Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 czerwca 2023, 08:52

autor: Adrian Werner

Świat Wiedźmina w Civilization 6 jeszcze lepszy dzięki dodatkom

Fani rozwijają wyśmienitą modyfikację The World of Witcher, tworząc do niej małe dodatki umilające zabawę w wiedźmińską odmianę Civilization 6.

Źródło fot. CD Projekt
i

Jednym z najciekawszych fanowskich projektów do Sid Meier’s Civilization VI jest The World of Witcher, czyli seria modyfikacji, które pozwalają przenieść tę turową strategię do uniwersum z sagi Wiedźmin.

Autorzy ukończyli wszystkie nacje oraz opracowali mapę odtwarzającą Kontynent. Nie tylko oni jednak zajmują się rozwijaniem The World of Witcher. Dzisiaj chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na tzw. submody, czyli mniejsze modyfikacje innych twórców, które rozszerzają ten wiedźmiński projekt.

Małe mody, by ulepszyć The World of Witcher

Wszystkie te małe mody zebrano na SteamWorkshop w zestawieniu The World of The Witcher – Complementary Mods. Na liście znajduje się dziesięć projektów. Można je zainstalować wszystkie naraz lub tylko wybrane. Część z nich opracowano specjalnie z myślą o wiedźmińskim modzie, podczas gdy inne powstały do głównej wersji Civ6 i zostały jedynie przetestowane jako dobrze współpracujące z The World of Witcher.

  1. Alternative Leader Fallbacks – w podstawowym modzie przywódcy frakcji są reprezentowani kartami z Gwinta. Ten submod to zmienia, oferując alternatywne ekrany wzorowane na tych z Sid Meier’s Civilization VI.
  2. Gedemo Avalon City-State oraz Gedemo Camelot City-State – te projekty dodają tytułowe miasta jako frakcje.
  3. Northern Realms – pozwala na zabawę na mapie obejmującej Królestwa Pólnocy.
  4. R.E.D Total War for The Witcher – mod zmieniający skalę jednostek i ich formacje, tak aby oddziały wyglądały bardziej realistycznie. To przeróbka popularnej modyfikacji do głównej wersji Civilization 6, którą również trzeba zainstalować.
  5. Real Era Stop – pozwala zakończyć rozgrywkę na określonej erze. To zapobiega przenikaniu elementów spoza wiedźmińskiego moda do gry.
  6. Remove Official Civs – ten mod nie został stworzony z myślą o The World of Witcher, ale działa idealnie z tym projektem. Usuwa on wiele różnych elementów interfejsu wszystkich oryginalnych przywódców, dzięki czemu bawiąc się w nowych realiach nie musimy co chwila znajdować odniesień do historycznych postaci.
  7. Stylish Governor Portraits – podmienia brzydkie portrety gubernatorów na ikony.
  8. Unique District Icons – w The World of Witcher niektóre ikony są wzięte wprost z Sid Meier’s Civilization VI. Ten mod je podmienia, sięgając w tym celu po grafiki z gier studia CD Projekt.
  9. Valkrana of Nilfgaard – humorystyczny projekt, który dodaje tytułową nekromantkę jako alternatywną przywódczynie Nilgaardu. Z całej listy ten mod jest tym, którego instalację chyba większość osób sobie odpuści.
Świat Wiedźmina w Civilization 6 jeszcze lepszy dzięki dodatkom - ilustracja #1
Alternative Leader Fallbacks upiększa ekrany przywódców. Źródło fot. Steam.

The World of The Witcher – Complementary Mods to dobry przykład zalet SteamWorkshop. Gdyby wszystkie te mody trzeba było instalować ręcznie, dla wielu graczy nie byłoby to warte wysiłku. W Warsztacie Steam robi się to jednak jednym przyciskiem, bez męczenia się z ręcznym pilnowaniem aktualizacji czy obaw o brak kompatybilności.

  1. The World of The Witcher – Complementary Mods w Steam Workshop
  2. The World of The Witcher w Steam Workshop

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej