Wyszukiwarka gier
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

PCPlayStationXboxMobileNintendo

Dodatek do gry Sid Meier's Civilization VI

Civ 6 Rise and Fall

po premierze

Data wydania: 8 lutego 2018

Strategiczne, Ekonomiczne, Turowe, 4X, Sandbox, Widok izometryczny, Strategiczne wojenne, Multiplayer, Singleplayer, Hot seat, Internet

Pierwszy duży dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. W Civilization 6: Rise and Fall pojawiają się m.in. wielkie ery i interwencje kryzysowe.

8.0

GRYOnline

7.7

Gracze

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Stworzone przez Firaxis Games (studio zajmuje się tym cyklem od czasu jego trzeciej odsłony) i wydane przez 2K Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall jest zapowiedzianym pod koniec listopada 2017 roku rozszerzeniem do szóstej części utytułowanego cyklu gier strategicznych 4X. Gra pozwala na rozwijanie wybranej nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Sukces wymaga poradzenia sobie z wieloma problemami i zagrożeniami – od katastrof naturalnych, aż po zakusy wrogich nam nacji. Rise and Fall rozwija mechaniki znane z podstawowej wersji Sid Meier’s Civilization VI, a także dodaje kilka nowych.

Mechanika

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall wnosi do gry nowe funkcje i dodatkową zawartość. Gracz może przejąć kontrolę nad dziewięcioma nowymi liderami i ośmioma cywilizacjami. Każda z nich oferuje unikatową rozgrywkę i bonusy (m.in. 8 specjalnych jednostek, 4 ulepszenia i 2 budynki). Dodatek oferuje także nową zawartość globalną (14 nowych budynków, 8 cudów świata, 7 cudów naturalnych, 4 jednostki, 3 kolejne rodzaje zasobów, 2 nowe dystrykty oraz 2 ulepszenia).

Czytaj więcej

Platformy:

Nintendo Switch

Nintendo Switch 22 listopada 2019

PC Windows

PC Windows 8 lutego 2018

PlayStation 4

PlayStation 4 22 listopada 2019

Android

Android 13 sierpnia 2020

Apple iOS

Apple iOS 23 lipca 2019

Xbox One

Xbox One 22 listopada 2019

Producent: Firaxis Games / Aspyr Media (AND) / Aspyr Media (iOS)

Wydawca: 2K Games

Gry z serii

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

14GRY

Gry z serii Sid Meier's Civilization

Seria strategii turowych typu 4X, uznawana za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Cykl został wykreowany przez studio MicroProse, jednak z czasem pieczę nad jego rozwojem przejęła ekipa deweloperska Firaxis Games, zaś prawa do reprezentowanej przez niego marki znalazły się w posiadaniu koncernu wydawniczego Take-Two Interactive.

Gry z serii Sid Meier's Civilization
Sid Meier's Civilization VI

Podstawka dla Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Civilization VI wzbogaciła się o dodatek z mnóstwem sensowych zmian. Mechaniki zostały rozbudowane, dodano nowe cywilizacje, lojalność, system ciemnych i złotych wieków – teraz nie ma sensu wracać do podstawowej wersji gry. Szkoda tylko, że rozszerzenie to jest tak kosztowne…

Recenzja Rise and Fall – mały duży dodatek do Civilization 6
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
12 lutego 2018

Wiadomości

Inwazja obcych w Civ 6, mod łączy grę z XCOM

Inwazja obcych w Civ 6, mod łączy grę z XCOM

Civilization 6 co prawda posiada jednostki kosmitów, jednak graczom wciąż mało. Mod Ethereal Invasion sprawia, że naszą cywilizację unicestwić może UFO oraz pozaziemscy nieprzyjaciele.

gry

Miriam Moszczyńska

5 lipca 2022

Inwazja obcych w Civ 6, mod łączy grę z XCOM

Civilization 6 zmierza na PS4 i Xboxa One

Civilization VI zmierza na PlayStation 4 i Xboksa One. Wersje na konsole trafią do graczy jeszcze w tym roku. Dodatkowo pojawi się także paczka zawierająca dodatki Rise and Fall i Gathering Storm.

