Po 8 latach Civilization 6 „wyszła poza swoje ramy”, dlatego Firaxis poczuło się zobligowane do stworzenia Civ 7

To właśnie olbrzymie rozmiary, jakie przez lata osiągnęła gra Civilization 6, sprawiły, że studio Firaxis podjęło decyzję o stworzeniu „siódemki”.

Kamil Kleszyk

2
Po 8 latach Civilization 6 „wyszła poza swoje ramy”, dlatego Firaxis poczuło się zobligowane do stworzenia Civ 7, źródło grafiki: 2K Games.
Po 8 latach Civilization 6 „wyszła poza swoje ramy”, dlatego Firaxis poczuło się zobligowane do stworzenia Civ 7 Źródło: 2K Games.

Podczas wczorajszego pokazu Gamescom Opening Night Live deweloperzy ze studia Firaxis Games ujawnili fragmenty rozgrywki i wiele informacji o Civilization 7, w tym datę premiery gry, która została wyznaczona na 11 lutego 2025 roku. Oznacza to, że kolejna odsłona hitowej serii 2K Games zadebiutuje blisko 9 lat po debiucie poprzedniczki oznaczonej numerem szóstym.

W rozmowie z redakcją serwisu The Guardian, producent serii Dennis Shirk zdradził, że decyzja o stworzeniu „siódemki” została podjęta przez wzgląd na rozmiary, jakie przez te wszystkie lata osiągnęło Civ 6. Przypomnijmy, że od 2016 roku strategia 4X otrzymała mnóstwo rozszerzeń, trybów, scenariuszy, a także nacji. To z kolei sprawiło, że zrozumiałe i bezproblemowe przejście całej gry stało się dla graczy nie lada wyzwaniem.

Liczba systemów, jednostek i podmiotów, którymi musisz zarządzać, eksploduje po pewnym czasie – wyjawił projektant Firaxis, Ed Beach.

Civilization 7 ma uniknąć takich problemów za sprawą podzielenia kampanii na trzy główne rozdziały: starożytność, epokę odkryć i współczesność. Według dewelopera powinno to sprawić, że gracze będą w stanie przejść przez historię, nie tracąc z oczu sensu zabawy, i rozumiejąc wszystko, co się wokół nich dzieje.

Warto wspomnieć, że siódma odsłona serii nie wykorzysta launchera 2K, który w przypadku poprzedniej odsłony i wielu innych gier Firaxis dał się mocno we znaki graczom. I chociaż informacja ta została dobrze przyjęta przez społeczność, nieco kontrowersji wzbudziły inne elementy gry, w tym obecność mikrotransakcji i opcja zmiany nacji, która niejako przeczy głównej idei serii „Cywilizacja”.

Sid Meier's Civilization VI

Cywilizacja 6

Sid Meier's Civilization VI
PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Data wydania: 21 października 2016
Sid Meier's Civilization VI - Encyklopedia Gier
7.8

GRYOnline

7.8

Gracze

8.6

Steam

8.9

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

2

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Uwaga, ta promocja wywołuje mimowolny opad szczęki. Głośnik JBL Charge 4 z funkcją powerbanku jeszcze nigdy nie był tak tani

Następny
Uwaga, ta promocja wywołuje mimowolny opad szczęki. Głośnik JBL Charge 4 z funkcją powerbanku jeszcze nigdy nie był tak tani

Grałem 3 godziny w Cywilizację 7 - takiej rewolucji to się nie spodziewałem!

Poprzedni
Grałem 3 godziny w Cywilizację 7 - takiej rewolucji to się nie spodziewałem!

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl