Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Na tej stronie poradnika do gry Stellaris dowiesz się więcej o tworzeniu frakcji. Gra umożliwia graczom stworzenie własnej spersonalizowanej frakcji w oparciu o specjalny kreator. Za jego pośrednictwem możesz ustalić poszczególne parametry. Po utworzeniu frakcji możesz nią dowolną ilość razy rozpoczynać kampanię.

Każdej z zakładek kreatora musisz nadać określone parametry - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Każdej z zakładek kreatora musisz nadać określone parametry. Część zakładek może zostać zapisana z ustawieniami domyślnymi. Niektóre zakładki muszą zostać przez ciebie zmodyfikowane lub wypełnione. W przeciwnym wypadku nazwa zakładki na liście będzie miała kolor czerwony co łatwo może zasygnalizować obszar do którego musisz wrócić. Jeśli przekroczysz liczbę dostępnych opcji w zakładce również jej nazwa zabarwi się na czerwono, a przycisk umożliwiający zapis frakcji będzie nieaktywny.

Wygląd

W ramach tej zakładki twoim jedynym zadaniem jest wybór konkretnego gatunku z listy i ustalenie jakiego rodzaju będą jego przedstawiciele - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

W ramach tej zakładki twoim jedynym zadaniem jest wybór konkretnego gatunku z listy i ustalenie jakiego rodzaju będą jego przedstawiciele. W grze dostępne są następujące gatunki: Ssak, Ptak, Gad, Fungoid, Stawonóg i Mięczak. Każdy z gatunków posiada wiele rodzajów, które można wyznaczyć jako jego przedstawicieli.

Nazwa gatunku

Następny krok to ustalenie nazwy gatunku - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Następny krok to ustalenie nazwy gatunku. W tym celu możesz posłużyć się generatorem nazw, którego przycisk został oznaczony na powyższym obrazku. Następnie musisz wprowadzić mianownik liczby mnogiej dla uprzednio wprowadzonej nazwy gatunku. Ostatnia czynność na tej zakładce to naciśnięcie drugiego zaznaczonego na obrazku przycisku. Automatycznie zostanie wygenerowany dopełniacz liczby mnogiej dla wprowadzonej przez ciebie nazwy. Zastanów się dobrze nad nazwą gatunku, ponieważ będzie on wiodący przez całą kampanię.

Listy nazw

Następna zakładka to wybór typu nazw jakie generowane będą dla poszczególnych obiektów w twoim imperium - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Następna zakładka to wybór typu nazw jakie generowane będą dla poszczególnych obiektów w twoim imperium. Do wyboru masz obszerną listę gatunków w kilku wariantach. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś wybrał imiona ludzi nawet jeśli rasa przypomina stawonogi. Zwróć uwagę, że możesz wprowadzić przedrostek jakim będą oznaczane twoje statki kosmiczne, żeby łatwiej było ci je odróżnić.

Cechy

Na powyższym obrazku widać ekran wyboru cech dla stworzonego przez ciebie gatunku - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widać ekran wyboru cech dla stworzonego przez ciebie gatunku. W oknie nr 2 widoczna jest lista cech do wyboru. Obok nazwy cechy przedstawiona jej cena w punktach cech. W oknie nr 4 możesz zauważyć obszerny opis dla każdej z cech. W oknie nr 3 widoczne będą cechy wybrane z listy.

Zwróć uwagę na okno numer 1. Masz do wyboru cztery cechy ale ich łączy koszt nie może przekroczyć 2 punktów. Oznacza to, że jeśli wybierzesz cechę, która kosztuje 5 punktów, to żeby wyrównać bilans musisz wybrać trzy cechy o wartości -1. Cechy z błękitnymi ikonami są najdroższe i dają największe bonusy. Cechy oznaczone zielonymi ikonami mają wartość 1-2 i dają zrównoważone bonusy. Czerwone ikonki to negatywne efekty, których wartość jest ujemna więc mogą podnosić bilans ogólny.

Dopuszczalne są takie kombinacje w których wartość tych dwóch parametrów wynosi 0 lub jest dodatnia. Nie ma możliwości wybrania większej ilości cech jak 4. Każde nadużycie uniemożliwi zapis frakcji.

Ikona

Koszt

Opis

Uwagi

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Rolnicy

Żywność: +15%

Większa produkcja żywności sprzyja rozwojowi cywilizacji i pomaga w kolonizacji. Jeśli zależy ci na szybkim rozwoju i możliwości zagospodarowania większej ilości obszarów na planecie dla fabryk to możesz wybrać tą cechę.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Oszczędni

Kredyty energetyczne: +15%

Mniejsze zużycie energii dla poszczególnych aspektów funkcjonowania imperium oznacza możliwość utrzymywania większej ilości budynków i okrętów bez martwienia się o zasoby.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Pracowici

Minerały: +15%

Premia do minerałów umożliwia ci szybszy rozwój infrastruktury imperium. Możesz szybciej wybudować większą liczbę okrętów wojennych lub stacji kosmicznych.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Inteligentni

Badania techniczne: +10%

Badania socjologiczne: +10%

Badania fizyczne: +10%

Ta cecha zapewnia kompleksową premię do każdego z rodzajów badań. Premia ta jest niższa niż w przypadku poszczególnych cech, ale daje ci możliwość równomiernego rozwoju wszystkich obszarów.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni inżynierowie

Badania techniczne: +15%

Badania techniczne to przede wszystkim lepsze budynki, fortyfikacje i broń. Jeśli zależy ci głównie na rozwoju militarnym możesz zdecydować się na tą cechę.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni socjolodzy

Badania socjologiczne: +15%

Badania socjologiczne umożliwiają zasiedlanie nieprzyjaznych planet i dostosowywanie ich struktury do wymaga konkretnej rasy.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni fizycy

Badania fizyczne: +15%

Badania fizyczne służą poprawie wydajności wydobywania surowców i zarządzania energią. Dzięki nim będziesz mógł szybciej rozwinąć imperium pod kątem uzyskiwanych przychodów.

5 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

5

Niezwykle elastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +20%

Najdroższa z cech, aczkolwiek warta swojej ceny. Umożliwia zasiedlanie terenów, które mieszkańcy uważają za nieprzyjazne w odniesieniu do swojej planety macierzystej. Szybciej skolonizujesz świat, ale bez pozostałych dostępnych premii.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Elastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +10%

Premia o połowę mniejsza w porównaniu do poprzedniej cechy. Mniejsza tolerancja to mniejsze prawdopodobieństwo, że gatunek zdecyduje się na kolonizację napotkanej planety.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Nieelastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: -10%

Ta cecha oznacza, że planeta, którą odważy się skolonizować ta rasa będzie musiała być niemalże zgodna środowiskowo z ich planeta macierzystą.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Wysoki przyrost naturalny

Czas rozwoju: -10%

Rozwój populacji polega na zapełnianiu wolnych slotów na skolonizowanych planetach. Od ich tempa zależy jak szybko populacja zacznie pracę w poszczególnych budynkach, które wybudowałeś w wolnych slotach planety.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Niski przyrost naturalny

Czas rozwoju: +15%

Wolniejszy rozwój to mniejsze przychody surowcowe i słabsza populacja. Jedna z cech, której lepiej uniknąć.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Utalentowani

Poziomu umiejętności przywódcy: +1

Działania doświadczonego przywódcy mają większą szansę powodzenia. W ramach bonusu jest oczywiście tylko jeden poziom, ale jest to dobry start dla początkujących graczy.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Pojętni

Gromadzenie doświadczenia przywódcy: +25%

Dowódca może szybciej awansować dzięki czemu jego działania będą miały większe znaczenie i szanse powodzenia.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Pojętni inaczej

Gromadzenie doświadczenia przywódcy: -25%

Dowódca będzie rozwijać się bardzo powoli. Cecha dobra dla populacji, których ustrój pozwala na zmianę przywódcy co kilka lat.

4 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

4

Bardzo silni

Uszkodzenia armii: +40%

Minerały: +10%

Kolejna z droższych cech. Dzięki niej będziesz mógł szybciej rozbudować swoją armię a jej siła ognia będzie zdecydowanie wyższa w porównaniu z przeciwnikami. Dobra cecha jeśli zamierzasz często używać rozwiązań siłowych.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Silni

Uszkodzenia armii: +20%

Minerały: +5%

Bardzo dobra cecha w stosunku do jej ceny. Zwiększone uszkodzenia pozwolą na szybsze neutralizowanie wrogich okrętów a większe wydobycie zapewni stały dostęp do minerałów.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Słabi

Uszkodzenia armii: -20%

Wybór tej cechy może przynieść nieobliczalne konsekwencje w toku rozgrywki. Jeśli nie będziesz odpowiednio równoważył jej nowymi technologiami może przyczynić się do twojej klęski.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Wędrowni

Czas migracji: - 50%

Koszt przesiedlenia: -33%

Bardzo użyteczna cecha w porównaniu do jej kosztu. Mniejsze koszty przesiedlenia to duża zaleta, dodając do tego kolonizację szybszą o połowę można zając dużo planet o przyjaznym środowisku.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Osiadli

Czas migracji: +50%

Koszt przesiedlenia: +33%

Tej cechy należałoby uniknąć. Kary są dosyć wysokie i w toku rozgrywki sam przekonasz się jak negatywne skutki niesie za sobą ta cecha. Można oczywiście założyć, że twoim celem jest zajęcie wszystkich układów bez zasiedlania planet.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Towarzyscy

Zadowolenie: +5%

Większe zadowolenie to mniejsze skłonności do wyodrębniania się frakcji antyrządowych. Warto mieć na uwadze zadowolenie mieszkańców, żeby można było się skupić na wrogach zewnętrznych.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Samotnicy

Zadowolenie: -5%

Mniejsze zadowolenie to jeszcze nie tragedia, tym bardziej, ze wartość spada jedynie o 5%. Jeśli zdecydujesz się równoważyć silne cechy taką przypadłością pamiętaj o kontrolowaniu morale mieszkańców.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Charyzmatyczni

Zadowolenie innych gatunków: +1%

Cecha przydatna głównie podczas działań dyplomatycznych. Nacje, które są lepiej postrzegane mają większą szansę na korzystne układy polityczne.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Odpychający

Zadowolenie innych gatunków: -1%

Przy wyborze tej cechy musisz pamiętać, że będzie ci trudniej zawrzeć wszelkie porozumienia a ich treść będzie zazwyczaj dla ciebie niekorzystna.

4 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

4

Niezwykle długowieczni

Długość życia przywódcy: +120 lat

Cecha dobra dla populacji, które nie dokonują częstych zmian panującej osoby. Każda dyktatura nastawiona jest na długie rządy jednostki, w związku z czym przywódca ma więcej czasu na zdobycie potrzebnego doświadczenia.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Długowieczni

Długość życia przywódcy: +30 lat

Podobnie jak w przypadku poprzedniej cechy. Użyteczna jedynie dla ustrojów noszących znamiona totalitarnych.

-1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

-1

Dekadenccy

Produkcja zasobów przez niewolników: -10%

Zdobycie niewolników nie jest sprawą łatwą na początku gry, więc jeśli zdecydujesz się na tą cechę musisz pamiętać, że w początkowych etapach gry nie będziesz miał dużej ilości surowców.

2 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

2

Konformiści

Rozbieżność etyk: -20%

Rasy, które zostaną podbite bardzo często buntują się przeciwko panującemu ustrojowi. Za pomocą tej cechy zmuszasz ich do większej tolerancji.

1 - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1

Odporni

Zdrowie garnizonu: +100%

Premia do obrony od umocnień: +50%

Cecha ukierunkowana na jednostki wchodzące w skład garnizonu poszczególnych planet. Dzięki niej masz większe szanse na obronę swojej planety przed obca inwazją.

Władca

Kolejny punkt to wybór początkowego władcy - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Kolejny punkt to wybór początkowego władcy. Nasz wybór polega głównie na ustawieniu imienia i płci a także dobrania odpowiednich warunków fizycznych do naszych upodobań. Żaden z tych wyborów nie ma większego wkładu w późniejsze sprawowanie rządów a przy rożnych ustrojach demokratycznych władca zmieni się naprawdę szybko.

Planeta macierzysta

Kolejna zakładka wymaga ustalenie jakiego typu planety twoja populacja chce zamieszkiwać. Jest to ważny wybór z punktu widzenia przyszłych działań kolonizacyjnych, więc dobrze przemyśl swój wybór.

W ramach tej zakładki możesz wyznaczyć nazwę planety oraz gwiazdy które będą w twoim układzie macierzystym - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

W ramach tej zakładki możesz wyznaczyć nazwę planety oraz gwiazdy które będą w twoim układzie macierzystym. Jeśli nie przywiązujesz do tego wagi możesz wygenerować losowe nazwy. Ważnym punktem tej zakładki jest wybór układu początkowego. Jeśli twoja rasa będzie zamieszkiwać planetę kontynentalną możesz wybrać układ słoneczny lub układ Daneb. W każdym innym przypadku lepiej zdecydować się na losowy układ.

Warto zwrócić uwagę, że wybór układu początkowego określa tylko budowę układu macierzystego. Położenie układu na mapie galaktyki zawsze jest generowane losowo.

Na powyższym obrazku możesz zobaczyć symbole siedmiu planet. Każda planeta charakteryzuje się odmiennymi warunkami mieszkalnymi i nadaje twojej rasie odpowiednie cechy. Poniżej znajdziesz kompletne zestawienie.

Preferowany teren

Możliwości zasiedlenia

Kontynent

świata kontynentalnego: 80%

świata tropikalnego: 60%

świata oceanicznego: 60%

świata pustynnego: 20%

świata arktycznego: 20%

Ocean

świata oceanicznego: 80%

świata kontynentalnego: 60%

świata arktycznego: 60%

świata tropikalnego: 20%

świata tundrowego: 20%

Arktyczny

świata arktycznego: 80%

świata oceanicznego: 60%

świata tundrowego: 60%

świata kontynentalnego: 20%

świata suchego: 20%

Tundra

świata tundrowego: 80%

świata arktycznego: 60%

świata suchego: 60%

świata oceanicznego: 20%

świata pustynnego: 20%

Suchy

świata suchego: 80%

świata tundrowego: 60%

świata pustynnego: 60%

świata tropikalnego: 20%

świata arktycznego: 20%

Pustynia

świata pustynnego: 80%

świata suchego: 60%

świata tropikalnego: 60%

świata kontynentalnego: 20%

świata tundrowego: 20%

Tropiki

świata tropikalnego: 80%

świata pustynnego: 60%

świata kontynentalnego: 60%

świata suchego: 20%

świata oceanicznego: 20%

Jak łatwo zauważyć, zasiedlenie planet mających podobne ekosystemy jest obłożone pewnymi współczynnikami. Warto inwestować w badania socjologiczne, żeby jak najszybciej dostosować nieprzyjazne planety do warunków zbliżonych na planecie macierzystej. Jeśli uda ci się zniewolić inną rasę możesz zasiedlić nią daną planetę, żeby uniknąć kosztów dostosowywania planety do potrzeb twojej rasy wiodącej.

Wygląd miast

Ustawienia w ramach tej zakładki są raczej czysto kosmetyczne. Ustalasz w jaki sposób będą wyglądały miasta i budowle wzniesione przez twoją rasę wiodącą. Nie ma to wpływu na statystyki budynków, różnią się jedynie wizualnie.

Rząd

Na powyższym obrazku zostały oznaczone dwa elementy zakładki - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zostały oznaczone dwa elementy zakładki. Pierwszym z nich są symbole poszczególnych etyk. Ikony oznaczone są kolorem pomarańczowym i zielonym. Pomarańczowy kolor symbolizuje etykę radykalną a zielony liberalną. Twój rząd może być utworzony za pośrednictwem trzech etyk liberalnych lub jednej liberalnej i jednej radykalnej.

Drugi element interfejsu zaznaczony na obrazku to symbole poszczególnych ustrojów politycznych. Ikony zaznaczone kolorem to ustroje, które odpowiadają wyznaczonym przez ciebie etykom. W miarę zmian poszczególnych etyk liczba dostępnych ustrojów również ulegnie zmianie. Poniżej znajdziesz kompletne zestawienie etyk i ustrojów politycznych.

Ikona

Nazwa i modyfikator

Uwagi

Fanatyczny militaryzm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny militaryzm

Imperium

Uszkodzenia armii: +20%

Koszty sojuszów we wpływach: +100%

Zysk wpływów z rywalizacji: +50%

Populacja

Zadowolenie z wojny: +10%

Etyka przewodnia dla imperium, które silną ręka zamierza walczyć ze wszystkimi rywalami. Duża utrata wpływów w przypadku zawiązania sojuszów.

Militaryzm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Militaryzm

Imperium

Uszkodzenia armii: +10%

Koszty sojuszów we wpływach: +50%

Zysk wpływów z rywalizacji: +25%

Populacja

Zadowolenie z wojny: +5%

Etyka mniej radykalna ale dająca równie użyteczne bonusy. Imperium może uczestniczyć w sojuszach, ale są dla niego również niekorzystne.

Fanatyczna ksenofobia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna ksenofobia

Populacja

Ksenofobia: +20%

Tolerancja dla niewolnictwa obcych: +100%

W imperium nie będą tolerowane jednostki innego pochodzenia. Zdaniem mieszkańców, władza ma pełne prawo do zniewolenia podbitych narodów.

Ksenofobia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Ksenofobia

Populacja

Ksenofobia: +10%

Tolerancja dla niewolnictwa obcych: +50%

W tym przypadku cechy są podobne, aczkolwiek mniej zaostrzone. Władza posługująca się tą etyką zawsze będzie skłaniać swoich poddanych do potępiania innych narodów.

Fanatyczny Indywidualizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Indywidualizm

Populacja

Kredyty energetyczne: +20%

Tolerancja dla niewolnictwa: -100%

Rozbieżność etyk: +10%

Władza legitymująca się ta etyka wierzy, że jej nacja jest jedynym źródłem potęgi. Potępia niewolnictwo i może sobie pozwolić na większe obciążenia budżetu energetycznego.

Indywidualizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Indywidualizm

Populacja

Kredyty energetyczne: +10%

Tolerancja dla niewolnictwa: -50%

Rozbieżność etyk: +5%

W tym przypadku wiara w naród wybrany jest już niższa ale nadal pozostaje duża premia do surowca. Niewolnictwo może być stosowane ale z umiarem.

Fanatyczny Materializm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Materializm

Populacja

Badania techniczne: +10%

Badania socjologiczne: +10%

Badania fizyczne: +10%

Przede wszystkim rozwój. Władza wierzy, że nauka da jej potęgę i przewagę nad przeciwnikami. Duża premia do rozwoju wszelkich technologii.

Materializm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Materializm

Populacja

Badania techniczne: +5%

Badania socjologiczne: +5%

Badania fizyczne: +5%

Władza uważa rozwój technologiczny za ważny element w dążeniu do potęgi ale nie skupia się wyłącznie na tym.

Fanatyczny Pacyfizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Pacyfizm

Imperium

Maksymalna liczba ambasad: +2

Zysk wpływów z rywalizacji: -50%

Uszkodzenia armii: -20%

Populacja

Żywność: +20%

Zadowolenie z wojny: -20%

Obrzydzenie dla wojny i chęć rozwiązywania wszystkich sporów pokojowymi drogami. Władza chętnie przejmie kontrolę nad neutralnymi obszarami i chętnie utworzy ambasady w sąsiednich krajach.

Pacyfizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Pacyfizm

Imperium

Maksymalna liczba ambasad: +1

Zysk wpływów z rywalizacji: -25%

Uszkodzenia armii: -10%

Populacja

Żywność: +10%

Zadowolenie z wojny: -10%

Wojna jest dopuszczalna ale jedynie w słusznej sprawie. Działania dyplomatyczne nadal są ważne ale nie można polegać wyłącznie na nich. Ważnym aspektem jest zwiększona produkcja żywności dzięki czemu populacja może stale się rozwijać i kolonizować pozostałe planety.

Fanatyczna Ksenofilia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna Ksenofilia

Populacja

Ksenofobia: - 20%

Silna tolerancja dla innych gatunków. Wpływa to głównie na mniejsze rozwarstwienia społeczne.

Ksenofilia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Ksenofilia

Populacja

Ksenofobia: - 10%

Mniej radykalna postawa, ale władza imperium nie będzie potępiać i prześladować innych gatunków.

Fanatyczny kolektywizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny kolektywizm

Populacja

Tolerancja dla niewolnictwa: +100%

Zużycie żywności: -10%

Wszystkie narody są spójnym ogniwem w tworzeniu potęgi i dla jej dobra czasami trzeba zniewolić poszczególne nacje. Większe zużycie żywności spowalnia rozwój poszczególnych planet.

Kolektywizm - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Kolektywizm

Populacja

Tolerancja dla niewolnictwa: +50%

Zużycie żywności: -5%

Liberalna postawa, ale władza nadal ma pełne prawo do zniewalania wybranych narodów. Mniejsze zużycie żywności pozwoli na lepsze zagospodarowanie planet pod względem surowców.

Fanatyczna Duchowość - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna Duchowość

Populacja

Zadowolenie: +10%

Zadowolenie populacji wpływa na różne czynniki od rozwarstwienia społecznego aż po skłonności do buntu. W tym wypadku władza ma wolną rękę i dużą tolerancję ze strony poddanych.

Duchowość - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Duchowość

Populacja

Zadowolenie: +5%

Podobnie jak w poprzednim przypadku, z ta różnicą, że liberalna postawa zakłada mniejszy margines działań niekorzystnych dla ludności.

Możliwość wyboru poszczególnych ustrojów politycznych jest uzależniona od wybranych etyk. Im więcej etyk wybierzesz, tym bardziej ograniczasz sobie możliwość wyboru konkretnej gamy ustrojów politycznych.

Ikona

Nazwa i cechy

Modyfikatory

Imperium despotyczne - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Imperium despotyczne

Każdy władca może zbudować unikalną, potężną stacje wojskową.

Koszt budynków: -15%

Wydajność produkcji niewolnictwa: +10%

Produkcja żywności (niewolnicy): +10%

Oligarchia plutokratyczna - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Oligarchia plutokratyczna

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Kredyty energetyczne: +5%

Minerały: +5%

Demokracja bezpośrednia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja bezpośrednia

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Poziom umiejętności przywódcy: +1

Koszt werbunku przywódcy: -10%

Demokracja moralna - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja moralna

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Zadowolenie: +10%

Pokojowa biurokracja - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Pokojowa biurokracja

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Wielkość puli przywódców: +1

Limit przywódców imperium: +1

Koszt werbunku przywódcy: -15%

Monarchia oświecona - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Monarchia oświecona

Każdy monarcha może wybudować unikatowy budynek, Ogrody Królewskie.

Koszt edyktów: -25%

Czas obowiązywania edyktu: +25%

Planety głównego sektora: +1

Hegemonia despotyczna - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Hegemonia despotyczna

Każdy władca może zbudować elitarną armię uderzeniową.

Tempo badań: +5%

Tempo badań: +10%

Dyrektoriat naukowy - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Dyrektoriat naukowy

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Alternatywy badawcze: +1

limit przywódców imperium: +1

Demokracja bezpośrednia - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja bezpośrednia

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Planety głównego sektora: +2

Republika teokratyczna - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Republika teokratyczna

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Rozbieżność etyk: -10%

Planety głównego sektora: +2

Oligarchia teokratyczna - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Oligarchia teokratyczna

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Rozbieżność etyk: -10%

Koszt werbunku przywódcy: -15%

Boski mandat - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Boski mandat

Każdy władca może wybudować unikatowy budynek, Grobowiec.

Tolerancja dla niewolnictwa: +50%

Koszt przesiedlenia: -15%

Dyktatura wojskowa - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Dyktatura wojskowa

Wybory nowego władcy odbywają się po śmierci poprzedniego.

Każdy władca może wybudować unikatowy okręty wojenny na swoją cześć.

Limit marynarki wojennej: +20%

Utrzymanie statków: -5%

Junta wojskowa - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Junta wojskowa

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Koszt statków: -10%

Koszt ulepszeń statków: -25%

Republika wojskowa - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Republika wojskowa

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Utrzymanie armii: -10%

Utrzymanie statków: -10%

zadowolenie z wojny: +5%

Nazwa imperium

Za pośrednictwem tej zakładki ustalisz nazwę swojego imperium - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Za pośrednictwem tej zakładki ustalisz nazwę swojego imperium. Możesz wpisać własną nazwę lub wygenerować losową nazwę utworzoną w oparciu o nazwę twojej rasy dominującej. Żeby wygenerował nazwę musisz użyć przycisku zaznaczonego na powyższym obrazku. Możesz klikać na niego dowolną ilość razy, żeby poznać różne warianty losowe.

Flaga

Kolejna ze zmian kosmetycznych. Ustalasz wygląd bandery i jej kolorystykę a także godło, które będzie widoczne na fladze.

Kreator flagi jest bardzo rozbudowany więc każdy gracz znajdzie zestawienie, które przypadnie mu do gustu - Kreator tworzenia frakcji | Frakcje w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Kreator flagi jest bardzo rozbudowany więc każdy gracz znajdzie zestawienie, które przypadnie mu do gustu.

Uzbrojenie okrętów

Ważne ustawienie z punktu widzenia prowadzonych działań militarnych. Walki toczone są w czasie rzeczywistym więc musisz mieć na uwadze, żeby dopasować początkowe uzbrojenie do twojego stylu gry. W późniejszych etapach gry możesz dokonać modyfikacji wyposażenia za pomocą kreatora własnych okrętów.

Broń

Charakterystyka

Elektromagnetyczna

+ duża prędkość pocisku

+ duże przebicie pancerza

- niewielki zasięg

Rakietowa

+ duży zasięg

- mogą zostać łatwo zneutralizowane

Energetyczna

+ optymalne przebicie pancerza

+ skuteczne na bliskim i średnim zasięgu

- nieskuteczne na dalszą odległość

Optymalnym uzbrojeniem początkowym jest broń energetyczna. Duże przebicie pancerza i spore obrażenia wpłyną pozytywnie na przebieg bitwy.

Prędkości nadświetlne

Wybór uzależniony jest głównie od doświadczenia w grze. Jeśli nie jesteś dobrze obyty z produkcją powinieneś zdecydować się na wybór prędkości zakrzywiającej. Nie wymaga od ciebie budowania specjalnych struktur lub korzystania z przestrzeni już istniejących. Podróż będzie zdecydowanie wolniejsza, ale możliwa bezpośrednio pomiędzy poszczególnymi gwiazdami.

Wygląd statku

Zmiana czysto kosmetyczna. Masz możliwość wyboru schematu konstrukcyjnego, który będzie używany przez twoją rasę wiodącą do rozwijania floty. Statki różnią się między sobą jedynie wyglądem, nie ma to wpływu na statystyki.