gry

Agnieszka Adamus

25 września 2019

Civilization 6 zmierza na PS4 i Xboxa One

Civilization 6 może otrzymać trzeci duży dodatek

Dzięki ankiecie udostępnionej przez studio Firaxis Games dowiedzieliśmy się, że studio rozważa opracowanie trzeciego dużego dodatku do turowej strategii Sid Meier's Civilization VI.

gry

Adrian Werner

3 sierpnia 2019

Civilization 6 może otrzymać trzeci duży dodatek

Civilization VI: Rise and Fall – przegląd recenzji

W miniony czwartek na rynku zadebiutował najnowszy dodatek do szóstej części cyklu Sid Meier's Civilization, zatytułowany Rise and Fall (pol. Powstanie i upadek). Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem w branżowych mediach.

gry

Bartosz Świątek

12 lutego 2018

Civilization VI: Rise and Fall – przegląd recenzji

Dziś premiera Civilization VI: Rise and Fall

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall trafiło do sprzedaży. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy osiem nowych cywilizacji i dziewięciu dodatkowych liderów oraz wprowadza szereg istotnych zmian i świeżych rozwiązań w mechanice rozgrywki.

gry

Krystian Pieniążek

8 lutego 2018

Dziś premiera Civilization VI: Rise and Fall

Civilization VI: Rise and Fall – gameplay prezentuje atrakcje dodatku

Studio Firaxis opublikowało kolejny filmik poświęcony dodatkowi Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall. Tym razem zespół skupił się na prezentacji mechanicznych nowości zawartych w pierwszym dużym rozszerzeniu do szóstej Cywilizacji, w tym systemu Wielkich Er, gubernatorów oraz kryzysów.

gry

Jakub Błażewicz

17 stycznia 2018

Civilization VI: Rise and Fall – gameplay prezentuje atrakcje dodatku

Wieści ze świata (Civilization 6, Gwint, South Park: The Fractured But Whole, Project CARS 2) 20/12/2017

Dziś piszemy o zapowiedzi Czyngis-chana i Mongolii w Civilization VI: Rise and Fall, świątecznej aktualizacji w karciance Gwint, dodatku Niebezpieczny holopokład do South Park: The Fractured But Whole i premierze DLC Fun Pack do Project CARS 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Sobiepan

20 grudnia 2017

Wieści ze świata (Civilization 6, Gwint, South Park: The Fractured But Whole, Project CARS 2) 20/12/2017

Wieści ze świata (Steam, Civilization VI, Respawn Entertainment, Figment, Śródziemie: Cień Wojny) 6/12/2017

Dziś piszemy o promocji na Steam z okazji 100. rocznicy niepodległości Finlandii, Korei w Civilization VI: Rise and Fall, oficjalnym zakupie Respawn Entertainment przez Electronic Arts, demie przygodówki Figment i arenach online w Śródziemie: Cień Wojny. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Sobiepan

6 grudnia 2017

Wieści ze świata (Steam, Civilization VI, Respawn Entertainment, Figment, Śródziemie: Cień Wojny) 6/12/2017

Rise and Fall – duży dodatek do Sid Meier’s Civilization VI zapowiedziany

Firmy Firaxis i 2K Games zapowiedziały pierwsze duże rozszerzenie dla wydanej w październiku zeszłego roku, szóstej części cyklu Cywilizacja. Na fanów czeka sporo nowości. Premiera jest zaplanowana na luty 2018 roku.

gry

Bartosz Świątek

28 listopada 2017

Rise and Fall – duży dodatek do Sid Meier’s Civilization VI zapowiedziany

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 2.5 GHz / AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450 / Radeon HD 5570 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.5 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon HD 7970 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.7

Ocena Graczy

Średnia z 110 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.3

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 48 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Adam Zechenter
PC

Adam Zechenter

Recenzent GRYOnline.pl

2018.02.12

Są wielkie dodatki, które rewolucjonizują podstawowe gry. Są małe, które nic nie dodają. Na tej skali Rise and Fall jest gdzieś pośrodku – to dobre rozszerzenie, które wprowadza parę świetnych rozwiązań do Civilization VI. Ale chciałoby się ciut więcej.

