Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

PMDG 737: Wznoszenie i lot na wysokości przelotowej Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do PMDG737 opisujemy wznoszenie (Climb) do wysokości przelotowej. Wyjaśniamy jak przejść do Cruise Altitude i jakie są etapy wznoszenia i lot na wysokości przelotowej.

Ostatnia aktualizacja: 15 lutego 2023

Po starcie następnym etapem jest wznoszenie do wysokości przelotowej. Z tego rozdziału dowiecie się, jakie czynności należy wykonać podczas procedury Climb i czego pilnować w czasie lotu na wysokości przelotowej Cruise Flight.

 - ilustracja #1

LCtrl + 1. Pokrętłem ALTITUDE wprowadźcie kolejną wysokość wyznaczoną przez kontrolera lub od razu pułap docelowy wysokości przelotowej.

 - ilustracja #2

Jeśli samolot wznosi się niezbyt dynamicznie w trybie VNAV, można tymczasowo przejść w tryb prędkości pionowej V/S. Tempo wznoszenia widać po wychyleniu kreski prędkości pionowej na PFD - w tym przypadku to poniżej 500 stóp na minutę, czyli bardzo wolno.

 - ilustracja #3

Włączcie tryb V/S na autopilocie, a pokrętłem UP wprowadźcie wartość około +3000 stóp na minutę.

 - ilustracja #4

Szybsze tempo będzie od razu widoczne na PFD.

 - ilustracja #5

LCtrl + 3. Usuńcie jedno z ograniczeń przepustnicy - CLB-2. Wybierzcie N1 LIMIT - DEL - CLB-2.

 - ilustracja #6

LCtrl + 6. Powyżej 10 000 stóp powinny się palić jedynie światła Anti Collision oraz Position na pozycji Strobe & Steady.

 - ilustracja #7

Sprawdźcie ilość paliwa w centralnym zbiorniku. Jeśli jest już pusty, należy wyłączyć centralne pompy na Overheadzie - przypomni zresztą o tym alarm FUEL. Jeśli paliwo jest w zbiornikach, a start odbywał się przy wyłączonych pompach - należy je włączyć.

 - ilustracja #8

Opcjonalnie, można wyłączyć komunikat o konieczności zapięcia pasów przez pasażerów: FASTEN BELTS OFF.

 - ilustracja #9

LCtrl + 4. Opcja nie wpływająca na samotne loty. Na panelu radia drugiego pilota ustawcie częstotliwość Guard 121.500 ustawiając pokrętło Standby i klikając na strzałkę między wyświetlaczami.

 - ilustracja #10

Gdy do osiągnięcia zadanej wysokości zostanie 2000 stóp, zmniejszamy tempo wznoszenia górnym pokrętłem DN do 2000 stóp na minutę.

 - ilustracja #11

Przy brakującym 1000 stóp do zadanego pułapu jeszcze bardziej zmniejszamy prędkość wznoszenia do +1000 stóp. O różnicy 1000 stóp przypomni krótki sygnał dźwiękowy.

 - ilustracja #12

Po osiągnięciu wysokości przelotowej samolot wyrówna lot. Włączacie z powrotem tryb VNAV lub (jeśli nie działa) ALT/HLD poniżej pokrętła Altitude.

 - ilustracja #13

LCtrl + 6. Systemy przeciwoblodzeniowe Anti-Ice, zwłaszcza silnika ENG, włączacie każdorazowo jeśli temperatura wynosi poniżej 10 stopni oraz występują zjawiska z podwyższoną wilgocią, np. przed wleceniem w chmurę lub strefę opadów. Wyłączacie poza strefą wilgoci oraz gdy temperatura spada poniżej minus 40 stopni Celsjusza. W rzeczywistości system na skrzydłach WING ANTI-ICE włącza się po wizualnym zaobserwowaniu lodu, np. na wycieraczkach i wyłącza po pewnym czasie. W odróżnieniu od systemu ENG, WING nie działa prewencyjnie i tylko usuwa nagromadzone oblodzenie.

 - ilustracja #14

LCtrl + 3. W celu zapewnienia silnikom optymalnej mocy na dużej wysokości i uniknięcia malejącej prędkości, po osiągnięciu pułapu przelotowego należy aktywować tryb CON (Max Continuous Thrust) przepustnicy. Na FMC wybierzcie N1 LIMIT, a następnie przycisk obok CON - pojawi się napis <ACT>.

 - ilustracja #15

LCtrl + 1. Po minięciu granicy 30 000 stóp przestawcie ogranicznik przechyleń w zwrotach BANK ANGLE na 10 stopni. Służy do tego zewnętrzny, największy pierścień ze skokową regulacją od 10 do 30, a nie wyświetlacz Heading!

 - ilustracja #16

Od tego momentu nie trzeba już praktycznie nic dotykać. Wystarczy pilnować, czy samolot leci wzdłuż różowej linii planu lotu na ekranie nawigacji, czy utrzymuje prędkość i wysokość oraz włączone są tryby autopilota (LNAV, VNAV, CMD) - te elementy widać na sąsiednim ekranie PFD.

 - ilustracja #17

Na ekranie nawigacji widać zawsze nazwę najbliższego punktu nawigacyjnego oraz pozostałą odległość w milach i prognozowaną godzinę dotarcia do punktu.

 - ilustracja #18

LCtrl + 3. Podobne informacje widać na FMC w sekcji PROG (Progress). Można tu podejrzeć najbliższe punkty nawigacyjne z prognozowanym czasem przylotu (ETA) oraz prognozowanym stanem paliwa po osiągnięciu punktu (Fuel).

 - ilustracja #19

Warto też zawczasu sprawdzić sekcję LEGS planu lotu. Za pomocą przycisków PREV/NEXT PAGE przejść do pierwszego punktu nawigacyjnego, który będzie miał restrykcję niższej wysokości niż przelotowa. Oznacza to, że przed tym punktem należy odpowiednio wcześniej rozpocząć etap zniżania do lądowania. W tym przykładzie to punkt LOGAN, w którym samolot ma znaleźć się na wysokości 25 000 stóp. Kolejny, SABER, to już 16 000 stóp.

 - ilustracja #20

Informacje te będzie widać również na ekranie nawigacji. Przy punkcie LOGAN widnieje wysokość FL250, natomiast przed nim oznaczony na zielono jest punkt T/D - TOP OF DESCENT, czy moment, w którym będzie trzeba zacząć zniżanie. Pilnujcie tego miejsca, zwłaszcza podczas długich lotów, gdy często odchodzi się od komputera.

 - ilustracja #21

Zerkając czasem na plan lotu, pozostaje się zrelaksować i podziwiać widoki aż do osiągnięcia punktu rozpoczęcia zniżania.