A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arena's underground) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja

Pierwsze spotkanie ze szczurami w grze Plague Tale Requiem ma miejsce w rozdziale 2 (Nowo przybyli). Z naszej solucji dowiecie się jak unikać szczurów, a także jak rozwiązać zagadki z opuszczeniem platformy, zdobyciem alkoholu i siarki oraz wybraniem 4 prawidłowych symboli na dzwonach.

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022

W trakcie zaliczania rozdziału 2 - Nowo przybyli (Newcomers) gry Plague Tale: Requiem po raz pierwszy dojdzie do konfrontacji ze szczurami. Opis przejścia z naszego poradnika informuje jak unikać pożarcia przez szczury i odwracać ich uwagę, jak opuścić centralną platformę - windę, jak zdobyć alkohol i siarkę, jak korzystać z Ignifera i jak zaliczyć zagadkę z 4 dzwonami i symbolami.

Wydostanie się z podziemnych obszarów areny (Exit the arena's underground areas)

Po zawaleniu się drewnianej konstrukcji po raz pierwszy pojawią się szczury i będzie to od razu bardzo liczne ich skupisko - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po zawaleniu się drewnianej konstrukcji po raz pierwszy pojawią się szczury i będzie to od razu bardzo liczne ich skupisko. Musicie rozpocząć ucieczkę. Biegnijcie w stronę dolnej części ekranu, a bohaterowie dotrą do drzwi, które tymczasowo ocalą je od szczurów.

Począwszy od tego pamiętajcie o tym żeby nie wkraczać bez przygotowania do nieoświetlonych miejsc, bo Amicię mogą szybko dopaść i pożreć żywcem okoliczne szczury - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Począwszy od tego pamiętajcie o tym żeby nie wkraczać bez przygotowania do nieoświetlonych miejsc, bo Amicię mogą szybko dopaść i pożreć żywcem okoliczne szczury. Musicie polegać na źródłach światła oraz odwracaniu uwagi szczurów.

Zabierzcie pochodnię i rozpocznijcie z nią eksplorację okolicy. Dotrzyjcie do pierwszego kosza - możecie rozpalać ogień i tworzyć nowe źródła świałta. Kierujcie się dalej. Zawieście pochodnię na ścianie i wdrapcie się na wyższą półkę.

W nowym obszarze znajdziecie kijki (Sticks) - palą się one jedynie przez określony czas i zawsze musicie śpieszyć się podczas podążania z nimi - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W nowym obszarze znajdziecie kijki (Sticks) - palą się one jedynie przez określony czas i zawsze musicie śpieszyć się podczas podążania z nimi.

Zapalcie kijek z pomocą lampy na ścianie i dotrzyjcie z nim do najbliższego kosza, który można podpalić. Powtórzcie ten schemat z kolejnym kijkiem i kolejnym koszem.

Następny cel to dotarcie do drabiny - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Następny cel to dotarcie do drabiny. Musicie:

  1. rzucić kijkiem w kosz zawieszony przy suficie;
  2. trafić z procy w zaczep przytrzymujący kosz.

Zapalony kosz powinien rozbujać się i wystraszyć okoliczne szczury. Możecie już użyć drabiny.

Idźcie dalej i przejdźcie po belce - Lucas spadnie i trzeba mu pomóc w dotarciu do miejsca, w którym przebywa Amicia - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Idźcie dalej i przejdźcie po belce - Lucas spadnie i trzeba mu pomóc w dotarciu do miejsca, w którym przebywa Amicia:

  1. Zabierzcie kijek, zapalcie go i rzućcie płonącym kijkiem w kosz obok Lucasa (powyższy obrazek).
  2. Zabierzcie kijek i od razu rzućcie nim w stronę Lucasa. Chłopiec podniesie rzucony mu kijek, zapali go i dotrze z nim do Was.

Opuszczenie centralnej platformy (Lower the central platform)

Możecie już skorzystać z nowej drabiny - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Możecie już skorzystać z nowej drabiny. Kontynuujcie liniowy przemarsz. Dotrzecie do sali z okrągłą platformą będącą windą. Musicie doprowadzić do jej obniżenia i będzie to większa zagadka z tej lokacji.

Użyjcie na początek obrotowego mechanizmu. Odblokuje to nowe boczne pomieszczenia, ale doprowadzi też do pojawienia się nowych szczurów.

Zdobycie alkoholu (Get alcohol)

Musicie zbadać dwie alkowy - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie zbadać dwie alkowy. W tej z powyższego obrazka Waszym zadaniem będzie pozyskanie alkoholu (Alcohol).

Podejdźcie do prawej ściany i przejdźcie przy ścianie do sąsiedniej półki.

Użyjcie procy na mięsie wiszącym w 2 różnych miejscach - szczury dotrą do miejsc, w których wyląduje mięso - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Użyjcie procy na mięsie wiszącym w 2 różnych miejscach - szczury dotrą do miejsc, w których wyląduje mięso.

Możecie już zeskoczyć na dół, dotrzeć do drabiny i otworzyć skrzynię z alkoholem. Ponownie użyjcie drabin, tym razem żeby powrócić do centralnej komnaty.

Zdobycie siarki (Get sulphur)

W alkowie po przeciwnej stronie sali konieczne będzie pozyskanie siarki (Sulphur) - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W alkowie po przeciwnej stronie sali konieczne będzie pozyskanie siarki (Sulphur).

Jest ona w prawej górnej skrzyni, do której musicie dotrzeć.

Wyjdźcie po lewej drabinie na górę i wydajcie Lucasowi polecenie użycia obrotowego mechanizmu (przytrzymanie L1 / LB i wciśnięcie Trójkąta / Y na padzie) - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Wyjdźcie po lewej drabinie na górę i wydajcie Lucasowi polecenie użycia obrotowego mechanizmu (przytrzymanie L1 / LB i wciśnięcie Trójkąta / Y na padzie).

Poczekajcie na podniesienie platformy i przejdźcie po niej na sąsiednią półkę - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Poczekajcie na podniesienie platformy i przejdźcie po niej na sąsiednią półkę. Zacznijcie przepychać wózek na kołach - musicie dotrzeć z nim na podniesioną platformę (powyższy obrazek).

Nakażcie Lucasowi, by przestał trzymać mechanizmu (te same przyciski, co wcześniej).

Zeskoczcie na dół i przepchnijcie wózek w stronę półki ze skrzynią - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zeskoczcie na dół i przepchnijcie wózek w stronę półki ze skrzynią. Wdrapcie się na niego i następnie na wyższą półkę. Możecie już otworzyć skrzynię z siarką.

Wytworzenie Ignifera (Craft some Ignifer)

Powróćcie do Lucasa - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Powróćcie do Lucasa. Odblokujecie schemat Ignifera, który może być wykorzystywany do podpalania obiektów z otoczenia.

Wywołajcie menu wyposażenia (R1/RB), wybierzcie procę i zmieńcie amunicję na Ignifer (prawy kierunek na krzyżaku pada). Dopiero wtedy potwierdźcie chęć wytworzenia amunicji zapalającej.

Opuszczenie centralnej platformy (Lower the central platform) - kontynuacja

Wycelujcie w żarzące się węgle z centralnej platformy - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Wycelujcie w żarzące się węgle z centralnej platformy. Trafienie w nie Igniferem doprowadzi do stworzenia nowego źródła światła.

Musicie teraz zbadać kolejne boczne pomieszczenia żeby dotrzeć do 2 nowych obrotowych mechanizmów - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie teraz zbadać kolejne boczne pomieszczenia żeby dotrzeć do 2 nowych obrotowych mechanizmów.

W miejscu z obrazka użyjcie procy i Ignifera na oddalonym koszu. Pozwoli to Wam do niego dotrzeć. Od tego momentu możecie odnajdywać składniki do craftingu - zbierajcie ich jak najwięcej i wytwarzajcie Ignifer żeby mieć zawsze dużą liczbę sztuk tego gadżetu.

Kolejnym Igniferem musicie wycelować w wiszący kosz z dołączonego obrazka - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Kolejnym Igniferem musicie wycelować w wiszący kosz z dołączonego obrazka. Po tym jak zostanie on rozpalony wybierzcie zwykłą amunicję i trafcie w nią zaczep żeby kosz mógł spaść.

Dowiecie się teraz o możliwości tworzenia naczyń Ignifer (Ignifer Pot), które są w stanie wybuchać w momencie zniszczenia - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Dowiecie się teraz o możliwości tworzenia naczyń Ignifer (Ignifer Pot), które są w stanie wybuchać w momencie zniszczenia. Stwórzcie taki gadżet w rozwijanym menu i wycelujcie naczyniem w przestrzeń obok drabinki (powyższy obrazek). Przepędzicie tymczasowo szczury i pozwoli to Wam dotrzeć na górę.

Znajdziecie pierwszy mechanizm i pozostanie przy nim Lucas.

Zbadajcie teraz w pojedynkę nowy obszar po przeciwnej stronie sali - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zbadajcie teraz w pojedynkę nowy obszar po przeciwnej stronie sali. Także i tu trzeba rozpocząć od użycia Ignifera do rozpalenia kosza.

Użyjcie kolejnego Ignifera na oddalonej lampie oraz naczynia Ignifer na podłożu (powyższy obrazek) - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Użyjcie kolejnego Ignifera na oddalonej lampie oraz naczynia Ignifer na podłożu (powyższy obrazek).

Kawałek dalej musicie dla odmiany użyć zwykłej amunicji i trafić z procy w wiszące mięso - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Kawałek dalej musicie dla odmiany użyć zwykłej amunicji i trafić z procy w wiszące mięso.

Wszystkie te czynności pozwolą Wam dotrzeć na piętro i skorzystać z drugiego mechanizmu. Dzięki współpracy Lucasa i Amicii centralna platforma zostanie opuszczona. Dotrzyjcie do niej i zaczekajcie aż przetransportuje Was na górę.

Dotarcie do południowej wieży (Reach the south tower) - kontynuacja

Podążajcie dalej za Lucasem - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Podążajcie dalej za Lucasem. Po drodze zbadajcie obszary, w którym uprawiana jest ziemia, bo możecie znaleźć kwiat do herbarium Hugo - Strzałkę (Arrowhead).

Warto dokładniej badać okolicę, bo możecie odnajdywać nowe składniki do craftingu oraz także znaleźć nowy nóż - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Warto dokładniej badać okolicę, bo możecie odnajdywać nowe składniki do craftingu oraz także znaleźć nowy nóż.

Do kolejnej sekcji prowadzi wąskie przejście z powyższego obrazka. Po skorzystaniu z niego nie będziecie mogli powrócić do poprzedniej lokacji.

Po drodze zaczniecie napotykać nowych wartowników i powinniście polegać na chowaniu się w wysokiej trawie - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po drodze zaczniecie napotykać nowych wartowników i powinniście polegać na chowaniu się w wysokiej trawie. Możecie też przechodzić przez lewe lub prawe budynki.

Wśród "pospolitych" wrogów znajdzie się nowy łucznik - najlepiej pozbyć się go w pierwszej kolejności, bo jest rozstawiony na piętrze i ma doskonałe pole widzenia.

Pozostałych przeciwników możecie omijać lub próbować eliminować (za wyjątkiem tych z nakryciami głowy) - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Pozostałych przeciwników możecie omijać lub próbować eliminować (za wyjątkiem tych z nakryciami głowy).

W pewnym momencie w okolicy pojawią się szczury. Używajcie Ignifera lub kijków do podpalania koszów i pochodni, co umożliwi Wam dalsze postępy. Możecie też pomagać sobie naczyniami Ignifer do tymczasowo przeganiania szczurów.

Cel podróży to brama pod wieżą z powyższego obrazka - jest ona zlokalizowana na przeciwległym końcu obszaru z przeciwnikami - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Cel podróży to brama pod wieżą z powyższego obrazka - jest ona zlokalizowana na przeciwległym końcu obszaru z przeciwnikami.

Użyjcie Ignifera do stworzenia nowych źródeł światła i bezpiecznego przejścia do bramy.

Zagadka z symbolami (Put the symbols in the correct order)

Idźcie prosto, a dotrzecie do zagadki z symbolami - polega ona na obracaniu dzwonami po to żeby utworzyć prawidłową ich kombinację - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Idźcie prosto, a dotrzecie do zagadki z symbolami - polega ona na obracaniu dzwonami po to żeby utworzyć prawidłową ich kombinację.

W każdy z dzwonów możecie trafiać z procy (zwykłą amunicją) i obróci się wtedy o 90 stopni żeby pokazać inny symbol. Kontynuujcie to aż będzie prawidłowy.

Powyższy obrazek pokazuje prawidłowe lewe symbole - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Powyższy obrazek pokazuje prawidłowe lewe symbole.

Powyższy obrazek pokazuje prawidłowe prawe symbole - Plague Tale Requiem: Wydostanie się z podziemi areny (Exit the arenas underground) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Powyższy obrazek pokazuje prawidłowe prawe symbole.

Lucas powinien Wam podpowiadać odnośnie rozwiązania zagadki i ustawienia prawidłowych symboli. Rozwiązanie zagadki odblokuje nowe przejście - spotkacie Vaudina i rozdział 2 zakończy się.