Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Kapitan Dunn [Tempest].

Na stronie znajduje się opis przejścia questu Zaraza. To zadanie w Helejosie (poboczny quest) gry Mass Effect: Andromeda, które dotyczy odnalezienia obywatelki Inicjatywy będącej nosicielem śmiertelnie niebezpiecznej choroby. Konieczne okaże się wytropienie jej zanim zacznie zarażać inne osoby.

Uwaga - Wbrew temu co mógłbyś sądzić zadanie to nie ma odgórnie narzuconego limitu czasowego. Odnalezieniem nosicielki śmiertelnie niebezpiecznej choroby nie musisz więc za wszelką cenę zajmować się gdy tylko quest ten zostanie dodany do Twojego dziennika.

Początek zadania

Odblokowanie zadania

Przeczytaj e-maila od Dunn - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Przeczytaj e-maila od Dunn

Okazja do przystąpienia do tego questu powinna pojawić się po powrocie z planety Kadara odwiedzanej w ramach głównego zadania Polowanie na Archonta. Przejrzyj wiadomości na Tempeście. Jedna z nich będzie od Kapitan Dunn, która poprosi o pilne spotkanie na Nexusie.

Spotkaj się z Dunn na pokładzie mieszkalnym Hyperiona

Powróć na Nexusa i przenieś się z pomocą kolejki do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny. Odszukaj tu Kapitan Dunn i porozmawiaj z nią, a dowiesz się o wybudzonej z hibernacji kobiecie, która jest nosicielem wyjątkowo niebezpiecznej choroby. Będziesz musiał ją odnaleźć zanim choroba przejdzie w stan umożliwiający zarażanie innych osób.

Zlokalizowanie Ruth

Porozmawiaj z Harrym w stacji kriogenicznej

Użyj kolejki żeby przenieść się do lokacji Nexus: Dział kriogeniki i porozmawiaj na miejscu z doktorem Carlylem. Z rozmowy możesz dowiedzieć się o chorobie, o kobiecie, która jest jej nosicielką, oraz o sposobach jej odnalezienia.

Porozmawiaj z funkcjonariuszką służb imigracyjnych na obszarze dokowania

Powróć kolejką do lokacji Nexus: Dok - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Powróć kolejką do lokacji Nexus: Dok. Miejsce odnalezienia funkcjonariuszki służb imigracyjnych pokazuje dołączony obrazek - pracuje ona na terenie posterunku imigracyjnego w północno-wschodnim narożniku mapy. Przepytaj funkcjonariuszkę na temat Ruth (w tej i w kolejnych rozmowach możesz zatajać powody, dla których chcesz odnaleźć kobietę - nie wpłynie to na przebieg questu).

Znajdź poprzednie miejsce pobytu Ruth Bekker

Musisz teraz zacząć używać skanera żeby prześledzić trasę podróży Ruth Bekker - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Musisz teraz zacząć używać skanera żeby prześledzić "trasę podróży" Ruth Bekker. Przykładowy interaktywny ślad pokazuje dołączony obrazek. Przemieszczaj się powoli i odnajduj kolejne elementy do zeskanowania. Ślady zaprowadzą Cię do Klubu Wir znajdującego się w południowo-zachodnim narożniku mapy.

Zbierz informacje w Wirze na obszarze wspólnym Nexusa

W trakcie pobytu w Wirze zeskanuj nowy ślad obecności Ruth - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

W trakcie pobytu w Wirze zeskanuj nowy ślad obecności Ruth. Porozmawiaj ponadto z barmanem Dutchem Smithem oraz z pokazanym na powyższym obrazku salarianinem Latorem Valonem.

Porozmawiaj z Teron w centrum operacyjnym Nexusa

Użyj kolejki żeby przenieść się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Teron Aminus odnajdziesz na najwyższym poziomie centrum. Otrzymasz informację, że Ruth mogła użyć promu do opuszczenia Nexusa.

Zbadaj dok

Przenieś się do lokacji Nexus: Dok i powróć w pobliże posterunku imigracyjnego w północno-wschodniej części mapy. Porozmawiaj tam z Samuelem Francoeurem, od którego dowiesz się, że Ruth ukradła prom.

