A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja

Nasza solucja rozdziału 13 (Nic nie zostało) gry Plague Tale Requiem skupia się na przeprawie przez zniszczoną wioskę i dotarciu do portu. Z opisu przejścia dowiecie się też jak uratować więzionego Arnauda i przetrwać bitwę w porcie.

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022

W dalszej części rozdziału 13 (Nic nie zostało - Nothing Left) w grze Plague Tale: Requiem musicie unikać lub zabijać przeciwników w drodze do portu. Opis przejścia z naszego poradnika podpowiada jak radzić sobie z żołnierzami i szczurami, a także jak wygrać bitwę w forcie i uratować więzionego Arnauda.

Dotarcie do portu (Reach the port)

Po opuszczeniu gniazda szczurów wyruszcie kawałek prosto, a w oddali zauważycie port w zniszczonej wiosce i stanie się on nowym celem podróży - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po opuszczeniu gniazda szczurów wyruszcie kawałek prosto, a w oddali zauważycie port w zniszczonej wiosce i stanie się on nowym celem podróży.

Niedługo dotrzecie do obszarów, w których przebywają szczury i nowi przeciwnicy. Możecie tu polegać na nowej technice niszczenia zbiorników ze szczurami, gdy znajdą się obok nich wrogowie. Doskonale może też sprawdzać się znana już metoda używania Exstinguisa do gaszenia ich pochodni.

W dalszej części przeprawy uważajcie na wrogów z broniami dystansowymi i na przeciwnika w ciężkiej zbroi - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W dalszej części przeprawy uważajcie na wrogów z broniami dystansowymi i na przeciwnika w ciężkiej zbroi. Dla przypomnienia musicie najpierw zniszczyć z pomocą procy słaby punkt na jego pancerzu. Odsłoni go to na kolejne ataki (kusza, smoła + Ignifer i podobne).

Możecie podejmować próby używania mocy Hugo do kontrolowania szczurów. Pamiętajcie jednak, że mogą one Wam pomagać w eliminowaniu wyłącznie wrogów pozbawionych pochodni.

Musicie przedostać się na przeciwległy koniec obszaru z żołnierzami i szczurami - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie przedostać się na przeciwległy koniec obszaru z żołnierzami i szczurami. Znajdziecie wóz na kółkach przyczepiony łańcuchem do ściany. Użyjcie procy do zniszczenia łańcucha, a wóz stoczy się na dół. Pozwoli to Wam wdrapać się na wyższą półkę i opuścić tę lokację przechodząc przez drzwi.

Musicie teraz przejść przez zniszczoną wioskę - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie teraz przejść przez zniszczoną wioskę. Macie tu więcej możliwości skradania się, bo możecie polegać na wysokiej trawie oraz na odwracaniu uwagi przeciwników. Pamiętajcie też o szczurach i nie wkraczajcie do ciemnych lokacji przed sprawdzeniem czy są w najbliższej okolicy. Możecie polegać na pomocy szczurów przejmując kontrolę nad nimi i niszcząc procą kolejne zbiorniki.

Do drugiej części wioski prowadzą 3 ścieżki, ale bezpieczne są tylko ta lewa i prawa. Omińcie lub wyeliminujcie nowego żołnierza w ciężkiej zbroi. Nie wybierajcie środkowej (dolnej) ścieżki, bo są tam szczury i zbiorniki.

W nowym obszarze spotkacie m - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W nowym obszarze spotkacie m.in. rozmawiających wartowników i warto przekraść się obok nich zanim dokończą rozmowę i zaczną patrolować okolicę.

Zbadajcie ruiny kościoła, bo możecie w nich znaleźć sekretną skrzynię (powyższy obrazek).

Waszym celem podróży jest zrujnowany budynek z dołączonego obrazka - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Waszym celem podróży jest zrujnowany budynek z dołączonego obrazka. Możecie tam podnieść deski i przecisnąć się pod nimi, opuszczając obszar z przeciwnikami.

Kontynuujcie eksplorację zrujnowanych budynków - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Kontynuujcie eksplorację zrujnowanych budynków. Po drodze znajdziecie m.in. stół warsztatowy.

Dotrzecie do miejsca, w którym można przepychać wózek na kołach. Możecie go doprowadzić w dwa różne miejsca. Najpierw wybierzcie boczną półkę z powyższego obrazka.

Na górze na odkrycie czekają 2 sekrety - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Na górze na odkrycie czekają 2 sekrety. Są to:

  1. pióro do herbarium Hugo: Szara gęś (Greylag Goose);
  2. zamknięty stół warsztatowy - jest on w obszarze za czarnymi drzwiami po prawej stronie.
Zeskoczcie na dół i tym razem przesuńcie wózek na kółkach w stronę prawej półki (dołączony obrazek) - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zeskoczcie na dół i tym razem przesuńcie wózek na kółkach w stronę prawej półki (dołączony obrazek). Pozwoli to Wam kontynuować przeprawę.

Zbliżycie się do portu, czyli do miejsca, w którym przetrzymywany jest Arnaud.

Uwolnienie Arnauda (Free Arnaud)

Z uratowaniem Arnauda nie musicie śpieszyć się - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Z uratowaniem Arnauda nie musicie śpieszyć się. Oswobodzeniem go zajmiecie się na sam koniec i najpierw musicie pokonać wszystkich wrogów z portu. Będzie to dłuższa i obowiązkowa bitwa.

Zacznijcie od trafienia w słój, dzięki czemu zostaną podpaleni stojący obok przeciwnicy.

Po rozpoczęciu właściwych walk - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po rozpoczęciu właściwych walk:

  1. Używajcie procy do trafiania w głowy łuczników i przeciwników z włóczniami. Polegajcie przy tym na zasłonach po to żeby unikać ich ataków dystansowych.
  2. Używajcie kuszy, smoły, Ignifera i trafiania w kolejne słoje żeby pozbywać się wrogów używających nakryć głowy.
W walkach wezmą też udział wrogowie w ciężkich zbrojach - mogą oni mieć słabe punkty na przedniej lub tylnej części zbroi - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W walkach wezmą też udział wrogowie w ciężkich zbrojach - mogą oni mieć słabe punkty na przedniej lub tylnej części zbroi. Możecie zatrzymywać ich niszcząc słoje albo rzucając w nich Igniferem. Pozwoli to Wam łatwiej zlokalizować czuły punkt.

Po chwili spokoju rozpocznie się druga część bitwy - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po chwili spokoju rozpocznie się druga część bitwy. Nowych przeciwników używających ciężkich zbroi atakujcie i eliminujcie po kolei i trzymajcie jednocześnie bezpieczny dystans od nich.

W razie potrzeby zbierajcie loot z okolicy - możecie znaleźć m.in. bełty oraz składniki do craftingu do wytworzenia smoły czy Ignifera.

Do Arnauda podejdźcie dopiero po wygranej bitwie - Plague Tale Requiem: Dotarcie do portu (Reach the port) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Do Arnauda podejdźcie dopiero po wygranej bitwie.

Pojawią się nowi wrogowie, ale nie musicie z nimi walczyć, bo Hugo przyzwie szczury i rozwiąże to problem. Bohaterowie opuszczą wyspę łodzią Sophii i zaliczycie rozdział 13.