Data wydania: 23 sierpnia 2011
Trzecia odsłona osadzonej w cyberpunkowym klimacie gry akcji z elementami RPG. Seria zapoczątkowana została w 2000 roku przez studio Ion Storm pod wodzą Warrena Spectora, zaś za jej reaktywację odpowiada ekipa Eidos Montreal. Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych części cyklu i przenosi nas do roku 2027, w którym korporacja Sarif Indutries prowadzi badania nad biomechanicznymi modyfikacjami ciała.
GRYOnline
Gracze
Steam
Deus Ex: Bunt ludzkości jest kolejną odsłoną słynnej serii gier action RPG, osadzoną w cyberpunkowej wizji przyszłości. "Trójka" jest prequelem dla poprzednich części, a za jej powstanie nie odpowiada już ekipa Ion Storm, lecz montrealskie studio firmy Eidos. Pomimo tego fabuła gry przygotowana została we współpracy z autorem scenariusza wcześniejszych odsłon - Sheldonem Pacottim. Produkcja otrzymała też wsparcie ze strony Harveya Smitha i Warrena Spectora, czyli twórców pierwowzoru.
Akcja Buntu ludzkości rozpoczyna się w 2027 roku w Detroit. Wcielamy się w rolę Adama Jensena, przeciętnego faceta pełniącego funkcję szefa ochrony w firmie Sarif Industries, prowadzącej badania nad biomechanicznymi ulepszeniami. W przyszłości to właśnie one doprowadzą do powstania znanych z poprzednich odsłon nanowszczepów.
Pewnego dnia życie bohatera całkowicie się zmienia - do głównej siedziby laboratorium wdziera się oddział sił specjalnych i urządza prawdziwą rzeź. W dodatku atak ten umożliwiły plany budynku sporządzone własnoręcznie przez Jensena. Sam Adam zostaje poważnie ranny i zapada w śpiączkę. Po przebudzeniu mężczyzna odkrywa, że został uratowany dzięki licznym operacjom i biomechanicznym modyfikacjom ciała. Wstęp, do momentu wspomnianej rzezi, jest interaktywny, bierzemy w nim udział i widzimy całą akcję na własne oczy. Po powrocie do zdrowia na Adama czeka skomplikowana intryga do rozwiązania.
Twórcy gry postarali się wyeliminować większość aspektów Deus Ex: Invisible War, na które narzekali fani pierwowzoru – przykładem może być jeden typ amunicji dla wszystkich broni. Jednocześnie zachowano cztery charakterystyczne cechy serii – skradanie się, hakowanie, interakcje z innymi ludźmi oraz walkę. To oznacza, że w roli Jensena możemy podejść na kilka sposobów do praktycznie każdej sytuacji. Do elitarnego klubu dostaniemy się przekupując bramkarza, zabijając go, zakradając się lub łamiąc szyfr w drzwiach na zaplecze. Oczywiście nasze umiejętności są uzależnione od posiadanych wszczepów – jedna postać nie może specjalizować się we wszystkich dziedzinach, więc gracz musi dokonać wyboru według własnych upodobań.
Zrealizowanie powyższych pomysłów wymagało zastosowania kilku systemów. W przypadku skradania się możemy więc chować się za przeszkodami (wtedy oglądamy akcję z widoku TPP), korzystać z kamuflażu optycznego, ogłuszać przeciwników, a nawet przenosić ich ciała. Hakowanie paneli i komputerów zostało zrealizowane w postaci prostych mini-gierek logiczno-zręcznościowych. Rozmowy z postaciami niezależnymi przypominają takie gry jak Mass Effect – gracz otrzymuje do wyboru kilka opcji określających charakter wypowiedzi. Podczas walki korzystamy z najróżniejszych broni, które oczywiście da się w łatwy sposób podrasować. Sporym urozmaiceniem są też wszczepy zwiększające siłę bohatera – dzięki temu może on przebić ścianę i znokautować wroga stojącego za nią.
Nowy Deus Ex charakteryzuje się świetnie zrealizowaną oprawą graficzną, która operuje dwiema barwami – złotą i czarną. Kolory symbolizują odpowiednio „odrodzenie” cywilizacji ludzkiej (co jest nawiązaniem do epoki Renesansu) oraz mroczną i niepokojącą technologię. Autorzy pokusili się o więcej tego typu sprytnych symboli – jednym z nich jest układ miasta przypominający plastry miodu. W tej metaforze ludzie są bezosobowymi i masowymi elementami roju, które bezwolnie słuchają rozkazów z góry.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 23 sierpnia 2011
Xbox 360 23 sierpnia 2011
Nintendo Wii U 7 maja 2013
PlayStation 3 23 sierpnia 2011
Producent: Eidos Montreal / Nixxes Software (PC)
Wydawca: Square Enix
Gry podobne:
9GIER
Seria gier RPG akcji, wykreowana przez studio Ion Storm, które opracowało jej dwie pierwsze części. Następnie pieczę nad rozwojem cyklu zaczął sprawować zespół Eidos Montreal. Oprócz tego na kartach historii marki zapisała się ekipa Studio Onoma (wcześniej znana jako Square Enix Montreal). Za „ojców” serii Deus Ex uznaje się Warrena Spectora i Harvey'a Smitha.
Recenzja GRYOnline
Mało kto wierzył, że to może się udać, a jednak. Debiutujące studio dało światu grę, która w konfrontacji ze swoim kultowym pierwowzorem wychodzi obronną ręką. Co takiego urzekło nas w Deus Ex: Bunt Ludzkości?
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
Poradnik do gry Deus Ex: Human Revolution Director's Cut zawiera opis wszystkich misji, lokalizację wszystkich sekretów oraz opisuje zakończenia gry. Poradnik uwzględnia zmiany wprowadzone w rozszerzonej edycji gry (Director's Cut).
20 sierpnia 2021
Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.
25 września 2020
Choć większość gier traktuje opowiadanie historii po macoszemu, niektórzy twórcy pochodzą do tej kwestii poważniej, tworząc opowieści, które emocjonują, druzgoczą i zostają z nami na zawsze. Zebraliśmy się, żeby wybrać najlepsze z nich.
18 września 2020
Cyberpunk to wizja przyszłości? Nie, to już nasza codzienność. Jeśli myślicie, że futurystyczne technologie, które pojawiły się najpierw w Cyberpunku 2020, a niedługo zobaczymy je w Cyberpunku 2077, to kwestia przyszłości, to się mylicie.
27 czerwca 2020
Na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowej produkcji CD Projekt RED zapraszamy Was do zestawienia, które ułatwi Wam jak najbliższe zapoznanie się z estetyką cyberpunku w filmie, literaturze, grach i muzyce.
5 maja 2020
Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.
Zapowiedź Deus Ex Remastered wzbudziła mieszane emocje, zarówno z powodu tego, jak ten projekt wygląda, jak i tego, kto go tworzy.
gry
Adrian Werner
25 września 2025 09:49
Aktor znany z roli Adama Jensena w serii Deus Ex mocno negatywnie zareagował na sugestię zabawy z modami imitującymi jego głos za pomocą generatywnego AI.
gry
Adrian Werner
5 sierpnia 2025 12:46
W lutym 2025 roku w ramach usługi Amazon Prime Gaming będzie można odebrać aż 20 gier. Są wśród nich BioShock Infinite, Wolfenstein: Youngblood czy Deus Ex: Human Revolution.
gry
Hubert Śledziewski
6 lutego 2025 23:27
Jeden z twórców anulowanej ekranizacji gry Deus Ex ujawnił, jak miał prezentować się scenariusz filmu. Zdradził również, dlaczego projekt nie ujrzał światła dziennego.
gry
Michał Zegar
7 kwietnia 2022 14:15
Firma Microsoft ogłosiła, że konsola Xbox One w ramach kompatybilności wstecznej będzie obsługiwała także tytuły, które zostały wydane na kilku płytach. Pierwszą taką grą jest dostępny już Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut.
gry
Janusz Guzowski
15 maja 2016 13:05
Firma Square Enix zarejestrowała nowy znak towarowy – Deus Ex: Mankind Divided. We wniosku koncern zaznaczył, że odnosi się on między innymi do gier komputerowych. Niewykluczone więc, że taki tytuł będzie nosiła kolejna i niezapowiedziana jeszcze pełnoprawna odsłona cyberpunkowej serii Deus Ex.
