A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja

Na początku rozdziału 7 (Przestępcy) gry Plague Tale Requiem musicie dotrzeć do kryjówki przemytników. Z naszej solucji dowiecie się jak przejść przez plażę i jaskinie, jak dotrzeć do wraku statku oraz jak korzystać ze wsparcia Arnauda.

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2022

Po rozpoczęciu siódmego rozdziału (Przestępcy - Felons) w grze Plague Tale: Requiem będzie podróżował z Wami nowi towarzysz i wyjaśniamy jakie umiejętności posiada Arnaud. Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się również jak odblokować wejście do jaskiń na plaży, jak unikać szczurów w jaskiniach, jak dotrzeć do wraku statku i gdzie znaleźć kryjówkę Sophii i innych przemytników.

Przeprawa przez plażę (Cross the beach)

Możecie wybrać tylko jedną ścieżkę (przy drugiej zostaniecie zawróceni) - prowadzi ona na punkt widokowy, przy którym stoi Hugo - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Możecie wybrać tylko jedną ścieżkę (przy drugiej zostaniecie zawróceni) - prowadzi ona na punkt widokowy, przy którym stoi Hugo. Bohaterowie wyruszą następnie w stronę plaży.

W trakcie przeprawy przez plażę zbadajcie lewą chatkę z powyższego obrazka. Możecie w niej przejść przez okiennicę i dotrzeć do sekretu, którym jest pióro do herbarium Hugo: Mewa śmieszka (Black Headed Gull).

Po dotarciu do łodzi otrzymacie po raz pierwszy polecenie znalezienia punktu zakotwiczenia (Anchor Point) - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po dotarciu do łodzi otrzymacie po raz pierwszy polecenie znalezienia punktu zakotwiczenia (Anchor Point). Pokazuje go obrazek i musicie tu wcisnąć przycisk interakcji (Trójkąt / Y na padzie). Trzymajcie wciśnięty ten sam przycisk, by przyciągać do siebie łódź.

Pojawią się szczury i musicie je odciągnąć od wejścia do jaskiń - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Pojawią się szczury i musicie je odciągnąć od wejścia do jaskiń. Zacznijcie od użycia procy do trafienia w wiszącą rybę po lewej stronie.

Przytrzymajcie przycisk mocy Hugo (dolny kierunek na krzyżaku pada) i przejmijcie kontrolę nad szczurami. Przemieśćcie je w stronę zrzuconej ryby. Możecie już kucnąć i wkroczyć do jaskiń.

Od tego momentu musicie używać mocy Hugo z umiarem, bo powoli będzie generował się pasek stresu u chłopczyka. Najbezpieczniej jest wykorzystywać je tylko wtedy gdy są niezbędne do zaliczenia zagadki.

Przeprawa przez jaskinie (Cross the caves)

W jaskiniach dotrzyjcie do pierwszej pieczary z nowymi szczurami widocznymi na dole - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W jaskiniach dotrzyjcie do pierwszej pieczary z nowymi szczurami widocznymi na dole. Musicie tu:

  1. użyć procy z Igniferem na oddalonej pochodni;
  2. użyć kuszy z Igniferem na bliżej umiejscowionej desce (dołączony obrazek);
  3. użyć naczynia z Igniferem do przepędzenia szczurów - naczynie musi rozbić się pomiędzy powyższymi źródłami światła.

Dotarcie do wraku statku (Reach the shipwreck)

Po wyjściu z pierwszej jaskini zauważycie w oddali wrak statku i to nowy cel podróży - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po wyjściu z pierwszej jaskini zauważycie w oddali wrak statku i to nowy cel podróży. Zabierzcie kijek i podpalcie go po to żeby bezpiecznie przejść przez obszar ze szczurami.

Dotrzecie do nowego punktu zakotwiczenia - złapcie za linę i przyciągnijcie do siebie wózek na kołach. Możecie podpalić kosz w wózku po to żeby zacząć go przepychać.

Przepchnijcie wózek na sam koniec - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Przepchnijcie wózek na sam koniec. Przejdźcie po wąskiej krawędzi. Rozdzielicie się z Arnaudem, który spadnie na dół. Musicie szybko stworzyć źródło światła dla Arnauda - poślijcie Ignifera w stronę pochodni, która jest obok sojusznika. Arnaud uniknie w ten sposób pożarcia przez szczury.

