Data wydania: 21 października 2016
Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian.
Gracze
Steam
OpenCritic
Sid Meier’s Civilization VI to szósta odsłona legendarnej serii strategii turowych, pozwalających zbudować i rozwijać imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat historii świata. Deweloperem gry jest studio Firaxis Games, czyli założony przez twórcę serii – Sida Meiera – zespół, zajmujący się rozwijaniem cyklu od czasu Sid Meier's Civilization III. Sam Meier przyjął zaś ponownie rolę duchowego oraz artystycznego patrona produkcji i nie był bezpośrednio zaangażowany w prace deweloperskie.
Poprzednia, piąta odsłona marki była swoistym restartem serii, upraszczającym wiele elementów, które mogliśmy znaleźć w poprzedniczkach, w związku z czym na starcie brakowało w niej licznych aspektów rozgrywki z wcześniejszych Cywilizacji. W przypadku szóstej części cyklu twórcy nie chcieli popełniać tego samego błędu, więc większość nowości wprowadzonych przez piątkę i jej dodatki na podstawie sugestii graczy znalazła miejsce także w „podstawce” Sid Meier’s Civilization VI. Producenci skorzystali również z doświadczeń zdobytych podczas prac nad wydaną w 2014 roku poboczną odsłoną serii, Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth.
Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach.
Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dystrykty metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które – podobnie jak otoczone murami miasta – posiadają jeden atak w turze (identycznie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).
Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolniej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.
Istotnym elementem każdej rozgrywki jest oczywiście konflikt zbrojny. Sid Meier’s Civilization V wprowadziło rewolucyjną zmianę, która sprawiała, że na danym polu może przebywać tylko pojedyncza jednostka. W Sid Meier’s Civilization VI postanowiono złagodzić nieco to obostrzenie, ułatwiając tym samym przemieszczanie wojsk po planszy oraz dodając kolejny aspekt strategiczny do produkcji. Siły wsparcia, takie jak wieże oblężnicze, armaty czy artyleria przeciwlotnicza, mogą być teraz dołączone do innej, standardowej jednostki, np. rycerzy. Podobną ochronę zapewnimy również osadnikom czy robotnikom. To jednak nie koniec: dwie takie same jednostki połączymy na jednym polu w grupę zwaną formacją. Wraz z rozwojem technologii, przyłączymy do niej coraz większą liczbę żołnierzy tego samego typu, tworząc oddziały i armie. Zachowują się one jak pojedynczy wojownik, ale dysponują większą siłą.
Kluczowe zmiany objęły także system dyplomacji. Każdy komputerowy przywódca ma teraz agendy (schematy zachowania), wpływające na jego politykę wewnętrzną i stosunki z sąsiadami. Pierwsza z nich jest stała i wynika bezpośrednio z jego charakteru, pozostałe będą ukryte i przyznawane losowo. Poznamy je, korzystając z pomocy szpiegów lub uważnie obserwując zachowanie oponenta. Jeżeli np. przeciwnik obsesyjnie buduje kolejne cuda świata, a nasze imperium jest w tym lepsze, będzie starał się nam przeszkodzić lub zdobyć miasta, w których zlokalizowane są ważne dlań unikalne budowle.
Poza typowym dla cyklu trybem dla pojedynczego gracza, który możemy dopasować do własnych wymagań, ustalając wielkość mapy, liczbę surowców lub oponentów, Sid Meier’s Civilization VI oferuje także kilka wariantów rozgrywki wieloosobowej.
Sid Meier’s Civilization VI korzysta z zupełnie nowego silnika, stworzonego przez studio Firaxis Games z myślą o nowocześniejszym sprzęcie do grania. Zgodnie z tradycją serii, szata graficzna gry jest kolorowa, a portrety przywódców i modele postaci przywodzą na myśl filmy animowane.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows 21 października 2016
PlayStation 4 22 listopada 2019
Android 13 sierpnia 2020
Nintendo Switch 16 listopada 2018
Xbox One 22 listopada 2019
Apple iOS 21 grudnia 2017
Producent: Firaxis Games / Aspyr Media (AND) / Aspyr Media (iOS)
Wydawca: 2K Games
Gry podobne:
14GRY
Seria strategii turowych typu 4X, uznawana za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Cykl został wykreowany przez studio MicroProse, jednak z czasem pieczę nad jego rozwojem przejęła ekipa deweloperska Firaxis Games, zaś prawa do reprezentowanej przez niego marki znalazły się w posiadaniu koncernu wydawniczego Take-Two Interactive.
