A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja

Powrót na płynącą łódź to jedno z zadań w rozdziale 5 (Co pozostało) gry Plague Tale Requiem. Nasza solucja wyjaśnia jak przejść przez pole budowy, jak zaliczyć zagadkę z promem i łańcuchem oraz jak uratować Lucasa.

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022

Ta część opisu przejścia rozdziału 5 (Co pozostało - In Our Wake) gry Plague Tale: Requiem dotyczy znalezienia sposobu na dotarcie do łodzi Josepha po tym jak bohaterowie rozdzielą się. Z solucji w naszym poradniku dowiecie się jak pokonać plac budowy unikając szczurów, jak oczyścić drogę dla łodzi w lokacji z promem oraz jak uratować Lucasa przed śmiercią.

Uwolnienie łodzi (Free the boat)

Musicie pomóc w rozwiązaniu problemu zakleszczonej łodzi - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie pomóc w rozwiązaniu problemu zakleszczonej łodzi. Wyskoczcie z niej, ustawcie się obok niej i popychajcie ją. Łódź zostanie uwolniona, ale od razu odpłynie. Amicia i Lucas muszą za nią wyruszyć i szukać okazji powrotu na jej pokład.

Znalezienie sposobu na dotarcie do łodzi (Find a way to reach the boat)

Wybierzcie jedyną dostępną ścieżkę przy skałach - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Wybierzcie jedyną dostępną ścieżkę przy skałach. Przy rozwidleniu wybierzcie ścieżkę przez las. Dotrzecie dzięki temu do miejsca, w którym usłyszycie dźwięki zwierzęcia. Pozostańcie na chwilę w tym miejscu, a zostanie odblokowana pamiątka - Ryk jelenia (The Stag's Roar).

Obie ścieżki łączą się docelowo w tym samym miejscu - musicie przesunąć przeszkodę i przecisnąć się między skałami.

Przeprawa przez pole budowy (Cross the construction site)

W nowej lokacji musicie zajmować się unikaniem szczurów oraz odblokowywaniem dalszej drogi - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W nowej lokacji musicie zajmować się unikaniem szczurów oraz odblokowywaniem dalszej drogi. Użyjcie procy z Igniferem na wiszącym sianie. Blask przepędzi szczury i pozwoli Wam bezpiecznie dotrzeć do oddalonej półki.

W nowym miejscu wydajcie Lucasowi polecenie użycia korby - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W nowym miejscu wydajcie Lucasowi polecenie użycia korby. Doprowadzi to do przemieszczenia wiszącego ładunku.

Ponownie skorzystajcie z Ignifera żeby podpalić siano. Dodatkowo użyjcie naczynia z Igniferem do przepędzenia kolejnych szczurów. Dotrzecie na kolejną platformę.

Kontynuujcie współpracę z Lucasem, wykorzystując kolejną korbę i podpalając wiszące siano - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Kontynuujcie współpracę z Lucasem, wykorzystując kolejną korbę i podpalając wiszące siano.

Amicia w pewnym momencie zostanie otoczona przez szczury i nie mogliście temu zapobiec. Musicie wybronić się przed śmiercią z pomocą pirytu (Pyrite). Odbierzcie go do Lucasa i szybko wciśnijcie wskazany przycisk (Trójkąt / Y na padzie). Piryt ma ograniczony czas działania i musicie dotrzeć do nowej bezpiecznej platformy.

Od tego momentu piryt możecie odnajdywać jako loot. Warto mieć go zawsze w zapasie na wypadek popełnienia błędu i doprowadzenia do otoczenia przez szczury.

Użyjcie kolejnej korby i po puszczeniu jej szybko podpalcie siano z pomocą Ignifera - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Użyjcie kolejnej korby i po puszczeniu jej szybko podpalcie siano z pomocą Ignifera. Będziecie mogli przenieść dalej.

Na nowej platformie zabierzcie kijek i rzućcie go Lucasowi (powyższy obrazek). Chłopiec samodzielnie podpali kijek i dotrze na sąsiednią platformę.

Podpalcie siano i po zeskoczeniu na dół poszukajcie najpierw nowej sekretnej skrzyni, która tradycyjnie zawiera m - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Podpalcie siano i po zeskoczeniu na dół poszukajcie najpierw nowej sekretnej skrzyni, która tradycyjnie zawiera m.in. narzędzie. Dopiero po splądrowaniu skrzyni pobiegnijcie do kolejnej platformy.

Przygotujcie procę i trafcie w zaczep obok Lucasa żeby odblokować mu dalsze przejście - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Przygotujcie procę i trafcie w zaczep obok Lucasa żeby odblokować mu dalsze przejście. Na dole są w dalszym ciągu szczury i musicie je tymczasowo przepędzić podpalając Igniferem wiszące siano. Lucas dołączy do Amicii.

Idźcie dalej. Po drodze natraficie na nowy stół warsztatowy.

Zabierzcie z kosza kijek, podpalcie go i wkroczcie do obszaru ze szczurami - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zabierzcie z kosza kijek, podpalcie go i wkroczcie do obszaru ze szczurami. Musicie bezpiecznie dotrzeć do rozpalonego kosza. Znajdziecie tam deski do podważenia - odblokuje się dzięki temu wąskie przejście.

Oczyszczenie drogi dla łodzi (Clear a path for the boat)

Znajdziecie się z powrotem w pobliżu łodzi z resztą bohaterów i dowiecie się, że duży łańcuch przeprawy promowej tarasuje rzekę - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Znajdziecie się z powrotem w pobliżu łodzi z resztą bohaterów i dowiecie się, że duży łańcuch przeprawy promowej tarasuje rzekę.

Spróbujcie skorzystać z korby żeby przywołać do siebie prom. Zaklinuje się w pewnym miejscu i trzeba będzie zbadać problem.

Rozejrzyjcie się po obrzeżach aktualnej lokacji - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Rozejrzyjcie się po obrzeżach aktualnej lokacji. Możecie przejść pod deskami i poprosić Lucasa o złapanie wozu. Odblokuje to Wam ścieżkę do miejsca zeskoczenia do wody.

Przeciskajcie się przez skażony obszar, aż dotrzecie do zwłok, które zaklinowały się w mechaniźmie - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Przeciskajcie się przez skażony obszar, aż dotrzecie do zwłok, które zaklinowały się w mechaniźmie. Wyciągnijcie je.

Zaczekajcie aż Lucas przyciągnie w to miejsce prom - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zaczekajcie aż Lucas przyciągnie w to miejsce prom. Wdrapcie się na niego i poproście Lucasa o puszczenie korby. Dotrzecie promem na przeciwny brzeg rzeki.

Przejdźcie na suchy ląd i popatrzcie na do góry - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Przejdźcie na suchy ląd i popatrzcie na do góry. Trafcie z procy w zaczep, dzięki czemu spadnie przeciwwaga i odblokuje się dalsze przejście dla łodzi. Amicia i Lucas tymczasowo rozłączą się i kolejne lokacje będziecie przemierzać w pojedynkę.

Znalezienie sposobu na dotarcie do łodzi (Find a way to reach the boat) - kontynuacja

Zanim wyruszycie dalej w okolicy możecie znaleźć 2 sekretne obszary - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zanim wyruszycie dalej w okolicy możecie znaleźć 2 sekretne obszary:

1) Możecie przejść pod chatką i dotrzeć w ten sposób do sekretnej skrzyni.

2) Możecie znaleźć dziurę w płocie obok chatki, przecisnąć się przez nią, wyjść po drabinie na poddasze i znaleźć zamknięty stół warsztatowy - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

2) Możecie znaleźć dziurę w płocie obok chatki, przecisnąć się przez nią, wyjść po drabinie na poddasze i znaleźć zamknięty stół warsztatowy. Musicie poświęcić nóż, ale możecie dzięki temu zdobyć narzędzie i składniki do craftingu.

Wyruszcie w stronę kamiennej konstrukcji przy rzece - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Wyruszcie w stronę kamiennej konstrukcji przy rzece. Zacznijcie przepychać skrzynię na kołach i dotrzyjcie z nią do półki z powyższego obrazka. Wdrapcie się na skrzynię i z niej na górę.

W kolejnym obszarze trzeba dotrzeć do obrotowego mechanizmu - używanie go doprowadzi do przemieszczania platformy - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W kolejnym obszarze trzeba dotrzeć do obrotowego mechanizmu - używanie go doprowadzi do przemieszczania platformy. Przesuńcie ją do obszaru, z którego przyszliście.

Musicie teraz powrócić do poprzedniej lokacji - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie teraz powrócić do poprzedniej lokacji. Trzeba w tym celu trafić z procy w zaczep (powyższy obrazek). Odblokuje się nowy pomost. Przejdźcie po nim i przeciśnijcie się między deskami.

Zacznijcie ponownie przepychać wózek na kołach - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zacznijcie ponownie przepychać wózek na kołach. Tym razem musicie umieścić go na przesuniętej wcześniej platformie (powyższy obrazek).

Powróćcie do obrotowego mechanizmu - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Powróćcie do obrotowego mechanizmu. Użyjcie go żeby przetransportować platformę razem z wózkiem na kołach do nowej lokacji. Możecie już ustawić skrzynię na kołach pod nową półką (powyższy obrazek). Wdrapanie się na nią załączy cut-scenkę.

Pomaganie Lucasowi (Help Lucas)

Musicie używać stacjonarnej kuszy zamontowanej na łodzi - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie używać stacjonarnej kuszy zamontowanej na łodzi.

Na początek trzeba uratować Lucasa zanim zamordują go wrogowie. Oddawajcie w ich stronę strzały z kuszy - możecie trafiać ich w dowolną część ciała (także we fragmenty pancerzy).

Druga część to stworzenie dla Lucasa oświetlonego przejścia do łodzi - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Druga część to stworzenie dla Lucasa oświetlonego przejścia do łodzi. Musicie rozpocząć od zmiany typu amunicji dla kuszy - wywołajcie rozwijane menu (R1 / RB na padzie) i wybierzcie z niego bełty Ignifer (Ignifer Bolt).

Płonącymi bełtami trafiajcie w drewniane powierzchnie, tworząc dzięki temu nowe źródła światła - Plague Tale Requiem: Znalezienie drogi do łodzi (Find a way to reach the boat) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Płonącymi bełtami trafiajcie w drewniane powierzchnie, tworząc dzięki temu nowe źródła światła. Gotową ścieżkę dla Lucasa pokazuje dołączony obrazek. Chłopiec pomyślnie dotrze do łodzi i wznowicie podróż w dół rzeki.