Otwarcie przejścia dla Arnauda (Open a way for Arnaud)

Dowiecie się o żółtych kryształach Episanguis, które możecie od teraz odnajdywać jako loot - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Dowiecie się o żółtych kryształach Episanguis, które możecie od teraz odnajdywać jako loot. Odbierzcie pierwsze z nich od Arnauda (przytrzymajcie przycisk wydawania polecenia i wciśnijcie przycisk interakcji).

Możecie wytwarzać Odoris - to gadżet do odwracania uwagi szczurów, które mogą pobiec w stronę miejsca zderzenia się pocisku z podłożem. Wycelujcie w powierzchnię obok Arnauda (powyższy obrazek) i poślijcie tam Odoris. Towarzysz wykorzysta okazję i przebiegnie w lewo.

Namierzcie korbę (powyższy obrazek) - musicie wydać Arnaudowi polecenie skorzystania z niej - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Namierzcie korbę (powyższy obrazek) - musicie wydać Arnaudowi polecenie skorzystania z niej.

Kolejny krok to użycie płonącego bełtu na desce przyczepionej do łańcucha - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Kolejny krok to użycie płonącego bełtu na desce przyczepionej do łańcucha. Jeśli nie macie bełtów, to znajdziecie ich zapas w okolicy. Zapalony bełt musi przyczepić się do deski.

Arnaud dzięki Waszym staraniom powróci do Hugo i Amicii - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Arnaud dzięki Waszym staraniom powróci do Hugo i Amicii. Przed Wami wąski tunel ze szczurami. Rozwiązaniem tego problemu jest ponownie użycie kuszy - trafcie płonącym bełtem w tarczę Arnauda. Towarzysz będzie jej używał do odpędzania szczurów podczas wspólnej przeprawy przez tunel. Wyjdziecie z jaskiń na powierzchnię.

Dotarcie do wraku statku (Reach the shipwreck) - kontynuacja

Zeskoczcie na plażę - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zeskoczcie na plażę. Po lewej stronie jest stół warsztatowy.

Zanim wyruszycie w stronę wraku wdrapcie się na lewą półkę z powyższego obrazka. Dotrzecie w ten sposób do mniejszego wraku i zbadanie go odblokowuje sekret - to pamiątka: Ocalały (The Survivor).

Znalezienie kryjówki przemytników (Find the smugglers' hideout)

W obszarze z dużym wrakiem zaczniecie napotykać kolejne szczury - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W obszarze z dużym wrakiem zaczniecie napotykać kolejne szczury. Najłatwiej jest ponownie polegać na gadżecie Odoris, ale zawsze upewniajcie się, że oddaliły się wszystkie szczury i dane przejście jest bezpieczne.

Alternatywnie możecie używać bomb zbudowanych z Ignifera oraz kijków (pamiętajcie o ich ograniczonym czasie działania). Nieco dalej znajdziecie też pierwszą pochodnię.

W pobliżu wraku kręcą się też nowi żołnierze - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W pobliżu wraku kręcą się też nowi żołnierze. Przeciwników możecie omijać lub eliminować. Oprócz znanych już technik (np. gaszenie pochodni żeby pożarły ich szczury albo obrzucanie ich smołą) możecie też korzystać z pomocy Arnauda - może on atakować wrogów i pokonywać ich w walce wręcz. Dbajcie jedynie o to żeby Arnaud w danym momencie walczył z tylko 1 przeciwnikiem, bo w przeciwnym razie może zostać pokonany.

Możecie zająć się dokładnym zbadaniem wraku po to żeby odkryć jak najwięcej lootu, ale musicie pilnować się ze szczurami - Plague Tale Requiem: Przeprawa przez plażę (Cross the beach) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Możecie zająć się dokładnym zbadaniem wraku po to żeby odkryć jak najwięcej lootu, ale musicie pilnować się ze szczurami. Przy prawej zakręcanej ścieżce jest sekretna skrzynia. Kolejna sekretna skrzynia jest na dolnym poziomie w jaskini musicie najpierw oświetlić do niej drogę. Możecie również dotrzeć do mniejszego wraku, na pokładzie którego jest zamknięty stół warsztatowy (wymagane poświęcenie noża).

Wyjście z aktualnej lokacji znajduje się w miejscu z obrazka - jest to górny poziom jaskiń. Musicie przesunąć przeszkodę i przecisnąć się między skałami. Przejdźcie częściowo zalanym korytarzem, a dotrzecie do miejsca spotkania z Sophią.