Recenzja GRYOnline
Civilization VI to najlepsza premierowa wersja słynnej serii. Usprawnia rzeczy znane z „piątki”, ale też wprowadza poważne zmiany i zupełne nowości, jest przy tym nieprzyzwoicie wręcz ładna. Grze tradycyjnie doskwiera kilka klasycznych problemów, z przeciętną sztuczną inteligencją na czele, ale syndrom „jeszcze jednej tury” jest niezwykle silny – a to chyba najlepsza rekomendacja, jaką można Cywilizacji wystawić.
Aktualizacja: 23 listopada 2016
Poradnik do gry Civilization VI opisuje dokładnie mechaniki rozgrywki oraz zawiera liczne praktyczne porady. W opracowaniu znalazły się opisy wszystkich nacji, budynków, badań naukowych i ideologicznych, a także systemów zarządzania i ekonomi.
22 stycznia 2025
Wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze gry strategiczne. Wybór nie był prosty i w zestawieniu znalazły się naprawdę zróżnicowane tytuły. Zdecydowana większość pozycji nie powinna nikogo zdziwić.
5 października 2021
Choć seria Civilization odniosła niesamowity sukces, to mało kto starał się pójść w jej ślady. Przez lata nie doczekała się ona żadnego „klona” lub poważnego konkurenta. Ale właściwie dlaczego?
14 września 2021
Najlepszy kawał można zepsuć, a najciekawszą historią wywołać drzemkę u słuchaczy. Chcąc uniknąć tego problemu, twórcy gier wideo zatrudniają pierwszej klasy aktorów, którzy później czarują nas swoimi głosami.
18 kwietnia 2021
Jakie gry strategiczne cieszą się największą popularnością pośród graczy? Jak dobrze sprzedają się podobne produkcje? Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem podsumowującym kilkanaście czołowych tytułów z tego gatunku.
13 września 2020
Czasem gracze przyznają grom wyższe oceny niż krytycy – a czasem dzieje się zgoła odwrotnie. Postanowiliśmy przyjrzeć się sytuacjom, gdy tytuł jest dobry, a mimo to gracze nie zostawiają na nim suchej nitki.
Epic Games Store oferuje dziś za darmo strategię Civilization 6, i to w wersji z najważniejszymi dodatkami. Pytanie brzmi, czy gracze skuszą się na ten prezent, czy też z oburzeniem odrzucą go, jak niedawno Borderlands 2.
gry
Hubert Śledziewski
17 lipca 2025
To właśnie olbrzymie rozmiary, jakie przez lata osiągnęła gra Civilization 6, sprawiły, że studio Firaxis podjęło decyzję o stworzeniu „siódemki”.
gry
Kamil Kleszyk
21 sierpnia 2024
Studio Firaxis Games ogłosiło, że Civilization 7 nie będzie korzystać z launchera 2K. Co ciekawe, nielubiany i sprawiający sporo kłopotów program został usunięty również z szóstej odsłony serii dostępnej na Steamie.
gry
Kamil Kleszyk
15 sierpnia 2024
W ramach promocji na Steamie w bardzo atrakcyjnej cenie dostępna jest gra Sid Meier’s Civilization 6. To znakomita strategia 4X od studia Firaxis Games.
gry
Hubert Śledziewski
9 czerwca 2024
Prawdopodobnie poznaliśmy najważniejsze gry, do których dostęp otrzymają abonenci usługi PS Plus Extra oraz PS Plus Premium jeszcze we wrześniu. Są nimi m.in. NieR Replicant ver.1.22474487139... oraz Sid Meier's Civilization VI.
gry
Zuzanna Domeradzka
13 września 2023
Za dwa tygodnie oferta Game Passa uszczupli się o dziewięć gier, w tym Sid Meier's Civilization 6, Metal: Hellsinger, Tainted Grail: Conquest oraz Danganronpa V3: Killing Harmony.
gry
Adrian Werner
3 września 2023
Fani rozwijają wyśmienitą modyfikację The World of Witcher, tworząc do niej małe dodatki umilające zabawę w wiedźmińską odmianę Civilization 6.
gry
Adrian Werner
7 czerwca 2023
Civilization VI trafiło dzisiaj do usługi Xbox Game Pass. Popularną strategię studia Firaxis Games mogą wypróbować posiadacze komputerów osobistych oraz konsol Microsoftu.