gry
Michał Kułakowski
29 marca 2014 07:20
Dziś piszemy m.in. o wzmiance na temat Assassin's Creed Unity, fanowskim filmie Deus Ex: Human Revolution, zwolnieniach w zespołach wchodzących w skład SCE Worldwide Studios, a także o nadchodzącym wyłączeniu usługi Steam Greenlight. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
26 marca 2014 12:45
W związku z ukazaniem się gry Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut i niedawnym udostępnieniu produkcji w miesięczniku CD Action, przygotowaliśmy dla Was kompilację wszystkich sześciu dostępnych do tej pory poradników Deus Ex: Bunt Ludzkości. Dodatkowo uzupełniliśmy solucję o zmiany wprowadzone w najnowszej wersji produkcji.
gry
Kamil Zwijacz
5 lutego 2014 12:23
Studio Eidos Montreal podzieliło się swoimi planami dotyczącymi marki Deux Ex. Potwierdzono między innymi, że w produkcji znajduje się nowa gra z serii, a także ujawniono dokładną datę wydania Deux Ex: Human Revolution Director’s Cut.
gry
Bartosz Woldański
2 października 2013 17:55
Fani prosili, prosili, no i wyprosili. Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut ukaże się nie tylko na Wii U, lecz także na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 i komputerach PC.
gry
Kamil Zwijacz
12 czerwca 2013 09:26
Popularne pliki do pobrania do gry Deus Ex: Bunt Ludzkości.
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v.1.4.651.0 +9 Trainer - 27 czerwca 2013
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut v2.0.66.0 +6 TRAINER - 30 sierpnia 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.2.633.0 +11 Trainer - 18 października 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.2.630.0 +11 Trainer - 27 września 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - +4 Trainer - 6 września 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.2.633.0 +7 Trainer - 4 października 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.1.622.0 +8 Trainer - 30 sierpnia 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.1.622.0 +5 Trainer - 30 sierpnia 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.2.630.0 +7 Trainer - 27 września 2011
trainer Deus Ex: Bunt Ludzkości - v1.1.622.0 +7 Trainer - 30 sierpnia 2011
Wymagania sprzętowe gry Deus Ex: Bunt Ludzkości:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Quad 2 GHz, 1 GB RAM (2 GB dla Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTS 450 lub lepsza), 8.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista dodatków do gry Deus Ex: Bunt Ludzkości:
Dodatek
18 października 2011
RPG
Brakujące ogniwo to pierwszy, samodzielny dodatek do gry Deus Ex: Bunt Ludzkości. Gracze mają okazję odkryć kolejne warstwy spisku i dowiedzieć się, co działo się z głównym bohaterem podczas trzydniowej podróży Adama Jensena z Hengshy do Singapuru.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry Deus Ex: Bunt Ludzkości:
DLC Explosive Mission and Tactical Enhancement Packs 28 września 2011
Średnie Oceny:
Średnia z 35 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 6934 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 24187 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2011.08.22
Mało kto wierzył, że to może się udać, a jednak. Debiutujące studio dało światu grę, która w konfrontacji ze swoim kultowym pierwowzorem wychodzi obronną ręką. Co takiego urzekło nas w Deus Ex: Bunt Ludzkości?
Orzech
Ekspert
2024.07.31
Początek był trochę drętwy jeśli chodzi o rozgrywkę mimo że fabuła od początku trzyma w napięciu, jednak nie trwało to długo bo po pierwszym zadaniu gdy miasto staje przed graczem otworem gra nabiera tempa i możliwości. Co tu dużo pisać, moim zdaniem godny następca niedoścignionego, pierwszego Deus Ex.Jednak nie mogę nie wspomnieć o The Missing Link, obowiązkowym DLC które występuje w wersji Director's Cut. Dlaczego obowiązkowym? Bo o ile się nie mylę nie da się go pominąć a wplecione jest w grę tuż przed finałem rozgrywki. Może to niepopularna opinia, ale nie przepadam za lokacją z tego dodatku, nie umywa się klimatem do miast które gracz przemierzał w poprzednich etapach, do tego fabuła wymusza backtracking po tej wielkiej, złożonej puszce... W pewnym momencie trochę obrzydziło mi to grę i chociaż czułem że ten etap jakby nie pasował do całości to dopiero po czasie dowiedziałem się że to było DLC. Gdyby tylko była taka możliwość najchętniej pominąłbym ten epizod, bo poza nim bawiłem się bardzo dobrze.
czorny50
Ekspert
2024.04.10
Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 46:36Zacznijmy od narzekania.Bardzo brakowało mi statystyk naszych działań. Ilu przeciwników uśpiliśmy, a ilu uśmierciliśmy, czy nieostrożnie uruchomiliśmy alarm itd. Ponieważ informacje na ekranie czasami są zbyt małe i pojawiaj się za krótko wiec nie koniecznie jestem pewny co zrobiłem.Mapa ma dość okropną topografie niszcząca imersje. Mamy wiele dróg do penetracji lokacji, ale poziomy skonstruowane są strasznie sztucznie. W ogóle czuć tu toporność wcześniejszych odsłon. W szczególności gdy przez całą grę staramy się być niewidoczni jako pacyfista, aż tu nagle musimy walczyć z bossami ( na szczęście jest system Tajfun ). Niszczy to perfekcjonizm skarania. Podczas drugiej wizyty w Chinach możemy opcjonalnie ocalić towarzysza, ale wiąże się to z potyczką na czas z grupą ponad dziesięciu przeciwników którzy już atakują. Jest możliwość zrobić to bez ofiar. To trudne, ale bardzo satysfakcjonujące i jeden z lepszych momentów tej produkcji. Pierwszorzędny model głównego bohatera. Dobra historia z niezłymi postaciami. Bardzo fajny początek kiedy wracamy z L4 do pracy. Można było poczuć dużą imersje będąc w Sarif Industrial. Adam nie jest chłopakiem z nikąd. Jak i w pracy tak i na ulicach spotyka znajomych z którymi wiąże większą lub mniejszą przeszłość. I te zażyłości towarzyszą nam do końca gry.Zdolności i gadżety które odblokowujemy są efektywne i potrafią umilić grę. Podoba mi się ekwipunek w którym ważna role ogrywa ułożę przedmiotów by był w stanie się pomieści. Z kolei baterie które trzeba ciągle ładować batonami lub odczekiwać już irytowały. Z piętnaście lat temu grałem w dwa pierwsze Deus’y. Być może to dla niektórych będzie profanacja, ale wtedy dla mnie były to bardzo słabe gry. Bunt Ludzkości za to jest dobry i bawiłem się nieźle.
RoyPremium
Ekspert
2023.11.09
Do dzisiaj Human Revolution odznacza się naprawdę płynnym gameplayem. Robimy jedno i zaraz przechodzimy na drabinę, używamy przedmiotu, skradamy się i wszystko to bez problemu zawsze działa, także u swoich podstaw rozgrywkę naprawdę świetnie pomyślano. Też jak najbardziej można zatłuc wszystkich, ale zarówno fabuła jak i system expa raczej sugerują skradanie, no i finalnie jest sporo radości w skradaniu między przeciwnikami, choć i tak czasem trzeba odreagować i rozwalić grupę frajerów. Na takie mocne 3/10 zasłużył natomiast zespół od poziomów. Wszystkie są praktycznie identyczne. Czy to Detroit czy Hong Kong, czy statek, czy odległa baza, to się to mocno zlewa w jedną bliżej nieokreśloną przestrzeń. To najbardziej męczy w trakcie gry. Widać ograniczenia techniczne tamtej epoki, bo miasto jest zbiorem ciasnych korytarzy z wieloma ekranami ładowania i w porównaniu z Cyberpunkiem 2077 to jak epoka kamienia łupanego. Ale nie chcę cisnąć Deus Exowi, tylko raczej docenić, że gry jako medium się naprawdę przez tę dekadę rozwinęły i zupełnie inaczej to dzisiaj wygląda. Fabuła jest całkiem spoko, ma zróżnicowanie spojrzeń dla tematyki ulepszeń człowieka, jak przystało na gatunek, każde rozwiązanie niesie za sobą negatywne konsekwencje. Tylko mi trochę zabrakło tego pierwiastka ludzkiego. Nie za wiele postaci ludzkich jakoś szczególnie rozwinięto, a wątek związku Megan i Jensena no to całkowicie niewiarygodny się wydaje. Takie retrospekcje jak w Days Gone chociażby, by wiele poprawiły. Też nasz bohater za mało emocji trochę okazuje, mógłby się raz czy dwa zirytować. Ale finalnie to wychodzi naprawdę popaprany spisek na najwyższym szczeblu i nie ma od niego odwrotu. Widać, że trochę się ten tytuł zestarzał, ale na pewno warto dzisiaj w niego zagrać, bo gameplay wciąż stanowi siłę Human Revolution. Do tego dochodzi też satysfakcjonujący system rozwoju postaci i nawet przyzwoite strzelanie, choć potężne bronie wypadają rozczarowująco. Bardzo dobra skradanka.
ShadyYo
Ekspert
2023.06.12
Gra jest rewelacyjna, godna tytułu Deus Ex. Po mistrzowskiej jedynce i kiepskiej dwójce, seria powróciła na właściwe tory. Human Revolution jest świetne właściwie na każdej płaszczyźnie, ale przed wystawieniem maksymalnej możliwej oceny powstrzymują mnie tylko drobne mankamenty. Może od nich właśnie zacznę.Co prawda cała ta korespondencja mailowa jaką czytamy (choć na ogół nie musimy tego robić) po jakimś czasie może nieco znużyć. Dawka konspiracji jaka się tam przewija jest z jednej strony, szczególnie na początku, bardzo pożądana, a z drugiej, po jakimś czasie nieco męcząca. Poza tym niekiedy zastanawiał mnie poziom trudności. Niektóre etapy na początku gry wydawały mi się trudniejsze niż te gdzieś w środku. Ogólnie to wydaje mi się, że najlepsze części gry to rozdziały początkowe i końcowe. Walki z bossami zaś wydawały się z kolei nieco nie pasujące do reszty rozgrywki.Poza tym jednak gra z jednej strony zachowuje większość aspektów, które tak rozsławiły (i słusznie) część pierwszą, a z drugiej dodaje dużo nowoczesnego spojrzenia na gameplay. Ale co najważniejsze, robi to wszystko w bardzo wyważony sposób. Tak więc znów możemy pokonywać kolejne misje na wiele sposobów. Oczywiście najbardziej "premiowanym" jest skradanka i ciche pokonywanie wrogów i kolejnych lokacji. Świetnie wypada system chowania się za przeszkodami, który działa bardzo naturalnie i praktycznie bezproblemowo. Ale możliwości destrukcji jest tak wiele, a liczba broni jaką możemy siać postrach jest na tyle duża, że gra również w 100% wspiera i taki styl gry. To wszystko do tego stopnia, że bez wątpienia warto przejść ją dwa razy, gdyż grając tylko jednym z tych stylów sporo tracimy z możliwości jakie ta gra otwiera. Co również ważne, mimo, że gra ma być głównie skradankowa to i strzelanie należy do przyjemnych. Każda broń ma swoje plusy i minusy, a rozwój naszego bohatera ma faktyczny wpływ na umiejętności strzelania.A skoro mowa o rozwoju postaci, to tak jak to w Deus Ex zawsze bywało, w bardzo przejrzysty i wygodny sposób możemy dokonywać ulepszeń naszego ciała i zdobywać nowe zdolności zdobywając kolejne pakiety praxis. To od nas zależy w jakim kierunku będziemy chcieć rozwinąć naszą postać i na jaki styl gry postawimy. Zbieramy również gotówkę za którą możemy kupować broń, amunicję, leki i różnego rodzaju przydatne gadżety choć liczba postaci, od których można je kupić jest mocno ograniczona. Świat gry jest ciekawy, znów zainspirowany pierwszą częścią. Ma swoje brudne, mroczne zaułki. Przemieszczamy się po różnych lokacjach z całego świata, ale fakt, że większość czasu spędzamy jednak wewnątrz budynków, w różnego rodzaju biurach. Zaś pomysł umiejscowienia głównej lokacji w Detroit to strzał w dziesiątkę. Cieszy również możliwość wyszukiwania całej masy "znajdziek" rozsianych po tym świecie. Graficznie Deus Ex prezentuje się ładnie, zdecydowanie ma swój unikalny styl, animacje są płynne.Pod kątem historii gra wciąga od pierwszych minut. Niby wraz z upływem kolejnych godzin i im bliżej zakończenia, fani serii na pewno doskonale zdawali sobie sprawę, w jakim kierunku to zmierza. Ale przyznać trzeba, że przedstawienie takiej wizji świata niedalekiej przyszłości jest tu całkiem epickie, szczególnie jeśli spojrzymy na ilość szczegółów z jaką opisywane są chociażby postępy w augmentacji. Zgodnie z kanonem serii, wdajemy się tu bardzo często w dyskusje z napotkanymi po drodze postaciami i możemy z nich wyjść na kilka sposobów. To od nas zależy jak poprowadzimy daną rozmowę i co chcemy w niej wskórać. Wszystkie te wspominane przeze mnie aspekty powodują, że gra na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo kompleksową i właśnie o to tutaj chodziło. Staranność w dopracowaniu gameplayu jest natomiast na tyle wysoka, że gracz nie będzie miał żadnych problemów z przyswojeniem zasad rządzących światem Human Revolution.Tak jak wspomniałem, gra stoi na wysokim poziomie i w swoim gatunku prawdopodobnie pewnie nie ma sobie równych. Jest to wspaniały hołd dla części początkującej serię w 2000 roku i jednocześnie pod wieloma względami wizjonerski popis twórców.
Legalizex
Ekspert
2022.06.29
Obok serii Dishonored to moja ulubiona gra o chodzeniu po szybach wentylacyjnych i bawieniu się w pacyfistę ogłuszając każdego i nie dając się zobaczyć. Świetna i wciągająca fabuła, świetne mapy z dużą ilością sekretnych miejsc do odnalezienia i dużo frajdy z eksplorowania kolejnych pomieszczeń i hakowania komputerów.
Seba01
Ekspert
2022.05.30
Świetny powrót naprawdę niedocenionej i nieco zapomnianej serii. Świetna, solidna fabuła, sposoby eliminacji przeciwników, zostanie pacyfistą, bonusowe punkty za bycie niewykrytym, ciekawe wszczepy, 4 zakończenia, mnóstwo smaczków i znajdziek, ma podobne mechaniki jak w Vampire The Masquerade, czyli maile, kody, sposoby wyciągania dodatkowych informacji, niezapomniane postaci i sam Adam Jensen. Nic dodać, nic ująć, nie zwracałem uwagi na małe glitche i błędy. A tak to polecam!
gutosaw
Ekspert
2022.01.23
+++ Wciągająca +++ Świetnie napisane postaci ++ Brak błędów technicznych ++ Ciekawe bronie i umiejętności głównego bohatera ++ Dobry pomysł na rozwój bohatera (wykonany profesjonalnie) ++ Interesująca fabuła, która porusza tematy moralne ++ Brak wyraźnego podziału na dobro i zło ++ Możliwość rozwiązywania problemów przy użyciu siły lub poprzez rozmowę + Bardzo dobrze wykonany interface - - Przeciętne misje poboczne i walki z bossami - - Gra nie stawia przed graczem wyzwania nawet na najwyższym poziomie trudności - Brak rozwoju przeciwników - Niewielkie, zamknięte lokacje
Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2017.05.16
Deus Ex: Bunt ludzkości w ponad pięć lat od premiery zapewnia więcej wrażeń, niż większość współczesnych tytułów AAA. To produkcja nastawiona przede wszystkim na wybór gracza: jego decyzje dotyczące rozwoju postaci, stylu rozgrywki, skłonności do eksploracji... Przez to każdy problem w Buncie ludzkości da się rozwiązać na kilka sposobów, od otwartej wymiany ognia aż po całkowite unikanie walki i szukanie alternatywnych ścieżek. Trzeci Deus Ex jest ogromnie rozbudowany, szalenie ekscytujący i nawet na chwilę nie przestaje szanować inteligencji gracza.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2012.08.06
Świetny, rozbudowany, grywalny jak jasna cholera cRPG boryjakący się z niewielkimi technicznymi niedoróbkami. Lepiej zagrać późno niż wcale.
