A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia A Plague Tale Requiem poradnik, solucja

W rozdziale 3 (Brzemię krwi) w Plague Tale Requiem musicie znaleźć i uratować Lucasa i dokładny opis kroków jest w naszej solucji. Opis przejścia dodatkowo wyjaśnia jak eliminować wrogów z tarczami oraz gdzie znaleźć herbalistę.

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2022

W ramach zaliczania rozdziału 3 - Brzemię krwi (A Burden of Blood) w grze Plague Tale: Requiem będziecie musieli uratować przetrzymywanego Lucasa. Nasz opis przejścia wyjaśnia jak ocalić życie Lucasa, jak zabić wrogów z tarczami, a także jak zaliczyć poprawnie przeprawę do chatki herbalisty w lesie.

Dotarcie do lasu herbalisty (Reach the herbalist's forest)

Po opuszczeniu miasta podążajcie ścieżką prowadzącą w stronę budynków gospodarczych w lesie - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Po opuszczeniu miasta podążajcie ścieżką prowadzącą w stronę budynków gospodarczych w lesie. W miejscu tym znajdziecie pierwszy stół warsztatowy - służy on do ulepszania ekwipunku.

Są dostępne 4 kategorie ulepszeń i w każdej z nich są 3 ulepszenia do odblokowania. Każde ulepszenie wymaga posiadania części (Pieces) oraz 1 lub kilku narzędzi (Tool). Wszystkie te przedmioty możecie odnajdywać w świecie gry jako loot.

Temat ulepszania sprzętu Amicii dokładniej opisaliśmy na stronie Rozwój postaci. Dowiecie się tam też jak znieść wymóg posiadania narzędzi do tworzenia nowych ulepszeń.

Zanim wyruszycie dalej zbadajcie budynek na prawo od stołu warsztatowego - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zanim wyruszycie dalej zbadajcie budynek na prawo od stołu warsztatowego. Znajdziecie zamkniętą furtkę i możecie ją otworzyć wykazując się sprytem. Ustawcie się z boku i użyjcie procy na furtce (powyższy obrazek). Odblokowuje to Wam dostęp do pamiątki - Grób (A Grave).

W celu awansowania dalej musicie zejść po drabinie - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W celu awansowania dalej musicie zejść po drabinie. Otwórzcie drzwi, a dotrzecie do obszaru ze szczurami. Użyjcie Ignifera, dotrzyjcie do otworu w ścianie chatki i szybko pozbądźcie się wroga z włócznią.

Pomóżcie sobie zabraniem i zapaleniem kijka, by móc przejść dalej.

Dotrzecie w pobliże opuszczonego kościoła i okolicę tę patrolują nowi przeciwnicy - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Dotrzecie w pobliże opuszczonego kościoła i okolicę tę patrolują nowi przeciwnicy. Możecie omijać ich (w okolicy są skrzynie do odwracania uwagi) lub wykorzystywać ponownie Exstinguis do sabotowania pochodni i wystawiania ich na pożarcie przez szczury.

Używajcie również Ignifera po to żeby rozpalać pochodnie i kosze i umożliwiać sobie przechodzenie dalej.

Ocalenie herbalisty (Save the herbalist)

Dotrzecie do miejsca, w którym pojawi się herbalista w towarzystwie strażnika - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Dotrzecie do miejsca, w którym pojawi się herbalista w towarzystwie strażnika. Wypełnienie celu misji nie jest możliwe, bo herbalista musi zginąć. Stanie się tak jeśli pozostaniecie w miejscu (po rozmowie zabije go strażnik) lub jeśli odwrócicie uwagę strażnika (herbalistę pożrą wtedy szczury). Nie przekreśli to na szczęście Waszych aktualnych starań.

Dotarcie do lasu herbalisty (Reach the herbalist's forest) - kontynuacja

Zanim opuścicie to miejsce możecie rozejrzeć się w pobliskich budynkach za nową sekretną skrzynią i identycznie do poprzedniej skrywa ona m - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Zanim opuścicie to miejsce możecie rozejrzeć się w pobliskich budynkach za nową sekretną skrzynią i identycznie do poprzedniej skrywa ona m.in. narzędzie.

Musicie docelowo dotrzeć do bramki, przez którą przeszli wcześniej herbalista i strażnik - używajcie Ignifera do tworzenia źródeł światła - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie docelowo dotrzeć do bramki, przez którą przeszli wcześniej herbalista i strażnik - używajcie Ignifera do tworzenia źródeł światła.

Bramka jest zamknięta i zbadajcie obszar na lewo od niej. Znajdziecie szczelinę, dzięki której opuścicie obszar pilnowany przez wartowników.

Dotrzecie do chatki herbalisty i musicie rozejrzeć się wokół niej - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Dotrzecie do chatki herbalisty i musicie rozejrzeć się wokół niej. Badajcie kolejne fioletowe rośliny i znajdziecie też zwłoki florystki. Po wszystkim wejdźcie do chatki. Załączą się scenki przerywnikowe.

Odnalezienie i uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas)

Lucas jest przetrzymywany w domu na wzgórzu - jest to lewy oddalony narożnik lokacji okupowanej przez przeciwników - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Lucas jest przetrzymywany w domu na wzgórzu - jest to lewy oddalony narożnik lokacji okupowanej przez przeciwników.

W drodze do Lucasa najlepiej chować się w wysokiej trawie i unikać niepotrzebnych konfrontacji.

Na górny poziom prowadzą schody, ale bezpieczniej jest wspiąć się na półkę w miejscu z obrazka, bo od razu znajdziecie się w nowej wysokiej trawie.

W nowym obszarze polecamy przekraść się przez lewe zabudowania - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

W nowym obszarze polecamy przekraść się przez lewe zabudowania. Ustawiajcie się za kolejnymi zasłonami i przechodźcie dalej, gdy jest to bezpieczne. Alternatywnie możecie też celowo odwracać uwagę wrogów np. trafiając kamieniami w skrzynie z narzędziami.

Docelowo musicie dotrzeć do drzwi prowadzących do stodoły - pokazuje je obrazek.

Musicie pośpieszyć się z uratowaniem Lucasa - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie pośpieszyć się z uratowaniem Lucasa. Możecie użyć procy lub zbliżyć się do przeciwnika od tyłu i wykonać uderzenie (przytrzymanie Kwadratu / X na padzie) po to żeby udusić go procą.

Przetrwanie ataku (Survive the assault)

To nie wszystko, bo w stodole zaczną pojawiać się nowi wrogowie i trzeba ich eliminować w bezpośrednich konfrontacjach - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

To nie wszystko, bo w stodole zaczną pojawiać się nowi wrogowie i trzeba ich eliminować w bezpośrednich konfrontacjach. Miejcie w gotowości procę i strzelajcie w ich stronę naładowanymi pociskami - nie spudłujecie w ten sposób i każdy zwykły przeciwnik zginie od razu po trafieniu.

Pojawi się pierwszy przeciwnik z tarczą - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Pojawi się pierwszy przeciwnik z tarczą. Nie możecie zabić go procą i musicie trzymać od niego bezpieczny dystans.

W stodole są worki. Strzelcie z procy w worek po tym jak przeciwnik zbliży się do niego.

Strażnik zostanie oślepiony - szybko dotrzyjcie za jego plecy po to żeby zainicjować uderzenie i pozbyć się go - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Strażnik zostanie oślepiony - szybko dotrzyjcie za jego plecy po to żeby zainicjować uderzenie i pozbyć się go.

Musicie przystąpić do kolejnych podobnych walk - Plague Tale Requiem: Uratowanie Lucasa (Find and rescue Lucas) - solucja, opis przejścia - A Plague Tale Requiem - poradnik do gry

Musicie przystąpić do kolejnych podobnych walk:

  1. standarowych przeciwników eliminujcie ponownie strzałami z procy;
  2. drugiego przeciwnika z tarczą pozbądźcie się w identyczny sposób do pierwszego - oślepcie go i wykonajcie atak po znalezieniu się za jego plecami.

Bohaterowie zostaną pojmani przez Bestię i nie mogliście temu zapobiec.