gry
Kamil Kleszyk
16 marca 2023
Gier strategicznych typu 4X jest na rynku w bród. Jedne oferują realia historyczne, inne fantasy bądź SF. Część jest przystępna, lecz niektóre potrafią odrzucić przy pierwszym kontakcie. Oto 12 tych, które szczególnie wydają się warte polecenia.
opinie
Hubert Śledziewski
15 marca 2023
Poznaliśmy listę gier, które trafią do PC/Xbox Game Passa w pierwszej połowie marca 2023 roku. Jest ona dość skromna, niemniej zawiera Civilization 6 i świetne jRPG Ni no Kuni II.
gry
Hubert Śledziewski
7 marca 2023
Popularne pliki do pobrania do gry Cywilizacja 6.
trainer Cywilizacja 6 - v1.0.0.290 +12 Trainer - 25 lutego 2019
trainer Cywilizacja 6 - 2021.01.28 +22 Trainer - 16 lutego 2021
trainer Cywilizacja 6 - v1.0 - v1.0.0.194 +22 TRAINER - 29 października 2017
trainer Cywilizacja 6 - v1.0.0.290 (DX11) GATHERING STORM +19 Trainer (promo) - 15 lutego 2019
trainer Cywilizacja 6 - v1.0.0.328 +12 Trainer - 1 lipca 2019
trainer Cywilizacja 6 - v1.0.12.9 564030 (GATHERING STORM) +19 Trainer - 24 kwietnia 2021
trainer Cywilizacja 6 - v1.0.0.262 362541 +16 Trainer (promo) - 21 lipca 2018
trainer Cywilizacja 6 - +16 Trainer (promo) - 14 maja 2018
trainer Cywilizacja 6 - v20180510 +22 Trainer - 15 maja 2018
trainer Cywilizacja 6 - v1.0 +1 TRAINER - 30 października 2016
Wymagania sprzętowe gry Cywilizacja 6:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 2.5 GHz / AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450 / Radeon HD 5570 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.5 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon HD 7970 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista dodatków do gry Cywilizacja 6:
Dodatek
14 lutego 2019
Strategiczne
Drugi duży dodatek do gry Sid Meier’s Civilization VI. Gathering Storm wzbogaca tę produkcję o szereg aspektów związanych z klimatem oraz geologią. Poza tym ważną rolę odgrywają tutaj surowce i topografia terenu czy możliwość zabierania głosu na Kongresie Światowym. Oprócz nowych scenariuszy DLC wnosi szereg pomniejszych poprawek i nowości.
GRYOnline
OpenCritic
Gracze
Dodatek
8 lutego 2018
Strategiczne
Pierwszy duży dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. W Civilization 6: Rise and Fall pojawiają się m.in. wielkie ery i interwencje kryzysowe.
OpenCritic
Gracze
Lista małych dodatków do gry Cywilizacja 6:
DLC Leader Pass 21 listopada 2022
DLC Portugal Pack 25 marca 2021
DLC Vietnam & Kublai Khan Pack 28 stycznia 2021
DLC Babylon Pack 19 listopada 2020
DLC Byzantium & Gaul Pack 24 września 2020
DLC Ethiopia Pack 23 lipca 2020
DLC Maya & Gran Colombia Pack 21 maja 2020
DLC Nubia Civilization & Scenario Pack 22 listopada 2019
DLC Khmer and Indonesia Civilization & Scenario Pack 22 listopada 2019
DLC Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack 28 marca 2017
DLC Australia Civilization & Scenario Pack 24 lutego 2017
DLC Vikings Scenario Pack 21 grudnia 2016
DLC Poland Civilization & Scenario Pack 21 grudnia 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 3056 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 262854 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Zechenter
Recenzent GRYOnline.pl
2016.10.25
Czy Civilization VI oferuje więcej na starcie niż wydana kilka lat temu „piątka”? Z pewnością. Nie oznacza to jednak, że autorom udało się dobić do poziomu poprzedniej odsłony z dodatkami. Prawie ideał, ale „prawie” robi różnicę.
gutosaw
Ekspert
2023.12.27
++Zróżnicowane cele gry ++Dużo współczynników, które można optymalizować ++Sporo możliwości rozwoju ++Wiele sposobów na rozgrywkę +Bomby atomowe i wodorowe +Kolejkowanie akcji +Cuda świata, cytaty +Dostosowywanie rozgrywki ---Słabe pseudohistoryczne fanfiction --Długie tury SI --Słaba sztuczna inteligencja --System barbarzyńców --Często występują serie tur, w których nie robi się zupełnie nic --Wiele mechanik jest bardzo uproszczonych -Odzwierciedlenie rzeczywistości jest niemalże nieistniejące -Różnorodność frakcji -Grze brakuje czytelności -Ubogie opcje dyplomatyczne -Kreskówkowy styl
Legalizex
Ekspert
2021.07.11
Świetna gra żeby się rozerwać, co 2-3 miesiące wracam żeby sobie rozegrać nową grę na mapie ogromnej z maksymalną ilością cywilizacji i w tempie epickim (750 tur). Ale tak jak i poprzednia część, ta gra to żadne wyzwanie. AI jest głupie jak but, często robi nielogiczne rzeczy. I wystarczy podbić jakąś inną cywilizację na początku gry a przez następne kilka tysięcy lat będziesz znienawidzony przez cały świat. Ale ogólnie gra bardzo przyjemna, kocham tak sobie eksplorować mapę i zobaczyć co mi tym razem wylosowało.
buddookann
Ekspert
2021.02.04
Słaba część. Przeszedłem i nic się nie działo. Cukierkowatość trochę psuje klimat. W zasadzie to żadnego klimatu nie ma. Rozwaliła mnie porada na karcie dominacji . Gra poleca... stworzenie dużego wojska by osiągnąć cel. Serio ? Ja myślałem, że do zdobycia wszystkich stolic wystarczy kopalnia kwiatków i plantacja kredek.Piszą takie bzdury za to zrezygnowano nawet z podpisu jednostek z którymi prowadzimy wojne. Wszystko jest mało czytelne. Zrezygnowano z wielu fajnych rzeczy na poczet bzdurnego kombinowania.Ogólnie Civilizacja schodzi na psy. Gra staje się mocno nijaka bo ma się podobać jak największej liczbie graczy. Z jednej strony masz poważnego lektora, a z drugiej te śmieszne animacje.- brakuje klimatu ( nawet jedynka miała fajne animacje wkroczenia wojsk do miasta czy powiadomienia o plotkach ze świata)- dlaczego nie ma statystyk ? Liczby mieszkańców, obszaru itp ?- zrezygnowano z wielu fajnych pomysłów z poprzednich części.- mapa nieprzejrzysta- nudy- AI dramatycznie złe. Kraj wypowiedział mi wojnę po czym zjechałem go jedną armatą i kawalerią. - niektóre cytaty są tak idiotyczne i niedopasowane, że czytam je kilka razy z niedowierzaniem. ( w założeniu mają być śmieszne, ale nie są )
papież Flo IV
Ekspert
2020.05.31
No nie spodziewałem się, że tak wciągnie mnie ta gra. Pierwszy raz w historii się spotykam z grą, która wygląda mocno skomplikowanie, a nauczyć się jej można w kilka godzin, a pod czujnym okiem "ekspertów" jeszcze szybciej.Szkoda tylko tych paru rażących błędów. Jak to kolega wyżej wspominał miasta są przepotężne, a inteligencja bota to tragedia. Masz kilka kratek wolnych między miastami to ci musi się wpieprzyć ze swoim nowym miastem i jeszcze narzeka, że zbyt blisko się budujesz. Czasem też jeden przywódca musi zarushować w naukę i potem on jest na współczesności, gdy Ty wchodzisz do renesansu.Barbarzyńcy w moim odczuciu są zbyt potężni na początku, ale jest to zdanie od początkującego gracza z tej serii, więc za kilka światów powinienem sobie na luzie z nimi radzić i te moje odczucie się zmieni.Mogliby też po czasie ci barbarzyńcy zmienić nazwę na jakiś terrorystów albo coś, bo tak we współczesności ta nazwa dosyć dziwnie brzmi.Ale mimo tego jest to kolejny prezencik od epica, który się udał.
Szugob
Ekspert
2018.03.26
Twórcy, chcąc być może uatrakcyjnić midgame, postawili na ciągłe mikrozarządzanie. Skutkiem tego narastająca klikanina hamuje flow 'jeszcze jednej tury'.
wwad
Ekspert
2018.02.10
Pograłem na darmowym weekendzie i nie ma co się rozpisywać każdy może zagrać.Jak ktoś nie grał wcześniej w tą serię to może mu się spodobać dla veterana serii jest to raczej zbędny zapychacz.
cycu2003
Gracz
2016.10.28
To tak jak ja i powiem, że mnie również gra się całkiem nieźle. Póki co wygrałem raz na dużej mapie z rozwiniętym drzewkiem technologicznym do samego końca. Bomba termojądrowa robi wrażenie :) Trochę mam wrażenie, że te wszystkie ideologie mają niewielki wpływ na samą grę ale jeszcze mało widziałem :P
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
manek23
Ekspert
2023.09.03
Aleksy Leśniak
GRYOnline.pl Team
2022.03.13
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Bigos-86
Ekspert
2021.05.27
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2017.07.01
Paweł Kosiński
GRYOnline.pl Team
2017.02.24
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2017.02.08
Butryk89
Ekspert
2016.11.04
Mariusz Klamra
GRYOnline.pl Team
2016.10.21
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.10.21
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (262 854)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
99% rekomendacji (95)
GameSpot
Scott Butterworth
Metro GameCentral
Fextralife
God is a Geek
Chris White
Eurogamer
Stace Harman
Necross123 Konsul
Ok. Gra Scytia-Szkocja skończona (około miesiąca temu) zwycięstwem naukowym, teraz mierzę się z grą Nubia-Australia. No cóż, Nubia przejrzała moje plany (u siebie mając kiepską produkcję), zabierając mi dwa najważniejsze cuda (Kilwa Kisiwami i Casa De Contrapion). Dobrze, że nie budował Mauzoleum w Halikarnasie, a Zakazane Miasto zabrałem również sprzed nosa (bo tak, też Nubia zaczęła budować ten cud)
W międzyczasie miałem pośpiech związany z budową Kolosa (pośpiech, bo jak się później okazało, co najmniej 3 cywilizacje oprócz mnie budowały ten cud a najbliżej ukończenia była Francja (Eleonora). Pierwsza połowa szło gładko, bo jeszcze miałem tą premię do produkcji za wyzwolone miasto (no cóż, praktycznie Rzym i Majowie cały czas się tłuką koło mnie, a nieco dalej były wojny z udziałem czterech państw (Szkocja, Ameryka (Lincoln), Macedonia i Korea (Seondeok)). Oprócz tych państw byli jeszcze Węgry, Bizancjum (Teodora, z którą aktualnie mam świętą wojnę, bo nawróciła mi miasta) i Mongolia (Kubilaj-Chan). Jak się okazało, Mongolia założył miasto w miejscu, gdzie ja chciałem założyć (ale nie do końca), więc musiałem wykonać plan B - również założyć miasto i szybko podnieść liczbę mieszkańców, by wywołać spory nacisk, co na szczęście nie było trudne Australią, biorąc pod uwagę, że były konie, więc musiałem jedynie obudować teren wokół koni gospodarstwami. Nieco później powtórka z historii - znowu koło mnie miasto i znowu Mongolia nie wytrzymała nacisku. Łącznie dwa miasta przez nacisk zdobyłem.
Na PS5 gra chodzi prawie tak samo szybko, jak na moim obecnym laptopie, więc zmiana na plus.
A na PC (gra solowa) wykonuję trzecie podejście do Maorysów i chyba tym razem gra zakończy się sukcesem (z poprzednich gier Maorysami najważniejsze surowce (konie, żelazo i saletra) miałem jak zawsze nie wiadomo gdzie). Obecnie mam wojnę z Koreą (Sejong) i spokojnie grabię sobie na ich terytorium po tym, jak wypowiedział wojnę Mitli (której akurat byłem suwerenem, więc wykorzystałem oczywiście odpowiednie casus belli). A sporo kopalni = sporo złota, więc nie zapomniałem założyć odpowiedniej karty doktryny.
Tutaj zabawnie wygląda kwestia religii - 158 tura, a dalej tylko 2 religie (moja (katolicyzm) i Teodory (prawosławie, które jest obecnie nieobecne). Doszło jeszcze głosowanie przeciwko prorokom i wygląda na to, że pozostałe trzy religie będą już w okresie renesansowym (czyli prorocy za 240 punktów, obecnie (czwarty prorok) jeszcze jest za 120 punktów) (no chyba, że znowu będzie to samo głosowanie albo wykupią proroków)
buddookann Konsul
Netfix daje za darmo Civilization 6 na komórkę.
Spełniam wszystkie wymagania a mimo to mam komunikat, że na mojej komórce nie da się zainstalować.
Z ciekawości zainstalowałem zwyczajną wersję ( płatną) i wszystko śmiga aż miło.
Ktoś wie gdzie szukać rozwiązania/pomocy ?
Wodzuu Pretorianin
Od dzisiaj za darmo na epicu z dodatkami. Pozdrawiam :)
Komentarz Legionista
Nawet Epic Games wie że to dobra gra dla początkujących. Odpowiedziałem zgodnie z oczywistą prawdą.