8.5
Jacek Winkler
PC

Jacek Winkler

GRYOnline.pl Team

2018.09.07

Ocena OpenCritic

8.3

89% rekomendacji (48)

Opecritic
82 / 100

GamesBeat

Jason Wilson

GamesBeat
90 / 100

COGconnected

Jake Hill

COGconnected
8,5 / 10

Wccftech

Chris Wray

Wccftech
9 / 10

Polygon

Colin Campbell

Polygon

Eurogamer

Chris Tapsell

Eurogamer

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-11
16:46

AntyGimb Senator

Wczytywanie nowej gry nadal około 45-50 sekund i to na SSD :D.

Komentarz: AntyGimb
2018-02-13
08:04

zanonimizowany1238167 Konsul

Co do SI. Tak, gra jest bardziej skomplikowana niż szachy. Nie, nad tą grą dłużej pracują, niż nad SI do szachów, które dla ogarniętego SI deva pewno zajmie dzień. Ja rozumiem, że nie na wszystko.. ale są jakieś imho base zasady dobrego AI w civce, tzn mogłyby być. Np nie wypowiadaj wojny przeciw sąsiadowi, bo zabrał Ci dwa miasta we wcześniejszych wojnach.. a nie masz żadnych wojsk.. A przy jego granicach mam pełne armie. Po zabraniu mu stolicy, dostał misję na odbiór stolicy.. i wtedy przyjął ode mnie rozejm. Pewno znowu za chwile wojne wywoła, kiedy ja chciałem grać jako egipskie imperium handlowe, to Rosja nie pozwala mi, bo non stop się przypierdziela, to zabieram wioskę i sam wołam o pokój, a ona w kółko i kółko. Jakieś lepsze input dane do tego kiedy wywołać wojska, i nie ważne jak bardzo ważne jest odzyskanie stolicy.. bez wojska raczej nie warto. Także tak, gra jest trudniejsza niż szachy, ale AI z szachów to nie pasuje do civki, nad którym chyhba mają jakieś zespoły za to odpowiedzialne, niech ruszą tyłek i zrobią przynajmniej tyle co zrobili z Rome Total War, gdzie AI było tak samo fatalne na początku.
Dodatek mi się mega podoba, dałbym 9/10, ale że AI, które w moich oczach nic nie zyskało, a nawet zgłupiało bo chyba nie wie jak zatrzymać bunt zupełnie.. to 5.

I wiem, kolega wyzej pisał, czasu by potrzebowała.. Ale szczerze, to mogliby dać to sparametryzowane i każdy na siłę swojego kompa mógłby tym zmieniać ;) Jak bardzo wgłąb drzewa wyborów miałoby AI zachodzić i obliczać. W tle też może robić to powolutku..

Komentarz: zanonimizowany1238167
2018-02-14
17:14

Jaro89 Centurion

Cóż jest lepiej i w sumie tyle mogę powiedzieć po dwóch grach. Jest sporo ciekawiej zwłaszcza ery fajnie działają ale nadal gra nie wciąga :D Nie wiem w Civ5 mogę choćby teraz usiąść i grać, a zrobiłem w niej godzin do znudzenia. A tutaj nie. Nadal czegoś brakuje. I nie wiem czego. Ja wiem, że AI niektórzy mówią i może faktycznie tak jest ale to nie jest powód dla którego gra nie wciąga. Zostawiam bez oceny jeszcze.

Komentarz: Jaro89
2018-02-20
23:48

Karysu Legionista

Karysu
😐

Powiem tak. Civka VI z dodatkiem Rise and Fall wreszcie mnie jakoś zainteresowała. Początek gry jak i jej środek jest w miarę ekscytujący. Problemem jest późniejsza faza gry. W Civ IV ciągle czuć było napięcie i oddech innego gracza/AI na karku. A tutaj? Myślę, że to powinno być dopracowane. Dodatkowo dyplomacja leży. Co to za civka bez ONZ i Ligi Narodów? Pewnie dodadzą to w następnym DLC. Powoli zaczyna mnie wkur**** ta polityka pociętych gier.

Komentarz: Karysu
2018-02-20
23:49

Admin Senator

Admin

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl