Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV poradnik Hearts of Iron IV

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Armia

Za pośrednictwem drzewka poświęconego armii uzyskasz przede wszystkim redukcję czasu potrzebnego na opracowanie poszczególnych technologii związanych z wojskami lądowymi. Niewielki wpływ doświadczenia armii też będzie przydatny, ale nie ma decydującego wpływu na dobór celów narodowych z uwagi na niewielkie wartości współczynników. Pośród redukcji kosztów znajdzie się kilka celów, które obniżą też wartość kary za przedwczesne prace. Cele narodowe związane z armią warto wybierać szczególnie podczas prowadzenia zaostrzonych badań nad nimi i dobierać wedle potrzeb i kierunku w jakim ma podążać twoja armia.

Poniżej znajdziesz szczegółowy komentarz dotyczący celów związanych z rozwojem armii. Podobnie jak w przypadku drzewka przemysłowego, wszystkie cele narodowe w tym zakresie mogą być zrealizowane i nie kolidują ze sobą. Na potrzeby poradnika cele zostały pogrupowane, ale zazwyczaj są zgodne z kształtem drzewka.

Wzmocnienie armii

W tym przypadku nie ma co dywagować. Jeśli chcesz rozwijać wojska pod kątem sił lądowych to powyższy cel będzie pozycją obowiązkową. Jak już wspomniałem, ilość punktów doświadczenia jaką otrzymasz nie pozwoli na duże zmiany ale zawsze warto skorzystać z bonusu tym bardziej, że prędzej lub później i tak go opracujesz. Jeśli zdecydujesz się na scenariusz z roku 1939 to pierwsze kroki powinieneś poczynić właśnie w tym kierunku.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Wzmocnienie armii - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Wzmocnienie armii

Doświadczenie armii +5

Doktryna lądowa 1x 50%

Komentarz: Mały zastrzyk doświadczenia dla armii, który umożliwi dodanie jednej dywizji piechoty do istniejącego szablonu. W przypadku tego celu ważny jest bonus w postaci redukcji czasu prac nad doktryną lądową. Pamiętaj, że twoja nacja może korzystać tylko z jednego drzewka doktryn więc dobrze się zastanów zanim wybierzesz jedno z nich.

Wyposażenie

W tym wypadku są dwa ciekawe rozwiązania. Możesz równomiernie rozwijać cele opracowując poszczególne technologie z nimi związane aż dojdziesz do momentu, gdy uzyskasz całkowitą redukcję kary za przedwczesne prace. Wtedy opracujesz technologię w oparciu o ogólne modyfikatory. Możesz jednak doprowadzić do takiej sytuacji, gdy najpierw dobijesz do bariery związanej z osią czasu i opracujesz wszystkie cele narodowe bez realizowania związanych z nimi technologii. W tym przypadku nie tylko całkowicie zredukujesz karę za przedwczesne prace, ale jednocześnie będziesz miał możliwość skrócenia czasu potrzebnego na nowe technologie o połowę. Warto zaznaczyć, że każdy z celów nakłada redukcje a dwie technologie związane z podstawową bronią piechoty i wyposażeniem wsparcia. Oczywiście im szybciej zajmiesz się technologiami związanymi z armią tym szybciej wytworzysz sytuację, która została opisana jako druga. Jeśli z jakiegokolwiek powodu zaniedbasz ten dział technologii to powyższe cele narodowe pomogą ci szybko nadrobić zaległości.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Modernizacja wyposażenia - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Modernizacja wyposażenia

Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 50%

Modernizacja wyposażenia II - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Modernizacja wyposażenia II

Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 50%

Modernizacja wyposażenia III - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Modernizacja wyposażenia III

Zmniejszenie kary za przedwczesne prace:

Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 100%

Komentarz: Bez rewolucyjnych zmian jeśli nie brać pod uwagę faktu, że ostatni cel z tej ścieżki pozwala na opracowanie technologii zupełnie tak jakby była zgodna z linią czasu. Wszystko to składa się na dużą przewagę w starciach amii lądowych a szybki dostęp do zaawansowanego wyposażenia mocno wpływa na wynik wojny.

Mechanizacja armii

Jeśli opierasz swoją armię na wojskach lądowych to prędzej lub później poświęcisz trochę czasu na opracowanie powyższych celów. Zwróć uwagę, że w przypadku pojazdów samochodowych bonusy nie są mocno rozbudowane, ale mają duże wartości. W powyższej tabeli cele narodowe zostały ułożone zgodnie z kolejnością w jakiej można je opracować, więc jeśli celujesz w silne wojska zmechanizowane i dużą ilość czołgów to postaraj się zrealizować te cele dosyć szybko. W przypadku każdego celu związanego z armią, ma on też swoje odzwierciedlenie w zagadnieniach politycznych co zostanie poruszone w kolejnym rozdziale.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Motoryzacja piechoty - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Motoryzacja piechoty

Pojazdy samochodowe 1x 75%

Mechanizacja armii - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Mechanizacja armii

Zmniejszenie kary za przedwczesne prace:

Pojazdy samochodowe 1x 50%

Wojska pancerne - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Wojska pancerne

Czołgi 2x 50%

Komentarz: Podobnie jak w poprzednim przypadku rozwój tego drzewka nie wiąże się z gigantycznymi korzyściami ale zapewnia szereg przydatnych bonusów do technologii, które przede wszystkim zredukują czas potrzebny na ich opracowywanie. Armia mechaniczna rozbita jest na trzy główne aspekty wśród których na uwagę zasługuje redukcja kary za wczesne prace przy pojazdach samochodowych i 75% redukcja do czasu standardowych badań.

Doktryny wojenne

Jeśli zdecydowałeś się na jeden z kierunków związanych z doktrynami to możesz bez obaw realizować cele. Ma to szczególne znaczenie bowiem ich realizacja umożliwia rozwijanie dalszych celów w granicach drzewka armii. Za dodatkowe punkty doświadczenia możesz powołać drugiego dowódcę do twojej armii co umożliwi szkolenie jednostek i zdobywanie doświadczenia niezbędnego do komponowania szablonów dywizji.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Rozwój doktryn I - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Rozwój doktryn I

Doświadczenie armii +5

Doktryna lądowa 1x 50%

Rozwój doktryn II - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Rozwój doktryn II

Doświadczenie armii +5

Doktryna lądowa 1x 50%

Komentarz: Niewielkie bonusy ale stała redukcja do badań nad doktrynami. Szczególnie przydatne w sytuacji gdy napięcie światowe jest dosyć duże i groźba starć zbrojnych staje się realna. Odpowiednie doktryny wojenne zwiększają skuteczność i wachlarz działań więc nie możesz ich zaniedbywać.

Siły specjalne

Wszystko zależy od tego czy faktycznie masz możliwości na spożytkowanie wspomnianych jednostek. Jeśli w sąsiednim obszarze nie występują obszary górskie i nie masz możliwości wykorzystania sił to warto odroczyć opracowanie tego celu i technologii do czasu gdy będą naprawdę użyteczne.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Siły specjalne - Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Siły specjalne

Spadochroniarze, Spadochroniarze II 1x 50%

Piechota morska, Piechota morska II 1x 50%

Piechota górska, Piechota górska II 1x 50%

Komentarz: Jako zakończenie prac nad rozwojem armii masz możliwość zdobycia dodatkowych bonusów w postaci redukcji prac dla technologii z trzech zakresów. Użyteczność każdej z nich zależy od twojego stylu gry, aczkolwiek warto opracować wskazane technologie z uwagi na sam wachlarz możliwości. Ważny jest fakt, że opracowanie tego celu pozwoli na redukcję prac nad sześcioma technologiami co jest dosyć dużym współczynnikiem biorąc pod uwagę pozostałe cele narodowe.