Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Flight Simulator: Tryby rozgrywki Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020

W tej części poradnika do gry Flight Simulator 2020 przedstawiamy dostępne tryby rozgrywki. Przybliżamy listę wyzwań i możliwości latania po całym świecie.

Mapa świata (World Map)

Mapa świata to podstawowy tryb rozgrywki w Flight Simulator. Pozwala wybrać dowolne miejsce na świecie jako miejsce startu lub zacząć lot od razu w powietrzu, w wybranej lokacji na kuli ziemskiej. Dodatkowo możemy również utworzyć tutaj cały plan lotu, zdecydować o porze dnia i warunkach pogodowych.

Bardzo pomocnym narzędziem jest wbudowana wyszukiwarka, dzięki której znajdziesz nie tylko lotniska, ale i odtworzone atrakcje turystyczne czy miejsca występowania animowanych grup zwierząt. Tylko tutaj wpiszesz współrzędne geograficzne wybranego miejsca, by zacząć lot precyzyjnie w wybranej lokacji.

Tryb Mapa świata pozwala nie tylko wybrać dowolny punkt na kuli ziemskiej jako miejsce startu, ale zaplanować dokładnie długą trasę wraz z wszelkimi punktami pośrednimi - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Planowanie lotu

Tryb Mapa świata pozwala nie tylko wybrać dowolny punkt na kuli ziemskiej jako miejsce startu, ale zaplanować dokładnie długą trasę wraz z wszelkimi punktami pośrednimi. Jest to szczególnie przydatne przy długich trasach międzynarodowych dla samolotów pasażerskich, bo plan automatycznie wyznaczy nam checkpointy do opuszczenia przestrzeni lotniska oraz właściwego podejścia do lądowania w miejscu docelowym. Więcej szczegółów na temat planu lotu dowiesz się z sekcji Latanie dla zaawansowanych.

Każdy plan lotu możesz zapisać do pliku i wysłać innym graczom, by w ich samolotach pojawiły się te same dane nawigacyjne. W ten sposób możesz latać wspólnie ze znajomymi w trybie multiplayer.

Wybierz dowolny punkt na mapie i ustaw go jako odlot (Set as Departure). Plan lotu powstanie, jeśli wybierzesz drugi punkt i ustawisz go jako przylot (Set as Arrival).

Jeśli punktem odlotu jest pas startowy na lotnisku, zaczniesz w samolocie gotowym do lotu. Możesz zbliżyć mapę na lotnisko i wybrać miejsce parkingowe, jako punkt startu. Wtedy będziesz musiał uruchomić samolot i kołować do pasa startowego. Jeśli wybrałeś miejsce startu poza lotniskiem, rozpoczniesz lot w powietrzu.

W dzienniku podróży możesz obejrzeć całą zaplanowaną trasę, sprawdzić kurs na poszczególne punkty nawigacyjne, zaplanowaną wysokość i orientacyjne czasy przelotów każdego etapu. Szczegółowe informacje na temat tworzenia konkretnego planu lotu znajdziesz w sekcjach Szkoła latania i Latanie dla zaawansowanych.

Zapisywanie i wczytywanie planu lotu

Jeśli chcesz zapisać lub wczytać plan lotu, wybierz opcję na dole ekranu lub wciśnij spację.

Domyślna lokalizacja plików z planami lotów jest zakopana w folderach systemowych, dlatego możesz wybrać własną lokację według standardowych zasad osbługi systemu Windows - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Domyślna lokalizacja plików z planami lotów jest zakopana w folderach systemowych, dlatego możesz wybrać własną lokację według standardowych zasad osbługi systemu Windows.

W trybie Mapa świata możesz wybrać samolot na dany lot - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Wybór samolotu

W trybie Mapa świata możesz wybrać samolot na dany lot. Kliknij na obrazek w rogu, by przejść do menu samolotów.

Oprócz wybrania maszyny możesz tutaj zmienić jej malowanie w zakładce Barwy (Liveries), o ile są wgrane/zakupione - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Oprócz wybrania maszyny możesz tutaj zmienić jej malowanie w zakładce Barwy (Liveries), o ile są wgrane/zakupione.

Zakładka Waga i paliwo (Weight & balance) pozwala dostosować ilość paliwa oraz wagę zabieranego na pokład bagażu, co może wpłynąć na zasięg maszyny i jej stabilność - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Zakładka Waga i paliwo (Weight & balance) pozwala dostosować ilość paliwa oraz wagę zabieranego na pokład bagażu, co może wpłynąć na zasięg maszyny i jej stabilność. Ilość opcji zależy od konkretnego samolotu.