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2011.11.06
Zacznę może niezgodnie ze sztuką recenzencką, tzn. od złego nastawienia do omawianego tu Deus Ex: Bunt Ludzkości (Deus Ex: Human Revolution), ale tym razem posłuży to tylko dobitnemu zaakcentowaniu z jak dobrym produktem mamy do czynienia. Od czego by tu zatem… no tak… Nie lubię zbytnio w grach RPG klimatów sci-fi. Od pierwszych filmów, gdzie prezentowano gameplay dosłownie odrzucał mnie ohydny sraczkowo-buro-żółty filtr, jaki występuje w całej grze. W zasadzie w ogóle olałbym ten tytuł ciepłym moczem, gdyby nie osoba UV, który swoim zachwytem nad Deusem zmotywował mnie do sprawdzenia, co tam jest takiego super. Okazało się, że mało nie pominąłem jednej z najlepszych gier tego roku. Deus Ex: Bunt Ludzkości to pierońsko dobra gra RPG i choć nie jest bez skazy, to poleciłbym ją każdemu.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
Tal_Rascha
Ekspert
2022.11.10
enrique
Ekspert
2021.01.07
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Damian Stróżek
GRYOnline.pl Team
2020.09.18
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Bigos-86
Ekspert
2019.02.22
Szugob
Ekspert
2018.03.26
Radosław Syguła
GRYOnline.pl Team
2017.02.01
Harry M
Ekspert
2016.08.24
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.07.06
Mateusz Araszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2016.06.30
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
pieterkov
Ekspert
2016.04.29
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.28
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.21
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (24 187)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Orzech Centurion
Początek był trochę drętwy jeśli chodzi o rozgrywkę mimo że fabuła od początku trzyma w napięciu, jednak nie trwało to długo bo po pierwszym zadaniu gdy miasto staje przed graczem otworem gra nabiera tempa i możliwości. Co tu dużo pisać, moim zdaniem godny następca niedoścignionego, pierwszego Deus Ex.
Jednak nie mogę nie wspomnieć o The Missing Link, obowiązkowym DLC które występuje w wersji Director's Cut. Dlaczego obowiązkowym? Bo o ile się nie mylę nie da się go pominąć a wplecione jest w grę tuż przed finałem rozgrywki. Może to niepopularna opinia, ale nie przepadam za lokacją z tego dodatku, nie umywa się klimatem do miast które gracz przemierzał w poprzednich etapach, do tego fabuła wymusza backtracking po tej wielkiej, złożonej puszce... W pewnym momencie trochę obrzydziło mi to grę i chociaż czułem że ten etap jakby nie pasował do całości to dopiero po czasie dowiedziałem się że to było DLC. Gdyby tylko była taka możliwość najchętniej pominąłbym ten epizod, bo poza nim bawiłem się bardzo dobrze.
tr00y Pretorianin
Gra jak na 2011 wymiatała. Jedna z moich ulubionych. Przydałby się tylko chociaż jakiś port (na remaster nie liczę, chociaż miło by było)na PlayStation, żeby można było to znowu ograć na PS5. Kiedyś grałem na PC i nadal mam to w bibliotece Steam. Na plejaku niestety tylko Mankind Divided.
rafalgames Centurion
Ogólnie gra nie przypadła mi do gustu.Swietny pomysł na świat przyszłości, ulepszenia, fabuła. Na samym początku gry już widać że gra wynagradza przechodzenie misji po cichu, totalna strzelanina i rozwałka nie jest polecana.Mam znajomych i kolegów którzy grają zachwalają i uwielbiają serie Deus ex, ja do tych ludzi nie należę. Trzeba poprostu tego typu gry lubić i poczuć ten klimat