury + myszy, ale jeb** ukończyłem całe i jest ok tylko strasznie krótkie kampania na jakieś 3 godziny + praktycznie same znane lokacje tylko 2 mapy są chyba nowe cała reszta to same kopie map z poprzedniej gry..
laser890 Centurion
Jak dla mnie jedna z lepszych gier na vr. Jak ktoś powiedział ruch prawo lewo nie istnieje i trzeba korzystać z odwracania do tyłu, co może być trudne, ale mimo to jak opanujemy wszystko gra dostarcza sporo zabawy. Po za tym menu wyboru broni jest trochę słabe i według mnie powinna być w menu opcja, żeby można było przewinąć wszystkie bronie od góry do dołu, ponieważ podczas akcji nie ma czasu na przeklikiwanie każdej broni w menu. Najbardziej mi się podobało rozwalanie demonów z dwururki.