W kolejnej zakładce możesz ustalić rodzaj usterek i termin, kiedy się wydarzą - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

W kolejnej zakładce możesz ustalić rodzaj usterek i termin, kiedy się wydarzą. Jeśli włączysz je bez przedziału czasowego, samolot będzie miał usterkę już przy rozpoczęciu lotu. Warto ustawić przedział czasowy minimum tak długi, jak cały planowany lot, by usterka włączyłą się w losowym, mniej spodziewanym momencie.

Ostatnią zakładką są opcje ATC - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Ostatnią zakładką są opcje ATC. W tej kategorii możesz ustawić własny numer rejestracyjny samolotu (widoczny na malowaniu), numer lotu i swoją ksywkę, po której będzie wywoływać Cię wieża.

Ostatnim etapem konfigurowania lotu jest wybór warunków pogodowych i pory dnia oraz opcji multiplayer - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Wybór warunków pogodowych i opcji gry sieciowej

Ostatnim etapem konfigurowania lotu jest wybór warunków pogodowych i pory dnia oraz opcji multiplayer. Możesz ustawić wszystko na LIVE, czyli aktualną prognozę pogody i porę dnia w danej lokacji oraz prawdziwy ruch lotniczy. Alternatywną opcją jest samodzielne ustawienie presetów wybranej pogody według dostępnych opcji.

Przy opcji mulitplayer LIVE nie możesz zmieniać pogody w czasie lotu. Inne opcje to ruch lotniczy generowany przez SI lub ograniczenie tylko do samotnego latania lub z grupą znajomych.

W trybie multiplayer z wszystkimi graczami lub LIVE będziesz widział samoloty innych graczy, jeśli te będą odpowiednio blisko, ale w żaden sposób nie będą Ci przeszkadzać. Przy bliskim kontakcie samoloty zmieniają się w "duchy" uniemożliwiając wszelkie kolizje.

Szkolenie lotnicze w grze Flight Simulator służy do poznania podstaw pilotażu i nawigacji VFR (przy dobrej widoczności) dla początkujących - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Szkolenie lotnicze (Flight Training)

Szkolenie lotnicze w grze Flight Simulator służy do poznania podstaw pilotażu i nawigacji VFR (przy dobrej widoczności) dla początkujących. Zawiera osiem lekcji obejmujących start, lot po kręgu nadlotniskowym, lądowanie oraz nawigację. Lekcje zawierają narrację instruktora omawiającego krok po kroku wszelkie czynności. Warto rozpocząć przygodę z lotnictwem od zaliczenia tego kursu, by zaznajomić się z podstawowymi czynnościami i słownictwem używanym podczas lotów.

Działania w Flight Simulator to coś w rodzaju zestawu wyzwań - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Działania (Activities)

Działania w Flight Simulator to coś w rodzaju zestawu wyzwań. Znajdziesz tam dwa rodzaje misji do wykonania: Zawody w lądowaniu (Landing Challanges) oraz Wyprawy w dzicz (Bush Trips).

Zawody w lądowaniu (Landing Challanges)

Zawody w lądowaniu to seria krótkich zadań polegających na lądowaniu w trudnych warunkach. Niektóre z nich zabierają nas w spektakularne lokacje, inne to małe i ciasne lądowiska, a reszta to próby lądowań przy silnym bocznym wietrze. Za swoje umiejętności i precyzję zdobywamy punkty, a autorzy przygotowali ranking TOP10 najlepszych pilotów dla każdego wyzwania.

Podczas lądowania oceniane są trzy aspekty - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Podczas lądowania oceniane są trzy aspekty:

  1. Precyzja - im bliżej niebieskiego pola na pasie dotknęły koła, tym lepiej. Idealnie powinniśmy celować w środek celu.
  2. Odchylenie od gruntu - liczy się przyziemienie równo z osią pasa oraz ułożenie skrzydeł bez większych odchyleń na boki względem horyzontu/powierzchni pasa.
  3. Gładkość lądowania - samolot powinien delikatnie osiąść na pasie. Liczy prędkość opadania w pionie VS. Dobre podejście to około 250-300 fpm (stóp na minutę).
Wyprawy w dzicz w grze Microsoft Flight Simulator to najdłuższe zadania przygotowane przez twórców - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Wyprawy w dzicz (Bush Trips)

Wyprawy w dzicz w grze Microsoft Flight Simulator to najdłuższe zadania przygotowane przez twórców. Polegają na pokonaniu wyznaczonej trasy w określonym czasie, kierując się przyrządami w kabinie i charakterystycznymi punktami w terenie.

Są one przeznaczone raczej do podziwiania krajobrazu. Oprócz zaliczenia wszystkich punktów nawigacyjnych po drodze, nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności.

1 - Flight Simulator: Tryby rozgrywki - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry