Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ranga II - jednostki

Monk [Mnich]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

75 złota, 10 kryształów, 1 mandragora

Utrzymanie

15 złota i 2 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Monastery [Klasztor] 350 złota, 35 kryształów, 1 drewna, 2 mandragory, 1 arkanit

Wymaga Fortu [Fort] i Kościoła [Church]

Charakter

Dobry

Zdolności

Meditation [Medytacja] - podczas swego odpoczynku jednostka regeneruje zasób magicznej amunicji

Healing [Leczenie] - leczy około 4 punktów życia sojuszniczej jednostki, o ile ta znajduje się w zasięgu. Użycie tej zdolności zmniejsza ilość posiadanej amunicji. Obecność mnicha w armii przyspiesza leczenie oddziałów po bitwie.

Magic Shot [Magiczny strzał] - zadaje obrażenia magiczne wybranemu celowi.

Inspiration Spell [Zaklęcie inspiracji] - przywraca 2 punkty staminy wybranemu celowi (wbrew opisowi, który mówi o morale!)

Mnisi to szalenie przydatne i zaskakująco uniwersalne jednostki, pozwalające na leczenie sojuszniczych oddziałów w zasięgu 4 pól. To jednak nie wszystko - braciszkowie są bowiem skorzy do miotania magicznych pocisków i przywracania staminy wybranych sojuszników (a nie morale, jak sugeruje opis). Jako tacy zastępują więc uzdrowicieli [Healer], oferując przy tym znacznie szersze spektrum możliwości. Idealnie nadają się do dużych, defensywnych armii, w szczególności tych prowadzonych przez zwiadowców i czarodziei (istotne jest to, aby ciągle przywracać herosom staminę!). Co chyba oczywiste, mnichów należy bronić za wszelką cenę, ponieważ w bezpośredniej walce nie mają większych szans. Dlatego warto otaczać ich jednostkami takimi jak pikinierzy czy gwardziści, które idealnie nadają się do tego typu zadań.

Guardsman [Gwardzista]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

90 złota, 2 żelaza

Utrzymanie

18 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Guardsmen Barracks [Baraki gwardzistów] 470 złota, 1 drewna, 2 żelaza, 1 mithril

Wymaga Fortu [Fort] i Sal treningowych [Practice Halls]

Charakter

Dobry

Zdolności

Recuperation [Odpoczynek] - podczas odpoczynku jednostka regeneruje o 1 punkt staminy więcej niż normalnie

Armorpiercing Strike [Przeszywające uderzenie] - cios zadany przez tę jednostkę ignoruje połowę obrony przeciwnika.

Gwardziści to bardzo odporni żołnierze o wyraźnie defensywnym charakterze. Z racji wysokiego kontrataku i grubych pancerzy doskonale nadają się do osłaniania wrażliwszych jednostek i stopniowego uszczuplania wrogich, atakujących formacji. Z awansem na wyższy poziom potrafią zyskać umiejętność pierwsze uderzenie [First Strike] która daje im gigantyczną przewagę podczas walki (można powiedzieć, że dopiero wtedy stają się naprawdę przydatni). Z chwilą uzyskania tego wyróżnienia posiadani wcześniej pikinierzy otrzymają wydatną pomoc na froncie - a to oznacza zupełnie nową jakość dla całej armii.

Pegasus [Pegaz]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

80 złota, 10 kryształów, 1 mandragora

Utrzymanie

16 złota i 2 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Pegasi Stable [Stajnie pegazów] 420 złota, 25 kryształów, 1 drewna, 1 żelaza, 2 mandragory, 1 arkanit

Wymaga Fortu [Fort] i Zaczarowanego gaju [Enchanted Grove]

Charakter

Dobry

Zdolności

Flying [Latanie] - jednostka może przemieszczać się nad innymi oddziałami i nieprzekraczalnymi polami, tracąc przy tym zwykłą ilość punktów ruchu i nie wykorzystując staminy. Latająca istota nie może zostać rozdeptana, a modyfikatory terenu nie wpływają na nią w żaden sposób.

First Aid [Pierwsza pomoc] - podczas odpoczynku jednostka regeneruje 1 punkt życia. Poza bitwą regeneracja również ulega przyspieszeniu.