Zbadaj trop skradzionego promu

Odnajduj i sprawdzaj kolejne anomalie - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Odnajduj i sprawdzaj kolejne anomalie

Powróć na pokład Tempesta i otwórz mapę galaktyki. Będziesz musiał odwiedzić kilka różnych układów podążając za śladami promu Ruth. Zacznij od wybrania się do układu Tecunis. Rozpocznij skanowanie w poszukiwaniu anomalii i sprawdź odnalezione ślady promieniowania.Nie odnajdziesz promu, ale za to zdobędziesz punkty badawcze Drogi Mlecznej.

Analogicznie musisz postępować w przypadku kolejnych układów do zbadania. Są to Zaubray, Anasa i Solminae - w każdym z nich odszukaj i sprawdź anomalię. Dzięki pomocy ze strony Suvi ustalisz, że prom Ruth wylądował na Kadarze.

Odnalezienie Ruth na Kadarze

Znajdź prom na Kadarze

1 - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Dotrzyj na planetę Kadara i przenieś się z pomocą konsoli tranzytowej na jej pustkowia - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Dotrzyj na planetę Kadara i przenieś się z pomocą konsoli tranzytowej na jej pustkowia. Promu ukradzionego przez Ruth należy szukać w północno-wschodniej części planety i oznacza to konieczność odbycia dość długiej podróży Nomadem. Do promu prowadzi pokazana na obrazku 1 droga, która znajduje się na wschód od znacznika celu misji. W dalszej części przejazdu będziesz musiał zjechać na bezdroża i kierować się na południe. Docelowo dotrzesz do rozbitego promu pokazanego na obrazku 2.

Zbadaj miejsce, w którym rozbił się prom

Użyj skanera żeby zlokalizować rejestrator promu, na którym znajduje się wiadomość zapisana przez Ruth. Dowiesz się z niej, że jej choroba jest już zaraźliwa i jeszcze ważniejsze stanie się przez to jej odnalezienie.

Znajdź Ruth Bekker

Nadal musisz używać skanera - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Nadal musisz używać skanera. Odnajduj dzięki niemu ślady na ziemi i podążaj za nimi. Doprowadzą one drużynę do pokazanego na obrazku budynku, który być może mijałeś już w drodze do rozbitego promu.

Finałowa konfrontacja

Zbadaj budynek

Musisz przystąpić do walk z Roekaarami i bestiami adhi przebywającymi w pobliżu budynku. W trakcie walk licz się z koniecznością wyeliminowania posiłków, aczkolwiek odniesienie zwycięstwa w bitwie nie powinno być zbyt trudne.

Otwórz drzwi

Drzwi prowadzące do górnego pomieszczenia są zamknięte, ale można je odblokować dzięki dotarciu do konsoli znajdującej się na innym piętrze budynku - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Drzwi prowadzące do górnego pomieszczenia są zamknięte, ale można je odblokować dzięki dotarciu do konsoli znajdującej się na innym piętrze budynku. Przy okazji zwróć uwagę na kapsułę stazy z powyższego obrazka. Jej obecność podpowie ci na temat jednego ze sposobów na rozwiązanie sytuacji z Ruth.

Staw czoło przywódcy Roekaarów

Moment podjęcia najważniejszej decyzji - Zaraza | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Moment podjęcia najważniejszej decyzji

Po otwarciu drzwi załączy się cut-scenka ze spotkania z przywódcą Roekaarów, który będzie trzymał na muszce Ruth Bekker. Możesz się zachować na dwa różne sposoby:

  • Pozwolić odejść przywódcy komórki Roekkarów - Możesz się tak zachować, gdyż SAM wykryje, iż kopia wirusa będąca w posiadaniu przywódcy, wykazuje bardzo małe prawdopodobieństwo zdatności do użycia. Jeśli wybierzesz ten wariant to Ruth przeżyje i będzie mogła być umieszczona w stazie w oczekiwaniu na wynalezienie lekarstwa na jej chorobę.
  • Zagrozić przywódcy komórki Roekkarów - Zastrzeli on niestety Ruth i zostaniesz zmuszony do pokonania go w bezpośredniej walce (użyj np. strzelby lub broni do walki wręcz z racji rozpoczęcia walk w małym pomieszczeniu).

W obu przypadkach quest zostanie zaliczony.

Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.