Pegazy to zdecydowanie najlepsze jednostki ofensywne II rangi. Dzięki lataniu mogą swobodnie przemieszczać się po polu bitwy, a spory zasięg ruchu pozwala na natychmiastowe zaatakowanie wrogich oddziałów (najlepiej magów lub strzelców). Majestatyczne rumaki są przy tym w stanie wytrzymać całkiem sporo ciosów, a w razie realnego zagrożenia mogą wycofać się na z góry upatrzone pozycje i tam uleczyć (przydają się do tego mnisi). Podstawową taktyką jest więc zwabienie wrogich oddziałów kontaktowych na obszar możliwie odległy od realnego celu - czyli wrażych strzelców - i zaatakowanie tych ostatnich. W ten sposób nieprzyjaźni wojownicy będą musieli wybrać cel dalszego ataku, a ich wsparcie ogniowe zostanie zlikwidowane.

Horseman [Jeździec]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

75 złota, 1 żelazo, 1 koń

Utrzymanie

15 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Jousting Arena [Arena turniejowa] 400 złota, 2 żelaza, 3 konie

Wymaga Fortu [Fort] i Stajni [Stable]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Charge [Szarża] - atak tej jednostki wzrasta z każdym polem, które przebyła przed zadaniem obrażeń kontaktowych.

Jeźdźcy pozwalają na zaatakowanie odległych przeciwników i zadanie im dużych obrażeń - tym większych, im większa była odległość od celu. Jako taka jest to więc bardzo przydatna jednostka ofensywna, pozwalająca na wyminięcie wrogich piechurów i zaatakowanie najwrażliwszych istot przeciwnika (strzelców i magów). Spora ilość punktów życia i nienajgorsza obrona pozwalają przy tym na przeżycie w niesprzyjających okolicznościach.

Jeśli armia wroga nie posiada jednostek strzelających, ciekawym rozwiązaniem może być zastosowanie taktyki młota i kowadła: zatrzymanie wrogich jednostek na własnych oddziałach defensywnych (jak pikinierzy czy gwardziści) i zajechanie przeciwników przy pomocy samych jeźdźców. W ten sposób uniemożliwia się przeciwnikowi ucieczkę i regenerację, a przy tym wydatnie umniejsza poziom życia wrażych jednostek.

Horse Archer [Konny strzelec]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

70 złota, 1 koń, 1 drewno

Utrzymanie

14 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Riding Ground [Tor jeździecki] 360 złota, 2 drewna, 3 konie

Wymaga Fortu [Fort] i Stajni [Stable]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Charge [Szarża] - atak tej jednostki wzrasta z każdym polem, które przebyła przed zadaniem obrażeń kontaktowych.

Konni łucznicy są dużo bardziej uniwersalni niż zwykli jeźdźcy, ale przypłacają to gorszymi statystykami. Potrafią strzelać na całkiem zadowalającym dystansie, a zadawane przez nich obrażenia nie są wcale najgorsze (szkoda tylko, że nie przebijają pancerza). Gorzej że podczas szarży sprawdzają się znacznie lepiej, a walka w zwarciu nie należy do ich najlepszych stron. Są więc średni we wszystkim, ale w niczym naprawdę dobrzy. To ogranicza nieco ich użyteczność, chociaż warto wspomnieć, że taktyka tatarów (ostrzał i ucieczka) jest w tym wypadku całkiem efektywna.

Ballista [Balista]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

150 złota, 1 żelazo, 2 drewna

Utrzymanie

25 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Siege Workshop [Warsztat oblężniczy] 550 złota, 2 żelaza, 2 drewna, 1 mithril

Wymaga Fortu [Fort] i Sklepu rzemieślniczego [Craft Shop]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Collect Ammo [zbierz pociski] - pozwala na zebranie kilku pocisków w zamian za poświęcenie tury

Does not fight [Nie walczy] - ta jednostka nie walczy wręcz

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

Siege [Oblężenie] - przyspiesza destrukcję wrogich umocnień o 2.

Jedynym celem tej jednostki jest ostrzeliwanie formacji wroga. Co prawda zasięg balisty i zadawane przez nią obrażenia są całkiem zadowalające, ale brak strzału przeszywającego pancerz (zdobywanego dopiero przy którymś z późniejszych awansów) oraz niewielka ilość amunicji znacznie zmniejszają efektywność tego urządzenia. Jako że balista jest maszyną, nie można jej leczyć w konwencjonalny sposób - a to duża wada. W ostatecznym rozrachunku nie jest to więc zbyt przydatna jednostka, zwłaszcza że jej koszt pozostawia nieco do życzenia.

Thug [Zbir]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

60 złota, 1 żelazo

Utrzymanie

12 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Fighter Barracks [Baraki wojowników] 300 złota, 3 żelaza, 1 drewna

Wymaga Fortu [Fort], Tawerny [Tavern] i Zbrojowni [Armory]

Charakter

Zły

Zdolności

Stunning Blow [Ogłuszający cios] - uderzenie tej jednostki zmniejsza staminę trafionego przeciwnika o 1.

Zbiry to jedne z najsilniejszych jednostek kontaktowych drugiej rangi. Nie posiadają praktycznie żadnych wad - wszystkie ich statystyki są co najmniej satysfakcjonujące, a dodatkowa zdolność ułatwia walkę ze słabszymi przeciwnikami. Cena jest przy tym bardzo atrakcyjna, a jedynym minusem może być co najwyżej negatywna karma. Najlepiej sprawdzają się w natarciu (ze względu na wysoki atak i nienajgorszą szybkość), więc właśnie tak najlepiej ich wykorzystać.

Sorcerer [Czarownik]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

90 złota, 15 kryształów, 2 mandragory

Utrzymanie

15 złota i 3 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Sorcerers' Circle [Krąg czarowników] 350 złota, 50 kryształów, 1 drewna, 2 mandragory, 2 arkanity

Wymaga Fortu [Fort], Zbrojowni [Armory] i Pracowni czarnoksiężnika [Sorcerers' Workskop]

Charakter

Zły

Zdolności

Magic Shot [Magiczny strzał] - zadaje obrażenia magiczne wybranemu celowi.

Hex [Klątwa] - istoty trafione przez tę jednostkę tracą 1 punkt ataku, odporności i obrony na czas 4 tur. Wysoka odporność może skrócić czas trwania tego efektu.

Vulnerability Spell [Czar wrażliwości] - zmniejsza obronę wybranego celu.

Z czarownikami - jak i ze wszystkimi innymi magami - jest jeden, bardzo poważny problem. Jaki? Dość łatwy do przewidzenia: miotacze zaklęć początkowo są ekstremalnie słabi i nie mogą zbyt wiele zrobić, a dopiero z awansem na wyższe poziomy stają się naprawdę przydatni. Cały kłopot w tym, że przed osiągnięciem właściwego pułapu doświadczenia (na którym zyskuje się dodatkowe zaklęcia i zdolności) większość czarowników umiera - oczywiście z racji nieskiej ilości punktów życia i kiepskiej obrony. Inwestycja w tego typu jednostki jest więc bardzo ryzykowna i opłaca się jedynie wówczas, gdy jesteśmy pewni że uda nam się je obronić. W takim wypadku zalety czarownika - w postaci dużych obrażeń magicznych i umiarkowanie przydatnych zaklęć - staną się dla naszej armii sporym atutem.

Assassin [Assassyn]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

70 złota

Utrzymanie

14 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Assassins Guild [Gildia assassynów] 350 złota, 1 drewna, 2 żelaza

Wymaga Fortu [Fort], Zbrojowni [Armory] i Karczmy [Inn]

Charakter

Zły

Zdolności

Agility [Zwinność] - ta jednostka unika kontrataku wroga

Poison Attack [Trujący cios] - ciosy tej jednostki zadają 1 punkt obrażeń od trucizny co turę przez 3 tury.

Precise Strike [Precyzyjne uderzenie] - ciosy tej jednostki ignorują do 2 punktów obrony trafionego celu.

Assassyni nie są niczym więcej, jak po prostu lepszymi złodziejami [Thief]. Różnią się od nich głównie lepszymi statystykami i startowymi umiejętnościami. Podobnie jak w przypadku złodziejaszków, zabójcy potrafią rzucić we wroga sztyletem, co bywa całkiem opłacalnym rozpoczęciem starcia. Nadają się przy tym wyśmienicie do walki z jednostkami defensywnymi (takimi jak pikinierzy czy gwardziści) ale z racji niewielkiej szybkości rzadko kiedy udaje im się dojść do wrogich strzelców lub magów. Nie należy spisywać ich jednak na straty, ponieważ wysokie współczynniki obronne oraz możliwość zatrucia przeciwnika czyni z nich niełatwy orzech do zgryzienia. Trzeba tylko pilnować, aby ich morale nie spadło zbyt nisko, bo wówczas zbiegną z placu boju.

Harpy [Harpia]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

70 złota

Utrzymanie

14 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w dworze kupieckim

Można ich przyłączyć dzięki wydarzeniu na mapie świata

Charakter

Zły

Zdolności

Flying [Latanie] - jednostka może przemieszczać się nad innymi oddziałami i nieprzekraczalnymi polami, tracąc przy tym zwykłą ilość punktów ruchu i nie wykorzystując staminy. Latająca istota nie może zostać rozdeptana, a modyfikatory terenu nie wpływają na nią w żaden sposób.

Steal Ammo [Kradzież amunicji] - kiedy ta jednostka atakuje kogoś wręcz, zabiera mu 3 sztuki amunicji.

Harpie stanowią spore zagrożenie dla nieuważnych śmiałków, którzy postanowili wkroczyć na ich terytorium. Są bardzo mobilne i potrafią latać, przez co osłona strzelców i magów staje się tym trudniejsza. Na szczęście nie są zbyt odporne na ciosy, więc ich eliminacja nie zajmuje zwykle dużo czasu. Nie należy jednak lekceważyć potencjału ofensywnego tych istot, ponieważ ostrymi szponami potrafią rozszarpać nawet dość odpornych wojowników.

Harpie można pozyskać jako najemników w dworze kupieckim, ale szansa na ich pojawienie się nie jest zbyt duża. Alternatywnym sposobem jest dostanie się na ich teren na mapie świata i zaproponowanie im wspólnej przygody (wymaga to posiadania dużej armii).

Basilisk [Bazyliszek]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

75 złota

Utrzymanie

15 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Tę istotę można wykluć ze specjalnego jaja, znajdowanego zwykle w czasie zdobywania neutralnych lokacji. Wymaga to posiadania gildii traperów [Trappers Guild].

Charakter

Neutralny

Zdolności

Swamp Knowledge [Znajomość bagien] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez bagna i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie bagiennym.

Petrification [Petryfikacja] - ta umiejętność pozwala zamienić trafionego wroga w kamień na okres 4 tur. W tym czasie zyskuje on premię do współczynników obronnych, ale nie może wykonywać żadnych akcji. Wysoka odporność może skrócić czas trwania tej zdolności.

Bazyliszki wydają się mieć same zalety: są dość żywotne, potrafią się bronić, zadają duże obrażenia i posiadają bardzo przydatną zdolność. W rzeczywistości jednak wszystko to staje się nieistotne z powodu jednak znaczącej wady - minimalnej szybkości. Zdecydowana większość tych istot ginie jeszcze przed rozpoczęciem właściwej walki, bo zostaje naszpikowana strzałami albo zabita w inny sposób. Dopiero na wyższych poziomach doświadczenia bazyliszek może zyskać premię do punktów ruchu (jak i przydatną regenerację), ale wówczas jest już zwykle za późno. Wynika z tego, że istota posiada pewien potencjał, ale wymaga poświęcenia sporych nakładów czasu albo specjalnych zaklęć wspomagających.

Aby zdobyć bazyliszka, podczas przygód na mapie świata należy zdobyć jego jajo, a następnie przynieść je do miasta w którym zbudowano gildię traperów. Tam trzeba uruchomić okno rekrutacji i przeciągnąć artefakt na pole przeznaczone dla jednostek II rangi.

Giant Spider [Wielki pająk]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

80 złota

Utrzymanie

24 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Tę istotę można wykluć ze specjalnego jaja, znajdowanego zwykle w czasie zdobywania neutralnych lokacji. Wymaga to posiadania gildii traperów [Trappers Guild].

Charakter

Neutralny

Zdolności

Forest Knowledge [Wiedza o lasach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez lasy i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie lesistym.

Poison Attack [Trujący cios] - ciosy tej jednostki zadają 1 punkt obrażeń od trucizny przez 3 tury.

Web [Sieć] - atak dystansowy unieruchamiający wroga na 2 tury (cel nie może podejmować żadnych akcji). Im wyższy atak celu, tym krótszy okres działania tej zdolności.

Główną zaletą tej jednostki są jej umiejętności. Unieruchomienie wroga przy pomocy sieci jest nadzwyczaj przydatne, szczególnie w przypadku jednostek defensywnych (które tracą swój największy atut - potężny kontratak). Pająki doskonale sprawdzają się we wszystkich rolach - zarówno stojąc na pierwszej linii frontu (gdzie zatruwają wrogów) jak i wspierając pozostałe jednostki przy pomocy sieci. Warto dać im szansę i wykorzystać w możliwie jak najlepszy sposób.

Aby zdobyć wielkiego pająka, podczas przygód na mapie świata należy zdobyć jego jajo, a następnie przynieść je do miasta w którym zbudowano gildię traperów. Tam trzeba uruchomić okno rekrutacji i przeciągnąć artefakt na pole przeznaczone dla jednostek II rangi.

Centaur [Centaur]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

75 złota

Utrzymanie

15 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w dworze kupieckim

Można ich przyłączyć dzięki sojuszowi na mapie świata

Charakter

Neutralny

Zdolności

Forest Knowledge [Wiedza o lasach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez lasy i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie lesistym.

Recuperation [Odpoczynek] - podczas odpoczynku jednostka regeneruje o 1 punkt staminy więcej niż normalnie

Ta uniwersalna jednostka nadaje się zarówno do ostrzeliwania przeciwnika taktyką uderz-i-uciekaj, jak i atakowania go w bezpośrednim starciu. Wysokie statystyki ofensywne i nienajgorsza obrona pozwalają na oba rozwiązania, a duża mobilność stanowi przy tym podstawowy atut. Przy niezbyt ruchawych przeciwnikach można bawić się w nieskończoność, a jedyne wyzwanie stanowią strzelcy i szybsi wrogowie. Na szczęście tych pierwszych można łatwo wyeliminować, natomiast drudzy często przegrywają w samych statystykach.

Aby zawrzeć sojusz z centaurami i móc ich rekrutować, trzeba posiadać bardzo silne wojsko oraz wykonać dla nich zadanie polegające na zabiciu kilku ogrów. W ostateczności centaury można też pozyskać jako najemników w dworze kupieckim, ale szansa na ich pojawienie się jest całkowicie losowa.

Dryad [Driada]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

35 złota, 15 kryształów, 1 mandragora

Utrzymanie

7 złota i 3 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Czasem pojawiają się jako najemnicy w dworze kupieckim

Można je przyłączyć podczas odwiedzin w specjalnych miejscach na mapie świata

Charakter

Dobry

Zdolności

Forest Knowledge [Wiedza o lasach] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez lasy i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie lesistym.

Magic Strike [Magiczny cios] - ciosy tej jednostki mają magiczny charakter, przez co ignorują obronę przeciwnika i mogą być zredukowane jedynie przez jego odporność.

Driady mają statystyki znacznie lepsze niż u wróżek, ale nie posiadają równie przydatnych umiejętności, przez co ich wartość dla armii jest dużo niższa. W zasadzie są one dość przeciętnymi wojownikami, których największą zaletę stanowi to, że zadają obrażenia magiczne, a nie konwencjonalne. To zaś sprawia, że nadają się do walki z większością jednostek kontaktowych, które z reguły nie posiadają zbyt dużej odporności. Na tym jednak zalety driad w zasadzie się kończą. Warto je najmować jedynie w przypadku, w którym nie dysponujemy lepszymi oddziałami lub chcemy oszczędzać złoto.

Wróżki można wynająć jako najemników w dworze kupieckim (o ile mamy szczęście) lub pozyskać w jednej z prowincji podczas specjalnego wydarzenia. Aby je aktywować, trzeba pojawić się w magicznym zagajniku wróżek i tam przystąpić do uczty z wesołymi biesiadnikami. O tym, czy bohater uzyska możliwość rekrutacji tych jednostek, decyduje jednak ukryty rzut kością.

Ghoul [Ghul]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

4 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można go przywołać dzięki czarowi Raise Ghoul [Przyzwij ghula]

Charakter

Zły

Zdolności

Feels No Pain [Nie czuje bólu] - odniesione rany nie zmniejszają ilości obrażeń zadawanych przez tę istotę

Tireless [Niezmordowany] - jednostka nie traci staminy podczas wykonywania akcji

Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

Necrophage [Padlinożerstwo] - zjadając zwłoki na polu bitwy ta istota może zregenerować do 10 punktów życia.

Cause Disease [Powoduje chorobę] - istota trafiona przez uderzenie tej jednostki zostaje zarażona i traci 3 punkty życia i 1 staminy w każdej turze. Wszystkie współczynniki ofensywne celu spadają o 3, a szybkość o 1. Efekt utrzymuje się przez pewną liczbę tur i może zostać zredukowany przez odporność celu. Nie działa na nieumarłych i maszyny.

Ghule to szalenie przydatne i bardzo potężne nieumarłe istoty, dysponujące jedną z najprzydatniejszych umiejętności w grze. Dzięki rozsiewanej przez nich chorobie wrogie oddziały stają się odczuwalnie słabsze i stopniowo tracą zdrowie. Dlatego kluczowe jest to, aby zarazić jak największą ilość przeciwników i dobić ich przy pomocy innych oddziałów (albo stosunkowo silnego ataku samych ghuli). Przydaje się tutaj nienajgorsza szybkość tych istot, pozwalająca na stosunkowo swobodne poruszanie się po polu bitwy. W razie dużego ryzyka można pożywić umarlaka na pobliskich zwłokach, ale jeśli nasz nekromanta posiada w zanadrzu jeszcze kilka zaklęć przywołujących trupożerców, to ich wykorzystanie stanowi zwykle lepsze rozwiązanie. Warto przy tym pamiętać, że ataki nieumarłych nie słabną wraz z odnoszonymi przez nie ranami, przez co cały czas stanowią oni duże zagrożenie.

Ghule można zachować w armii, jeśli bohater posiada umiejętność nekromancja na co najmniej III poziomie. Koszt tej operacji liczony jest w kryształach i zależy od poziomu samej istoty.

Fiend [Bies]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

4 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można ich przywołać dzięki czarom Summon Fiend [Przyzwij biesa], Dark Pact [Mroczny pakt] albo rytuałowi Chaos spawn [Pomiot chaosu]

Charakter

Zły

Zdolności

Intimidation [Zastraszanie] - ciosy tej istoty zmniejszają morale celu o 1.

Deadlands Knowledge [Wiedza o pustkowiach] - jednostka nie traci morale podczas przemarszu przez pustkowia. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony i kontrataku kiedy przebywa na tym terenie.

Główną zaletą tej istoty są jej statystyki - w zasadzie trudno znaleźć wśród nich jakąkolwiek słabą stronę. Biesy można wykorzystać zarówno w ofensywie, jak i w obronie, chociaż w tej pierwszej roli sprawdzają się nieco lepiej ze względu na wysoki współczynnik ataku. Ich zdolność specjalna - zastraszanie - w większości przypadków nie jest w ogóle przydatna, ponieważ wrogów łatwiej jest zabić, niż przerazić. To zaś oznacza, że opisywana jednostka jest po prostu sprawnym żołnierzem, ale nie posiada żadnych cech szczególnych ani dodatkowych atutów.

Aby zachować tę jednostkę w armii po zakończeniu bitwy, należy wykorzystać rytuał Chaos spawn [Pomiot chaosu] lub zaklęcie Dark Pact [Mroczny pakt].

Hellhound [Piekielny ogar]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

Brak

Utrzymanie

3 kryształy na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można ich przywołać dzięki czarowi Summon Hellhound [Przyzwij biesa] albo rytuałowi Chaos spawn [Pomiot chaosu]

Charakter

Zły

Zdolności

Crippling Strike [Okaleczenie] - ciosy tej istoty zmniejszają szybkość celu o 1. Efekt utrzymuje się przez 2 tury

Deadlands Knowledge [Wiedza o pustkowiach] - jednostka nie traci morale podczas przemarszu przez pustkowia. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony i kontrataku kiedy przebywa na tym terenie

Głównym celem tej jednostki jest doskoczenie do wroga szarżującego na sojusznicze jednostki i spowolnienie go (oraz oczywiście zadanie jak największych obrażeń). Piekielne ogary sprawdzają się też nieźle podczas rajdów na nieprzyjaznych strzelców oraz magów, a to z racji sporej szybkości oraz niezłej ochrony przed pociskami. Niestety, jednostka nie wytrzymuje jednak starcia z co silniejszymi wojskami przeciwnika, zwłaszcza jeśli te dysponują silnym kontratakiem.

Aby zachować tę jednostkę w armii po zakończeniu bitwy, należy wykorzystać rytuał Chaos spawn [Pomiot chaosu].

Gargoyle [Gargulec]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

100 złota, 15 kryształów, 1 marmur

Utrzymanie

5 kryształów na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Można ich przywołać dzięki czarowi Create Gargoyle [Stwórz gargulca]

Istoty tego typu można czasem nająć w lokacjach dostępnych na mapie świata

Charakter

Neutralny

Zdolności

Flying [Latanie] - jednostka może przemieszczać się nad innymi oddziałami i nieprzekraczalnymi polami, tracąc przy tym zwykłą ilość punktów ruchu i nie wykorzystując staminy. Latająca istota nie może zostać rozdeptana, a modyfikatory terenu nie wpływają na nią w żaden sposób

Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

Damage Weapon [Uszkodzenie broni] - jednostki walczące wręcz z tą istotą tracą 1 punkt ataku na okres 3 tur. Efekt może się kumulować

Siłą gargulców jest ich kamienna skóra, bowiem nie przepuszcza części obrażeń i chroni przed wrogimi czarami. Gorzej wyglądają niestety statystyki ofensywne, które pozostawiają sporo do życzenia. Mimo niezgorszego zasięgu ruchu i zdolności latania gargulce rzadko kiedy są w stanie zabić wrogiego strzelca lub maga - są na to zbyt słabe. Co gorsza, koszt ich rekrutacji jest absurdalnie wysoki, a znalezienie właściwego legowiska to wyzwanie samo w sobie (istoty przywołane w wyniku zaklęcia nie pozostają w armii po zakończeniu bitwy). W ogólnym rozrachunku można więc spisać te jednostki na straty - lepiej zająć się lepszymi oddziałami.

Giant Slug [Wielki ślimak]

Koszt rekrutacji - Ranga II - jednostki | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Koszt rekrutacji

80 złota

Utrzymanie

15 złota na turę

Miejsce/sposób rekrutacji

Tę istotę można wykluć ze specjalnego jaja, znajdowanego zwykle w czasie zdobywania neutralnych lokacji. Wymaga to posiadania gildii traperów [Trappers Guild]

Charakter

Neutralny

Zdolności

Swamp Knowledge [Znajomość bagien] - jednostka nie traci dodatkowej staminy podczas przemarszu przez bagna i może się po nich poruszać jak po równinach. Dodatkowo otrzymuje premię do obrony kiedy przebywa na terenie bagiennym.Intrepid [Nieustraszony] - morale tej istoty pozostaje zawsze na tym samym poziomie

Poison Immunity [Niewrażliwość na truciznę] - jednostka jest niewrażliwa na efekty działania trucizny

Poison Shot [Zatruty strzał] - strzały tej istoty zatruwają cel, zadając mu po 2 punkty obrażeń co turę przez trzy tury

Poison Flesh [Trujące ciało] - jednostki atakujące tę istotę w walce wręcz zostaną zatrute na 3 tury (będą tracić 2 punkty życia co turę)

Ta niepozorna, obrzydliwa jednostka jest jednym z najlepszych oddziałów II rangi. Jej splunięcia są śmiercionośne nie tylko z powodu samych obrażeń, ale i trucizny. Sprawdza się też nieźle podczas walki kontaktowej, ponieważ zadaje dość silne ciosy i co chwilę dodatkowo zatruwa wroga dzięki trującej skórze. Posiada przy tym sporo punktów zdrowia oraz nienajgorszy pancerz. Czego chcieć więcej? Chyba tylko większego zasięgu ruchu albo strzału, ale kolejne awanse niestety nie gwarantują tego typu ulepszeń. Nie ma jednak nad czym rozpaczać, ponieważ dodatkowe zdolności zdobywane na wyższych poziomach są bardzo przydatne (np. Uszkodzenie zbroi, Padlinożerstwo czy Uszkodzenie broni).

Aby zdobyć wielkiego ślimaka, podczas przygód na mapie świata należy zdobyć jego jajo, a następnie przynieść je do miasta w którym zbudowano gildię traperów. Tam trzeba uruchomić okno rekrutacji i przeciągnąć artefakt na pole przeznaczone dla jednostek II rangi.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-05-26
09:46

djmaciek Pretorianin

już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...

Komentarz: djmaciek
2013-05-26
10:23

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ djmaciek

Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-26
15:57

djmaciek Pretorianin

ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.

Komentarz: djmaciek
2013-06-04
00:31

Mister46 Junior

Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?

Komentarz: Mister46
2014-06-08
17:56

zaqrwe Junior

Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.

Komentarz: zaqrwe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl